Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Desnoods beslist men dat buitenlandse bezoekers énkel welkom zijn mits vaccinatiebewijs, als ge helemaal op safe wilt spelen.
Dàt zou de verantwoorde oplossing zijn die TML mogelijk maakt, maar dan wel voor alle toeschouwers (ook Belgen). Maar gaat de organisatie dat willen, dat is dan de nieuwe vraag?

Desnoods beslist men dat buitenlandse bezoekers énkel welkom zijn mits vaccinatiebewijs, als ge helemaal op safe wilt spelen.
Dàt zou de verantwoorde oplossing zijn die TML mogelijk maakt, maar dan wel voor alle toeschouwers (ook Belgen). Maar gaat de organisatie dat willen, dat is dan de nieuwe vraag?
Belangrijker nog: wie gaat dat controleren?
Die politiezone heeft al aangegeven dat zij dit niet willen/kunnen wegens te weinig mankracht. En ik weet niet 100% hoe het zit qua GDPR & privacy, maar het kan goed zijn dat enkel politie dit mag doen.

Om nog maar te zwijgen dat er momenteel enkel een europese afspraak bestaat i.v.m. het "coronapaspoort". Er zijn bij mijn weten nog geen enkele niet EU-landen waarmee een afspraak is om geregulariseerde attesten af te leveren die hier aanvaard worden.

Ik moet wel zeggen dat al mijn stellingen hierboven gebaseerd waren op het feit dat het coronacertificaat verplicht zou zijn.

Lijkt mij de logica zelve dat als dit verplicht is om een vliegtuig te nemen voor een gezinsvakantie naar Spanje, dat dit ook geldt voor een internationaal festival waar 75000 man bijeen komt.

Uiteraard is dit dan enkel EU want anders heb je groter risico op exotische varianten en geen uniform eenvoudig controlemiddel (certificaat).

Blijkbaar betaalt de Vlaamse regering wel al de gemaakte kosten van TML bij annulatie (relance maatregel voor event sector), dus dan snap ik strategisch ergens dat TML het risico wil nemen om het allemaal te willen of niets.

Laatst bewerkt:
Gelooft iemand eigenlijk dat TML niet mag doorgaan omwille van corona? Imo houd men het festival gewoon tegen omdat men dit wil organiseren net voor de start van het schooljaar en het eerste weekend van het schooljaar. Wat eigenlijk perfect begrijpbaar is voor de buurtbewoners, iedereen moet dan terug gaan werken en naar school en dan denkt men aan 2 weekends te organiseren die zorgen voor ongelofelijk veel overlast. Echt goed gedacht van de organisatie en natuurlijk 2 weekends ipv 1 want de kassa moet gevuld worden. Wel als je maar zo begaan bent met de buren moet je ook niet verwonderd zijn dat men u op elke manier zal proberen tegen te houden.

Belangrijker nog: wie gaat dat controleren?
Die politiezone heeft al aangegeven dat zij dit niet willen/kunnen wegens te weinig mankracht. En ik weet niet 100% hoe het zit qua GDPR & privacy, maar het kan goed zijn dat enkel politie dit mag doen.
Wie controleert dit op Pukkelpop, in Barcelona of in de binnenstad van Brugge?
Om nog maar te zwijgen dat er momenteel enkel een europese afspraak bestaat i.v.m. het "coronapaspoort". Er zijn bij mijn weten nog geen enkele niet EU-landen waarmee een afspraak is om geregulariseerde attesten af te leveren die hier aanvaard worden.
Dan komen enkel Europeanen, opgelost. Of je rekent er op dat niet-Europeanen bij aankomst in Europa daarop gecontroleerd worden. Zoals voor alle reguliere toeristen ook geldt.

In Nederland en Frankrijk geen mondmaskers meer vanaf volgende week, hier spreken ze van september? Gaan ze niet kunnen blijven afdwingen vrees ik als iedereen hun vaccin heeft gehad..

In Barcelona & Brugge: bij mijn weten niemand want er is geen verplichting om dit te hebben/tonen om die plekken binnen te gaan. Wat wel het geval zal zijn voor massa-evenementen in België indien het zomerplan verdergezet wordt.
Op pukkelpop zal dit waarschijnlijk ook de politie zijn, als die PZ zegt dat ze er genoeg mankracht voor hebben is dat geen probleem. Als de PZ van TML wel al aangekaart heeft dat zij er niet genoeg manschappen voor hebben dan is dat zo.

In Nederland en Frankrijk geen mondmaskers meer vanaf volgende week, hier spreken ze van september? Gaan ze niet kunnen blijven afdwingen vrees ik als iedereen hun vaccin heeft gehad..
Geen probleem om te blijven afdwingen dus, want iedereen gaat pas gevaccineerd & beschermd zijn na begin september :sarcastic:

Gelooft iemand eigenlijk dat TML niet mag doorgaan omwille van corona? Imo houd men het festival gewoon tegen omdat men dit wil organiseren net voor de start van het schooljaar en het eerste weekend van het schooljaar. Wat eigenlijk perfect begrijpbaar is voor de buurtbewoners, iedereen moet dan terug gaan werken en naar school en dan denkt men aan 2 weekends te organiseren die zorgen voor ongelofelijk veel overlast. Echt goed gedacht van de organisatie en natuurlijk 2 weekends ipv 1 want de kassa moet gevuld worden. Wel als je maar zo begaan bent met de buren moet je ook niet verwonderd zijn dat men u op elke manier zal proberen tegen te houden.
Mensen zijn gewoon verzuurd en jij hoort daar ook bij zo te zien. Als je er niet tegen kan dat er 2 weekends op een jaar een festival georganiseerd wordt in jouw buurt => verhuis dan gewoon.

Hier in Belgie kan er niks meer georganiseerd of ontwikkeld worden (zie bv. al die projecten gelijk Uplace, Neo, nieuw voetbalstadion) door de hoge zuurtegraad van de bevolking. Niet dat ik zeg dat men alles zomaar moet toelaten zonder rekening te houden met buurtbewoners, maar je krijgt hier gewoon niks meer gedaan in Belgie.

Maar waarom bij TL dan éxtra streng zijn als tegen dan alle andere regels compléét vervallen zijn?
Want dat is toch nog altijd het plan he, dat vanaf 1 september er gewoon géén regels meer zijn in ons land, uitgezonderd dan het coronacertificaat bij het reizen en evenementen (is er eigenlijk al een indicatie van hoelang men dat wil blijven toepassen of werd daar nog niet over gesproken?)

Dan komen enkel Europeanen, opgelost. Of je rekent er op dat niet-Europeanen bij aankomst in Europa daarop gecontroleerd worden. Zoals voor alle reguliere toeristen ook geldt.

Volgens mij heeft de organisatie ook altijd aangegeven dat men er van uit ging het enkel voor EU-inwoners te houden dit jaar, en dat een editie met volk van over de héle wereld geen optie zou zijn dit jaar.

De organisatie liet gisteren ook weten dat ze zeker willen inzetten om eigen mankrachten (private security) voor controles om zo alvast minder werk aan de politie te geven.

Dat het dan geen agenten zijn die die controle uitvoeren lijkt me geen probleem, want ik kan me moeilijk voorstellen dat in elke andere situatie waarbij ge een coronacertificaat nodig hebt, het altijd agenten gaan zijn die die controle uitvoeren?

Geen probleem om te blijven afdwingen dus, want iedereen gaat pas gevaccineerd & beschermd zijn na begin september :sarcastic:
Toch wel opvallend dat jij elke maatregel tot in het oneindige blijft verdedigen. Mondmaskers tot 2025 en je zou nog altijd redenen verzinnen hier om dat alsnog te verdedigen.

Maar waarom bij TL dan éxtra streng zijn als tegen dan alle andere regels compléét vervallen zijn?
Want dat is toch nog altijd het plan he, dat vanaf 1 september er gewoon géén regels meer zijn in ons land, uitgezonderd dan het coronacertificaat bij het reizen en evenementen (is er eigenlijk al een indicatie van hoelang men dat wil blijven toepassen of werd daar nog niet over gesproken?)
Vanuit de EC is er afgesproken dit voor maximum 1 jaar bestaat. Hoe het ingezet wordt is een ander verhaal, en natuurlijk kan er in de loop van het jaar wel nog beslist worden er een jaartje bij te doen (bij gekke varianten ofzo), maar in principe dus maximum een jaar.

Mensen zijn gewoon verzuurd en jij hoort daar ook bij zo te zien. Als je er niet tegen kan dat er 2 weekends op een jaar een festival georganiseerd wordt in jouw buurt => verhuis dan gewoon.

Hier in Belgie kan er niks meer georganiseerd of ontwikkeld worden (zie bv. al die projecten gelijk Uplace, Neo, nieuw voetbalstadion) door de hoge zuurtegraad van de bevolking. Niet dat ik zeg dat men alles zomaar moet toelaten zonder rekening te houden met buurtbewoners, maar je krijgt hier gewoon niks meer gedaan in Belgie.
Ja, echt mensen moeten verhuizen omdat een of andere organisatie wil gebruik maken van een publieke ruimte om iets te organiseren. Als je het niet kan organiseren in te tijdperiode die vooraf afgesproken is moet je dan ook wel alle betrokkenen samenbrengen om te kijken wat mogelijk is. En niet eenzijdig de overlast verplaatsen naar een ander tijdstip zonder overleg.

Sorry maar het begint hier toch wel gewoon wat op "ik kan niet naar mijn favoriete schijtfestival/vakantiebestemming/voetbalmatch dus anderen zijn verzuurd mkay" te lijken. Als het u echt allemaal niet aanstaat kan je ook verhuizen naar een ander land he om in uw manier van discussiëren te blijven.

Ja, echt mensen moeten verhuizen omdat een of andere organisatie wil gebruik maken van een publieke ruimte om iets te organiseren. Als je het niet kan organiseren in te tijdperiode die vooraf afgesproken is moet je dan ook wel alle betrokkenen samenbrengen om te kijken wat mogelijk is. En niet eenzijdig de overlast verplaatsen naar een ander tijdstip zonder overleg.

Maar wie zegt dat er geen overleg is geweest? Want zoals ik begrepen heb uit vele reacties de voorbije jaren, heeft TL toch altijd sterk ingezet op overleg met de naaste omwoners. Dat sluit natuurlijk niet uit dat er bewoners zijn die zelfs na overleg zich niét konden vinden in de beslissing, maar ge zult nu eenmaal nooit een beslissing hebben waarin iedereen zich kan vinden want dan kunt ge inderdaad niéts meer organiseren in ons land.

Maar wie zegt dat er geen overleg is geweest? Want zoals ik begrepen heb uit vele reacties de voorbije jaren, heeft TL toch altijd sterk ingezet op overleg met de naaste omwoners. Dat sluit natuurlijk niet uit dat er bewoners zijn die zelfs na overleg zich niét konden vinden in de beslissing, maar ge zult nu eenmaal nooit een beslissing hebben waarin iedereen zich kan vinden want dan kunt ge inderdaad niéts meer organiseren in ons land.
En dan durft men nog te opperen om 3 weekends te organiseren

Net mail gekregen voor mijn vaccin 1 juli. Ik had op qvax mij aangemeld voor J&J maar in de mail staat 2 vaccins dus ik veronderstel dat men daar niet naar kijkt en enkel gebruikt als er overschot is? Had nu wel gehoopt op 1 prik :'(

'k Zie wel nergens in de mail staan welke dat ik krijg, tenzij dit normaal is.

Ze hebben de CityParade in Gent het tweede jaar ook verlegd naar een grauw industrieterrein, bij zo een zaken gaat veel van de sfeer verloren. De Sinksenfoor gaat ook door op een troosteloos terrein in plaats van op de gedempte dokken waar het vroeger door ging.
Een militair domein is toch volledig in de natuur?
Neem da af van het leger en organiseer daar festivals, die steken het toch maar in brand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan