Ik vind ook dat een individueel geval niets over de algemene situatie zegt, en dat het veel te kort door de bocht is om te zeggen '
we hadden beter de maatregelen gelost want x of y' (da's een eindeloze discussie die hier al tig keer gevoerd is, daar begin ik nu niet aan en dat is mijn punt niet) of de schuld bij twee mensen uit de regering te leggen, maar we moeten ook niet te hard van stapel lopen met die zelfmoordcijfers vind ik. Ten eerste zegt men zelf in dat artikel dat hier boven gelinkt is het volgende:
Het vetgedrukte heb ik gedaan, maar dat is wel een belangrijk woordje. Mensen die, mentaal gezien, perfect gezond zijn glijden doorgaans niet in een vingerknip af naar een dal dat zo diep is dat ze zelfmoord plegen: daar gaat tijd over normaal gezien. Deze cijfers zeggen vind ik op zich dus niet zo heel veel. Wil ik bedoelen dat we sowieso nog een stijging in suïcidecijfers gaan zien? Neen, dat zeker niet. Het is absoluut niet zeker dat dat het geval gaat zijn.
Wat wel zeker is, is dat het qua mentale gezondheid enorm slecht gaat (bron
hier, en in
een ouder bericht van mij kan je enkele quotes lezen) en dat wordt wel eens vergeten. Aan die mentale problemen kan je bijster weinig aan doen (hoewel ik er wel mijn eigen ideeën over heb) op dit moment, maar enkel naar suïcides kijken om dan te concluderen dat het er mentaal niet in hakt vind ik wel wat kort door de bocht.
Ik doel hiermee trouwens niet op jou specifiek: ik reageer omdat je het hebt over dat artikel. Ik wil maar gewoon nog eens onder de aandacht brengen dat het wel degelijk niet zo goed gaat op mentaal vlak met veel mensen, ook algemeen gezien.