Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voila wat straatmeubilair, perfecter verwoord kon feitelijk niet.

Zoals altijd blaast de media het inderdaad maar al te graag op.

Dat iedereen enkele dagen na de uitstroom richting de Hollandse horeca roept te toeteren en verwijten ligt te smijten naar een populist en dat Dedecker eenzijdig de horeca vervroegd open smijt. Om het op zijn Hollands te zeggen: Larie en apekool. Die vlucht naar Holland dat was eens problematisch en puur egoïsme van sommige.

Van volk dat hem maar al te graag hiervoor aan het kruis nagelt als de messias van de COVID overtreder tot zij die hem beschouwen de versoepelingskoning te zijn die hun het gift der vrijheid gegeven heeft. Hij heeft ze toch allemaal schoon bij 't snotje.

Nog altijd dezelfde take away, nog altijd dezelfde regeltjes die van tel zijn. Enigste verschil is dat ge nu geen zand tussen uw billen moet wrijven maar effe op een stoeltje gezeten hebt.

Alleen mag de frituuruitbater dat niet maar kan de gemeente wel wat tafeltjes zetten moesten ze dat willen (en dat deed jeanmarie ) , kan hem geen ongelijk geven . Niks verkeerds aan , de nodige aandacht en heisa voor nodig ? Ook niet , maar tis ook wel de media die daar graag aandacht aan schenkt.
Dat is het punt. Hij doet niks merkwaardig en opeens is het een held.
Veel mensen houden gewoon van figuren zoals Jean-Marie Dedecker, wijlen Steve Stevaert, Bart De Wever .. politici van eenvoudige komaf die de massa kunnen bespelen..
FTFY

Als het niks voorstelt waarom al die heisa?
Beetje contradictorisch, niet?

Omdat er met social media ed. altijd wel een vocale minderheid is die iets wat niets voorstelt opklopt tot iets gigantisch? Lijkt me dat er hier op het forum al duizend-en-één dingen gepasseerd zijn van dergelijke zaken.

Als het niks voorstelt waarom al die heisa?
Beetje contradictorisch, niet?
Omdat heisa nu eenmaal werkt.

Wat kan je nog meer wensen bij je PR stunt dan heisa? Vooral als je een imago hebt om contrair te doen.

Heisa is toch perfect om de aanvoer van simpele duiven te faceliteren als je geen station hebt?

Laatst bewerkt:
Typisch weer kaderend in 't toenemend anti-politie klimaat dat van de VS komt overgewaaid.
Waarbij elk klein incident dat gefilmd wordt hoofdpunt is in het nieuws.
Maar het geweld waar de politie dagelijks mee te maken krijgt amper vermeld wordt.

Zijn hier goed bezig om ne self fulfilling prophecy te creëren.
Waarbij mensen door de media en selectief nieuws een negatief beeld krijgen tov politie en dus vaker en meer weerstand gaan bieden. Wat dan weer logischerwijze leidt tot hardhandigere arrestaties en zo blijven we rond gaan....

Maar het geweld waar de politie dagelijks mee te maken krijgt amper vermeld wordt.

Ik heb nochtans met open mond naar Flikken BXL zitten kijken :o

Het één praat het ander niet goed natuurlijk en al lijken sommige filmpjes wel op nutteloos machtsvertoon zonder context is het toch lastig om oordeel te vellen.

Sommige lopen hier wel al te pretenderen dat we afglijden naar Floydiaanse praktijken maar daar zijn we nog in de verste verte niet denk ik.

Typisch weer kaderend in 't toenemend anti-politie klimaat dat van de VS komt overgewaaid.
Waarbij elk klein incident dat gefilmd wordt hoofdpunt is in het nieuws.

Zijn hier goed bezig om ne self fulfilling prophecy te creëren.
Waarbij mensen door de media en selectief nieuws een negatief beeld krijgen tov politie en dus vaker en meer weerstand gaan bieden. Wat dan weer logischerwijze leidt tot hardhandigere arrestaties en zo blijven we rond gaan....

Ik las net op vrtnws dat er 25 gewonden zijn gevallen in Ter Kamerenbos: 15 burgers en 10 agenten.
Lijkt me (letterlijk) vrij proportioneel, dat geweld.

Ook al enkele filmpjes gezien, lijken me typische voorbeelden van iemand die iets uitdagend doet, vervolgens begint het filmpje en lijkt het alsof de politie zonder reden hard optreedt tegen die persoon.

Pas op, buitensporig politiegeweld komt soms ook voor, en kan niet door de beugel. Goed voorbeeld enkele maanden geleden:
En daar loopt dus gelukkig ook een onderzoek naar.

Ii
Waarom denk je dat de regering hem heeft laten dIk vind het vooral getuigen van veel inzicht als men zegt dat hij de terrassen geopend heeft. Hij heeft gewoon geen kloten gedaan buiten wat extra straatmeubilair laten plaatsen en dat verkocht als openen van terrassen terwijl dit gewoon quatsch is. Terrassen is met bediening. Maar iedereen trapt er met 2 voeten in en vind het een held. Misschieb moest men er eens vroeger aan gedacht hebben om meer straatmeubilair te vragen, dan kon men het nog verkopen als een versoepeling en wat pluimen in hun gat steken. Gelukkig is de vlaming slim genoeg om de trukken van de foor te doorzien :unsure:

Geen kloten gedaan zou ik nu ook niet zeggen. Wij hebben er een fietsweekend met overnachting Knokke/De Panne h/t op zitten en zijn gestopt in Westende-Bad. Er was daar heel veel volk aanwezig. En mits bestelling van iets om te eten kon er alcohol geconsumeerd worden. Zijn actie heeft een extra boost gegeven aan de horeca en veel mensen hadden elkaar al lang niet meer gezien. In andere badplaatsen is er take-away maar wordt er geen of amper alcohol verkocht hé om op de dijk of strand te consumeren. Er waren er daar redelijk tipsy/uitgelaten door de drank. Die stoeltjes en tafels zijn gewoon geplaatst op de dijk en op plaatsen waar horeca zaken normaal hun terras zetten. Middelkerke zag er uit zoals een zomerse dag in een Belgische kustgemeente/stad, enkel het weer was minder.

Ii

Geen kloten gedaan zou ik nu ook niet zeggen. Wij hebben er een fietsweekend met overnachting Knokke/De Panne h/t op zitten en zijn gestopt in Westende-Bad. Er was daar heel veel volk aanwezig. En mits bestelling van iets om te eten kon er alcohol geconsumeerd worden. Zijn actie heeft een extra boost gegeven aan de horeca en veel mensen hadden elkaar al lang niet meer gezien. In andere badplaatsen is er take-away maar wordt er geen of amper alcohol verkocht hé om op de dijk of strand te consumeren. Er waren er daar redelijk tipsy/uitgelaten door de drank. Die stoeltjes en tafels zijn gewoon geplaatst op de dijk en op plaatsen waar horeca zaken normaal hun terras zetten.
Ja, de redder van de plaatselijke horeca. Gelukkig werkte het weer mee of er kwam niks van in huis. Wat tipsy mensen en alcohol te maken hebben met dit alles is me ook niet helemaal duidelijk.

Ja, de redder van de plaatselijke horeca. Gelukkig werkte het weer mee of er kwam niks van in huis. Wat tipsy mensen en alcohol te maken hebben met dit alles is me ook niet helemaal duidelijk.

'k Zeg niet dat hij de redder is, maar de actie heeft zeker voor meer omzet gezorgd. Mensen van overal in België waren aanwezig in Middelkerke. Er waren veel stewards, en heel veel politie aanwezig, Dedecker weet waar hij mee bezig is. De komende weekends wordt het weer waarschijnlijk beter, de horeca is buiten officieel open ik hoop dat alles goed en vlot verloopt zonder rellen.

Als hij enkel wat straatmeubilair zette, is er toch niks verkeerd gebeurd?
Media klopt het op en hij maakt daar gebruik van. Slim gezien.

Natuurlijk, een bepaald imago instandhouden om zoveel mogelijk kiezers te hebben. Alles voor geld, macht en aandacht.

Goh Dedecker wordt er 69 voor het geld moet hij het niet meer doen. N-VA heeft hem gesmeekt om als onafhankelijke op de lijst te staan en had bijna meer stemmen dan de lijst-trekker. Dedecker roept en tiert al voor hij in de politiek zat. Dat is gewoon een speciaal figuur. Heb hem lang geleden vaak gezien/bediend toen ik in de horeca bijkluste. Dedecker op tv is zoals Dedecker op café. Veel lawaai, maar een vriendelijke en beleefde mens.

“Ik heb twee openhartoperaties, twee hersentumoren, een borstreconstructie, een mogelijk ernstig gezwel van de bijschildklier, een aderverwijding en slagaderverkalking die verwijderd moet worden”, somt Lauwaert de ingrepen op waarvoor een bed nodig is. “Wat kan doorgaan?” “Eén aortaklep en één hersentumor kunnen”, telt Poelaert. “De tweede tumor en het tweede hart misschien.” “En de borstreconstructie?” “Alleen als die patiënt niet moet overnachten.” “Dat kan niet”, komt de hoofdverpleegkundige van het operatiekwartier tussenbeide. “Zo iemand moet elk halfuur gecontroleerd worden.” “Die patiënt met adervernauwing zou een zeer besmettelijk covidgeval zijn.” Ze discussiëren nog even. Tot Lauwaert met een frons afklopt. “Dus vier patiënten zullen moeten wachten?” “Ja.”

Toch even slikken als ik dit lees

Ben vandaag in Antwerpen en idd ben eigl verbaasd hoeveel mensen hier zonder masker lopen , geen idee hoe de regels hier zijn ? In mijn eigen gemeente niet buiten het centrum wel en daar draagt iedereen het , daarvan dat het me vreemd aanvoelt dat dan voor het stadhuis van Antwerpen geen plicht is ofzo ?
Er wordt niet op aangesproken door de politie of andere medeburgers (uit vrees voor agressie, veronderstel ik). Op de Meir (dé winkelstraat) is het wel verplicht, net als de Keyserlei (winkelstraat nummer twee), als ik me niet vergis. Elders patrouilleert men her en der, zonder zich te moeien bij groepjes < 4 à 5 man, die rondwandelen zonder mondmasker. Heb zelfs al meerdere keren de politie een gesprek zien voeren dat zij wél dragen, maar de aangesprokenen er geen dragen en er niet naar wordt gekeken. Afstand was er wel, maar dat vond ik wel frappant.

Er wordt niet op aangesproken door de politie of andere medeburgers (uit vrees voor agressie, veronderstel ik). Op de Meir (dé winkelstraat) is het wel verplicht, net als de Keyserlei (winkelstraat nummer twee), als ik me niet vergis. Elders patrouilleert men her en der, zonder zich te moeien bij groepjes < 4 à 5 man, die rondwandelen zonder mondmasker. Heb zelfs al meerdere keren de politie een gesprek zien voeren dat zij wél dragen, maar de aangesprokenen er geen dragen en er niet naar wordt gekeken. Afstand was er wel, maar dat vond ik wel frappant.
welja ik woon in een stadje van 20.000 man , het centrum staat mooi aangegeven met plakkaat mondmaskerzone ,dat wordt goed opgevolgd , en dan kom je in een stad van 500.000 (?) en heel het oude centrum zat ik met de vraag van is dat hier nu verplicht of niet ? Den helft droeg een en den anderen helft ni , bizar gegeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan