Er is toch studie gedaan naar het feit dat buiten de kans op besmetting miniem is. Of in ieder geval toch minder gevaar dan andere plaatsen.
En dus niet, geen gevaar, zoals wat men hier claimt.
Wanneer uw ICU zo goed als vol ligt, dan is het niet de moment om risico te nemen. Ongeacht of dit risico nu klein is. Het is er wel. En het is er de moment niet voor. Ook zie verder.
Indien het nu zou zwart vh volk lopen daar en men dus niet de 1.5m regel kan toepassen, kan je idd zeggen dat men een mondmasker zou mogen aanbevelen op de dijk.
Maar met vier aan een tafeltje zitten is ,vind ik, minder risico dan allemaal volgepakt zitten in een bus bvb
En er was gisteren al de melding dat op momenten er te veel volk was om die 1.5m regel toe te passen.
Daarnaast zijn er keuzes gemaakt die te maken hebben met economische redenen. Ook al is het risico minder dan in de bus te zitten, dan moet je er niet extra risico's aan toevoegen. Het is er de moment niet voor.
Hij had inderdaad beter de IPPON gemaakt met die papieren daar geef ik u alvast gelijk in. Dan was het ontegensprekelijk maar ik denk dat ik in mijn post zeer duidelijk heb geschreven - als het klopt-.
Had het minst dan kunnen vermelden dat dit al was tegengesproken in officiële berichtgeving in plaats van er vanuit te gaan dat dit de reinste waarheid was en nergens was tegengesproken en daar dan als het klopt bij te vermelden.
Want dat komt bij mij over als : ik ben 99% zeker dat het dit is. Maar voor het geval dat het niet klopt : ben ik ingedekt.
Geef de tegenargumenten dan?
Ze zijn al gegeven door MvR.
Er is geen enkel verschil met gisteren, nu of volgende week de symbolische 8 mei. Als het gisteren schadelijk was dan zal het al zeker volgende week zo zijn waar der een massa aan mensen bijeen gaan zitten en van hun terrasje gaan genieten. Die picknick tafels staan daar al een paar weken op eigen initiatief in de gemeente en daar is toen met geen woord over gerept. Plus nu moet ge mij toch eens uitleggen wat het verschil is tussen de mensen die hun eigen sandwichkes en drank meepakken of een toog, waar je perfect 150 CM van mekaar afstand kunt houden en iets te drinken kunt krijgen?
Weet je wat het verschil is? De maandagochtend en het straatafval dat mensen achterlaten. Nu kan men dat georganiseerd ergens dumpen in de vuilbakken bij die zelfstandige, nu kan men gecontroleerd er op toe zien dat iedereen die regels wel respecteert
Verder :
1) het is 1 locatie waar dit met volle trom wordt aangekondigd -> aanzuigeffect
2) Het is schadelijk, maar we hopen dat met de verlaging op de ICU dat het binnen de marge blijft. Kijk al maar naar nederland waar ze de volgende versoepeling hebben uitgesteld. Als uw aantallen op de ICU hoog liggen, heb je minder marge om iets te laten uitspelen.
3) Vanaf 8 mei wordt de zelfstandige verantwoordelijk geacht voor de nodige ontsmetting etc na elke klant. Dat is nog een paar stappen strenger dan wat den JMDD heeft voorzien.
4) het grote verschil is dat je het aanzuigeffect niet hebt gehad. Dat er mensen kiezen om thuis te blijven want ja dat gedoe errond dat willen wij niet. En den JMDD heeft gezegd dat dit perfect veilig is, dus die zal wel gelijk hebben. Terwijl het evident is dat dit NIET perfect veilig is. Perfect veilig bestaat namelijk niet.
5) Mensen die hun afval niet mee naar huis nemen, zie ik nu om eerlijk te zijn ook niet echt die afval te gaan dumpen bij het punt 500m terug waar ze hunne take-away zijn gaan uithalen. Die gaan dat evengoed daar gewoon laten rondslingeren zodanig dat het gemeentepersoneel van JMDD dat kan opkuisen of ...
6) Het terras is niet van de zelfstandigen, dus ik zie hen echt niet op die regels toezien of zij zich er wel aan houden. Leven en laat leven is dat eerder in mijn opinie.