Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind Mathias zijn uitspraken ook bedenkelijk/wereldvreemd, maar wat wel klopt is dat een absolute meerderheid hebben niet automatisch wil zeggen dat wat je zegt waar is of dat het objectief het beste is.

Ik zou zelfs denken dat niet gehinderd zijn door enige zin voor nuance of zelfkritiek een plus is als politieke brulboei. En dat minder populaire, maar noodzakelijke beslissingen nemen misschien eerder een teken is van politieke kwaliteit.
Tjah, als iemand morgen komt vertellen dat hij de belastingen wil halveren zal ik dat ook een goed idee vinden en ik zou daar gerust kunnen op stemmen. Maar iedereen weet dat het niet realistisch is en dat het er door zou komen. Goed bestuur is nog niet gelijk aan geven wat de mensen willen natuurlijk.

Het valt mij op dat je bij "rechtse" politici of "rechtse" uitspraken altijd over leugens praat zonder eigenlijk ooit concreet te worden. Ik zou je willen vragen om toch meer context in uw posts te steken of ik zal mij genoodzaakt voelen de mods in te lichten.
Indeed, van gebrekkige argumentatie gesproken.

Zoals ik zeg: de meesten houden zich aan de regels. Heeft echt geen zin om de vinger naar ons te wijzen. Het probleem zijn de extreem zware besparingen die nu hun tol eisen.
1) zoals altijd draait de meerderheid op voor de fratsen van een minderheid. Zijn er mensen die zich niet houden aan de 50km/u in de bebouwde blok. Dan moet iedereen boeten zodanig dat ze van die irritante verkeersremmers plaatsen die zelfs irritant zijn aan 30km/h. Men moet uitlatingen over belgen zijn egoïsten dan ook niet persoonlijk nemen maar eerder zien als degenen die zich niet aan de regels houden. En als je u aangesproken voelt dan doe je beter aan zelfreflectie dan op uw paard te springen.

2) De extreem zware besparingen zijn hier niet het probleem. Het virus is het probleem. Want ook al hadden we 500 ICU bedden extra (en dus niet bespaard). Dan hadden we nog altijd in de shit gezeten met dit virus. Je kunt het leven gewoon niet hervatten als normaal indien je iedereen wilt deftig verzorgen. Je kunt dat enkel wanneer je triage zult voorzien en ipv dat het een accident is dat je dit express hebt :https://nos.nl/artikel/2379029-twee-patienten-overleden-na-stroomstoring-ziekenhuis-maastricht
Dat je ervoor kiest om mensen zo te laten sterven.
Maar stel de vraag aan MVR aan hoeveel bedden op de ICU en personeel we zouden nodig hebben indien we geen enkele maatregelen zouden nemen. En zijn antwoord zal hetzelfde zijn, op een bepaald moment kunnen we door het exponentionele verloop van de besmettingen het niet meer aan. En het virus krijgen is niet noodzakelijk voldoende om immuun te zijn voor het opnieuw te kunnen krijgen.

Brussel-Centraal en Ten Kamerenbos zijn nog altijd een zeer grote minderheid v/d bevolking.
Maar een vocale minderheid. En ze pleiten wel altijd allemaal dat ze voor de volledige bevolking praten.

Vroeger was er inderdaad minder vrijheid. Maar als je liever dan woonde, dan zend ik je met plezier terug in de middeleeuwen. Benieuwd hoe lang je het daar volhoudt.
Er zijn gradaties in vroeger hé. Ik denk dat de tijdsspanne zonder sociale media en continue online nog altijd 1 van de betere was om in te leven.

We vergeten hier wel bij te vertellen - als dat klopt natuurlijk - dat dit via een burgemeesterbesluit door zowel gouverneur als binnenlandse zaken is goedgekeurd geweest. Dus dat is niet zo maar populistisch. Dat vind ik wel even iets helemaal anders dan solo-slim spelen.

Een goede burgemeester is iemand die rationeel denkt en in functie van zijn gemeente denkt en naar de bevolking luistert. Moet hij daarom alles uitvoeren en ze overal in tegemoetkomen ? Neen daar geloof ik niet in. Maar als het water aan de lippen staat bij vele zelfstandige en er kan een creatieve oplossing gevonden worden die niet schadelijk blijkt te zijn uit de studies & een viroloog die er geen enkel tegenargument in kan brengen, dan zie ik dat ook als goed beleid. Het is een kwestie van de kerk wat in het midden te houden en nu heeft hij voor de inwoners gekozen.

Ik post hier niet "X of Y liegt" zonder ergens te argumenteren waarover geliegd wordt. Zou maar zwakjes zijn, vind je ook niet?
Ja inderdaad, allemaal posts met goeie argumenten
Dat is het probleem met Van Ranst, hij wilt heel graag dicteren hoe mensen van thuis uit moeten werken, hoe niemand op reis mag gaan, hoe je nauwelijks sociale contacten mag hebben, hoe gevaarlijk extreem rechts is, ... Dat valt allemaal heel ver van zijn rol als viroloog.

ik lul er mij niet uit, integendeel, ik sta achter mijn uitspraken en verdedig ze met argumenten. Als een man via populistische uitspraken burgemeester wordt, dan zegt dat veel over zijn achterban. Nogal wiedes eigenlijk.

Beter dan de kiezers die stemden op Hilde Claes (dochter van en ook moeten aftreden na ettelijke schandalen en nu terug door haar man Tony Coonen).

JMDD spreekt de taal van het volk. En blijkbaar is dat voor de ivoren-toren politici die hun postje krijgen via geboorte een bedreiging.

We vergeten hier wel bij te vertellen - als dat klopt natuurlijk - dat dit via een burgemeesterbesluit door zowel gouverneur als binnenlandse zaken is goedgekeurd geweest. Dus dat is niet zo maar populistisch. Dat vind ik wel even iets helemaal anders dan solo-slim spelen.
En waarop baseer je U ?
1) het feit dat JMDD dit meldde
2) het feit dat in VTM/VRT nieuws dit door het kabinet van binnenlandse zaken volledig is tegengesproken dat ze het hebben goedgekeurd.

Ik gok eerder dat hij er geen antwoord op gekregen heeft en dat voor JMDD stilzwijgen goedkeuren is. Maar ik zou het persoonlijk dan nog altijd eerder als solo - slim spelen noemen dan zeggen van dit is goedgekeurd.

Want had ik onze goede vriend dedecker geweest... dan had ik op mijn interview de officiële bevestiging van zowel binnelandse zaken ALS de gouverneur op papier op dat moment BIJ en had ik de camera's dat duidelijk laten zien.
Allez maar misschien ben ik daar dan alleen in als ze mij continue aan het aanvallen zijn dat ik verkeerd ben... zou toch de perfecte IPPON zijn om toe te passen.

Een goede burgemeester is iemand die rationeel denkt en in functie van zijn gemeente denkt en naar de bevolking luistert. Moet hij daarom alles uitvoeren en ze overal in tegemoetkomen ? Neen daar geloof ik niet in. Maar als het water aan de lippen staat bij vele zelfstandige en er kan een creatieve oplossing gevonden worden die niet schadelijk blijkt te zijn uit de studies & een viroloog die er geen enkel tegenargument in kan brengen, dan zie ik dat ook als goed beleid. Het is een kwestie van de kerk wat in het midden te houden en nu heeft hij voor de inwoners gekozen.
1) Dit is wel schadelijk
2) er zijn wel tegenargumenten.
3) men wil ze enkel niet zien.
4) hij is een burgervader. Hij moet dan ook denken aan het algemeen belang, niet enkel aan het algemeen belang van zijn gemeente. Hij is niet een burgemeester binnen kazachtstan of anarchistan maar binnen België.

Beter dan de kiezers die stemden op Hilde Claes (dochter van en ook moeten aftreden na ettelijke schandalen en nu terug door haar man Tony Coonen).

JMDD spreekt de taal van het volk. En blijkbaar is dat voor de ivoren-toren politici die hun postje krijgen via geboorte een bedreiging.
Daarom dat lijst dedecker met glans de kiesdrempel haalde, zo'n man van het volk.

Zeggen dat er geen correlatie is tss volk dat beïnvloedbaar is voor polulistische prietpraat en de populistische politici, dat is pas wereldvreemd.
Deze post pik ik er even uit omdat het je meest recente is, maar je mag nu wel ophouden met zo uit de hoogte te doen. Algemene politieke commentaar die nauwelijks nog corona-gerelateerd is, hoort hier ook niet thuis.

Daarom dat lijst dedecker met glans de kiesdrempel haalde, zo'n man van het volk.
Je ziet, heel deze halfslachtige "mijn terrassen gaan open" om dan banken op een dijk beschikbaar te stellen zoals overal heeft hem kennelijk een man van het volk gemaakt. Dat hij de laatste jaren amper nog een rol van betekenis heeft gespeeld is al vergeten.

Je ziet, heel deze halfslachtige "mijn terrassen gaan open" om dan banken op een dijk beschikbaar te stellen zoals overal heeft hem kennelijk een man van het volk gemaakt. Dat hij de laatste jaren amper nog een rol van betekenis heeft gespeeld is al vergeten.
En volgens mij zal zijn roem even snel verdwijnen als zijn straatmeubilair.

1) Dit is wel schadelijk
3) men wil ze enkel niet zien.
4) hij is een burgervader. Hij moet dan ook denken aan het algemeen belang, niet enkel aan het algemeen belang van zijn gemeente. Hij is niet een burgemeester binnen kazachtstan of anarchistan maar binnen België.
Er is toch studie gedaan naar het feit dat buiten de kans op besmetting miniem is. Of in ieder geval toch minder gevaar dan andere plaatsen.

Indien het nu zou zwart vh volk lopen daar en men dus niet de 1.5m regel kan toepassen, kan je idd zeggen dat men een mondmasker zou mogen aanbevelen op de dijk.
Maar met vier aan een tafeltje zitten is ,vind ik, minder risico dan allemaal volgepakt zitten in een bus bvb

Wat doet dat laatste ter zake? Liever een burgemeester die nationaal meer op de bühne staat ipv lokaal bezig te zijn?

Er zijn meerdere burgemeesters die naar deze normen “geen rol van betekenis” spelen. Wat ook hun rol niet is.

Blijkbaar loop je hoog op met het “nationale” niveau? Wat wel iets zegt over uw (gebrek aan?)integriteit en visie.
Alles top-down doorduwen? Schaf dan alle tussen-niveaus maar af.

Hij had inderdaad beter de IPPON gemaakt met die papieren daar geef ik u alvast gelijk in. Dan was het ontegensprekelijk maar ik denk dat ik in mijn post zeer duidelijk heb geschreven - als het klopt-.

1) Dit is wel schadelijk
3) men wil ze enkel niet zien
Geef de tegenargumenten dan?

Er is geen enkel verschil met gisteren, nu of volgende week de symbolische 8 mei. Als het gisteren schadelijk was dan zal het al zeker volgende week zo zijn waar der een massa aan mensen bijeen gaan zitten en van hun terrasje gaan genieten. Die picknick tafels staan daar al een paar weken op eigen initiatief in de gemeente en daar is toen met geen woord over gerept. Plus nu moet ge mij toch eens uitleggen wat het verschil is tussen de mensen die hun eigen sandwichkes en drank meepakken of een toog, waar je perfect 150 CM van mekaar afstand kunt houden en iets te drinken kunt krijgen?
Weet je wat het verschil is? De maandagochtend en het straatafval dat mensen achterlaten. Nu kan men dat georganiseerd ergens dumpen in de vuilbakken bij die zelfstandige, nu kan men gecontroleerd er op toe zien dat iedereen die regels wel respecteert

Wat doet dat laatste ter zake? Liever een burgemeester die nationaal meer op de bühne staat ipv lokaal bezig te zijn?

Er zijn meerdere burgemeesters die naar deze normen “geen rol van betekenis” spelen. Wat ook hun rol niet is.

Blijkbaar loop je hoog op met het “nationale” niveau? Wat wel iets zegt over uw integriteit en visie.
Ik zie hier gewoon een hoop mensen die plots fan zijn van De Decker alsof hij een soort van held is, terwijl die gewoon doet wat hij al jaren doet: wat wind verkopen en lastig zijn.

Enkel nu over het topic van corona, en plots is hij een man van het volk en bla bla. Missie geslaagd zeker, hij heeft zijn houdbaarheidsdatum weer wat opgeschoven.

Wat dat met mijn integriteit en visie te maken heeft weet ik niet, maar ik stel voor dat je je eigen versies daarvan eens onder de loep neemt.

Ook een dooddoener van jewelste die helemaal niets met de kwestie an sich te maken heeft.

Ook een dooddoener van jewelste die helemaal niets met de kwestie an sich te maken heeft.
Voor mij is dit een populariteitsstunt van een politicus. Dat hij daarom bankjes op een dijk verkoopt alsof hij eigenhandig de horecaterrassen heeft geopend past daarbij.

Dat een burgemeester zo'n stunt uithaalt alsof hij eigenhandig een wet naast zich neerlegt vind ik schandelijk, en dat is hoe een hoop mensen het zullen onthouden, ook al is het vooral een storm in een glas water.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan