Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is toch ook echt wel een bullshit uitspraak van jewelste. Nee, we hebben niet geleerd dat de Belg een enorm egoïstisch individu is. Want de absolute meerderheid van de Belgen houdt zich nu al meer dan een jaar aan de zotste regels die om de paar weken veranderen om heel deze situatie aan te pakken. De meeste Belgen zitten nog altijd braaf thuis binnen terwijl ze hun favoriete hobby’s niet kunnen uitoefenen of de grootouders al een jaar geen knuffel meer gegeven hebben.

Het aantal mensen dat enkel en alleen naar de kust afreist om daar aan een opklaptafeltje op een plastic stoel te zitten is verwaarloosbaar. Dat meerderheid zullen mensen zijn die daar in de buurt wonen of daar al reeds op weekend waren.

Maar kom aub niet af met te zeggen dat de meeste Belgen egoïstisch zijn want dat is qua uitspraak hetzelfde niveau als “dan zoek je toch een andere hobby” of “er valt nog zoveel te doen”.
Dit seg alstublieft he.

De gemiddelde Belg is enorm egoïstisch. écht? écht? Hebben we zes miljoen mensen en masse ongehoorzaam zien zijn (zoveel heb je nodig lijkt me om van de gemiddelde te spreken ongeveer)? Ik dacht het niet. Hebben we veel problemen gehad? Echt grote problemen dan? Ik dacht het op La Boum na niet.

We zijn verdomme ongezien solidair geweest gedurende MEER DAN EEN JAAR.

Het lef om de gemiddelde Belg een enorm egoïstisch individu te noemen. Terwijl er wél veel mensen doorzitten net omdat ze solidair zijn al zo lang. Bijzonder, zeer bijzonder.

De enige troost is wel dat het nog niet het strafste is, hier in dit topic, meneer staatsveiligheid is nog straffer maar dat is zo bedroevend dat ik weiger daarop in te gaan.

Het zou Marc Van Ranst toch wel een beetje sieren om af en toe eens afstand van sommige zaken te doen en eens niet een mening te hebben over iets of hier in dit geval het laatste woord te willen hebben. Hij is een viroloog hij is geen allesweter, hij spreekt heel veel voor zijn beurt en hoeft voor mij zeker niet met het vingertje te zwaaien naar een burgemeester. Al zeker niet op het beleid, want dat heeft niets met een pandemie te maken.
Dat is het probleem met Van Ranst, hij wilt heel graag dicteren hoe mensen van thuis uit moeten werken, hoe niemand op reis mag gaan, hoe je nauwelijks sociale contacten mag hebben, hoe gevaarlijk extreem rechts is, ... Dat valt allemaal heel ver van zijn rol als viroloog.

Is het van uw kant dan domheid/onwil om te geloven wat een viroloog zegt die politiek gekleurd is tot en met?
Het Belgisch beleid wordt door andere mensen dan MVR beslist. MVR is een van de raadgevende experts.

Het beleid van Middelkerke wordt bepaald door een judocoach op rust.

Het Belgisch beleid wordt door andere mensen dan MVR beslist. MVR is een van de raadgevende experts.

En een verkozen burgemeester? Die als ik zo rondlees nog genoeg lof oogst ook (niet dat dat wil zeggen dat hij kwaliteit aflevert uiteraard). Die daarnaast ook geen politiek groentje was voor hij in de politiek ging.

De Decker afschilderen als juist een judocoach op rust is toch veel te kort door de bocht.

In dat interview liegt JMDD ook over andere dingen. In het interview ervoor liegt hij over statistieken. Ik zie een rode draad.
Al ooit een politieker gezien die niet liegt?
Jammer dan toch dat MVR daar niet op inpikt om DD zijn geloofwaardigheid te ondermijnen

Al ooit een politieker gezien die niet liegt?
Jammer dan toch dat MVR daar niet op inpikt om DD zijn geloofwaardigheid te ondermijnen
Deed hij wel, ostentatief. Duidelijk dat je het niet gezien hebt...

Maar zijn leugens worden niet meer waarheid omdat een andere politicus ook loog, he. Dat is een beetje te simpel. Jij neemt het voor waar aan.

Zou je niet zeggen als je 'm bezig ziet, hij neemt niet echt een adviserende houding aan.

Door een politicus die een absolute meerderheid van de stemmen haalde in Middelkerke. Hij heeft een mandaat om te besturen, wat de meerderheid van de kiezers hem hebben gegeven. Dat hebben die virologen voor geen millimeter.

En een verkozen burgemeester? Die als ik zo rondlees nog genoeg lof oogst ook (niet dat dat wil zeggen dat hij kwaliteit aflevert uiteraard). Die daarnaast ook geen politiek groentje was voor hij in de politiek ging.
Indeed, ik heb z'n interview met DVL onlangs nog eens bekeken. Die gast had van mij gerust premier mogen worden, het verbaast me niet dat hij lokaal zoveel stemmen krijgt.

De Decker afschilderen als juist een judocoach op rust is toch veel te kort door de bocht.
Als je mensen wil pakken op kort door de bocht gaan mag je enkele posts eerder beginnen hoor.

Als Bernie De Decker op zijn woord wil geloven en dat tegenover MVR zet alsof die het land leidt moet ik ook geen moeite doen.

Verder is mijn mening over gemeentepolitiek dat het dat van de scouts of de chiro niet overstijgt. Wat pinten trakteren en de lange arm gebruiken.

Mannen, er zijn nog experts buiten MVR en hij zit sowieso niet in de regering. Ik snap dat het makkelijke is om er kritiek op te geven, het is een goede bliksemafleider, maar interessant is versie 800 van deze discussie niet.

En jij denkt dat de uci leeg gaat zijn op een week tijd?
Heb ik dat dan gezegd ?

Maar tussen 99% vol voordat we aan de reguliere zorg moeten raken of 75% vol voor we aan de reguliere zorg moeten raken is voor mij dag en nacht verschil.

In het eerste als er iets mis gaat moet je overcompenseren om drama's te vermijden. In het tweede heb je wat marge om een omkeer zonder draconische maatregelen naar onder te duwen.

Ik prefereer de tweede versie. Toch wanneer het onmogelijk is om exact te voorspellen wat het effect is van versoepelingen.

Als je mensen wil pakken op kort door de bocht gaan mag je enkele posts eerder beginnen hoor.

Als Bernie De Decker op zijn woord wil geloven en dat tegenover MVR zet alsof die het land leidt moet ik ook geen moeite doen.

Verder is mijn mening over gemeentepolitiek dat het dat van de scouts of de chiro niet overstijgt. Wat pinten trakteren en de lange arm gebruiken.
Nee dank u, ik heb bijgelezen en dan nog is judocoach op rust van t zelfde niveau als dat sommige anderen hier halen. Dat andere geen degelijk niveau weten te halen, zorgt er niet voor dat jij dat ook niet moet halen, bij sommige doe ik de moeite niet meer maar bij u weet ik zeker dat het beter kan omdat je dat meestal bewijst.

En die visie over gemeentepolitiek is wat mij betreft sterk gekleurd richting enkele decennia terug. En niet fair ten opzichte van de ongetwijfeld vele gemeentepolitiekers die daar hun hart en ziel in leggen om goed te doen voor hun stad/gemeente. Nu goed, zolang je gemeentepolitiek niveau chiro of scouts vindt is dat uw mening natuurlijk. Ik heb er een andere. Namelijk dat die vaak meer doen voor hun bevolking dan wat je op Vlaams of federaal niveau ziet, Dedecker is hiervan, wat mij betreft, een prima voorbeeld. Die zit veel beter hier op zijn plek dan in een nietszeggend federaal of vlaams postje. De Wever idem (al zou die wél kunnen wegen op een "hoger" niveau ook).

Ik voel dat men iedereen gewoon in de steek gelaten heeft. En de geloofwaardigheid is beneden zero. Er treedt een gezondheidscrisis met een mortaliteitscijfer van 3%. Het zal nog gebeuren hoor. Periodisch komt een grote pandemie om de 100 jaar voor. We mogen nog van geluk spreken dat het covid is en geen zwarte dood of Spaanse griep. Maar moeten we ons echt allemaal letterlijk opsluiten behalve voor het werk en boodschappen te doen. Het zal nog gebeuren hoor, dat maakt deel uit van het leven, en mensen moeten de vrijheid hebben om te doen wat ze willen. Mensen die zich willen beschermen en willen opsluiten moeten ook die vrijheid trouwens hebben.

En dat de zorg klaagt begrijp ik ook niet. Heel Belgie heeft gestemd voor besparingen, besparingen, besparingen en nog eens besparingen op de gezondheidszorg maar volgens de zorg is het probleem dat de mensen zich niet aan de maatregelen houden (terwijl de meesten dat juist wel doen), maar het probleem van de overvolle ziekenhuizen is dat de regering (en de mensen die op die partijen stemden) zwaar bespaarden op gezondheidszorg en daar betalen we nu de volle prijs voor. Bovendien zijn de cijfers voor psychiatrische zorg en mentaal welzijn zeer slecht, en ook dat is gezondheid, maar er wordt geen aandacht daaraan gespendeerd. Op deze manier zullen meer mensen doodgaan door zelfmoord dan aan covid zelf.

We zitten al een half jaar met een zware lockdown en de cijfers gaan niet naar beneden. Dan lijkt de logische conclusie dat de maatregelen voor geen meter werken. Vele maatregelen zijn ook symbolisch. Een nachtklok heeft niets nog te maken daarmee. Als ik beslis om om 2 uur in het midden van een wei te gaan zitten of een nachtwandeling in een bos te maken loop ik geen risico om besmet te worden, noch anderen te besmetten. Het enige wat de cijfers binnen de perken houdt zijn de toenemende vaccinaties.

Vroeger (en vaak zeker in de vorige eeuw) was het de gewoonte dat een mens ging gaan werken en daarna op café ging om een beetje te ontspannen. Nu is er niets van ontspanning nog, terwijl de economie wel moet blijven voortdraaien hoor ondanks de gezondheidszorg, behalve voor de kleine zelfstandigen die de liberalen nu ironisch genoeg in de steek laten. 33% van het electoraat van kleine zelfstandigen die voor de liberalen stemt is ironisch genoeg failliet door de partij die hen zou moeten vertegenwoordigen.

Ik ben echt liever dood, dan een leven te moeten leiden waar er geen rechten en geen vrijheid meer is voor ons. Dan heeft het voor mij totaal geen zin meer. Dat je niet eens meer buiten kan lopen, zonder het risico te hebben om veroordeeld te worden of een zware boete te betalen die niemand toch zeker van mijn leeftijd kan betalen. Zelfs daklozen overtreden de coronawet permanent, want ze overtreden de nachtklokmaatregel, maar ook zij worden bestraft.

Ook trouwens heel erg pijnlijk om te zien dat door zoiets als covid we ons hele leven moeten veranderen, maar dat dat niet kan door een veel grotere en impactvollere crisis zoals moderne klimaatverandering veroorzaakt door menselijke activiteit. Daar kunnen we maar geen actie ondernemen, en denken politici dat we alle tijd v/d wereld hebben. Maar covid, oei, oei, oei...

Er was onlangs een vulkaanuitbarsting in de Caraiben (La soufrière). Wellicht was het de zwaarste in 10 jaar tijd, en voor de Caraiben de zwaarste in minstens 250 jaar, en terwijl iedereen vastzat op een eiland, werden alleen mensen van het eiland geëvacueerd die al gevaccineerd waren, want ik snap de logica totaal niet. Want een vulkaanuitbarsting is veel dodelijker dan covid op die schaal (betreffende inwoners van dat eiland), en het is een extreem asociale maatregel.

Het zet echt kwaad bloed bij een mens. Deze hele wereld is gewoon hysterisch aan het doen, en weet totaal niet meer wat de prioriteiten horen te zijn.

Om gewoon maar even het absurde te zeggen. In Noord-Korea (de gegevens zijn natuurlijk niet betrouwbaar) liggen de cijfers heel erg laag - gegevens zijn natuurlijk niet betrouwbaar - maar zelfs met dat in acht nemende kan je daar wel vanuit gaan gezien Oost-Azie de pandemie veel meer onder controle heeft, maar mijn punt is... Noord-Korea moet geen maatregelen nemen, want de bevolking is daar in permanente lockdown. Het is gewoon wij die even het model van Noord-Korea lenen om een pandemie te bestrijden, want inderdaad de autoritaire landen genieten ervan.

Kijk maar eens wat China zei: https://www.prospectmagazine.co.uk/world/china-covid-19-coronavirus-caes-death-toll-democracy

En wat iedereen aan het doen is, is eigenlijk zeggen aan China: jullie hebben overschot aan gelijk. Autoritairsme is the way to go. Op deze manier zal democratie hetzelfde lot ondergaan als communisme in de vorige eeuw. En niemand verzet zich er nog tegen.
Een zware lockdown? Overdrijven is ook een vak blijkbaar.. Precies of we mogen niets meer doen en zitten opgesloten in onze huizen.. komaan zeg. Het is trouwens logisch dat de zorg klaagt.. hoe zou je zelf zijn. Continu onder druk, stress, uitgeput.. Lijkt me meer dan logisch dat deze mensen er als eerste onderdoorgaan door een aantal egoïsten die zich niets aantrekken van regels en hun eigen ding doen (zoals gisteren in Brussel-Centraal en Ter Kameren Bos als voorbeelden..).. De huidige mens is tegenwoordig "zwak" geworden wat betreft vrijheden en inventiviteit.. Vroeger bestonden veel zaken niet die we nu kennen is als luxe (sociale media bv.). Nu spreekt men direct van opgesloten zijn terwijl sociale contacten en hobby's perfect mogelijk zijn met wat inventiviteit. Arm Vlaanderen...

En jij denkt dat de uci leeg gaat zijn op een week tijd?
Tussen "te vol" en "leeg" ligt nog een emmer vol interessante mogelijkheden.
Is het van uw kant dan domheid/onwil om te geloven wat een viroloog zegt die politiek gekleurd is tot en met?
Nee, daarom dat ik élke dag zelf de cijfers en evoluties bekijk.

Het zou nuttig zijn indien méér mensen zich niet enkel baseren op woorden van beleidsmensen, maar ook kijken naar waarom die mensen zich baseren (MVR) of denken zich te baseren (JMDD)

Een zware lockdown? Overdrijven is ook een vak blijkbaar.. Precies of we mogen niets meer doen en zitten opgesloten in onze huizen.. komaan zeg.
Euh ja, dat is toch wat er nog niet zo lang geleden van toepassing was? Thuis blijven, zo weinig mogelijk naar buiten, sociale contacten beperken, niet reizen, ... Ik weet niet wat jij anders zou verstaan onder een strenge lockdown.

Het is trouwens logisch dat de zorg klaagt.. hoe zou je zelf zijn. Continu onder druk, stress, uitgeput.. Lijkt me meer dan logisch dat deze mensen er als eerste onderdoorgaan door een aantal egoïsten die zich niets aantrekken van regels en hun eigen ding doen (zoals gisteren in Brussel-Centraal en Ter Kameren Bos als voorbeelden..).. De huidige mens is tegenwoordig "zwak" geworden wat betreft vrijheden en inventiviteit.. Vroeger bestonden veel zaken niet die we nu kennen is als luxe (sociale media bv.). Nu spreekt men direct van opgesloten zijn terwijl sociale contacten en hobby's perfect mogelijk zijn met wat inventiviteit. Arm Vlaanderen...
Zo werkt het niet voor iedereen kimmie, je hebt mensen die echt afzien door het gebrek aan sociale contacten, familieleden die elkaar al maanden niet meer zien, ... Dat is echt niet zomaar op te lossen door te zeggen "komaan wees eens wat inventiever".

Euh ja, dat is toch wat er nog niet zo lang geleden van toepassing was? Thuis blijven, zo weinig mogelijk naar buiten, sociale contacten beperken, niet reizen, ... Ik weet niet wat jij anders zou verstaan onder een strenge lockdown.

Zo werkt het niet voor iedereen kimmie, je hebt mensen die echt afzien door het gebrek aan sociale contacten, familieleden die elkaar al maanden niet meer zien, ... Dat is echt niet zomaar op te lossen door te zeggen "komaan wees eens wat inventiever".
Een strenge lockdown is in mijn ogen een perimeter van max. 10-15km van uw deur. Enkel buiten voor voeding, apotheek, dokter. Voor de rest alle winkels compleet toe. Geen sporten toegelaten buitenshuis (joggen enzovoorts..) Dat is hier allemaal nooit geweest.

Sociale contacten zijn altijd mogelijk geweest ondanks de lockdown. Klopt niet wat je zegt.. dus idd wees inventiever. Met de huidige en vorige regels is er altijd mogelijkheid geweest tot sociaal contact

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan