Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Velen reageren met hoongelach over JMDD, de man is wel met absolute meerderheid verkozen in zijn gemeente en wordt er blijkbaar op handen gedragen. Sommige anderen die vaak in de media komen zijn niet verkozen, maar voelen zich wel geroepen over alles een politieke mening te hebben.

Velen reageren met hoongelach over JMDD, de man is wel met absolute meerderheid verkozen in zijn gemeente en wordt er blijkbaar op handen gedragen. Sommige anderen die vaak in de media komen zijn niet verkozen, maar voelen zich wel geroepen over alles een politieke mening te hebben.
En dat verklaart zijn populistische uitspraken en gedrag. Door wie wordt hij op handen gedragen? Door plebs die tegen zichzelf moeten beschermd worden.

Deed hij wel, ostentatief. Duidelijk dat je het niet gezien hebt...

Maar zijn leugens worden niet meer waarheid omdat een andere politicus ook loog, he. Dat is een beetje te simpel. Jij neemt het voor waar aan.
Een ding vind ik wel jammer, dat Van Ranst als mens blijkbaar ingezet wordt als pispaal voor politieke spelletjes.
Langs de andere kant is die vent zo politiek gekleurd langs extreem links dat ik er eigenlijk geen compassie voor zou moeten hebben

Dat is maar een zakdoek groot en die kadee haalt de absolute meerderheid blijkbaar. Sorry, maar 1+1 = 2 he...

We lachen met/doen kleinerend tegenover de Amerikanen dat ze op Trump stemmen, wrm niet met Middelkerke? Lange teentjes precies.

Een zware lockdown? Overdrijven is ook een vak blijkbaar.. Precies of we mogen niets meer doen en zitten opgesloten in onze huizen.. komaan zeg. Het is trouwens logisch dat de zorg klaagt.. hoe zou je zelf zijn. Continu onder druk, stress, uitgeput.. Lijkt me meer dan logisch dat deze mensen er als eerste onderdoorgaan door een aantal egoïsten die zich niets aantrekken van regels en hun eigen ding doen (zoals gisteren in Brussel-Centraal en Ter Kameren Bos als voorbeelden..).. De huidige mens is tegenwoordig "zwak" geworden wat betreft vrijheden en inventiviteit.. Vroeger bestonden veel zaken niet die we nu kennen is als luxe (sociale media bv.). Nu spreekt men direct van opgesloten zijn terwijl sociale contacten en hobby's perfect mogelijk zijn met wat inventiviteit. Arm Vlaanderen...
Zoals ik zeg: de meesten houden zich aan de regels. Heeft echt geen zin om de vinger naar ons te wijzen. Het probleem zijn de extreem zware besparingen die nu hun tol eisen.

Brussel-Centraal en Ten Kamerenbos zijn nog altijd een zeer grote minderheid v/d bevolking.

Vroeger was er inderdaad minder vrijheid. Maar als je liever dan woonde, dan zend ik je met plezier terug in de middeleeuwen. Benieuwd hoe lang je het daar volhoudt.

Dat is maar een zakdoek groot en die kadee haalt de absolute meerderheid blijkbaar. Sorry, maar 1+1 = 2 he...

We lachen met/doen kleinerend tegenover de Amerikanen dat ze op Trump stemmen, wrm niet met Middelkerke? Lange teentjes precies.
Ja lul er u maar uit gast. 20k inwoners telt Middelkerke, je hebt dus zonet minstens 10k mensen plebs genoemt enkel en alleen omdat ze op iemand stemmen die u niet aanstaat. Maar hef vooral continu het vingertje op naar mensen die zelf niet helemaal akkoord gaan met uw visie en stellingen. Hypocriet.

Wat heeft de oppervlakte daar nu mee te maken? Dat is helemaal niet '1+1 = 2' by the way, ik snap zelfs niet eens wat je daarmee wilt bedoelen.

Omdat jij het niet hebt voor die man ga je doen alsof heel de bevolking daar achterlijk is, jongens toch. Ik heb het absoluut niet voor JMDD, maar je moet echt stoppen met te doen alsof jij hier de enige voice of reason bent en dat al wie jouw mening en opvattingen niet volgt een dommerik is of 'tegen zichzelf moet beschermd worden'.

Wat een extremistische praat verkondig jij hier trouwens (mensen die niet in jouw kraam passen 'op een watchlist zetten,' 'rampenplan afkondigen omwille van enkele picknicktafels, 'anti maatregel mensen' vergelijken met terroristen die mensen onthoofden en massaal aanslagen plegen, ...) tegenwoordig? 't Is nogal moeilijk om de morele high road te nemen met dat palmares aan uitspraken.

Laatst bewerkt:
Ja lul er u maar uit gast. 20k inwoners telt Middelkerke, je hebt dus zonet minstens 10k mensen plebs genoemt enkel en alleen omdat ze op iemand stemmen die u niet aanstaat. Maar hef vooral continu het vingertje op naar mensen die zelf niet helemaal akkoord gaan met uw visie en stellingen. Hypocriet.
ik lul er mij niet uit, integendeel, ik sta achter mijn uitspraken en verdedig ze met argumenten. Als een man via populistische uitspraken burgemeester wordt, dan zegt dat veel over zijn achterban. Nogal wiedes eigenlijk.

Dedecker is lokaal en nationaal altijd al een populaire politicus geweest he. Hij is naar eigen zeggen een populist en is er trots op. Wat is daar mis mee?

Ik vind Mathias zijn uitspraken ook bedenkelijk/wereldvreemd, maar wat wel klopt is dat een absolute meerderheid hebben niet automatisch wil zeggen dat wat je zegt waar is of dat het objectief het beste is.

Ik zou zelfs denken dat niet gehinderd zijn door enige zin voor nuance of zelfkritiek een plus is als politieke brulboei. En dat minder populaire, maar noodzakelijke beslissingen nemen misschien eerder een teken is van politieke kwaliteit.

ik lul er mij niet uit, integendeel, ik sta achter mijn uitspraken en verdedig ze met argumenten. Als een man via populistische uitspraken burgemeester wordt, dan zegt dat veel over zijn achterban. Nogal wiedes eigenlijk.
Is het niet zo dat elke politieker populistische praat verkondigt? Of vergeet je altijd die loze beloftes net voor de verkiezingen?
Dus in dat geval wil je zeggen dat iedereen die gaat stemmen plebs is

Ik vind Mathias zijn uitspraken ook bedenkelijk/wereldvreemd, maar wat wel klopt is dat een absolute meerderheid hebben niet automatisch wil zeggen dat wat je zegt waar is of dat het objectief het beste is.

Ik zou zelfs denken dat niet gehinderd zijn door enige zin voor nuance of zelfkritiek een plus is als politieke brulboei. En dat minder populaire, maar noodzakelijke beslissingen nemen misschien eerder een teken is van politieke kwaliteit.

Het toont wel het draagvlak voor een politicus natuurlijk. JMDD doet veel populistische uitspraken maar over zijn beleid kan uiteindelijk enkel de kiezer oordelen en die oordeelt blijkbaar uitermate positief.

Zeggen dat er geen correlatie is tss volk dat beïnvloedbaar is voor polulistische prietpraat en de populistische politici, dat is pas wereldvreemd.

Wat heeft de oppervlakte daar nu mee te maken? Dat is helemaal niet '1+1 = 2' by the way, ik snap zelfs niet eens wat je daarmee wilt bedoelen.

Omdat jij het niet hebt voor die man ga je doen alsof heel de bevolking daar achterlijk is, jongens toch. Ik heb het absoluut niet voor JMDD, maar je moet echt stoppen met te doen alsof jij hier de enige voice of reason bent en dat al wie jouw mening en opvattingen niet volgt een dommerik is of 'tegen zichzelf moet beschermd worden'.

Wat een extremistische praat verkondig jij hier trouwens (mensen die niet in jouw kraam passen 'op een watchlist zetten,' 'rampenplan afkondigen omwille van enkele picknicktafels, 'anti maatregel mensen' vergelijken met terroristen die mensen onthoofden en massaal aanslagen plegen, ...) tegenwoordig? 't Is nogal moeilijk om de morele high road te nemen met dat palmares aan uitspraken.
Elke kant heeft zijn extremen zeker.

In dat interview liegt JMDD ook over andere dingen. In het interview ervoor liegt hij over statistieken. Ik zie een rode draad.
Het valt mij op dat je bij "rechtse" politici of "rechtse" uitspraken altijd over leugens praat zonder eigenlijk ooit concreet te worden. Ik zou je willen vragen om toch meer context in uw posts te steken of ik zal mij genoodzaakt voelen de mods in te lichten.

Het toont wel het draagvlak voor een politicus natuurlijk. JMDD doet veel populistische uitspraken maar over zijn beleid kan uiteindelijk enkel de kiezer oordelen en die oordeelt blijkbaar uitermate positief.
In mijn gemeente oordeelt de kiezer ook al jaren positief over dezelfde clan die openlijk banden heeft met een aannemer, waarvan familie zelfs in de gemeenteraad zit. Echt een argument vind ik dat niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan