Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik begrijp mensen die achterdochtig staan tegenover vaccinaties hoe langer, hoe beter.
Het gemekker rondom AZ en al die 'zeldzame gevallen' die hier en daar opduiken maken het de anti-vaxxzers uiteraard wel gemakkelijk.
Pfizer is overduidelijk de Rolls Royce onder de vaccins en AZ de AliExpress versie ervan.:frown:

Mijn ouders krijgen alletwee Pfizer en daar ben ik wel blij mee. Zelf zie ik de kans ook groter worden om Pfizer te krijgen door die leeftijdgrens. Los van de betrouwbaarheid ben je ook op 3 weken volledig gevaccineerd, dus ik hoop vooral op Pfizer. Hoewel ik in het begin liever de oude techniek had gewild.
Eerlijk gezegd ben ik ook wel blij dat mijn pa volgende week Pfizer gaat krijgen.

Waar ik bij AZ de meeste twijfels over heb is de bescherming tegen varianten.

Op zich lijkt AZ mij geen slecht vaccin als er geen andere opties zijn. Maar als je de keuze hebt tussen Pfizer/Moderna of AZ/JNJ dan gaat mijn voorkeur toch uit naar één van de eerste twee.

Ik begrijp mensen die achterdochtig staan tegenover vaccinaties hoe langer, hoe beter.
Het gemekker rondom AZ en al die 'zeldzame gevallen' die hier en daar opduiken maken het de anti-vaxxzers uiteraard wel gemakkelijk.
Pfizer is overduidelijk de Rolls Royce onder de vaccins en AZ de AliExpress versie ervan.:frown:
Goh het lijkt mij vooral dat ze al dan niet bewust bijwerkingen van Pfizer minder aandacht geven ? Bloedklonters kwamen ook voor bij Pfizer in de recentste studie van Oxford en twee dagen geleden kwam er een artikel over Pfizer mbt hartontstekingen. De titel van het bloedklonter artikel is een voorbeeld van hoe AZ slechte pers krijgt terwijl er in het artikel ook melding is van bloedklonters bij Pfizer.

Bloedklonters

Hartontstekingen

Wat hartontstekingen bij de leeftijd van 18-30 jaar bij Pfizer lijkt mij toch ook iets om met argusogen te bekijken. Tot op heden is er nog geen oorzakelijk verband maar dit soort bijwerkingen bij de jonge populatie lijken mij toch zorgwekkend. Het blijven natuurlijk net zoals alle andere bijwerkingen zeer kleine 'kansen' om dit zelf mee te maken en het voordeel van vaccinatie is pakken groter. Echter om te stellen dat Pfizer "Rolls Royce" is en AZ brol van den Aldi lijkt me een beetje voorbarig :)

Laatst bewerkt:
Als het goedgekeurd is door school valt het allemaal onder de schoolverzekeringen.

@dertjoo : https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...rens-in-nederland-meepikken-liever-niet-zegt/
Dat bevestigt NOS-correspondent Joris van Poppel in “De wereld vandaag” op Radio 1: “Alle terrassen van Sluis tot Maastricht staan vanaf woensdag klaar maar alleen voor Nederlanders helaas. In principe is het niet de bedoeling dat Belgen naar Nederland komen, tenzij het noodzakelijk is. Dan moet je wel in quarantaine, en wel voor 10 dagen. Eventueel wordt dat 5, als je je na 5 dagen laat testen en de uitslag negatief is.”

niks spreekt over toeristen omdat alles rood is voor hen.

Ik denk gewoon dat ze het nog niet kunnen verplichten

Vanaf 15 mei quarantaineplicht voor reizigers uit risicogebieden, ook voor gevaccineerden​

Wat is een reiziger? Ben je een reiziger als je nog geen 10 uur daar verblijft?
Wat ik jullie wel kan vertellen is dat de restaurants in Zeeland in ieder geval geen problemen maken als het over een reservatie voor belgen gaat.

Wat is een reiziger? Ben je een reiziger als je nog geen 10 uur daar verblijft?
Wat ik jullie wel kan vertellen is dat de restaurants in Zeeland in ieder geval geen problemen maken als het over een reservatie voor belgen gaat.

Die zijn dan op zich ook niet verantwoordelijk of hun klanten de maatregelen zoals quarantaine toepassen of niet :D. Zij kunnen dat ook niet weten of die Belgen zich aan de maatregelen houden. Zij kunnen enkel toepassen wat verplicht is in hun eigen zaak.

Heeft er iemand een idee van de leveringen van J&J?

Laatst bewerkt:
Goh het lijkt mij vooral dat ze al dan niet bewust bijwerkingen van Pfizer minder aandacht geven ? Bloedklonters kwamen ook voor bij Pfizer in de recentste studie van Oxford en twee dagen geleden kwam er een artikel over Pfizer mbt hartontstekingen. De titel van het bloedklonter artikel is een voorbeeld van hoe AZ slechte pers krijgt terwijl er in het artikel ook melding is van bloedklonters bij Pfizer.

Bloedklonters

Hartontstekingen

Wat hartontstekingen bij de leeftijd van 18-30 jaar bij Pfizer lijkt mij toch ook iets om met argusogen te bekijken. Tot op heden is er nog geen oorzakelijk verband maar dit soort bijwerkingen bij de jonge populatie lijken mij toch zorgwekkend. Het blijven natuurlijk net zoals alle andere bijwerkingen zeer kleine 'kansen' om dit zelf mee te maken en het voordeel van vaccinatie is pakken groter. Echter om te stellen dat Pfizer "Rolls Royce" is en AZ brol van den Aldi lijkt me een beetje voorbarig :)

Ja die vergelijking slaat idd nergens op maar als je mag geloven wat er op/in (sociale) media wordt uitgesmeerd dan lijkt het alsof het ook écht zo is.
De beschermingsgraad van Pfizer ligt wel iets hoger dan die van de andere vaccins en hun leveringen verlopen zoals het hoort etc dus dat zorgt er ook wel voor dat de 'gebreken' van die andere vaccins, vooral AZ dan, zwaarder opvallen.

Wanneer het goed is mag het ook gezegd worden! Wat een ongelooflijke versnelling van de campagne, we doen beter dan het europese gemiddelde en laten landen waar we enkele weken/maanden nog mee vergeleken ver achter ons.

Mooi werk en meer van dit!

qiGbnJO.png

Mijn ouders krijgen alletwee Pfizer en daar ben ik wel blij mee. Zelf zie ik de kans ook groter worden om Pfizer te krijgen door die leeftijdgrens. Los van de betrouwbaarheid ben je ook op 3 weken volledig gevaccineerd, dus ik hoop vooral op Pfizer. Hoewel ik in het begin liever de oude techniek had gewild.

Waar haal je die 3 weken dat klopt niet?

Er zitten 5 weken tussen 1ste en 2de shot en pas 2 weken na het 2de shot ben je volledig gevaccineerd.

Gewoon verzetten dan he. Ik ga geen vakanties liggen verplaatsen of annuleren voor een eerste of tweede prik (indien er al iets geboekt is).

Dus je wil geen maatregelen om deze pandemie in te dijken.
Je wilt ook geen vaccin nemen om het te doen want je wil geen vakantie verplaatsen?

Hoe denk je dat je op reis gaat kunnen gaan? Risico nemen en gaan voor de negatieve PCR test?

Dus je wil geen maatregelen om deze pandemie in te dijken.
Je wilt ook geen vaccin nemen om het te doen want je wil geen vakantie verplaatsen?

Hoe denk je dat je op reis gaat kunnen gaan? Risico nemen en gaan voor de negatieve PCR test?
Ik wil gerust een vaccin nemen, maar ik ga binnenkort mijn verlof boeken in de zomer en als mijn vaccin net in die periode valt zal dat vaccin toch voor een later moment zijn. Er zal wellicht vrij snel een overschot aan vaccins zijn waardoor je gewoon in de rij kan gaan aanschuiven zonder te moeten worden opgeroepen (zoals in de US nu al mogelijk is). En inderdaad, gewoon met de PCR test op verlof dan. Verschillende landen hebben al aangegeven dat te aanvaarden.

Gewoon bellen en verzetten moest het voorvallen. Achteraf proberen te regelen gaat misschien meer miserie zijn dan iets anders.

Bij mij gaat em, mits slechte timing, ook los in mijne verlof vallen (maar ik blijf binnen België). Als ze er vrij laat mee zijn, of vroeger dan is er voor mij geen probleem. Bij mij zijn het 4 van de 365 dagen dees jaar waarvan ik zoiets heb van: ja jongens die mag wel ff enkele dagen later als't kan.

Grootouders van de schoonfamilie kregen twee verschillende dagen. Die hebben toch ook eventjes gebeld om de afspraak aan te passen zodat ze samen konden en dat was geen enkel probleem

Laatst bewerkt:
Typisch Europeanen, continue zitten kakken en commentaar hebben op alles en jan en alleman maar als ze zelf eens hun verantwoordelijkheid moeten nemen, dan is het weer allemaal teveel. :unsure: Echt gefaald, die mentaliteit van de inwoners :unsure:

Waar haal je die 3 weken dat klopt niet?

Er zitten 5 weken tussen 1ste en 2de shot en pas 2 weken na het 2de shot ben je volledig gevaccineerd.
Ah, dacht dat bij Pfizer 3 weken ertussen zat. Dan ben ik mis. Die 2 weken erna wist ik wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan