Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oef, er wordt nog gediscussieerd over eventuele gratis PCR tests voor mensen die nog niet gevaccineerd zijn maar toch een 'groene pas' willen, bv. om te reizen.

Lijkt me niet meer als normaal dat die gratis ter beschikking worden gesteld voor degene die nog niet uitgenodigd zijn voor een vaccin.
Of mensen die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden (al zullen er dat misschien niet zo veel zijn).
Of voor kinderen onder de 18 die mee op reis gaan... (weet niet of die ook zo'n groene pas nodig zouden hebben eigenlijk)

Het is ondertussen bijna 1 mei en die "zomerpas" is nog steeds niet klaar. Ben is benieuwd wanneer die dan ingevoerd gaat worden.. Op het moment dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is :) ?

Het is ondertussen bijna 1 mei en die "zomerpas" is nog steeds niet klaar. Ben is benieuwd wanneer die dan ingevoerd gaat worden.. Op het moment dat meer dan 70% van de bevolking gevaccineerd is :) ?
Ironisch, eerst kon die pas er pas komen "als iedereen is uitgenodigd geweest". Nu blijkt dat dat pas vlak voor de zomervakantie zal zijn, duurt het te lang voor hij er is?

het vaccinatieschema volgens een journalist van HLN. Normaal gezien geen goeie bron, maar het gaat over iemand die regelmatig correcte zaken op Twitter gooit zonder drama :)

NCtKWS0.png

55-jarigen krijgen hun prik dan even laat als de 23-jarigen en een maand later als 54-jarigen? 😂

En als die tabel klopt (enfin, buiten dat van die 55-jarigen) dan krijg ik mijn eerste prik begin juli en tweede prik begin augustus.
Een eerste prik zal er wrs wel in zitten, maar die tweede zal er niet in zitten. Kunt van mensen toch niet verwachten dat ze quasi heel de zomer gaan vrij houden en niks kunnen plannen enkel voor vaccins, terwijl corona voor jongeren geen enkel gevaar is.

NCtKWS0.png

55-jarigen krijgen hun prik dan even laat als de 23-jarigen en een maand later als 54-jarigen? 😂

En als die tabel klopt (enfin, buiten dat van die 55-jarigen) dan krijg ik mijn eerste prik begin juli en tweede prik begin augustus.
Een eerste prik zal er wrs wel in zitten, maar die tweede zal er niet in zitten. Kunt van mensen toch niet verwachten dat ze quasi heel de zomer gaan vrij houden en niks kunnen plannen enkel voor vaccins, terwijl corona voor jongeren geen enkel gevaar is.
Doe dan helemaal geen vaccin he man. Ofwel doe je het goed, ofwel laat je het gewoon vallen. Ze vragen letterlijk om u 2 verschillende dagen beschikbaar te houden in de zomer....en je kan de afspraken verzetten als je niet beschikbaar bent Als dat alles te veel moeite is, laat het dan, maar stop ook met zeuren over de maatregelen of hoe de pandemie loopt hier.

NCtKWS0.png

Dat is duidelijk een typefout en moet een maand opschuiven.

En als ge u in de zomer geen 2 dagen kunt vrijhouden, laat u dan niet vaccineren he. Maar niet komen zagen als ge elke 2 weken een negatieve test moet voorleggen voor ge ergens binnen moogt he.

Doe dan helemaal geen vaccin he man. Ofwel doe je het goed, ofwel laat je het gewoon vallen. Ze vragen letterlijk om u 2 verschillende dagen beschikbaar te houden in de zomer....en je kan de afspraken verzetten als je niet beschikbaar bent Als dat alles te veel moeite is, laat het dan, maar stop ook met zeuren over de maatregelen of hoe de pandemie loopt hier.
Als ik 2 maand op voorhand zou weten wanneer ik exact gevaccineerd wordt, dan is dat geen probleem. Maar typisch laten ze u dat maar een redelijk korte tijd op voorhand weten en gezien ze een marge van 10 dagen nemen wil dat zeggen dat je vrijwel niets op voorhand kan plannen. Is dat wat duidelijker, man?

Als ik 2 maand op voorhand zou weten wanneer ik exact gevaccineerd wordt, dan is dat geen probleem. Maar typisch laten ze u dat maar een redelijk korte tijd op voorhand weten en gezien ze een marge van 10 dagen nemen wil dat zeggen dat je vrijwel niets op voorhand kan plannen. Is dat wat duidelijker, man?
Er is een marge van 10 dagen op de eerste spuit, je weet dan onmiddellijk wanneer uw 2e spuit komt...

Vandaag ook begonnen aan de atleten voor Tokio. Het ging gaan over een beperkte groep die specifiek omlijnd was. En dan krijg je volgende:

"De allereerste atleet die vandaag op het appèl verscheen, was Wannes Van Laer. De zeiler was erbij in Rio, maar kon zich niet plaatsen voor Tokio. Als olympisch sporter kreeg hij wel een vaccinatiebrief. Van Laer was om 9u15 de allereerste atleet die zijn prik mocht ontvangen." :wallbash:
Nog een ander Olympisch grootgewicht als Victor Campenaerts heeft zijn spuitje ook gekregen. Net als Milanov die ook nog niet gekwalificeerd is.

En de coaches die geen prioriteit kregen zijn allemaal op de reservelijst gezet en daar mochten er vandaag - toevallig - al een deel van naar Brussel om ook hun spuit te krijgen. Fantastisch toch.

Die olympische atleten mogen van mij een vaccin krijgen, ik heb er niets op tegen. Maar de manier waarop ze het nu doen is toch ook weer te stom PR-gewijs. Straks staat Kim Gevaert daar te blinken omdat ze in 2008 olympisch atlete was :unsure:

Vandaag ook begonnen aan de atleten voor Tokio. Het ging gaan over een beperkte groep die specifiek omlijnd was. En dan krijg je volgende:

"De allereerste atleet die vandaag op het appèl verscheen, was Wannes Van Laer. De zeiler was erbij in Rio, maar kon zich niet plaatsen voor Tokio. Als olympisch sporter kreeg hij wel een vaccinatiebrief. Van Laer was om 9u15 de allereerste atleet die zijn prik mocht ontvangen." :wallbash:
Nog een ander Olympisch grootgewicht als Victor Campenaerts heeft zijn spuitje ook gekregen. Net als Milanov die ook nog niet gekwalificeerd is.

En de coaches die geen prioriteit kregen zijn allemaal op de reservelijst gezet en daar mochten er vandaag - toevallig - al een deel van naar Brussel om ook hun spuit te krijgen. Fantastisch toch.

Die olympische atleten mogen van mij een vaccin krijgen, ik heb er niets op tegen. Maar de manier waarop ze het nu doen is toch ook weer te stom PR-gewijs. Straks staat Kim Gevaert daar te blinken omdat ze in 2008 olympisch atlete was :unsure:
Dat kunnen ze nu toch niet serieus menen?
Campenaerts kan ik nog snappen, er is een kleine kans dat hij gaat.

Maar die zeiler is gewoon onbestaande...

Gewoon verzetten dan he. Ik ga geen vakanties liggen verplaatsen of annuleren voor een eerste of tweede prik (indien er al iets geboekt is).
Moet jij uw vaccin niet in Zwitserland gaan halen? Als je daar woont en werkt moet je daar ook maar uw gerief gaan halen.

En als je perse op verlof wilt en dat plannen voor je weet wanneer je vaccin krijgt dan moet je de gevolgen maar dragen: achteraan in de rij!

Van Laer zijn niet-selectie was pas 3 dagen geleden gekend. De uitnodiging zal zonder twijfel eerder verstuurd zijn, hij was op dat moment perfect oproepbaar. En nu nog aflassen zal geen prioritaire persoon vooruithelpen.

Milanov zit in de quota en is dus virtueel geselecteerd: https://www.worldathletics.org/stats-zone/road-to/7132391?eventId=10229620

Campenaerts is reserve en kan dus ook elk moment opgeroepen worden. Kans dat van Aert of evzmenepoel geen tijdrijden zal doen is nu ook niet zo klein.

Veel geblaat om weinig wol dus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan