Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net thuis van een bezoekje aan mijn pa in Heist. Heen en terug gefietst heeft deugd gedaan. Toch zeer zeer veel Belgen die richting Sluis rijden met auto of wandelen/fietsen. De oproep van Verlinden haalt niks uit. Ben benieuwd naar het weekend.

Als ik 2 maand op voorhand zou weten wanneer ik exact gevaccineerd wordt, dan is dat geen probleem. Maar typisch laten ze u dat maar een redelijk korte tijd op voorhand weten en gezien ze een marge van 10 dagen nemen wil dat zeggen dat je vrijwel niets op voorhand kan plannen. Is dat wat duidelijker, man?
Je kan perfect verlof plannen week voor je gaat en zeker nu met alle corona-rode-zones ben je beter af laat te boeken.

Maar nee we boeken liefst maanden op voorhand om dan te wenen dat we ineens als we naar daar willen gaan nog extra in quarantaine moeten en daar hebben we geen verlof meer voor aboo

Net thuis van een bezoekje aan mijn pa in Heist. Heen en terug gefietst heeft deugd gedaan. Toch zeer zeer veel Belgen die richting Sluis rijden met auto of wandelen/fietsen. De oproep van Verlinden haalt niks uit. Ben benieuwd naar het weekend.
Ze zaten allemaal trots te juichen op het terras in het nieuws op VTM.

Van Laer zijn niet-selectie was pas 3 dagen geleden gekend. De uitnodiging zal zonder twijfel eerder verstuurd zijn, hij was op dat moment perfect oproepbaar. En nu nog atlassen zal geen prioritaire persoon vooruithelpen.

Milanov zit in de quota en is dus virtueel geselecteerd: https://www.worldathletics.org/stats-zone/road-to/7132391?eventId=10229620

Campenaerts is reserve en kan dus ook elk moment opgeroepen worden. Kans dat van Aert of evzmenepoel geen tijdrijden zal doen is nu ook niet zo klein.

Veel geblaat om weinig wol dus
Milanov heeft nog geen limiet gesmeten & Campenaerts gaat nooit van zen leven meegaan, zelfs al valt ofwel Van Aert, ofwel Evenepoel uit. Medaillekansen 0 voor hem en van te weinig hulp in de wegrit.

Het is en blijft PR gewijs idioot, zoals inderdaad Verlinden. Ik heb niets tegen het vaccineren van de atleten, maar het is verpakt als enkel de atleten en daarmee basta. Nu is het weer op zen Belgisch geregeld aan het worden en het enige waartoe dat leidt is frustratie. Maar goed, blij dat jij het anders ziet :thumb:

Milanov heeft nog geen limiet gesmeten & Campenaerts gaat nooit van zen leven meegaan, zelfs al valt ofwel Van Aert, ofwel Evenepoel uit. Medaillekansen 0 voor hem en van te weinig hulp in de wegrit.

Het is en blijft PR gewijs idioot, zoals inderdaad Verlinden. Ik heb niets tegen het vaccineren van de atleten, maar het is verpakt als enkel de atleten en daarmee basta. Nu is het weer op zen Belgisch geregeld aan het worden en het enige waartoe dat leidt is frustratie. Maar goed, blij dat jij het anders ziet :thumb:
Campenaerts is 1e reserve en Milanov heeft nog wel even tijd om limiet te gooien

Als ik 2 maand op voorhand zou weten wanneer ik exact gevaccineerd wordt, dan is dat geen probleem. Maar typisch laten ze u dat maar een redelijk korte tijd op voorhand weten en gezien ze een marge van 10 dagen nemen wil dat zeggen dat je vrijwel niets op voorhand kan plannen. Is dat wat duidelijker, man?

Het is toch totaal niet realistisch te verwachten dat je zoiets 2 maand op voorhand exact zou weten? Een leveringsprobleem, een onvoorziene gebeurtenis zoals de soap met AZ en daar gaat de planning. Kunnen ze een 2de brief sturen ter correctie en sowieso komen er dan nog mensen op de verkeerde dag opdagen.

Ik vind het getuigen van weinig realisme eerlijk gezegd. Iedereen wil zo snel mogelijk het vaccin en veroepelingen, terug naar de normaliteit...maar oh jee mijn congé. Voor mij scheelt er iets met de mentaliteit van zo'n mensen.

Je kan perfect verlof plannen week voor je gaat en zeker nu met alle corona-rode-zones ben je beter af laat te boeken.

Maar nee we boeken liefst maanden op voorhand om dan te wenen dat we ineens als we naar daar willen gaan nog extra in quarantaine moeten en daar hebben we geen verlof meer voor aboo
Niet iedereen kan een week op voorhand op het werk zeggen dat hij/zij er 2 weken effe nie gaat zijn.

Ondanks dat er wordt afgeraden om naar Nederland af te zakken zie ik daar vooral Boomers het terras bevolken.
En dan maar tegelijkertijd kappen op de jeugd dat ze niet moeten zagen dat ze het moeilijk hebben.

Hela, heb eens wat compassie. Je zou maar gepensioneerde zijn en 6 maanden uw pinten bier moeten missen. Dat is pas moeilijk.

Ohja, en boomers is niet met een hoofdletter. Zo speciaal is die generatie niet.

Milanov MOET geen limiet gooien, je moet ofwel 66 meter gooien, ofwel hoog genoeg op de ranglijst staan die ik linkte. En dat laatste is momenteel het geval. En dat pas op het moment dat hij terug een "normale" trainingsperiode heeft.

Als Campenaerts niet mee zou willen gaan, dan zou hij geen reserve zijn.

Niet iedereen kan een week op voorhand op het werk zeggen dat hij/zij er 2 weken effe nie gaat zijn.
Exact.

Ik moest van het werk in het begin van het jaar verplicht (allez wa is "verplicht") minstens één aaneensluitende blok van twee weken verlof nemen. En dit ergens voor de maand september en ook af te spreken met alle collega's onderling (hadden liefst maar één iemand tegelijk op verlof). En dan nog staan er 30+ gecumuleerde verlof dagen van vorig jaar te rotten op mijn teller. Pakt dat ze niet zo content zijn met de verlof tellers van iedereen en ze hebben schrik om in december/november geen kat meer te zien.

Nu an sich, het zou heel veel toeval zijn moest ik juist op die vier dagen een uitnodiging krijgen. Dan zou de voorspelling der knal op moeten zitten. En tghoh ik heb twee weken moest het dan toch zijn, de dagen erna kan ik feitelijk 24/7.

Laatst bewerkt:
Het is grappig om hier te zien dat SOMMIGE mensen een drama maken van het feit dat ze in de zomer 2 dagen (en ja, mss midden in de geplande vakantie) hier moeten zijn om op de vroegst mogelijke datum voor hen een vaccinatie te krijgen, terwijl ze 1 maand geleden nog ervanuit gingen dat ze pas volgend jaar gevaccineerd gingen worden.

Pro-tip: als tegen 11 juli iedereen een eerste prik zal kunnen krijgen, zal je niet veel later gewoon vrij kunnen gaan voor een 1e prik hoor. De leveringen zullen blijven vlot toekomen en tegen dat de laatste de eerste prik hebben gehad, zullen er al veel mensen een tweede prik gekregen hebben.

Heb je in Belgie de vrijheid om te kiezen welk vaccin je krijgt? In Polen kan je wanneer je je registreert effectief kiezen voor Pfizer/AZ/Moderna/J&J.

Zo heb ik mezelf (als 35-jarige) gisteren geregistreerd en kon ik voor AZ op 4 Mei langskomen, maar heb gekozen voor J&J op 13 Mei om op die manier niet twee keer te moeten gaan.

Heb je in Belgie de vrijheid om te kiezen welk vaccin je krijgt? In Polen kan je wanneer je je registreert effectief kiezen voor Pfizer/AZ/Moderna/J&J.

Zo heb ik mezelf (als 35-jarige) gisteren geregistreerd en kon ik voor AZ op 4 Mei langskomen, maar heb gekozen voor J&J op 13 Mei om op die manier niet twee keer te moeten gaan.
Nee, hier is het op zijn Vlaams "eten wat de pot schaft".

Exact.

Ik moest van het werk in het begin van het jaar verplicht (allez wa is "verplicht") minstens één aaneensluitende blok van twee weken verlof nemen. En dit ergens voor de maand september en ook af te spreken met alle collega's onderling (hadden liefst maar één iemand tegelijk op verlof). En dan nog staan er 30+ gecumuleerde verlof dagen van vorig jaar te rotten op mijn teller. Pakt dat ze niet zo content zijn met de verlof tellers van iedereen en ze hebben schrik om in december/november geen kat meer te zien.

Nu an sich, het zou heel veel toeval zijn moest ik juist op die vier dagen een uitnodiging krijgen. Dan zou de voorspelling der knal op moeten zitten. En tghoh ik heb twee weken moest het dan toch zijn, de dagen erna kan ik feitelijk 24/7.
Verlof nemen != Op verlof gaan

Daarnaast is dat gewoon wettelijke verplichting: iedere werknemer moet recht hebben op 2 weken onafgebroken vakantie.

Verlof overdragen mag daarentegen wettelijk niet (of is dat alleen voor de 20 wettelijke dagen?)

Nee.

Exact.

Ik zie het probleem niet, zelfs als je vaccinatiedatum zou samenvallen met je reis, je kan altijd bellen naar het vaccinatiecentrum om je (eerste) prik op te schuiven.

Dat ben ik trouwens zelf van plan om te doen. Vakantie gepland voor eind juni (nog te boeken) en eind juli (geboekt, kan niet verschoven worden).
Ik ga waarschijnlijk een uitnodiging krijgen voor eind juni, en ik ga vragen om die een week later te plannen, dat zorgt er ook ineens voor dat de 2de prik na mijn 2de vakantie valt (ongeacht welk vaccin).

Ik zie het probleem niet, zelfs als je vaccinatiedatum zou samenvallen met je reis, je kan altijd bellen naar het vaccinatiecentrum om je (eerste) prik op te schuiven.

Dat ben ik trouwens zelf van plan om te doen. Vakantie gepland voor eind juni (nog te boeken) en eind juli (geboekt, kan niet verschoven worden).
Ik ga waarschijnlijk een uitnodiging krijgen voor eind juni, en ik ga vragen om die een week later te plannen, dat zorgt er ook ineens voor dat de 2de prik na mijn 2de vakantie valt (ongeacht welk vaccin).
Stop eens met dat egoïstisch gedrag en wees sociaal!

Ik word geopereerd op 1 juni. Als om één of andere reden de vaccinatiecampagne iets sneller gaat dan verwacht (ik ben 46 en momenteel is mijn spuitje voorzien midden juni hé) dan heb ik het vlaggen. :tongue:

Een reis tot daar toe, maar een operatie ga ik niet uitstellen hé.

We zijn hier nog conservatiever dan Polen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan