Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
En lees nu de post waar ik op antwoord:

Enige 2ziekenhuis die er een gemiddelde op plakken, is UZ Gent met 56 jaar & UZ Brussel met 60j, de rest plakt er geen gemiddelde op. Dusja, dan kan je vette zin kloppen maar misschien ook niet; we weten het niet.
Als het gemiddelde op 56 ligt in Gent (en heel O-VL want de andere ziekenhuizen zeggen dat je die lijn kunt doortrekken), betekent dit de helft er boven en helft eronder. Idem met gemiddelde van 60j in UZ Brussel, dan zijn dit zeker ook jonge mensen en is het niet voornamelijk 60+.

Ook spreken ze bij bijna elk ziekenhuis over ongeveer de helft zonder onderliggende aandoeningen (gelijk welke aandoening & in Roeselare hebben de 40ers en 50ers allemaal zelfs geen), dat is niet "vooral obese mensen".
Als ik mij niet vergis zijt ge nu mediaam en gemiddelde door elkaar aan het halen.

Bronvermelding? Wilt ge die mens zijn telefoonnummer? Het gaat hier niet over anecdotisch bewijs als het gaat over een ic dienst van een groep ziekenhuizen.
Wie denkt gij eigenlijk da ge zijt om zo beetje hoogverheven te komen doen en mijn info af te schilderen als zever?
Dit was uw bericht; volledig uw bericht. Zonder nuance, zonder bronvermelding (ik wil die mens zijn persoonlijke info niet, maar je hebt geen indicatie gegeven waar je je op baseerde voor dit bericht):
Jonge mensen liggen bijna niet op ic, voornamelijk 60+ en dan vooral obese mensen.

De gemiddelde Westerling: oud en zwaarlijvig.
En in andere landen is corona ook amper een probleem.

Azië en Afrika fietsen door deze pandemie alsof het niets is. Bijna alle doden vallen dan ook in de landen waar de gemiddelde inwoner oud en dik is; het westen dus.
Brazilië, Indië, ...

En te beginnen bij het begin: China. Duidelijk geen nood aan maatregelen.

Echt, weer een topper deze post.

Dit was uw bericht; volledig uw bericht. Zonder nuance, zonder bronvermelding (ik wil die mens zijn persoonlijke info niet, maar je hebt geen indicatie gegeven waar je je op baseerde voor dit bericht):
En dan na mijn verduidelijking kom jij af dat het allemaal hearsay en anecdotes zijn. Misschien heb jij mijn post gemist dan.

India met z'n 12 coronadoden per 100,000 inwoners? Idd zeer zwaar geraakt. 😂
En Brazilië is, samen met het westen, koploper in obesitas. Dus daar zit ook al een groot van de verklaring.

Het is nochtans simpel: een jongere bevolking met weinige overgewicht wordt amper geraakt door deze pandemie.
Bekijk de sterftecijfers en je weet genoeg.
Maarja, iets met een bril en een uil. Jij verwart maatregelen met het aantal doden.
Uit interesse, zijn er cijfers over overgewicht/obesitas en sterftecijfers in verschillende landen?
Kan onderrapportering ook een rol spelen?

En Brazilië is, samen met het westen, koploper in obesitas. Dus daar zit ook al een groot van de verklaring.

Het is nochtans simpel: een jongere bevolking met weinige overgewicht wordt amper geraakt door deze pandemie.
Maarja, iets met een bril en een uil. Jij verwart maatregelen met het aantal doden.

Ja in India is er geen Corona.
En wie dat gelooft, gelooft ook dat de aarde plat is

Maarja, iets met een bril en een uil.
Absurd dat er volk nog steeds met het vingertje wijst: "Het is ook gevaarlijk voor jonge gezonde mensen". Komaan, we zijn al een jaar verder, statistieken weerleggen dit tot uitzonderlijke gevallen voor een doorsnee 25 jarige.

Absurd dat er volk nog steeds met het vingertje wijst: "Het is ook gevaarlijk voor jonge gezonde mensen". Komaan, we zijn al een jaar verder, statistieken weerleggen dit tot uitzonderlijke gevallen voor een doorsnee 25 jarige.
de mensen die een trombose krijgen na een vacinatie zijn ook uitzonderlijke gevallen. Toch verandert men de aanbevelingen over de vaccins in heel veel landen.

Obesitas is 1 ding, maar het allerbelangrijkste blijft toch ouderdom dacht ik?

Wij hebben nu eenmaal procentueel veel meer oudere inwoners dan pakweg India of ook veel Afrikaanse landen. Brazilië weet ik niet goed, die demografische cijfers moet ik eens opzoeken (maar ok, daar heeft Bolsonaro ook bijna alles maar laten lopen).

Derde dosis is mogelijks noodzakelijk binnen de 9-12 maanden na de eerste.
Bron? Merci :)

Zoals verwacht vooral een heel zwak debat. Dedecker komt amper uit zijn woorden bij momenten en daar moet sowieso een policus tegenover staan en geen viroloog. Die herhaalde ook vooral gewoon wat hij vandaag in de pers al gezegd heeft. Zeggen dat Dedecker enkel 't Pallieterke aan z'n kant heeft, was ook maar een zwaktebod.
Zet een Hendrik Vuye tegenover De Croo en je gaat een veel informatiever debat hebben. Maar de politici hebben nog steeds niet veel zin om hun maatregelen in een studio te komen uitleggen precies.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan