Dat is inderdaad wat ik bedoelde hoor, maar ik wou die hele uitleg niet schrijven (omdat het inderdaad zo een complex gegeven is, zoals jij al aangeeft met dat voorbeeld van de horeca) dus heb ik het maar gehouden op die korte zinnetjes. Ik had het misschien wel duidelijker kunnen verwoorden, maar we zijn het inderdaad eens
Edit: wat ik vooral bedoelde is dat je
altijd slecht uit zo'n pandemie komt. Er is gewoon geen enkele manier om over de gehele lijn (economisch, mentaal, sterfte, ...) een 'net positive' of zelfs een stagnatie te halen uit zo een ingrijpend evenement als dit COVID virus. Zaken zeggen als '
hadden we nu maar x of y gedaan' kan je zeker doen, en er kan zeker discussie gevoerd worden over welke zaken prioriteit zouden moeten krijgen (zoals hier in deze thread enorm vaak gebeurt) maar het resultaat gaat altijd zijn dat er ergens een terugval is. Dat is gewoon de realiteit waarmee we moeten leven, zoals jij ook al zei.
Ik typte wat ik typte omdat ik niet wilde overkomen als iemand die kort door de bocht gaat en zegt '
we moeten het gewoon loslaten, dan komt het wel goed met de economie en het mentale' want zo werkt dat natuurlijk niet.