Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja nederland is het lichtend voorbeeld ja...
Die hebben effectief onderzoek gedaan naar het effect en het risico van openlucht evenementen. Meermaals. Met consequent dezelfde resultaten, die ook parallel lopen met andere onderzoeken zoals die in de UK en de VS.
Als uw bezoekers getest worden en een negatief resultaat hebben treden er geen besmettingen op.

Dus ja, Nederland IS hier het lichtend voorbeeld.

Exact twee maanden terug, in een dalende fase op het laagste punt bij besmettingen en ziekenhuisopnames/bezetting in het laatste half jaar, was het nog:
"Als je kijkt naar de ziekenhuisopnames, dan kan je misschien in maart de drempel van 75 opnames per dag halen. Als je daar drie weken onder blijft, dan kan je versoepelen", zegt Van Gucht, en wijst er op dat die drempel moet worden gerespecteerd: "We hebben een plan en we moeten dat volgen. Dat is het beste wat we nu kunnen doen."

Twee maanden later komen we niet in de buurt van die cijfers, maar wordt er weer wat mogelijk zoals ze min of meer toch hadden uitgestippeld, denk ik. De enige versoepelingen die ik zie, zijn die van hun eigen vooropgestelde plafonds voor opnames en besmettingen. Op het moment dat Van Gucht dat van hierboven zei, lag er 250 man op IC ... en nu zou 500 het plafond zijn? Mja.
Ze zetten in op het vaccinatie-effect hé. Dat is het enigste wat het verschil kan maken. Dat en natuurlijk "druk" om te versoepelen omdat het toch niet kan blijven duren zeker !!! Wij willen ons leven terug hé. De solidariteit heeft lang genoeg geduurd verdoeme.

Totdat ze een tijd later in het ziekenhuis aan de beademing hangen en dan is de mening ineens ja ik moet toch oproepen aan iedereen dat ze het serieus nemen hoor want dit wil je niet meemaken door anderen hun "fout".

Die hebben effectief onderzoek gedaan naar het effect en het risico van openlucht evenementen. Meermaals. Met consequent dezelfde resultaten, die ook parallel lopen met andere onderzoeken zoals die in de UK en de VS.
Als uw bezoekers getest worden en een negatief resultaat hebben treden er geen besmettingen op.

Dus ja, Nederland IS hier het lichtend voorbeeld.

Negatief wil niet zeggen 0 risico hé... of geen besmettingen. Er moet maar 1 (onterecht) negatief geteste superbesmetter tussenzitten en het hek is van de dam.
PS : nederlandse bron omdat zij het lichtend voorbeeld zijn natuurlijk.

Ik ben 200% zeker dat ik het opgelopen heb op restaurant. Laatste dag dat ze open waren moest ik verplicht op restaurant voor de ronde van Vlaanderen (werkgerelateerd). Week ervoor van thuis gewerkt, de maandag naar de winkel geweest etc.
De zondag op restaurant, vrijdag ziek geworden, zaterdag positief getest. Recht uit het boekje dus. En dat ondanks het feit dat alles toen volgens de maatregelen verliep.

Heeft vooral te maken met goede ventilatie. Denk dat heel veel restaurants/cafes geen goed of zelfs geen ventilatiesysteem hebben.

Kleine sector, niet zo'n lobby als andere sectoren, mja eerlijk gezegd verwacht ik niet anders als dat die als allerlaatste terug opengaan. Uit eigen ervaring ook serieus mijn twijfels dat een fitness veilig en rendabel kan opengaan eigenlijk. Ofwel mogen er maar heel weinig mensen binnen tegelijkertijd ofwel moet je buiten kunnen trainen.
Heeft niets te maken met dat het een kleine sector is. Het is binnen en net zoals de meeste andere zaken is dat pas later dat dat mag.

Wat in mijn ogen een perfect logische beslissing is. Buiten is er een veel kleiner besmettingsgevaar, dus eerst versoepelen voor buitenactiviteiten en daarna voor binnenactiviteiten.

Negatief wil niet zeggen 0 risico hé... of geen besmettingen. Er moet maar 1 (onterecht) negatief geteste superbesmetter tussenzitten en het hek is van de dam.
PS : nederlandse bron omdat zij het lichtend voorbeeld zijn natuurlijk.
Er is altijd EEN risico, maar risicobeperking is al wat ge kunt doen. Als 1000 bezoekers negatief testen en na het event testen terug 1000 bezoekers negatief, dan is het veilig om dit soort events te doen.
Superbesmetter dat is ook weer zo een fantasiewoord om alles erger te doen lijken. Die mensen zijn niet besmetterlijker dan anderen, daar is niks Super aan.

Er is altijd EEN risico, maar risicobeperking is al wat ge kunt doen. Als 1000 bezoekers negatief testen en na het event testen terug 1000 bezoekers negatief, dan is het veilig om dit soort events te doen.
Superbesmetter dat is ook weer zo een fantasiewoord om alles erger te doen lijken. Die mensen zijn niet besmetterlijker dan anderen, daar is niks Super aan.
80 procent van de besmettingen wordt veroorzaakt door 10 procent van de virusdragers.

Alles terug open :laugh:

Die willen nu al hun oprotpremie krijgen en nieuwe verkiezingen ofzo?
Alles terug open over dik 2 maand. Als je even kijkt naar het effect van de vaccinaties in het VK is dat helemaal niet van de pot gerukt hé. En echte massa evenementen staan er ook nog niet aan te komen.

Alles terug open over dik 2 maand. Als je even kijkt naar het effect van de vaccinaties in het VK is dat helemaal niet van de pot gerukt hé. En echte massa evenementen staan er ook nog niet aan te komen.
Vanaf 8 mei mag er terug al veel terwijl uw cijfers nog altijd slecht zijn. Tenzij ze ineens sterk dalen ...
Ze hebben dat nog al eens gedaan versoepel terwijl de cijfers het omgekeerde zeggen

Het ligt niet 100% vol.
Je vraagt iemand te wachten terwijl er plaats is zodat er iemand kan liggen met Covid.

Je kan ook tegen die met Covid zeggen, sorry manneke uw plaats is ingenomen. Ook erg hè, maar dan is het vol een feit. Nu maak je een keuze, vind ik toch erger.

Helemaal Cru als het iemand is die Covid opliep door zich niet aan de regels te houden
Neen, het ligt niet 100% vol, dat zeg ik toch ook niet?

Ik zei dat je volgens u moet zeggen tegen degene die een auto-ongeval gehad heeft : "Sorry manneke, blijf maar op straat liggen, der is geen plaats op de ICU". Want jij wilt ze wel 100% benutten.

Dat vind ik erger.

Edit: Als iemand goesting heeft om even terug te graven, iemand had een grafiek gepost met het aantal patiënten op IC, corona en niet-corona part. Er waren (from memory), 91 bedden beschikbaar. Ook vanuit het geheugen, hebben we iets meer dan 100 ziekenhuizen in België (wellicht wel niet allemaal met IC? weet ik niet). Komt alleszins neer op gemiddeld iets minder dan 1 IC bed per ziekenhuis vrij op dit moment.

Laatst bewerkt:
Vanaf 8 mei mag er terug al veel terwijl uw cijfers nog altijd slecht zijn. Tenzij ze ineens sterk dalen ...
Ze hebben dat nog al eens gedaan versoepel terwijl de cijfers het omgekeerde zeggen
Volgens de modellen (alweer hypothetisch) zouden tegen dan de cijfers erg gedaald moeten zijn (net zoals de Paaspauze op basis van hypothetische modellen genomen werd) + alweer 3 weken verder in de vaccinatiecampagne. En ik zie alleen maar openingen buiten? Behalve dan winkels en contactberoepen, maar die sluitingen waren op niets gebaseerd.

Ze zetten in op het vaccinatie-effect hé. Dat is het enigste wat het verschil kan maken. Dat en natuurlijk "druk" om te versoepelen omdat het toch niet kan blijven duren zeker !!! Wij willen ons leven terug hé. De solidariteit heeft lang genoeg geduurd verdoeme.
Wel, dat effect van vaccineren hoort ge te zien in de reële cijfers die naar beneden gaan, niet in de zelfopgelegde plafonds die naar boven gaan om toch maar te kunnen openen wat ge wou openen.

Ge kunt toch niet zeggen dat op het laagste punt 75 opnames/800 besmettingen het doel is, bij een stijging direct een (achteraf gezien mislukte) paaspauze afkondigen, om dan na die mislukte pauze bij zeer hoge opnames/besmettingen gewoon de kappers en winkels weer opendoen zoals voor de pauze en ineens nog bijkomende openingen te plannen, terwijl ge uw zelfgekozen plafonds willekeurig verhoogt en er eigenlijk amper iemand degelijk gevaccineerd is volgens hun eigen streefcijfers?

Da's nattevingerwerk en beleid van likmevestje. Ik zit niet bij de versoepelbrigade of de lockdownfanaten, dus of ze nu dingen dichthouden of openhouden maakt me niets, maar niet van die zever als uitleg graag.

Wel, dat effect van vaccineren hoort ge te zien in de reële cijfers die naar beneden gaan, niet in de zelfopgelegde plafonds die naar boven gaan om toch maar te kunnen openen wat ge wou openen.

Ge kunt toch niet zeggen dat op het laagste punt 75 opnames/800 besmettingen het doel is, bij een stijging direct een (achteraf gezien mislukte) paaspauze afkondigen, om dan na die mislukte pauze bij zeer hoge opnames/besmettingen gewoon de kappers en winkels weer opendoen zoals voor de pauze en ineens nog bijkomende openingen te plannen, terwijl ge uw zelfgekozen plafonds willekeurig verhoogt en er eigenlijk amper iemand degelijk gevaccineerd is volgens hun eigen streefcijfers?

Da's nattevingerwerk en beleid van likmevestje. Ik zit niet bij de versoepelbrigade of de lockdownfanaten, dus of ze nu dingen dichthouden of openhouden maakt me niets, maar niet van die zever als uitleg graag.

Die 75 opnames/800 besmetting drempel is er niet omdat die getallen de ziekenhuizen in de problemen brengen, maar omwille van 'modellen' die voorspellen dat je dan nog snel genoeg kan reageren (met een hele hoop marge erbij natuurlijk).

Dus als je door vaccinaties meer tijd gaat hebben om te reageren (omdat je bv een grotere stijging van besmettingen moet hebben om het effect te zien), dan is het toch redelijk die drempel aan te passen.

Ook moet je soms meer risico pakken door externe druk. Dus ze waren toen voorzichtiger dan nu maar dat betekend nog geen doem.

+ er is bijna niks echt versoepelt. Enkel buiten terassen binnen bijna een maand. En prive mogen we binnen dan 1 persoon meer zien. Toen ze over versoepelen praten origineel met dat 750 nummer hadden ze het over volle horeca opening & binnen bubbel & ... (zoals pre oktober)

Lol regering dat framing doet : Avondklok wordt vervangen door samenscholingsverbod. Samenscholingsverbod bestaat al.
Waarschijnlijk gaan de vele voorzitters over elkaars voeten struikelen om als eerste de terugkeer van de mensen rechten aan te kondigen.

Ze gaan ook eens maanden te laat test events uitwerken ipv echt protocollen te ontwikkelen op basis van data die beschikbaar is (oa Nederland). Mja weer een louche bedrijf dat weer wat geld kan krijgen zeker 🤷‍♂️ .
En anders hebben we niets om over te klagen.

In verband met de hier gisteren gerapporteerde cijfers over zelfmoord: ze hadden een beetje misteld ;).

1618406591556.png

Fitness is zeker veilig , ik ben altijd gegaan altijd alles ontsmet nooit iemand ziek geweest
zucht. Iemand die altijd gaat, altijd alles ontsmet en nooit iemand ziek geweest is altijd aan het zeveren.

Er zijn 2 miljoen mensen "degelijk" gevaccineerd, de leveringen van vaccinaties zijn nu best stabiel (en stijgend) en nu zitten we a ratio van 400k vaccinaties per week (cijfer dat nog sterk omhoog zal gaan). Ja, dan mag je wél grotere risico's nemen dan voorheen.

Je moet nu ook de waarheid niet ontkennen hé... het probleem dat ons hiertoe geleid heeft waren de superverspreiders. Niet de modale besmetter. Dat gekoppeld aan massaevenementen was de problematiek.
Natuurlijk is het een vorm van risicobeperking. Maar jij hebt meerdere keren gezegd dat er geen risico is. Nul de botten. Want testevenementen in nederland hebben dat bewezen. Awel dat is dus je reinste zever.

Want zodra het geen testevenement meer is wordt er ook lakser mee omgesprongen.
Daarnaast voor als je nog meer bronnen nodig hebt : https://magazine.bazarow.com/bazarow-magazine-16-2020/voorpublicatie-zoonose/

Ik kan wel oordelen dat een verschil in beleid justifieerbaar is indien de omstandigheden veranderen. Waarvoor vaccinatie daarvoor de aanleiding geeft.

Wil dat zeggen dat we het daarom zeker weten ? Neen, maar bon er zijn zoveel parameters die een invloed hebben dat ik gewoon niet geloof in de hypothese dat je een perfect beleid kunt maken. En dat ik eerder geloof in het feit dat het een evenwicht is van we proberen dit en we zien wat het wordt. Gekoppeld aan een model waar ze zich dan op baseren.

Of dat model klopt... ja dat kun je op voorhand niet zeggen met zekerheid. Maar het is in ieder geval wel beter dan willie nillie iets te doen.
Al geef ik u gelijk dat het in mijn ogen nog te vroeg is om dit allemaal ge zeggen. Maar bon, ik ben dan ook eerder iemand die geen nood heeft aan perspectieven. En ik begrijp wel dat er mensen zijn die dit wel nodig hebben en die met zo'n stappenplan het dan nog wel een tijd kunnen uithouden... want ja versoepelingen zijn op komst.

En als het dan toch echt de vernieling indraait dan is er terug voedingsgrond voor verstrengingen. Dus ja, dit is win-win hé... politiek komt er goed uit als het goed gaat. politiek komt er goed uit als het slecht gaat. Want het waren maar indicatieve data hé afhankelijk van de cijfers.

Allé, het haar kan geknipt worden, de nagels gelakt en het bier gedronken. Maar aan uw gezondheid werken in de fitness? Bwah, niet belangrijk joh.

Disclaimer: Ik moet hier geen commentaar op krijgen, ik weet ook wel hoe en waarom en de verschillen. Laat mij gewoon 2 seconden zagen.

Alle, het haar kan geknipt worden, de nagels gelakt en het bier gedronken. Maar aan uw gezondheid werken in de fitness? Bwah, niet belangrijk joh.

Disclaimer: Ik moet hier geen commentaar op krijgen, ik weet ook wel hoe en waarom en de verschillen. Laat mij gewoon 2 seconden zagen.
Als ge naar de dames van plezier gaat en ge betaald voor rollenspel elkaar ontmoeten in de fitness, zou dat ni mogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan