Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle, het haar kan geknipt worden, de nagels gelakt en het bier gedronken. Maar aan uw gezondheid werken in de fitness? Bwah, niet belangrijk joh.

Disclaimer: Ik moet hier geen commentaar op krijgen, ik weet ook wel hoe en waarom en de verschillen. Laat mij gewoon 2 seconden zagen.

Toch commentaar: fitness buiten is niet verboden.

Vanaf 8 mei mag er terug al veel terwijl uw cijfers nog altijd slecht zijn. Tenzij ze ineens sterk dalen ...
Ze hebben dat nog al eens gedaan versoepel terwijl de cijfers het omgekeerde zeggen
Zelfde probeel als iedereen die hier beweerde dat horeca op 1 mei terug open zou gaan (zoals @desolation daarstraks).

Op 5 maart werd er gezegd "Dus de horeca zal zowel binnen als buiten, als alles goed verloopt, als alles naar plan verloopt; op 1 mei opengaan.". Zie deze post van zondag waar ik het ingezet heb incl persconferentie en artikel van die dag. Was ook geen vaste, automatische kalender.

Vandaag werd er gezegd:
Op 11:20 in de persconferentie (link hieronder)
Het overlegcomité heeft dan ook afgesproken om 2 volgende grote stappen te baseren op 2 belangrijke vaccinatiemijlpalen. Eerste vaccinatiemijlpaal is het moment waarop 7 op de 10 65+ hun eerste vaccin zullen gekregen hebben.
En ietsje verder op 12:06
Wanneer de situatie in de intensieve zorgen op dat moment zal verbeterd zijn, schakelen we over op een breed buitenplan.
Link met ook de persconferentie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/14/kalender-overlegcomite/

En deze keer hebben ze er wel overduidelijk ook het sterretje bijgezet alsook nogmaals er duidelijk bij gezegd dat die kalender ook niet vastligt. En bovenaan ook de te behalen mijlpaal in de vaccinatiecampagne:
ad947564-9d34-11eb-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Dus 8 mei ALS er 70% van de 65+ hun eerste shot gehad hebben EN ALS de bezetting op intensieve duurzaam is verbeterd.

In verband met de hier gisteren gerapporteerde cijfers over zelfmoord: ze hadden een beetje misteld ;).

Bekijk bijlage 1036

zucht. Iemand die altijd gaat, altijd alles ontsmet en nooit iemand ziek geweest is altijd aan het zeveren.

Fitness, en ik spreek tegen mijn eigen wil, is bij een grote circulatie van een virus niet veilig in veel gevallen.
Mij maak je niet wijs dat het safe is om op 1.5 meter van elkaar te staan joggen, puffen,... en zeker in een afgesloten ruimte.

En ik zag dat ook zelf hoe mensen die afstand niet eens hielden dus ja.
Alleen jammer dat er erg weinig outdoor gyms zijn.

Toch wel opvallend: Er worden versoepelingen aangekondigd en Vandenbroucke is aanwezig bij VTM en De Croo op een.

Bij verstrengingen: Geen politieker te bespeuren.

Zelfde probeel als iedereen die hier beweerde dat horeca op 1 mei terug open zou gaan (zoals @desolation daarstraks).

Op 5 maart werd er gezegd "Dus de horeca zal zowel binnen als buiten, als alles goed verloopt, als alles naar plan verloopt; op 1 mei opengaan.". Zie deze post van zondag waar ik het ingezet heb incl persconferentie en artikel van die dag. Was ook geen vaste, automatische kalender.

Vandaag werd er gezegd:
Op 11:20 in de persconferentie (link hieronder)

En ietsje verder op 12:06

Link met ook de persconferentie: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/14/kalender-overlegcomite/

En deze keer hebben ze er wel overduidelijk ook het sterretje bijgezet alsook nogmaals er duidelijk bij gezegd dat die kalender ook niet vastligt. En bovenaan ook de te behalen mijlpaal in de vaccinatiecampagne:
ad947564-9d34-11eb-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Dus 8 mei ALS er 70% van de 65+ hun eerste shot gehad hebben EN ALS de bezetting op intensieve duurzaam is verbeterd.
Als als stop er toch mee.

Kondig pas aan als het effectief kan, nu zijn er toch weer veel die klagen en zeggen dat ze toch op 1 mei open gaan gaan bv want 'het ging mogen.'

Daarnaast zorgt dit er ook voor dat mensen zich (nog) minder aan de regels gaan houden want ze denken dat alles ok is.

Beter: meer controle en strengere boetes.

En de virologen zijn het met mij eens dat dit een gevaarlijk spel spelen is

Laatst bewerkt:
Toch wel opvallend: Er worden versoepelingen aangekondigd en Vandenbroucke is aanwezig bij VTM en De Croo op een.

Bij verstrengingen: Geen politieker te bespeuren.
Njah, das ook de reden dat er zoveel gebasht wordt op onze virologen éh.

Kheb het ook niet altijd voor Van Ranst, maar het minste dat ge hem moet nageven is dat hij er wél consequent is, in tegenstelling tot onze politieke vertegenwoordigers die (behalve strak geregisseerde persconferenties) uitblinken in afwezigheid.

Maar soit, we gaan ze binnenkort nog genoeg zien peisk eens de vaccinaties draaien, dan zullen ze mekaar vertrappelen om in de studio te gaan zitten.

Die man is sinds het begin van de coronacrisis zomaar fkes 15 jaar ouder geworden. 😩

Van Gucht is erop vooruit gegaan maar de arme Van Ranst moet dringend de boel effe zo laten en ervan tussen knijpen.
Ik hoop dat ze die man en Steven Van Gucht een soort medaille geven. Wss gaat dat wel gebeuren door de koning, maar ik hoop dat hij ook erkenning vanuit het parlement krijgt. Echt chapeau voor die man.

Allé, het haar kan geknipt worden, de nagels gelakt en het bier gedronken. Maar aan uw gezondheid werken in de fitness? Bwah, niet belangrijk joh.

Disclaimer: Ik moet hier geen commentaar op krijgen, ik weet ook wel hoe en waarom en de verschillen. Laat mij gewoon 2 seconden zagen.
Ik snap zelfs niet dat fitnesscentra geen kader krijgen om mee te werken, een gezond lichaam is de beste bescherming.

'k Vind gewoon wat raar dat ze het 8 dagen verschoven hebben. Paaspauze werkte niet, dus gaan ze terug alles versoepelen van voor paaspauze en gaan ze ervan uit dat het in 8 dagen mét versoepelingen wel kan :unsure:

Anyway, mij hoort ge niet klagen. Verzorgd kopke en afspreken met vrienden

Niet iedereen kan iedere keer half het land doorkruisen om es buiten te kunnen fitnessen.

Ten andere Carrion heeft wel een punt.
En eerlijk gezegd ik vind ook dat er te weinig over sport gesproken wordt.
Alsof uw haar laten knippen het belangrijkst is voor iedereen.

Waar voor sommigen zich kunnen zat zuipen op café de prioriteit is, is voor anderen aan hun gezondheid werken een prioriteit.
Ik heb bijvoorbeeld het laatste jaar en zeker half jaar mijn sportleven moet omgooien en héél véél moeten laten vallen.
Ik heb ook niet de nood om daar altijd en overal om te zeuren.
Maar het is wel frustrerend om te zien hoe elk groepke aandacht krijgt in de media. "Want ocharme die studenten die niet samen kunnen gaan zuipen. "

Maar dat andere jonge, vitale mensen ook in sociaal isolement zitten en hun gezonde uitlaatklep bij uitstek afgepakt wordt dat wordt amper besproken. Dat fitnesscentra nog langer in de kou blijven staan dan de horeca? Amper of niet vermeld.

Weet je hoe zuur het is om u een jaar lang zo goed als aan elk regelke te houden én gezond te leven om dan te zien dat een groot deel mensen die gezondheidsproblemen omwille van hun eigen keuze nog vóór u aan de vaccinatiebeurt zijn? Heel zuur.

Dus laat @Carrion maar klagen, hij heeft groot gelijk.

VTM nieuwsanker: Wat gaat u doen indien burgemeesters zoals De Decker en in Luik de terrassen wel op 1 mei open laten gaan.
Frank VDB: Dat bijzonder laf vinden.

Ma zijde nu serieus? Dat je zoiets nog maar durft verkondigen op tv.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan