Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laat het gezondheidsbeleid misschien over aan mensen die wèl weten waarover ze praten?
Diegene die er al meer dan een jaar consequent in falen om daadkrachtige en effectieve beleidskeuzes te maken waardoor ze de situatie onder controle krijgen?

We zijn vertrokken met "nu volhouden om de zomer te redden", dan was het "nu volhouden om kerstmis te redden" om voor de moment te zitten in "dit zijn de laatste moeilijke weken, van zodra we volop kunnen vaccineren is iedereen terug vrij".
Gelooft iemand die blazen eigenlijk nog?

@LSDsmurf : wat ook heel begrijpelijk is. Mijn moeder heeft al 2 herseninfarcten achter de rug en dat mens mag niet kiezen met wel vaccin ze zou worden ingespoten, denkt ge dat die vooraan in de rij staat om gevaccineerd te worden als er ondertussen al 2 fabrikanten een product hebben ontwikkeld dat voor tromboses zorgt?
Dat de farma industrie en masse zegt "dit is experimentele shit en alle lange termijn gevolgen zijn wij niet verantwoordelijk voor" zou al genoeg alarmbellen moeten laten afgaan. Maar met grote slogans als "hier herwinnen wij onze vrijheid" en een sterk repressief beleid dwingen ze de mensen om een amper getest product te laten injecteren omdat ze snakken naar het leven.
Dat is nog iets anders dan een anti-vaxxer zijn zoals er daar wordt over gedaan.
Gezien er momenteel geen enkele optie is om een "normaal" vaccin te krijgen (lees een verzwakte versie van het virus) ben ik ook echt niet warm om een prikje te krijgen, moest dat er wel zijn dan mocht het hoe rapper hoe liever gebeuren.

Omdat het wel degelijke keuze's maken is? Als je exact 100% vol legt, dan heb je ook geen enkel bed als er iemand een ongeval krijgt of andere onvoorziene omstandigheden. Het is niet alleen "bed vrij houden voor covid", het is "bed vrijhouden voor onvoorziene IC-gerelateerde oorzaken." Oa. Covid.

En ja, iemand die pas een auto-ongeval gehad heeft, dat is wellicht dringender dan zo'n biopsie.
Het ligt niet 100% vol.
Je vraagt iemand te wachten terwijl er plaats is zodat er iemand kan liggen met Covid.

Je kan ook tegen die met Covid zeggen, sorry manneke uw plaats is ingenomen. Ook erg hè, maar dan is het vol een feit. Nu maak je een keuze, vind ik toch erger.

Helemaal Cru als het iemand is die Covid opliep door zich niet aan de regels te houden

Diegene die er al meer dan een jaar consequent in falen om daadkrachtige en effectieve beleidskeuzes te maken waardoor ze de situatie onder controle krijgen?

We zijn vertrokken met "nu volhouden om de zomer te redden", dan was het "nu volhouden om kerstmis te redden" om voor de moment te zitten in "dit zijn de laatste moeilijke weken, van zodra we volop kunnen vaccineren is iedereen terug vrij".
Gelooft iemand die blazen eigenlijk nog?
Ah het zijn de politici die beslissen wie in welke afdeling wordt opgenomen ofzo?
Ik zie vooral één blaas die ik niet geloof maar soit.

fitness pas in juni misschien ... geweldig jongens

Kleine sector, niet zo'n lobby als andere sectoren, mja eerlijk gezegd verwacht ik niet anders als dat die als allerlaatste terug opengaan. Uit eigen ervaring ook serieus mijn twijfels dat een fitness veilig en rendabel kan opengaan eigenlijk. Ofwel mogen er maar heel weinig mensen binnen tegelijkertijd ofwel moet je buiten kunnen trainen.

Ah het zijn de politci die beslissen wie in welke afdeling wordt opgenomen ofzo?
Het zijn politici die beslissen hoeveel capaciteit er in de zorg is. Want het zijn politici die beslissen hoeveel budget daar wordt geïnvesteerd, hoeveel personeel er voorzien is, of er tijdelijke zorgcentra worden gebouwd, etc...
Dus ja, indirect is het de politiek die beslist hoe en waar gij wordt opgenomen. Maar denk vooral niet verder als uw neus lang is en ga er gewoon van uit dat het allemaal super slimme en competente mensen zijn die in de politiek zitten omdat ze het beste met ons voor hebben.

Ah het zijn de politici die beslissen wie in welke afdeling wordt opgenomen ofzo?

Kleine sector, niet zo'n lobby als andere sectoren, mja eerlijk gezegd verwacht ik niet anders als dat die als allerlaatste terug opengaan. Uit eigen ervaring ook serieus mijn twijfels dat een fitness veilig en rendabel kan opengaan eigenlijk. Ofwel mogen er maar heel weinig mensen binnen tegelijkertijd ofwel moet je buiten kunnen trainen.
Fitness is zeker veilig , ik ben altijd gegaan altijd alles ontsmet nooit iemand ziek geweest

Marc Van Ranst ziet er niet echt happy uit op VTM.
Die ziet er al een jaar uit alsof hij misschien beter enkele weken verlof zou pakken.

Maar kijk, zo moet het eigenlijk zijn he: de experten geven advies aan de regering, waarop de regering de beslissingen maakt en daar ook verantwoordelijkheid voor neemt. En het kan zijn dat dat soms tegen het advies van de experten is, die dan uiteraard niet blij zijn, maar die ook geen mandaat hebben om het beleid eigenhandig te bepalen.

Niemand verplicht hem om daar te zijn
Ga jij nu echt kinderachtig reageren op zulke zaken?

Lees eens dit
Hij(Decroo) haalt daarbij een voorbeeld aan van een jonge dertiger met een hersentumor die geen biopsie kan krijgen omdat er geen plaats is op de afdeling intensieve zorgen. "En zo zijn er honderden verhalen. Covid raakt ons allemaal, ook wie niet besmet is."
Premier komt af met zulk nieuws en jij gaat wat staan lachen met "ooh nee MVR gaat niet happy zijn". Welke viroloog zou wel happy zijn?

dossier-coronavirus/overzicht-dit-heeft-het-overlegcomite-beslist-contactberoepen-open-op-26-april-op-8-mei-heropening-terrassen-en-extra-knuffelcontact~

Jij reageert ook enkel op zaken dat je wilt zien precies.

En ondertussen kijk ik jaloers naar Instagram filmpjes uit Nederland waar fitnesszaken hun halve inboedel buiten gezet hebben onder grote partytenten.

Voor de rest ook wel mijn twijfels bij de veiligheid van fitnesszaken. Het is nu niet dat de lucht zelf daar ontsmet wordt. In de praktijk is dat meer zoals een café, zeker op drukke momenten.

Die ziet er al een jaar uit alsof hij misschien beter enkele weken verlof zou pakken.

Maar kijk, zo moet het eigenlijk zijn he: de experten geven advies aan de regering, waarop de regering de beslissingen maakt en daar ook verantwoordelijkheid voor neemt. En het kan zijn dat dat soms tegen het advies van de experten is, die dan uiteraard niet blij zijn, maar die ook geen mandaat hebben om het beleid eigenhandig te bepalen.
Ik ben het met je eens hoor. Ik stelde het gewoon vast :D en dat is precies ook waar de gazetten op springen momenteel.

Meanwhile in Nederland, waar ze al met meerdere testcases bewezen hebben dat er bij publieke evenementen in open lucht 0% besmettingen waren
Ja nederland is het lichtend voorbeeld ja...

wow avondklok weg 8 mei ? dat had ik niet verwacht
Ik blijf het raar vinden dat je 10 mensen mag zien buiten vanaf 26 april, maar vanaf 8 mei is er een samenscholingsverbod van meer dan 3 personen. Of geldt dat samenscholingsverbod dan ook vanaf het uur van de avondklok en voor de tuinen van u en mij ? Ik ga er vanuit van wel, anders vind ik het raar.
Ik vind het maar een hoop niks.

Eerste echte versoepeling (dus niet hetgene dat tijdelijk door pauspauze was opgeschort) is misschien terrassen op 8 mei.
En die misschien laat natuurlijk perfect de deur open voor het gewoon nog te delayen.

Binnen legaal wat deftig mensen zien is precies onder voorbehoud naar ergens in juni geschopt.

Ze hebben gelukkig het reisverbod niet verlengt dus we kunnen tenminste een mei-break plannen naar lossere oorden om de miserie weg te drinken :).

Niet tot in juni, totdat het aantal ICU patiënten onder de 500 uitkomt. Dus als brussel en wallonië er de kanten vanaf rijdt ga je luie waal en irritante brusselaar kunnen zeggen :p.
Het is maar om te zeggen, dat dat gekoppeld is aan cijfers. En ik verwacht zeer zeker ook dat als na de versoepeling van 19 april het de soep indraait tegen 25 april, dan gaat er niet veel meer over zijn van die data die meegedeeld zijn of het plan.

Dus best nog alles met een korrel zout nemen en het nemen zoals het komt.

Ik blijf het raar vinden dat je 10 mensen mag zien buiten vanaf 26 april, maar vanaf 8 mei is er een samenscholingsverbod van meer dan 3 personen. Of geldt dat samenscholingsverbod dan ook vanaf het uur van de avondklok en voor de tuinen van u en mij ? Ik ga er vanuit van wel, anders vind ik het raar.
Het is inderdaad een samenscholingsverbod op de uren waarop nu de nachtklok geldt ja.

Exact twee maanden terug, in een dalende fase op het laagste punt bij besmettingen en ziekenhuisopnames/bezetting in het laatste half jaar, was het nog:
"Als je kijkt naar de ziekenhuisopnames, dan kan je misschien in maart de drempel van 75 opnames per dag halen. Als je daar drie weken onder blijft, dan kan je versoepelen", zegt Van Gucht, en wijst er op dat die drempel moet worden gerespecteerd: "We hebben een plan en we moeten dat volgen. Dat is het beste wat we nu kunnen doen."

Twee maanden later komen we niet in de buurt van die cijfers, maar wordt er weer wat mogelijk zoals ze min of meer toch hadden uitgestippeld, denk ik. De enige versoepelingen die ik zie, zijn die van hun eigen vooropgestelde plafonds voor opnames en besmettingen. Op het moment dat Van Gucht dat van hierboven zei, lag er 250 man op IC ... en nu zou 500 het plafond zijn? Mja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan