Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die redenering kan ik toch niet volgen hoor.
Het is niet omdat de terrassen openzijn, dat de parken/pleinen/het strand niet volzit als het goed weer is. Was pre-corona ook zo. Dan zit er gewoon veel volk op beide plaatsen. Of wil je parken/pleinen/het strand/... sluiten dan?

Verder week ik niet over welke controle je het hebt. Ik heb meerdere cafébazen in de zomer van 2020 weten zeggen dat zij ook wel zien dat bepaalde mensen telkens met een andere groep op het terras zitten (wat toen ook niet mocht volgens de regels) of van tafel tot tafel gingen. Maar als ze er iets op zeiden, waren ze een klant kwijt die gewoon elders naartoe ging dus zeiden ze er niks op. Verder hadden ze ook geen macht als "controlerend orgaan".

Dus wat bedoel je met die post nu eigenlijk?
dat men vanuit de lokale overheid ook kan een terras zetten op het marktsplein bevoorbeeld . Solidariteitsgevoel

Ze zien het wel zitten, maar dan moet die vergoeding er ook zijn.

- zeiden ze op het nieuws deze middag :unsure:
Dat wordt nog leuk dan: vergoedingen + veel grotere terrassen voor sommige zaken + minder taksen van de steden + hogere prijzen + een wachtlijst om er te mogen plaatsnemen - men gaat nog politie mogen inzetten om alles in goede banen te leiden, zal maar al wat aandelen LVMH en Ferrari inslaan want die gaan schitteren.

Mss nog een BTW verlaging en vermindering van de sociale lasten voor de komende jaren aanvragen.

Niets tegen steunmaatregelen trouwens (soms een noodzaak) maar wel wanneer deze zonder enige vorm/mogelijkheid van deftige controle en straight forward worden toegekend - maar anderzijds, dat geld ook voor diegenen die stempelen en werken, BTW omzeilen, .... dus ja - foefelen tegen de sterren op dan maar zeker .... Redt U Zelven en wie de mogelijkheden niet of minder heeft: sorry maat, brute pech

Laatst bewerkt:
geef een hand en ze willen je arm

Fingers crossed voor betrapping op clandestiene opening en monsterboete
Ze geven juist niks want mirakel mirakel: de horeca mag gewoon niet open. Dat is net hetgeen waar ik hier stenen kloten van krijg.
Horeca open op 1 mei Horeca open op 1 mei. Ahja nee enkel de terassen want die paar maand vorig jaar waar geen enkele besmetting binnen is gebeurd, dat was geen bewijs dat het prima kan om restaurants open te doen.

Precies of die boetes zijn nuttig. Dat is gewoon een verkapte manier om de staatssteun die voortvloeit uit het faalbeleid terug te komen verhalen op de bevolking. Pek, veren en guillotines, dat is onderhand het enige dat deze "crisis" nog zal laten eindigen.

Amai, al die versoepelingen. Ze hebben er goed oog in precies. Ik zie dat totaal niet gereflecteerd in de cijfers?

wow avondklok weg 8 mei ? dat had ik niet verwacht
Wordt vervangen door een samenscholingsverbod. Resultaat is hetzelfde (groepen vermijden na een bepaald uur) zonder dat mensen zich schuldig moeten voelen omdat ze om tien uur nog ne film willen kijken met hun knuffelcontact.

Ik vind het een logische stap in elk geval, het heeft lang genoeg geduurd. Ook al heb ik er persoonlijk totaal geen last van.

Meanwhile in Nederland, waar ze al met meerdere testcases bewezen hebben dat er bij publieke evenementen in open lucht 0% besmettingen waren

Amai, al die versoepelingen. Ze hebben er goed oog in precies. Ik zie dat totaal niet gereflecteerd in de cijfers?
Het is niet dat die versoepelingen morgen zijn éh. We spreken over nóg 3.5 weken vooraleer de eerste échte versoepelingen er zijn. En nee, die buitenbubbel, winkelen en openen van de scholen zijn nu niet echt versoepelingen imo, daar hebben de virologen zich zelfs nooit tegen verzet, dus dat zegt genoeg.

Enige waar je imo kan over discussiëren is of die contactberoepen al open mogen, maar soit.

Ze geven juist niks want mirakel mirakel: de horeca mag gewoon niet open. Dat is net hetgeen waar ik hier stenen kloten van krijg.
Horeca open op 1 mei Horeca open op 1 mei. Ahja nee enkel de terassen want die paar maand vorig jaar waar geen enkele besmetting binnen is gebeurd, dat was geen bewijs dat het prima kan om restaurants open te doen.

Precies of die boetes zijn nuttig. Dat is gewoon een verkapte manier om de staatssteun die voortvloeit uit het faalbeleid terug te komen verhalen op de bevolking. Pek, veren en guillotines, dat is onderhand het enige dat deze "crisis" nog zal laten eindigen.
Kleine anekdote: vorig jaar was er een Corona-uitbraak in een buitenschoolse opvang waarbij iemand die ik ken ook ziek is geworden. Uiteindelijk kregen zowat 7 van de 10 medewerkers van die vestiging de Covid-19. Je kan je de impact wel inbeelden voor deze opvang en de gevolgen hiervan (sluiting, kinderen in quarantaine, alle begeleiders thuis in quarantaine tot na resultaten van hun test, scholen en ouders verwittigen, ...)

De persoon die als eerste ziek was en waarvan een zeer sterk vermoeden is dat zij de bron was binnen de opvang (via meeting waarbij iedereen aanwezig was), was voor ze ziek werd op restaurant gegaan met 2 vriendinnen en haar zus. Rara, enkele dagen na dat restaurantbezoek liet de zus weten positief te zijn.

Geen enkele besmetting binnen in een restaurant zeg je. Dat geloof je nu toch zelf niet?

Na de paaspauze geen noemenswaardige daling van de cijfers, ICs liggen vol maar we gaan er op rekenen dat de cijfers gunstig evalueren en versoepelen op basis van eigenlijk absoluut niets.

MVR zegt het natuurlijk weer totaal verkeerd maar heef wel een punt.
Succes aan de mensen in de gezondheidszorg alleszins 🙌

Ofwel aan de mensen die nu ervan uitgaan dat 8 mei ze terug hun zaak mogen openen en dan weer teleurgesteld moeten worden.

Ik ben 200% zeker dat ik het opgelopen heb op restaurant. Laatste dag dat ze open waren moest ik verplicht op restaurant voor de ronde van Vlaanderen (werkgerelateerd). Week ervoor van thuis gewerkt, de maandag naar de winkel geweest etc.
De zondag op restaurant, vrijdag ziek geworden, zaterdag positief getest. Recht uit het boekje dus. En dat ondanks het feit dat alles toen volgens de maatregelen verliep.

Kleine anekdote: vorig jaar was er een Corona-uitbraak in een buitenschoolse opvang waarbij iemand die ik ken ook ziek is geworden. Uiteindelijk kregen zowat 7 van de 10 medewerkers van die vestiging de Covid-19. Je kan je de impact wel inbeelden voor deze opvang en de gevolgen hiervan (sluiting, kinderen in quarantaine, alle begeleiders thuis in quarantaine tot na resultaten van hun test, scholen en ouders verwittigen, ...)

De persoon die als eerste ziek was en waarvan een zeer sterk vermoeden is dat zij de bron was binnen de opvang (via meeting waarbij iedereen aanwezig was), was voor ze ziek werd op restaurant gegaan met 2 vriendinnen en haar zus. Rara, enkele dagen na dat restaurantbezoek liet de zus weten positief te zijn.

Geen enkele besmetting binnen in een restaurant zeg je. Dat geloof je nu toch zelf niet?
Ik denk dat hij vooral bedoelde dat je mensen/bubbels aan andere tafels gescheiden houdt.
Dus in jouw anecdote: heeft die zus ook anderen in dat restaurant besmet? Want als ze ipv op restaurant gewoon bij hun thuis samen iets hadden gegeten, was het ook prijs waarschijnlijk he.

Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt trouwens ('geen enkele besmetting binnen in een restaurant' is gewoon onzin).

Ik denk dat hij vooral bedoelde dat je mensen/bubbels aan andere tafels gescheiden houdt.
Dus in jouw anecdote: heeft die zus ook anderen in dat restaurant besmet? Want als ze ipv op restaurant gewoon bij hun thuis samen iets hadden gegeten, was het ook prijs waarschijnlijk he.

Wat niet wegneemt dat je gelijk hebt trouwens ('geen enkele besmetting binnen in een restaurant' is gewoon onzin).
Correct. Daarnaast is er bij elk horecabezoek gedaan aan registratie en contact tracing, ik moet de eerste cijfers nog zien waaruit blijkt dat restaurants een broeihaard van infecties waren.

Het valt of staat met 1 ding he jongens: testen bij toegang. Als er 1000 man samenkomt in een zaal en die hebben allemaal een negatieve test afgelegd, dan moogt ge twee keer raden hoe groot de kans is dat er daar mensen ziek gaan worden achteraf.
Dat is ook de methodiek die in zowel Nederland als Engeland wordt toegepast, in meerdere use cases, met exact die resultaten.

Maar nee, in België is dat geen bewijs. In Belgiê maken we liever alles compleet kapot.

Wanneer was pre-corona de laatste keer dat jij carede dat x tientallen man die dag op ICU lag te vechten voor zijn leven door een ernstige ziekte?

Kunnen we eindelijk eens stoppen dat iedereen zich verantwoordelijk/schuldig moet voelen omdat mensen (die vaak al oud en onderliggende kwalen hebben) een ziekte oplopen en daaraan kunnen sterven?

Cru, maar het is zo.
Ik ben mss niet verantwoordelijk voor hun interne aandoeningen(zoals cardiovasculaire risicofactoren), maar je bent toch medeverantwoordelijk voor als je iemand besmet hebt?
Stel je hebt contact met iemand, 2 weken later zit die in de IC, ze weten dat het door u komt, voel jij u dan niet verantwoordelijk? Of jij denkt "ah ja je moest maar geen interne risicofactoren hebben)?

Wreed kerel ze gij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Na de paaspauze geen noemenswaardige daling van de cijfers, ICs liggen vol maar we gaan er op rekenen dat de cijfers gunstig evalueren en versoepelen op basis van eigenlijk absoluut niets.
ze rekenen op een vaccinatie-effect, aan het huidige tempo zit je over die maand aan nog eens een dik miljoen extra vaccins. Houd je rekening met de versnelling dan zit je aan anderhalf miljoen (!) extra gevaccineerden. Dat is bijzonder stevig (we zitten nu aan 2 miljoen). Het begint echt wel snel te gaan nu.
Al is het nooit snel genoeg natuurlijk, daar hoor je me niets over zeggen.

Het alternatief is de boel op slot houden, maar daar krijg je niet genoeg mensen meer in mee, dat heeft zelfs Van Ranst aangegeven. Gecontroleerd lossen is een pak beter dan die uitspattingen die je imo meer en meer gaat krijgen.

Heeft de horeca dan nog een sluitingsuur in feite als samenscholingsverbod pas geldt vanaf meer dan drie?

Met drie iets eten of drinken mag dan wel tot wanneer je (of het restuarant of café zelf dan ofc) zelf wil?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan