Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Frankrijk gaat J&J ook enkel boven 55 indienen.

Het zijn nochtans enkel vrouwen die die symptomen krijgen, net zoals bij AZ. Waarom wordt het mannen ook verboden dit vaccin te krijgen?
Als EMA die richtlijn opstelt, zal dat zijn op basis van onderzoek.

Je moet maar in de IC werken. Toch wel een serieuze middelvinger naar hen toe.
We kunnen nu enkel hopen dat er voldoende dalingen zijn tegen dan, want we hebben een grotere marge nodig dan de huidige situatie.

Het is wel nog 3.5 weken ver.
Er gaan wel voorwaarden aan vasthangen maar terras is buiten dus wel 1 van de veilige versoepelingen die moreel gezien wel een grote boost is.

Er gaan wel voorwaarden aan vasthangen maar terras is buiten dus wel 1 van de veilige versoepelingen die moreel gezien wel een grote boost is.
Gaat het dan puur om de terrassen? Dacht dat horeca dat niet zagen zitten.

Nog vanaf de 19e zou het reisverbod sneuvelen. Voor wie uit een rode zone terugkeert zouden opnieuw test- en quarantaineregels gelden, mogelijk worden geen uitzonderingen voorzien voor gevaccineerden.

"Mogelijk"?!

Tevens de eerste versoepeling die bij de eerste de beste stijging van de cijfers (of onvoldoende daling, kies maar) terug op de schop gaat hoor, maak u geen illusies.

Als EMA die richtlijn opstelt, zal dat zijn op basis van onderzoek.
Is niet gebaseerd op een richtlijn lijkt me, eerder ieder land dat op zijn eigen beslissingen neemt. Ik ga ervan uit dat dit na verder onderzoek verder wordt aangepast.

Hopelijk beginnen ze in Belgie ook niet zo. Enkel met Pfizer en Moderna voor degenen onder 55 gaan we er niet geraken.

Gaat het dan puur om de terrassen? Dacht dat horeca dat niet zagen zitten.

Ik lees overal terrassen. Horeca Vlaanderen zag het niet zitten. Diegene met een deftig terras willen direct openen.
Nu met de soepelere regels voor terrassen kunnen er veel een terras zetten en de huidige mogen meestal groter.

Ik lees overal terrassen. Horeca Vlaanderen zag het niet zitten. Diegene met een deftig terras willen direct openen.
Nu met de soepelere regels voor terrassen kunnen er veel een terras zetten en de huidige mogen meestal groter.
Ze zien het wel zitten, maar dan moet die vergoeding er ook zijn.

- zeiden ze op het nieuws deze middag :unsure:

Geen idee hoe het financieel is uitgewerkt. Denk dat daar de grootste struikelblok is.

Nu zoals gezegd 8 mei is 3.5 weken ver. Dan gaan we evolutie zien van de cijfers en gaan er aan huidig tempo minstens 1.2 miljoen meer vaccins gezet zijn (vorige week 400.000 vaccins gezet)

Frankrijk gaat J&J ook enkel boven 55 indienen.

Het zijn nochtans enkel vrouwen die die symptomen krijgen, net zoals bij AZ. Waarom wordt het mannen ook verboden dit vaccin te krijgen?
Het zijn vooral vrouwen, omdat vrouwen oververtegenwoordigd zijn in de zorgsector.
Er zijn dus momenteel vooral vrouwen gevaccineerd...

Het zijn vooral vrouwen, omdat vrouwen oververtegenwoordigd zijn in de zorgsector.
Er zijn dus momenteel vooral vrouwen gevaccineerd...
In de US is al een groot deel van de bevolking gevaccineerd en daar ook enkel vrouwen met die symptomen. Jouw uitleg lijkt me niet te kloppen hoor. Maar bon, verder onderzoek moet dit uitwijzen.

Ze zien het wel zitten, maar dan moet die vergoeding er ook zijn.

- zeiden ze op het nieuws deze middag :unsure:

Ik denk dat die paljas van Horeca Vlaanderen in naam van enkelen spreekt. Een vriend van me heeft een zaak met terras in hartje Kortrijk volledig in zijn eigendom en inmiddels al volledig afbetaald. Met z'n terras alleen kan hij alle kosten en leveranciers betalen en weinig sparen, maar hij zou al heel tevreden zijn als hij kan opendoen en bezig zijn met z'n eigen zaak. Nu is het wekelijks interimwerk in een bedrijf dat chips maakt.

Dit is echt zever he. Kom er dan tenminste voor uit dat je er geen moer om heeft, dat mensen mogen doodvallen, dat onze IC capaciteiten bezweiken,...ipv u te verstoppen achter woorden als "moraalbrigade"

Wanneer was pre-corona de laatste keer dat jij carede dat x tientallen man die dag op ICU lag te vechten voor zijn leven door een ernstige ziekte?

Kunnen we eindelijk eens stoppen dat iedereen zich verantwoordelijk/schuldig moet voelen omdat mensen (die vaak al oud en onderliggende kwalen hebben) een ziekte oplopen en daaraan kunnen sterven?

Cru, maar het is zo.

Mooi, week verlof dan maar een week opschuiven naar de tweede week van mei :) . Terug twee man binnen uitnodigen en ze mogen houden tot wanneer je zélf wil + terrassen open, laat mei maar komen :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan