Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Politieke agenda voorop plaatsen.
Terwijl ... #duizendbelgenvechtenvoorhun leven

Als ze de cirkels op het sintpietersplein, daar een tafel in plaatsen en mensen een pint bestellen van de horeca zaak die centjes nodig heeft, ipv de grootwarenhuizen/nachtshops. Wat is het verschil?
Dat die ene mens met een platteau bier, 10 seconden in de buitenlucht de cirkel betreedt?
Ma da's ook dubbel he. Welke horeca dan? Er zijn paar cafe's op dat plein en wie mag dan? De rest moet toekijken hoe zij dit niet kunnen doen?

Politieke agenda voorop plaatsen.
Terwijl ... #duizendbelgenvechtenvoorhun leven

Als ze de cirkels op het sintpietersplein, daar een tafel in plaatsen en mensen een pint bestellen van de horeca zaak die centjes nodig heeft, ipv de grootwarenhuizen/nachtshops. Wat is het verschil?
Dat die ene mens met een platteau bier, 10 seconden in de buitenlucht de cirkel betreedt?

Denk dat het ook vooral draait rond de steunmaatregelen. Een horecazaak die z'n terras opendoet zou imo niks meer moeten krijgen.

In praktijk lijkt het gewoon toch iets ingewikkelder dan 'gewoon de terrassen openen'

Leuk voor café's op een grote markt of op een ruim dorpsplein. Maar wat met café's zonder terras? Of met maar heel beperkte mogelijkheden op vlak van terras? Wat doe je dan met de steunmaatregelen?

En wat met restaurants? Gisteren in het nieuws kwamen de sterrenchefs ook al jammeren dat 'enkel terras geen optie is voor hen'.

Ik ben benieuwd wat er straks uit de bus gaat komen.

MVR moet eens meer onder de bevolking komen ipv tv-studio's.
Maar als hij dan eens onder de bevolking komt (zoals op de markt van Izegem), komt er ook bakken kritiek :p

Beter gecontroleerd op terras , dan en masse op pleinen of op het strand.
Durf ik niet zeggen en kan op zich niemand weten. Enige dat een beetje in de buurt kwam, was de korte periode in de zomer van 2020 met beperkende maatregelen (bubbel van 4) en horeca open. Maar veel controle heb ik toen toch niet geweten op terrassen...

Maar als hij dan eens onder de bevolking komt (zoals op de markt van Izegem), komt er ook bakken kritiek :p

Durf ik niet zeggen en kan op zich niemand weten. Enige dat een beetje in de buurt kwam, was de korte periode deze zomer. Maar veel controle heb ik toch niet geweten op terrassen...
MVR heeft ook niks te zoeken in Izegem :p

Als bij mooi weer opnieuw de burgerlijke ongehoorzaamheid optreed en de pleinen weer vol zitten , dan lijkt me het toch beter om ergens een gecontroleerd terras te openen (desnoods vanuit de lokale overheid gerund) .

Denk dat het ook vooral draait rond de steunmaatregelen. Een horecazaak die z'n terras opendoet zou imo niks meer moeten krijgen.
Waarom niet zoals de andere vennootschappen, enkel een zekere steun als je kan aantonen dat uw omzet 60% lager ligt in vergelijking met een 'normaal' kwartaal. Anders zet je sowieso de poorten open voor overtreding van de regels. Boer je goed dankzij open terras en take-away, ok geen hulp. Draai je significant minder dan een normaal kwartaal, dan heb je recht op een ondersteuning.

Waarom niet zoals de andere vennootschappen, enkel een zekere steun als je kan aantonen dat uw omzet 60% lager ligt in vergelijking met een 'normaal' kwartaal. Anders zet je sowieso de poorten open voor overtreding van de regels. Boer je goed dankzij open terras en take-away, ok geen hulp. Draai je significant minder dan een normaal kwartaal, dan heb je recht op een ondersteuning.
Voordehandliggende of logische beslissingen bestaan niet in la belgique

Dat moedigt spijtig genoeg enkel meer zwartwerk aan... Toch voor de ondernemingen die cash aanvaarden bij levering — genoeg restaurants en snackbars die hun eigen leveringen doen. Gewoon zorgen da ge minder dan 60% aangeeft dan in dat referentiekwartaal en klaar is kees.

Dus dan geven we veel geld uit aan die administratie, en is het nog eens ineffectief.

Heeft die MVR eigenlijk ooit gereageerd op iemand die hem vroeg waarom wij allemaal thuis moeten blijven en onnodige verplaatsingen moeten proberen vermijden en hij wel in elke studio/talk show te zien is waar het niet alleen informeren is maar ook idiote dingen zoals rad van fortuin?

Over naar Hannelore Simoens in de Wetstraat in Brussel. "Ze zijn er nog altijd niet uit", zo geeft de VTM NIEUWS-journaliste een nieuwe stand van zaken bij HLN LIVE. "Ze hebben nu zelfs de hele discussie rond de terrassen en de horeca opgeschoven naar het einde van het overleg. Ze hebben er eerst een hele tijd lang en zwaar over gediscussieerd. De spanning was echt te snijden, hoor ik van bronnen aan tafel."
dossier-coronavirus/live-spanning-te-snijden-tijdens-discussie-over-terrassen-en-horeca-op-het-overlegcomite

Hoe komen journalisten aan zulke info. Tijdens de pauzes van de vergadering?

Als bij mooi weer opnieuw de burgerlijke ongehoorzaamheid optreed en de pleinen weer vol zitten , dan lijkt me het toch beter om ergens een gecontroleerd terras te openen (desnoods vanuit de lokale overheid gerund) .
Die redenering kan ik toch niet volgen hoor.
Het is niet omdat de terrassen openzijn, dat de parken/pleinen/het strand niet volzit als het goed weer is. Was pre-corona ook zo. Dan zit er gewoon veel volk op beide plaatsen. Of wil je parken/pleinen/het strand/... sluiten dan?

Verder week ik niet over welke controle je het hebt. Ik heb meerdere cafébazen in de zomer van 2020 weten zeggen dat zij ook wel zien dat bepaalde mensen telkens met een andere groep op het terras zitten (wat toen ook niet mocht volgens de regels) of van tafel tot tafel gingen. Maar als ze er iets op zeiden, waren ze een klant kwijt die gewoon elders naartoe ging dus zeiden ze er niks op. Verder hadden ze ook geen macht als "controlerend orgaan".

Dus wat bedoel je met die post nu eigenlijk?

Dat moedigt spijtig genoeg enkel meer zwartwerk aan... Toch voor de ondernemingen die cash aanvaarden bij levering — genoeg restaurants en snackbars die hun eigen leveringen doen. Gewoon zorgen da ge minder dan 60% aangeeft dan in dat referentiekwartaal en klaar is kees.

Dus dan geven we veel geld uit aan die administratie, en is het nog eens ineffectief.
Er is vandaag evenzeer zwartwerk ondanks de steunmaatregelen. Want vergeet niet dat die verkregen steun evenzeer getaxeerd wordt, dan probeer je te overleven door zoveel mogelijk niet belastbare cash binnen te halen. Zowel bedrijven als werknemers op tijdelijke werkloosheid.

Dat zou wel het toppunt zijn natuurlijk, terug met concrete data afkomen met als bijsluiter 'als de cijfers het toelaten' om dan binnen twee weken tot de conclusie te moeten komen dat al die plannen toch niet door kunnen gaan :laugh:

Frankrijk gaat J&J ook enkel boven 55 indienen.

Het zijn nochtans enkel vrouwen die die symptomen krijgen, net zoals bij AZ. Waarom wordt het mannen ook verboden dit vaccin te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan