Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens de initiële planning die nog steeds op de website staat, zouden tegen eind april alle 65+ hun eerste prik moeten ontvangen hebben. Gisteren hoorde ik ergens in een journaal dat tegen juni alle 65+ zouden gevaccineerd zijn. Waar moeten we nu eigenlijk nog geloof aan hechten?
Lees eens opnieuw wat je schrijft. Beide spreken elkaar niet tegen als je weet dat er 3 maand tussen eerste en tweede prik kan zitten.

Heeft iemand ook het gevoel dat die milestones die worden gecommuniceerd omtrent de vaccinaties altijd lijken op te schuiven zonder dat dat ook expliciet wordt vermeld?

Volgens de initiële planning die nog steeds op de website staat, zouden tegen eind april alle 65+ hun eerste prik moeten ontvangen hebben. Gisteren hoorde ik ergens in een journaal dat tegen juni alle 65+ zouden gevaccineerd zijn. Waar moeten we nu eigenlijk nog geloof aan hechten?

tijdslijn_coronavaccinatie_per_leeftijd_0-1080x516.png
Is x pagina's geleden al aan bod gekomen. Die opmerking van juni betrof de volledige bescherming. Niet de voorlopige bescherming. Daarnaast dacht ik dat zelfs de halve bescherming pas echt actief is 3tal weken na het moment van de eerste vaccinatie

Weet wel niet meer wie die gelijkaardige opmerking had gepost. Maar dacht wel dat jpv daar toen mijn antwoord tegen had geformuleerd of anders was het the fox.

Nu is het de tijd na 1 jaar waar iedereen zo gefrustreerd is, of een ander er dan compleet mentaal (of financieel!) door zit; dat het allemaal nogal hard lezen valt: al die kanker berichtgeving, en al die persoonlijke internet vetes en discussies.

Elk minpunt heeft zijn voordeel natuurlijk: minder files, minder luchtvervuiling, een groep heeft kunnen sparen en zit op een berg geld, nog nooit zoveel vakantie -eigendommen in binnen/buitenland gekocht, pensioenlasten zijn sneller gedaald dan verwacht, binnenkort gaan de restaurants alle records voor reservaties scherper stellen, wachtlijsten in WZC zijn grotendeels verdwenen, meer thuiswerk, die verloren ruimte in huis heeft eindelijk een bestemming gekregen, we weten terug hoe het voelt om een stapje terug te zetten, ...

maar dat neemt idd niet weg dat de betaalde prijs heel hoog is

Heeft iemand ook het gevoel dat die milestones die worden gecommuniceerd omtrent de vaccinaties altijd lijken op te schuiven zonder dat dat ook expliciet wordt vermeld?

tijdslijn_coronavaccinatie_per_leeftijd_0-1080x516.png
Hoe slecht is die grafiek trouwens. Waarom staan het aantal vaccins niet geschaald met de lijnen in de grafiek? Hoe moet je dit zelfs maar bij benadering kunnen aflezen? Lijken nu sprongen van 600k? Waarom niet gelijk zetten met 500k?

Dat moest er ff uit.

Op de cijfers zelf : Lijkt me dan toch dat we niet zo ver achter zitten qua aantal? Als ik snel zoek kom ik tegen ongeveer 1.2 miljoen gevaccineerd in Vlaanderen. En als ik dan toch tussen die lijntjes wat ga schatten, lijkt me 14 April rond de 1.4 miljoen te zitten? Wetende dat we wat vertraging hebben opgelopen en nu serieus aan het versnellen zijn, is het op dat vlak nog niet zo vreemd?

Elk minpunt heeft zijn voordeel natuurlijk: minder files, minder luchtvervuiling, een groep heeft kunnen sparen en zit op een berg geld, nog nooit zoveel vakantie -eigendommen in binnen/buitenland gekocht, pensioenlasten zijn sneller gedaald dan verwacht, binnenkort gaan de restaurants alle records voor reservaties scherper stellen, wachtlijsten in WZC zijn grotendeels verdwenen, meer thuiswerk, die verloren ruimte in huis heeft eindelijk een bestemming gekregen, we weten terug hoe het voelt om een stapje terug te zetten, ...

Geeft wel een voorbeeld van hoe uw leven er gaat moeten uitzien indien we het klimaat willen redden :p.

Ik denk dat veel mensen, zelfs jongeren, gaan zeggen foert. Dat heb ik er niet voor over.

Bij een citaat hoort een bronvermelding (onderaan toegevoegd)

"Spanning over opening terrassen is te snijden"​

Onze Jambon vecht ervoor (vermoed ik toch) :rofl:

Er is nog hevige discussie over de heropening van de horeca en de terrassen. Mogelijk wordt de datum gekoppeld aan hospitalisatiecijfers en/of de vaccinatiegraad. De beslissing over de terrassen blijft momenteel de splijtzwam. "De spanning is te snijden", klinkt het bij bronnen aan tafel.
Zou écht het gezond verstand dan toch nog zegevieren?

De plaat van de virologen en moraalbrigade blijft al een jaar hangen.
Dit is echt zever he. Kom er dan tenminste voor uit dat je er geen moer om heeft, dat mensen mogen doodvallen, dat onze IC capaciteiten bezweiken,...ipv u te verstoppen achter woorden als "moraalbrigade"

Ik zou er geen moer om geven mochten zo'n commentaren stoppen.

Er is een verschil tussen kritisch ertegenover staan & geen moer geven om mensen levens.
Nuanceren ipv paniekzaaien

Ik zou er geen moer om geven mochten zo'n commentaren stoppen.

Er is een verschil tussen kritisch ertegenover staan & geen moer geven om mensen levens.
Nuanceren
Dan mag je ze ook in de context lezen van de vorige posts van MiniJeffrey, en daar komt weinig nuance bij kijken.

Klopt idd ook. Maar je moet dan je zaak maar zien failleit gaan... of op punt gestaan hebben een chalet te kopen die nu ferm in prijs zal stijgen of veel kandidaten per chalet zal zien door de hogere vraag. Laat staan huizen, Gent wordt crank daarin ... tot 80k over bieden op huizen! En als dat op den buiten ook gaat beginnen ... leuk ... de armere locals komen dan in de problemen.
Hoe duur gaat een vliegtuigticket zijn dan post corona voor een snoepreisje, city trip? Komt er nog een economische crisis? Is het verschil tussen arm en rijk alweer wat groter post corona? Zij die geen voordeel, maar financieel nadeel haalden uit corona komen er hoogst waarschijnlijk slechter uit.

De immo's die buitenverblijven verkopen en de bol's en amazon's, tjah die boeren idd goed. IT sector blijft ook goed overeind. Horeca cultuur event sector is bloedbad in wording.
Ik zie die thuiswerk trend voor sommige beroepen idd wel als heel positief, ook post corona... tenzij voor hen die collegiaal contact een plus vinden en de vele arbeiders ...

Milieu, tjah dat is een immens werk van lange duur ... pre en post post post corona.

Laatst bewerkt:

Ben geen liefhebber van MVR, maar deze keer heeft hij wel gelijk. De cijfers zijn barslecht. Contactberoepen toelaten en de Horeca opendoen is zeer riskant. Op terras zitten is veiliger, ik zou het ook eens willen doen, maar niet elke zaak heeft een terras.

Een volledige opening van de horeca en contactberoepen de tweede week van juni lijkt me realistischer.

Politieke agenda voorop plaatsen.
Terwijl ... #duizendbelgenvechtenvoorhun leven

Als ze de cirkels op het sintpietersplein, daar een tafel in plaatsen en mensen een pint bestellen van de horeca zaak die centjes nodig heeft, ipv de grootwarenhuizen/nachtshops. Wat is het verschil?
Dat die ene mens met een platteau bier, 10 seconden in de buitenlucht de cirkel betreedt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan