Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een goed cafe/restaurant/... betaal je grotendeels voor de beleving toch? (locatie/bediening/inkleding/muziek/sociaal/etc)
Die beleving heeft mij eigenlijk nooit uitgemaakt. En ik moet eerlijk zijn, ik ben nooit echt een café persoon geweest. Vond dat maar niets. Het is niet alsof een glas pakken, daar drinken inschenken nu iets is wat mij zoveel moeite kost en dat ik dat niet zelf kan doen.

Of met een paar klapstoeltjes en een klaptafeltje ergens in het park of een leuke locatie mij even neerzetten samen met een frigobox met drank die je in de supermarkt had gekocht. Was voor mij even fun als hetzelfde op een terras doen.

Als ik naar een restaurant ga, dan is dat ofwel omdat ze iets klaarmaken waar ik echt geen zin in heb om zoveel tijd eraan te spenderen om het te maken of omdat ze het voortreffelijk klaarmaken of omdat de meerprijs tov het zelf te doen beperkt is. Maar de beleving, muziek, bediening of locatie kan mij echt niet bommen hoor. Maar gelukkig ben ik de uitzondering hierop.

De koffiehoek van de Colruyt is toch een café?
Die is tgv corona afgeschaft. net zoals de proevertjes.

Die is tgv corona afgeschaft. net zoals de proevertjes.
Wij worden onderdrukt door de bejaarde parlementsleden die al die proevertjes voor henzelf willen houden, nu begrijp ik het!

(wist ik wel hoor, ik ben al 3 kg vermagerd door niet meer van de proevertjes van de colruyt te kunnen genieten)

ah de fameuze gratis hapjes : Allé voor mij de lege dozen want het was altijd op nadat een horde 65+ers gepasseerd waren.
Beetje zoals de vaccins nu :D

De J&J vaccin heeft zelfde effect zoals AZ (beide zelfde type vaccin) : is dat dan geen reactie dat het lichaam sowieso ging gehad hebben op een COVID besmetting?
Het gaat inderdaad om een overdreven reactie van het lichaam ja. Net zoals sommige lichamen overreageren op het coronavirus en daardoor het lichaam van binnenuit om zeep helpen.

De organisatoren van La Boum 2 gaan al op voorhand dreigen met eventuele gerechtelijke stappen als de politie op 1 mei weer in grote getale aanwezig zal zijn in het Ter Kameren Bos. Als de deelnemers zich aan de opgelegde regels houden en braaf blijven moet de politie niets doen.. Zo simpel als wat.. lijkt me

de wereld op zijn kop.

ah de fameuze gratis hapjes : Allé voor mij de lege dozen want het was altijd op nadat een horde 65+ers gepasseerd waren.
Beetje zoals de vaccins nu :D

De J&J vaccin heeft zelfde effect zoals AZ (beide zelfde type vaccin) : is dat dan geen reactie dat het lichaam sowieso ging gehad hebben op een COVID besmetting?

0OSZuZb.png

(van Twitter, ik heb de cijfers zelf niet gecheckt)

Er kunnen de komende jaren in ieder geval weer wat thesissen over het trolleyprobleem toegepast op de Corona-crisis worden geschreven in de filosofische richtingen.

0OSZuZb.png

(van Twitter, ik heb de cijfers zelf niet gecheckt)

Er kunnen de komende jaren in ieder geval weer wat thesissen over het trolleyprobleem toegepast op de Corona-crisis worden geschreven in de filosofische richtingen.

Ik betwist niet dat de vaccins veilig zijn hé.
Heck geef mij maar direct een AZ of J&J ;)

Wat ik mij afvraag of het niet hetzelfde reactie is dat die mensen sowieso gingen gehad hebben als ze besmet waren met COVID.
Dan is het zelfs beter dat je het via vaccin laat gebeuren omdat je dan meer controle erop hebt. Er zijn signalen dat je lichaam zo aan het reageren is en ze kunnen het wel behandelen.

Ik betwist niet dat de vaccins veilig zijn hé.
Heck geef mij maar direct een AZ of J&J ;)

Wat ik mij afvraag of het niet hetzelfde reactie is dat die mensen sowieso gingen gehad hebben als ze besmet waren met COVID.
Dan is het zelfs beter dat je het via vaccin laat gebeuren omdat je dan meer controle erop hebt. Er zijn signalen dat je lichaam zo aan het reageren is en ze kunnen het wel behandelen.
Ja, dat moet dat rechtse voorstellen, die 16,5%. Dat lijkt me nu wel heel hoog om het percentage dat bloedklonters krijgt van iedereen die Covid heeft (dus zal waarschijnlijk op een subset van gehospitaliseerden of IC-patiënten gebaseerd zijn) maar lager dan het percentage bij gevaccineerden zal het waarschijnlijk niet liggen.

Edit: de 16,5% is gebaseerd op deze meta-studie: https://pubs.rsna.org/doi/10.1148/radiol.2020203557 .

Laatst bewerkt:
6 vrouwen met blood clotting op 7 miljoen die het vaccin kregen, en hiervan 1 dode. De voordelen zijn dus duidelijk groter dan de nadelen...Op deze manier blijven we bezig.

Het blijft wel opmerkelijk dat vrouwen na vaccinatie precies een hoger risico hebben daar op dan mannen. Ben nieuwsgierig naar de reden daarvoor...
Hebben vrouwen sowieso al een hoger risico op dat soort trombose? Heeft het nemen van de pil er iets mee te maken?

Als ge wilt binnensporten, fake een blessure en schrijf u in bij Lieven Maesschalck voor een revalidatiesessie... Daarnet beelden gezien van binnen zijn praktijk, zeker 15à20 man die daar tegelijk aan het revalideren/sporten is, zonder mondmaskers.
Dan zijn ze allemaal in fout want ze dienen mondmasker te dragen tenzij medisch onmogelijk

EMA of FAGG moet al niks meer beslissen op enkele dagen, het bedrijf schort de leveringen op, dus de taskforce vaccinatie kan alweer opnieuw beginnen rekenen en planningen aanpassen.

Grote impact zal het voorlopig niet hebben.
Er is al een kleine levering geweest en de volgende levering is pas binnen 2 weken en ook maar 62.000(?) dosissen.
Volgens nieuws gisteren gingen ze J&J vooral gebruiken om thuisvaccinaties te doen.

Het blijft wel opmerkelijk dat vrouwen na vaccinatie precies een hoger risico hebben daar op dan mannen. Ben nieuwsgierig naar de reden daarvoor...
Hebben vrouwen sowieso al een hoger risico op dat soort trombose? Heeft het nemen van de pil er iets mee te maken?
niet zo opmerkelijk hoor, er zijn veel ziektes of aandoeningen die véél vaker bij 1 geslacht voorkomen dan de andere (idem voor complicaties bij medicijngebruik).

Bij mijn weten is dat niet verplicht als je de social distancing maatregelen naleeft:

De patiënt dient een mondmasker te dragen, tenzij dit medisch absoluut onmogelijk is.
Of is dit geen wettelijke verplichting mss? Anyway alvast wel dan wat de sector zelf als richtlijn gebruikt

Die beleving heeft mij eigenlijk nooit uitgemaakt. En ik moet eerlijk zijn, ik ben nooit echt een café persoon geweest. Vond dat maar niets. Het is niet alsof een glas pakken, daar drinken inschenken nu iets is wat mij zoveel moeite kost en dat ik dat niet zelf kan doen.

Of met een paar klapstoeltjes en een klaptafeltje ergens in het park of een leuke locatie mij even neerzetten samen met een frigobox met drank die je in de supermarkt had gekocht. Was voor mij even fun als hetzelfde op een terras doen.

Als ik naar een restaurant ga, dan is dat ofwel omdat ze iets klaarmaken waar ik echt geen zin in heb om zoveel tijd eraan te spenderen om het te maken of omdat ze het voortreffelijk klaarmaken of omdat de meerprijs tov het zelf te doen beperkt is. Maar de beleving, muziek, bediening of locatie kan mij echt niet bommen hoor. Maar gelukkig ben ik de uitzondering hierop.

Idem hier. Ik zit veel liever met een beperkte groep ergens in iemand zijn tuin op het gemak dan in de drukte en het lawaai van een terras ergens int stad. Paar weken terug (toen de "bubbel" van 10 nog mocht) bij mijn neef in de tuin gezeten rond een vuurkorf, was normaal de bedoeling dat we er rap iets kwamen afgeven, maar we zijn er een paar uur gebleven, was supergezellig

Restaurant interesseert me eigenlijk ook enkel om dingen te kunnen eten die we thuis niet eten. Mijn vrouw lust geen vis, dus eet ik op restaurant af en toe vis bvb.

De enige reden waarom ik eigenlijk uitkijk naar het "einde van Corona" is dat m'n vrouw terug naar kantoor moet om te werken. Ik zie ze doodgraag, we hebben geen problemen, maar ik heb echt nood om eens ALLEEN te kunnen zijn. Das nu al een dik jaar dat zij constant thuis is.
Ik werk in ploegen, en ik kon er zo van genieten om elke dag toch een paar uurtjes eens volledig alleen te zijn. Muziek, film, serie, gamen met het geluid vollen bak zonder iemand te storen. Dutje doen in de zetel zonder elke 2 minuten wakker gemaakt te worden door een schuivende stoel of gevloek of zo..

En vooral, kunnen doorwerken aan onze verbouwingen. Ik mag nu niets doen omdat het te veel lawaai maakt en mijn vrouw zich niet kan concentreren daardoor. Perfect begrijpelijk, maar ik loop al 4 jaar achter op schema. Onze oudste zoon gaat in September naar het middelbaar en we willen dat hij tegen dan een eigen kamer heeft. Die slaapt nu samen met z'n zus op 1 klein kamertje waar naast hun 2 bedden en 2 kasten geen plaats meer is voor een bureau.

Ja, ik weet het, ik ben een asociale zak :unsure:

En vooral, kunnen doorwerken aan onze verbouwingen. Ik mag nu niets doen omdat het te veel lawaai maakt en mijn vrouw zich niet kan concentreren daardoor. Perfect begrijpelijk, maar ik loop al 4 jaar achter op schema. Onze oudste zoon gaat in September naar het middelbaar en we willen dat hij tegen dan een eigen kamer heeft. Die slaapt nu samen met z'n zus op 1 klein kamertje waar naast hun 2 bedden en 2 kasten geen plaats meer is voor een bureau.

Koop haar een deftige NC-headset. Ze gaat je dankbaar zijn en jij jezelf ook. Je moet natuurlijk ook niet naast die headset staan boren maar het zal al veel tegenhouden.

Koop haar een deftige NC-headset. Ze gaat je dankbaar zijn en jij jezelf ook. Je moet natuurlijk ook niet naast die headset staan boren maar het zal al veel tegenhouden.
Het is een vrouw e :wink:, ze wil de deurbel nog kunnen horen, ze wil het nog kunnen horen als de kat iets mispeutert, ...

En ik ben ook bezig in de kamer recht boven haar :p

Edit: en da is ook f*cking duur...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan