Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap het probleem niet, je kan toch perfect met 3 vrienden in openlucht afspreken?
Waarom überhaupt op café gaan. Je kan ook gewoon uw drank in de winkel kopen en thuis drinken. Of waarom naar de frituur gaan, bal uw friet gewoon zelf. Of waarom naar een restaurant gaan, thuis kan je net zo goed biefstuk met pepersaus maken en eten.

Waarom überhaupt op café gaan. Je kan ook gewoon uw drank in de winkel kopen en thuis drinken. Of waarom naar de frituur gaan, bal uw friet gewoon zelf. Of waarom naar een restaurant gaan, thuis kan je net zo goed biefstuk met pepersaus maken en eten.
Hé, wist je dat drank in de Colruyt goedkoper is dan op café?

bediening?

@Stuyfmans : zolang ze zich houden aan de maatregelen ook de eventuele quarantaine.

6 vrouwen met blood clotting op 7 miljoen die het vaccin kregen, en hiervan 1 dode. De voordelen zijn dus duidelijk groter dan de nadelen...Op deze manier blijven we bezig.

De organisatoren van La Boum 2 gaan al op voorhand dreigen met eventuele gerechtelijke stappen als de politie op 1 mei weer in grote getale aanwezig zal zijn in het Ter Kameren Bos. Als de deelnemers zich aan de opgelegde regels houden en braaf blijven moet de politie niets doen.. Zo simpel als wat.. lijkt me

6 vrouwen met blood clotting op 7 miljoen die het vaccin kregen, en hiervan 1 dode. De voordelen zijn dus duidelijk groter dan de nadelen...Op deze manier blijven we bezig.
Idd maar een concreet voorbeeld waar wetenschap / statistiek en ethiek botsen, die keuze zou veel makkelijker zijn indien er geen alternatieven zijn maar die zijn er wel (zo lijkt het toch) onder de vorm van een ander vaccin. Met wat geluk kan men aantonen dat een aantal groepen beter een ander vaccin toegediend krijgen zonder daarbij vertraging op te lopen, in dat geval is de keuze ook rationeel verdedigbaar.

Kans is dan wel minuscuul klein maar je zal het maar treffen natuurlijk.

Rationeel bekeken moet je gewoon stellen dat men elke beschikbare dosis asap moet toedienen.

Je moet toch al erg wanhopig zijn om tot in Luxemburg te bollen voor een terrasje.
Waarom wanhopig? Dorpje bezichtigen, wandelen, terrasje doen, iets eten al dan niet op de hotelkamer. Dag erna sigaretten inslaan en goedkoop tanken en nog ergens een tussenstop doen. Mooi weekendje weg toch? Ik zie het wanhopige niet direct?

Met wat geluk kan men aantonen dat een aantal groepen beter een ander vaccin toegediend krijgen zonder daarbij vertraging op te lopen, in dat geval is de keuze ook rationeel verdedigbaar.
Daarmee samenhangend is het ook frappant dat "de" politici niet vermelden met welk vaccin zij ingeënt worden, wat natuurlijk voer geeft voor allerlei theorieën en achterdocht.

Zou al heel wat doen als zij die een publieke functie hebben dat ook vermelden met welk vaccin zij ingeënt worden.

Daarmee samenhangend is het ook frappant dat "de" politici niet vermelden met welk vaccin zij ingeënt worden. Zou al heel wat doen als zij die een publieke functie hebben dat ook vermelden met welk vaccin zij ingeënt worden.
Vind ik niet. Ze zijn ingeënt met het vaccin dat het beste blijkt voor hen volgens hun huisarts. Wat maakt het uit welk dat is? Net zoals dat niks uitmaakt voor jou of mij.

spijtig genoeg ook verdwenen, net zoals de gratis hapjes :headshake:

ah de fameuze gratis hapjes : Allé voor mij de lege dozen want het was altijd op nadat een horde 65+ers gepasseerd waren.
Beetje zoals de vaccins nu :D

De J&J vaccin heeft zelfde effect zoals AZ (beide zelfde type vaccin) : is dat dan geen reactie dat het lichaam sowieso ging gehad hebben op een COVID besmetting?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan