Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maar voor de meeste modale middenklasse-Belgen wordt de lat voor zelfbeklag onvoorstelbaar laag gelegd. Het is vervelend, je maten missen en je kind dat opduikt tijdens de zoveelste Teams-vergadering. Maar als dat onze collectieve pijngrens wordt, aan het begin van een fenomenale wereldwijde strijd om macht en welvaart, dan staan we er echt niet goed voor. Ik vind dat die klaagzang veelal getuigt van een schrijnende wereldvreemdheid en een gebrek aan realiteitszin.
Als elke politieker en expert, zo redeneert zoals hij, dan zijn we over 10 jaar een land zoals Noord Korea waar eigen meningsuiting niet meer bestaat. Allé ja dat is toch hoe dit bij mij overkomt.

PS. Hij bedoelt het misschien wel goed, maar die mens is gewoon wereldvreemd en begrijpt niet dat zo'n uitspraken Jan Modaal alleen maar op stang zal jagen.

Laatst bewerkt:
==>

PS: de niemand heb je zelf in het vet gezet hé, niet ik...
Dus wacht.
Gisteren zegt iemand dat er in de toekomst grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid zal zijn als er niets verandert.
Nestorius reageert er op alsof betogingen de enige mogelijkheid daartoe zijn. Wat zelfs niet echt valt onder burgelijke gehoorzaamheid.
Vandaag post iemand een betoog over de motivatie die stevig vermindert.
Nestorius reageert daarop door er weer burgelijkheid ongehoorzaamheid bij te sleuren, weer enkel in de vorm van betogingen. Hij beweert daarin dat er geen burgelijke ongehoorzaamheid is. Nu. Terwijl het origineel over de toekomst ging.
Niemand beweert dat er nu grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid is, er wordt beweerd dat men die in de toekomst vreest.
je vergeet het woordje "die" wat impliceert dat het gaat over de grootschalige burgerlijke ongehoorzaamheid waar @Racing_Genk het over had.
Klein beginnen. Kan nu in de kiem gesmoord worden, of de vonk in het kruidvat zijn. Hopelijk niet natuurlijk.
Die grootschalige gaat dan ook over de toekomst.

unknown.png

unknown.png

Laatst bewerkt:
Artikel met betrekking tot de terrasdiscussie van gisteren. De spreekbuis van de sector is zelf tegen een heropening van enkel de terrassen, dus waarom zou de politiek dat doen?

Hij heeft er wel voor gepleit, zegt Dedecker, gedurende drie weken in het parlement. “In het parlement werd ik apart geroepen door minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) en Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert. Jean-Marie, het is niet onze schuld, zeiden ze. Het is Horeca Vlaanderen dat gevraagd heeft om liever alles te openen op 1 mei.”
Dedecker zegt Matthias De Caluwe, CEO van Horeca Vlaanderen, toen opgebeld te hebben. “Het heeft toen gestoven”, zegt hij. “Ik was heel kwaad, en hij hield zich inderdaad aan 1 mei. Zij vonden dat discriminatie, omdat niet iedereen een terras heeft. Als jullie zelf nog niet opkomen voor de rechten van de mensen die een terras hebben, wat kan ik dan nog doen, heb ik toen gezegd.”

Vaccineren leidt tot ICU !! Stoppen met vaccineren aub.

Het nieuws vandaag weer hilarisch overigens. Alle cijfers zakken dus moeten ze iets anders vinden om de virocratie en paniek te voeden. "In Indië gaat het slecht". Man man man.... gaan we ook elke dag op het nieuws zeggen dat alles open is in israel of de cinema's open zinn in USA of alle restaurants open zijn in Spanje? Of past dat niet in het paniek sfeertje?

Artikel met betrekking tot de terrasdiscussie van gisteren. De spreekbuis van de sector is zelf tegen een heropening van enkel de terrassen, dus waarom zou de politiek dat doen?
Dit toont (nogmaals) aan dat er achter de schermen véél meer afspeelt dan mensen soms denken. En dat dit er niet altijd koosjer aan toe gaat hé.

Kan ook zijn dat bepaalde restaurants meer binnenhalen per maand (zeker als ze afhaal doen) dan als ze open zijn.

De hinderpremie, dubbel overbruggingsrecht en andere uitkeringen zijn vrij royaal te noemen.
Als je dat combineert met afhaal is het plaatje vaak rooskleuriger dan als ze open moeten doen.

speelt ook mee?

Kan ook zijn dat bepaalde restaurants meer binnenhalen per maand (zeker als ze afhaal doen) dan als ze open zijn.
De hinderpremie, dubbel overbruggingsrecht en andere uitkeringen zijn vrij royaal te noemen.
Als je dat combineert met afhaal is het plaatje vaak rooskleuriger dan als ze open moeten doen.
speelt ook mee?
Mja, het is nu eenmaal dat ze een garantie van inkomen hebben met die maatregelen als ze dicht zijn. Waar ze met afhaal nog iets aan kunnen toevoegen. Terwijl als ze open moeten dan valt die garantie volledig weg en zijn ze afhankelijk van hoeveel mensen op hun terras komen en hoeveel mensen je dan ook kunt bedienen.

Ik kan perfect begrijpen dat zekerheid voor velen in de horeca toch hoger in de rang staat dan de versoepeling van terrasjes te openen. Vooral als je dan de klaagzang hoort van de zelfstandige die 2 klanten op een zaterdagvm hebben zien binnen komen sinds de afspraakregeling. En grote bedrijven zoals primark gewoon kozen om gesloten te blijven want niet haalbaar/winstgevend...

En dan mag JMdD nog 100 keer de brulaap spelen over dat dit niet kan want zijn stad heeft toch wel niet 60.000 bezoekers. Dat maakt de rekening niet van die zelfstandigen...

speelt ook mee?

't Is te zien. Voor de eigenaars van het restaurant waar ik jaren heb afgewassen/opgediend is het een aanloop naar hun pensioen en echt relaxed uitbollen. Kleinschalig zeer goed draaiend restaurant met 1 vast personeelslid (op tijdelijke werkloosheid) en 4 keer per maand doen ze take-away. Pand volledig afbetaald, geen andere leningen/schulden meer. Volgend jaar wordt de zaak sowieso te koop gezet en gaan ze op pensioen. Veel horeca-uitbaters betalen natuurlijk enorm veel hypotheeklasten of huur. Dan dekt die premie van de overheid verre van alles ..

. Vooral als je dan de klaagzang hoort van de zelfstandige die 2 klanten op een zaterdagvm heeft zien binnen komen sinds de afspraakregeling. En grote bedrijven zoals primark gewoon kozen om gesloten te blijven want niet haalbaar/winstgevend...

En hier vraag ik me af of dit (en dan zeker kledij) nog wel goed komt.
Ik merk bij mezelf ook dat door thuiswerk de nood om soms eens een nieuw hemd en broek (voor werk) te kopen weggevallen is.
Idem mijn twee paar geklede schoenen die ik heb voor werk: slijtage valt weg en dus gaan die gewoon langer mee.
En thuiswerk is een blijvertje. De kledijwinkels mogen nog opengaan, ik ga niet gaan want ik besef dat ik door dat thuiswerk gewoon minder kledij nodig heb (en door andere mindset).

En ik ben dan nog geen online-koper. Kan me voorstellen dat de online aankopen (via buitenland) nog gaan toenemen.
edit: en zelfs als we terug naar normaal gaan, deze Corona-periode deed me wel soms nadenken over bepaalde uitgaven, als ik zie wat ik nu extra kan sparen, denk ik dat ik na Corona anders ga budgetteren.

Laatst bewerkt:
Mocht u te snel positief gestemd worden dat de cijfers een (bescheiden) daling ingezet hebben? Geen zorgen, Dirk Devroey was er weer als de kippen bij om te stellen dat met de huidige cijfers het eigenlijk nog 4 tot 7 maand duurt voor we de drempel van 800 bereikt hebben. In dezelfde zin vermeldt hij 1 mei, dus als het van deze optimist afhangt gaat de horeca nog lang niet open. :puke:

Maar voor de meeste modale middenklasse-Belgen wordt de lat voor zelfbeklag onvoorstelbaar laag gelegd. Het is vervelend, je maten missen en je kind dat opduikt tijdens de zoveelste Teams-vergadering. Maar als dat onze collectieve pijngrens wordt, aan het begin van een fenomenale wereldwijde strijd om macht en welvaart, dan staan we er echt niet goed voor. Ik vind dat die klaagzang veelal getuigt van een schrijnende wereldvreemdheid en een gebrek aan realiteitszin.
Hier was ik ook aan het denken. Als corona mij enkele zaken heeft geleerd, is dat we iets moeten doen aan de weerbaarheid van de mensen. Die ligt extreem laag.

Hier was ik ook aan het denken. Als corona mij enkele zaken heeft geleerd, is dat we iets moeten doen aan de weerbaarheid van de mensen. Die ligt extreem laag.
En aan onze gezondheid.
Als we het aantal risico-patiënten zien hebben we toch echt wel een ziekelijke en/of zwaarlijvige bevolking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan