euh, nee. Ik ben vrij consequent libertarier. JMD is dat niet. Je gaat me zelden op tegenstellingen betrappen, je mag het gerust met mij oneens zijn maar populisme is me vreemd.Dus vinden we populisme leuk zolang het in ons kraam past.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
euh, nee. Ik ben vrij consequent libertarier. JMD is dat niet. Je gaat me zelden op tegenstellingen betrappen, je mag het gerust met mij oneens zijn maar populisme is me vreemd.Dus vinden we populisme leuk zolang het in ons kraam past.
Gesloten grenzen? Er zijn te veel wegen naar het buitenland, van een snelweg tot kleine lokale weegjes. In andere landen hebben ze automatische systemen waar een vrachtwagen zonder te stoppen vrij kan passeren(vb via nummerplaatherkenning), maar hoe ga je dit op korte termijn overal realiseren, dat kunnen ze niet. Als je écht alles potdicht wilt, moet je dus overal aan de grens een agent plaatsen die iedereen 1 per 1 controleert. Gevolg = monsterfiles. Massale chaos. Een logistieke nachtmerrie. En ik denk ook niet dat EU blij zal zijn met de verstoring van vrij verkeer tussen EU-landen.Een volledige lockdown in combinatie met gesloten grenzen en enkel het essentiële doorlaten na testing. Virologen zeggen het toch al de ganse tijd dat de grenzen moeten gesloten worden????? Nu is dat gewoon dweilen met de kraan open. Met zo'n maatregelen gingen de horeca en pretparken al lang weer open zijn en zouden contactberoepen voor de zoveelste keer niet moeten sluiten.
Gesloten grenzen? Er zijn te veel wegen naar het buitenland, van een snelweg tot kleine lokale weegjes. In andere landen hebben ze automatische systemen waar een vrachtwagen zonder te stoppen vrij kan passeren(vb via nummerplaatherkenning), maar hoe ga je dit op korte termijn overal realiseren, dat kunnen ze niet. Als je écht alles potdicht wilt, moet je dus overal aan de grens een agent plaatsen die iedereen 1 per 1 controleert. Gevolg = monsterfiles. Massale chaos. Een logistieke nachtmerrie. En ik denk ook niet dat EU blij zal zijn met de verstoring van vrij verkeer tussen EU-landen.
Dus nu is men niks aan het doen? Het is niet omdat men niet doet wat jij wilt dat men niks doet he. Het is nog altijd de meerderheid die beslist.Tja nu is het ook maar dweilen met de kraan open. En natuurlijk is Dedecker een populist, maar er moet iets gedaan worden. Blijkbaar ook terug relletjes in Antwerpen gisteren.
Dus nu is men niks aan het doen? Het is niet omdat men niet doet wat jij wilt dat men niks doet he. Het is nog altijd de meerderheid die beslist.
Sorry maar ik vind dit maar wat slap geklaag hoor. Ze doen wat ze kunnen. De vaccins worden op redelijke termijn opgebruikt, de zorg is nog altijd net niet overbelast. Maar toch gaan we het beleid de schuld blijven geven van misdragingen van de bevolking. Te belachelijk voor woorden.Iedereen die nu met Covid-19 in de kliniek terecht komt is er eentje te veel. Ze hebben de vaccins, en ze werken dus gas geven 24/24 7/7. Ik zeg niet dat ze niks doen, maar er beginnen toch meer en meer 'onregelmatigheden' zich voor te doen. Feestjes op de trein, park etc. Geweld tegen de politie, lastig doen tegen het NMBS-personeel etc dat zijn toch allemaal uitspattingen tja het begint toch frequenter te worden.
Sorry maar ik vind dit maar wat slap geklaag hoor. Ze doen wat ze kunnen. De vaccins worden op redelijke termijn opgebruikt, de zorg is nog altijd net niet overbelast. Maar toch gaan we het beleid de schuld blijven geven van misdragingen van de bevolking. Te belachelijk voor woorden.
De scholen twijfelen of ze terug kunnen opengaan, maar we de sector waar het meeste wisselende contacten zijn terug openen.De horeca moet zeker in beperkte mate en gecontroleerd kunnen open gaan.
De scholen twijfelen of ze terug kunnen opengaan, maar we de sector waar het meeste wisselende contacten zijn terug openen.
Zelfs gecontroleerd heb je enorm aantal contacten binnen de horeca. Die contacten zijn ook niet te vermijden, tenzij ze je bord en drinken op tafel gooien van 1.5m. Ik kijk zelf ook uit naar mijn volgende restaurantbezoek. Maar ben daar ook realistisch in.Gecontroleerd open gaan hé.
Echt zo naïef? We zitten met een bevolking die bij het minste de kantjes ervan afloopt. Controleren is onmogelijk. Dit is echt wishfull thinking.Gecontroleerd open gaan hé.
en wat versta jij onder gecontroleerd opengaan?Gecontroleerd open gaan hé.
en wat versta jij onder gecontroleerd opengaan?
En daan gaan mensen dan automatisch minder contact hebben dan ergens anders ofzo?Strandbars en terrassen enkel openen.
Eerder mensen wat vroeger buiten werken die normaal gezien nog 1 of 2 dagen in het ziekenhuis zouden gehouden worden.Zo'n pre verlof opkuis wil eigenlijk zeggen dat er daarvoor mensen onterecht binnen gehouden worden om de ziekenhuis kas te vullen...
En daan gaan mensen dan automatisch minder contact hebben dan ergens anders ofzo?
welke zin heeft het om 24/24 7/7 vaccins te zetten indien ze degenen die ze krijgen gemakkelijk gezet krijgen in de huidige werkwijze ?Iedereen die nu met Covid-19 in de kliniek terecht komt is er eentje te veel. Ze hebben de vaccins, en ze werken dus gas geven 24/24 7/7. Ik zeg niet dat ze niks doen, maar er beginnen toch meer en meer 'onregelmatigheden' zich voor te doen. Feestjes op de trein, park etc. Geweld tegen de politie, lastig doen tegen het NMBS-personeel etc dat zijn toch allemaal uitspattingen tja het begint toch frequenter te worden.