Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een volledige lockdown in combinatie met gesloten grenzen en enkel het essentiële doorlaten na testing. Virologen zeggen het toch al de ganse tijd dat de grenzen moeten gesloten worden????? Nu is dat gewoon dweilen met de kraan open. Met zo'n maatregelen gingen de horeca en pretparken al lang weer open zijn en zouden contactberoepen voor de zoveelste keer niet moeten sluiten.
Gesloten grenzen? Er zijn te veel wegen naar het buitenland, van een snelweg tot kleine lokale weegjes. In andere landen hebben ze automatische systemen waar een vrachtwagen zonder te stoppen vrij kan passeren(vb via nummerplaatherkenning), maar hoe ga je dit op korte termijn overal realiseren, dat kunnen ze niet. Als je écht alles potdicht wilt, moet je dus overal aan de grens een agent plaatsen die iedereen 1 per 1 controleert. Gevolg = monsterfiles. Massale chaos. Een logistieke nachtmerrie. En ik denk ook niet dat EU blij zal zijn met de verstoring van vrij verkeer tussen EU-landen.

Gesloten grenzen? Er zijn te veel wegen naar het buitenland, van een snelweg tot kleine lokale weegjes. In andere landen hebben ze automatische systemen waar een vrachtwagen zonder te stoppen vrij kan passeren(vb via nummerplaatherkenning), maar hoe ga je dit op korte termijn overal realiseren, dat kunnen ze niet. Als je écht alles potdicht wilt, moet je dus overal aan de grens een agent plaatsen die iedereen 1 per 1 controleert. Gevolg = monsterfiles. Massale chaos. Een logistieke nachtmerrie. En ik denk ook niet dat EU blij zal zijn met de verstoring van vrij verkeer tussen EU-landen.

Tja nu is het ook maar dweilen met de kraan open. En natuurlijk is Dedecker een populist, maar er moet iets gedaan worden. Blijkbaar ook terug relletjes in Antwerpen gisteren.

Tja nu is het ook maar dweilen met de kraan open. En natuurlijk is Dedecker een populist, maar er moet iets gedaan worden. Blijkbaar ook terug relletjes in Antwerpen gisteren.
Dus nu is men niks aan het doen? Het is niet omdat men niet doet wat jij wilt dat men niks doet he. Het is nog altijd de meerderheid die beslist.

Dus nu is men niks aan het doen? Het is niet omdat men niet doet wat jij wilt dat men niks doet he. Het is nog altijd de meerderheid die beslist.

Iedereen die nu met Covid-19 in de kliniek terecht komt is er eentje te veel. Ze hebben de vaccins, en ze werken dus gas geven 24/24 7/7. Ik zeg niet dat ze niks doen, maar er beginnen toch meer en meer 'onregelmatigheden' zich voor te doen. Feestjes op de trein, park etc. Geweld tegen de politie, lastig doen tegen het NMBS-personeel etc dat zijn toch allemaal uitspattingen tja het begint toch frequenter te worden.

Laatst bewerkt:
Iedereen die nu met Covid-19 in de kliniek terecht komt is er eentje te veel. Ze hebben de vaccins, en ze werken dus gas geven 24/24 7/7. Ik zeg niet dat ze niks doen, maar er beginnen toch meer en meer 'onregelmatigheden' zich voor te doen. Feestjes op de trein, park etc. Geweld tegen de politie, lastig doen tegen het NMBS-personeel etc dat zijn toch allemaal uitspattingen tja het begint toch frequenter te worden.
Sorry maar ik vind dit maar wat slap geklaag hoor. Ze doen wat ze kunnen. De vaccins worden op redelijke termijn opgebruikt, de zorg is nog altijd net niet overbelast. Maar toch gaan we het beleid de schuld blijven geven van misdragingen van de bevolking. Te belachelijk voor woorden.

Sorry maar ik vind dit maar wat slap geklaag hoor. Ze doen wat ze kunnen. De vaccins worden op redelijke termijn opgebruikt, de zorg is nog altijd net niet overbelast. Maar toch gaan we het beleid de schuld blijven geven van misdragingen van de bevolking. Te belachelijk voor woorden.

Ik geef het beleid niet volledig de schuld, maar het mag allemaal wat rapper zeker de vaccins? Heb nu wel de indruk dat alles wat meer op dreef begint te komen met de vaccins. De Europese Unie is 100 procent verantwoordelijk hiervoor. En in elk land beginnen bepaalde mensen weerspanniger te worden.

Gecontroleerd open gaan hé.
Zelfs gecontroleerd heb je enorm aantal contacten binnen de horeca. Die contacten zijn ook niet te vermijden, tenzij ze je bord en drinken op tafel gooien van 1.5m. Ik kijk zelf ook uit naar mijn volgende restaurantbezoek. Maar ben daar ook realistisch in.

De horeca is toch nooit een bron van veel besmettingen geweest. Ze zijn heel de zomer open geweest met de nodige voorzorgen en tot op het punt dat ze plots terug moesten sluiten was er geen enkel aanwijzen dat er bij hen veel besmettingen waren.

En daan gaan mensen dan automatisch minder contact hebben dan ergens anders ofzo?

Dat weet ik niet. Ik ben geen caféhanger, we gaan soms wel eens naar een zaak met speelplein wat aangenaam is voor de dochter. Met een volledig buitenterras. Aan een strandbar/surfclub hebben we ook al gezeten. In volle buitenlucht en elk aan een tafel. Dat moet toch kunnen?

'k Vind het gewoon raar dat de horeca vaak wordt geassocieerd met 'zuipen en zeiken' zoals ze bij ons zeggen.

Ge moet nog altijd afwegen. Makkelijker gezegd dan gedaan we houden de horeca toe.

Op dit moment hoor ik een voorzichtige schatting dat 50% van de horeca in onze winkelstraat na corona niet meer opendoet wegens boeken toe. (Natuurlijk de hoge huurprijs die vrolijk verder tikt gedurende het halve jaar dat ze toe zijn zal er ook wel veel aan doen)

welke zin heeft het om 24/24 7/7 vaccins te zetten indien ze degenen die ze krijgen gemakkelijk gezet krijgen in de huidige werkwijze ?

Dat weet ik zo niet of dat het echt frequenter is. Het is mooier weer geworden, dus mensen die sowieso de regels al niet volgden gaan dat nu opzichtiger open en bloot doen buiten. En het lijkt mij niet dat de juiste aanpak is van om de teugels te vieren want ja ze houden zich er toch niet aan maar hen juist te bestraffen. Regels zijn er nu eenmaal om gevolgd te worden, niet om ze niet te volgen en daarna dan ook nog eens beloond te worden om ze niet te volgen en allerhande excuustruzen in te roepen voor de personen die de regels niet volgen. Zoals we hier al gehoord hebben van een zeer vocale kustburgemeester maar waar onze goede vriend (BdW):

nu ook er wel iets van kent. Maar ik begrijp dat het makkelijker is om kritiek te spuien op die foute federale overheid dan in eigen boezem te kijken... uiteindelijk is er niemand die de Vlaamse overheid heeft verplicht om te doen wat ze hebben gedaan. Ze hadden nog altijd foert kunnen zeggen.
Maar ja dat heeft dan wel een risico als je achteraf verkeerd bent hé. Terwijl dit nu gewoon makkelijk scoren is - aan de zijlijn wat staan roepen. Want ja het is toch zo logisch dat we de horeca terug moeten openen. Maar enkel de terrassen hé.

Terwijl de horeca zelf daarover zeer verdeeld is.

Neen we moeten er gewoon voor zorgen dat onze zorg niet instort. En de maatregelen die daarvoor nodig zijn, zijn daarvoor nodig. punt aan de lijn. Ongeacht hoe irritant ze wel niet zijn. Voor wie dan ook.

Er zijn begot bakkers voor wie het op dit moment niet rendabel is om open te doen... zwijg dan stil over de rentabiliteit van de volledige horeca... https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200425_04934606

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan