Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Door niet in mensen hun plaats paternalistisch op te treden en hen zelf te laten beslissen of ze deelnemen. Los van de figuur van Dedecker die inconsistent is in zijn verhaal juig ik dat ook toe.
Alle, de redder des vaderlands door mensen de vrijheid van een terras te geven. Kwa populisme kan dat toch wel tellen.

En hoe rijm je dat denken aan de bevolking dan met het vrij laten rond gaan van een (voor een deel van de bevolking) dodelijk virus?

Die situatie is nu eenmaal zo. 'k Vind het heel erg voor mensen die in het ziekenhuis liggen of aan de gevolgen van Covid-19 zijn overleden, maar hoe die crisis hier wordt aangepakt is echt niet goed. Het is normaal dat mensen dat hier beu beginnen te geraken. Natuurlijk gaan er zeggen maar ja België is een transitland bla bla bla.

Die situatie is nu eenmaal zo. 'k Vind het heel erg voor mensen die in het ziekenhuis liggen of aan de gevolgen van Covid-19 zijn overleden, maar hoe die crisis hier wordt aangepakt is echt niet goed. Het is normaal dat mensen dat hier beu beginnen te geraken. Natuurlijk gaan er zeggen maar ja België is een transitland bla bla bla.

We hebben zulke discussies hier nog maar 452 keer gehad dus ik ga het toch nog eens even vragen: hoe zou gij de crisis dan wél aangepakt hebben zonder de zorgsector te laten bezwijken onder de druk?

We hebben zulke discussies hier nog maar 452 keer gehad dus ik ga het toch nog eens even vragen: hoe zou gij de crisis dan wél aangepakt hebben zonder de zorgsector te laten bezwijken onder de druk?

Een volledige lockdown in combinatie met gesloten grenzen en enkel het essentiële doorlaten na testing. Virologen zeggen het toch al de ganse tijd dat de grenzen moeten gesloten worden????? Nu is dat gewoon dweilen met de kraan open. Met zo'n maatregelen gingen de horeca en pretparken al lang weer open zijn en zouden contactberoepen voor de zoveelste keer niet moeten sluiten.

Laatst bewerkt:
Een volledige lockdown in combinatie met gesloten grenzen en enkel het essentiële doorlaten na testing. Virologen zeggen het toch al de ganse tijd dat de grenzen moeten gesloten worden?????
Europa is in zekere zin 1 groot land. Je gaat niet als Belgie de grenzen op een harde manier kunnen sluiten, rechters gaan dat overturnen. Die dingen moet je Europees regelen.

Europa is in zekere zin 1 groot land. Je gaat niet als Belgie de grenzen op een harde manier kunnen sluiten, rechters gaan dat overturnen. Die dingen moet je Europees regelen.

Ja natuurlijk. Maar Duitsland kreunt onder de Corona en toch mogen ze momenteel naar Mallorca. Hoe geschift is dat eigenlijk niet. Als er zo'n dingen worden toegestaan kunnen we ons toch wel de vraag stellen of dit zootje Europees ongeregeld wel bekwaam is om een pandemie aan te pakken.

Een volledige lockdown in combinatie met gesloten grenzen en enkel het essentiële doorlaten na testing. Virologen zeggen het toch al de ganse tijd dat de grenzen moeten gesloten worden????? Nu is dat gewoon dweilen met de kraan open. Met zo'n maatregelen gingen de horeca en pretparken al lang weer open zijn en zouden contactberoepen voor de zoveelste keer niet moeten sluiten.
Ach, kan jij mij eens zeggen waar virologen al de ganse tijd zeggen dat de grenzen gesloten moeten worden.

Ik trek er mij sowieso niet al te veel van aan. Heb een grote tuin, geen al te klein en comfortabel huis, een leuke vrouw en dochter en ben van nature niet sociaal en heb een vaste job en mooi inkomen + een mooie spaarboek. Dat jongeren willen feesten en drinken dat is toch niet meer dan normaal? Of dat veel mensen uit het binnenland eens naar De Kust willen komen ...

De maatregelen in de buurlanden al bekeken?

Ik trek er mij sowieso niet al te veel van aan. Heb een grote tuin, geen al te klein en comfortabel huis, een leuke vrouw en dochter en ben van nature niet sociaal en heb een vaste job en mooi inkomen + een mooie spaarboek. Dat jongeren willen feesten en drinken dat is toch niet meer dan normaal? Of dat veel mensen uit het binnenland eens naar De Kust willen komen ...
Ja natuurlijk. Het zijn enkel jongeren die last hebben van de maatregelen.

Jean Marie Dedecker de burgemeester van Middelkerke heeft een dertigtal take-away-tafels geplaatst met stoelen voor 4 personen en een vuilnisbak erbij. Toch een van de weinige politici die denkt aan de bevolking.
Dat is een gladjanus die de populist uithangt. Efkes de koppigaard uithangen om stoer te doen tegenover zijn achterban. En wie is zijn achterban? Een bende 60 plussers. Die zijn nu waarschijnlijk trots op JMD omdat hij door de terrassen te zetten zijn middelvinger opsteekt naar de politiek in Brussel. Belachelijk.

Dat is een gladjanus die de populist uithangt. Efkes de koppigaard uithangen om stoer te doen tegenover zijn achterban. En wie is zijn achterban? Een bende 60 plussers. Die zijn nu waarschijnlijk trots op JMD omdat hij door de terrassen te zetten zijn middelvinger opsteekt naar de politiek in Brussel. Belachelijk.
Je ziet, het werkt hé. De persoonlijke klusploeg...ik bedoel de mannen van de gemeente wat tafels laten plaatsen in het plaatselijke feodaal rijkje en volgens Vile hier denkt deze man tenmiste aan de bevolking. Niet aan zijn herverkiezing, nee.

Gemeentepolitiek is gewoon rot.

- Dat wordt volledig onderhouden door de gemeente

- wat is daar stoer aan? Mensen iets aanbieden waar ze kunnen gaan zitten om te eten en iets te drinken. 't Gaat hier wel over een kustgemeente en geen provinciestadje

Goh ja, een kustburgemeester plaatst wat take-away terras meubilair, een burgemeester van een verrotte hoofdstad laat al weken lang zaken als een mondmaskerplicht te controleren en dan verbaasd zijn als die permissiviteit compleet escaleert na een 1 april grap.

Ik ben ook niet de grootste van van JMDD, en gemeentepolitiek is echter een rot iets, maar die terrastafels lijkt nu eigenlijk nog zo erg niet.
Hier staan in het bos ook nog enkele picknicktafels. Er zijn andere regels die véél belangrijker zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan