Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nope.
Wanneer er gesproken wordt over exponentieel stijgen verwacht je op zijn minst dat het verschil tussen de procentuele stijging van dag 3 en dag 2 hoger is dan het verschil tussen de procentuele stijging van dag 2 en dag 1.
Dit was een paar dagen voor het ingaan van de nieuwe maatregelen al niet meer geval.
Ik denk dat je het concept van exponentiële stijging niet snapt.

Dit is OOK een exponentiële stijging:
Dag 1: 1000 gevallen
dag 2: 1100 gevallen (+10%)
dag 3: 1210 gevallen (+10%)
dag 4: 1331 gevallen (+10%)

Wat jij aangeeft is dat de verdubbelingstijd verkort, dat de exponentiële stijging dus versnelt. Dat is nog iets anders.

Ik denk dat je het concept van exponentiële stijging niet snapt.

Dit is OOK een exponentiële stijging:
Dag 1: 1000 gevallen
dag 2: 1100 gevallen (+10%)
dag 3: 1210 gevallen (+10%)
dag 4: 1331 gevallen (+10%)

Wat jij aangeeft is dat de verdubbelingstijd verkort, dat de exponentiële stijging dus versnelt. Dat is nog iets anders.
Ik wou gewoon meegeven dat de dagen voor de maatregelen die +10% al was afgezakt naar +8% bij wijze van spreken

Niet alleen bij dat deel van de bevolking hoor. Zijn genoeg Vlamingen die allerhande lepe trucjes verzinnen om toch maar hun reisje te kunnen doen. Kennis van mij gaat zogezegd zijn gay boyfriend opzoeken in Portugal. In de praktijk woont daar gewoon een kennis van hem die hij ooit eens op een andere reis is tegengekomen.
Hoe gaan ze het controleren? Wat een farce. (weeral)
Een zelfstandige moet gewoon werk aanduiden. Daar is 0 controle op. Ik ken veel mensen die de afgelopen maanden in Dubai, de Malediven, de Dominicaanse, Aruba etc zijn geweest. Mensen die ook toegeven daar met het gezin op vakantie te gaan.

Het is een voorbeeld van hoe regels ongelijkheid creeeren. Lek als een zeef maar er is wel belastingsgeld gegaan naar het bedenken van de regels, het uitwerken van het passenger locatorform, de verklaring op eer, etc.

ik zou de regel gewoon niet implementeren en het geld besparen. Je kan vragen niet te reizen en vrede nemen dat er mensen zijn die dat negeren.

Nope.
Wanneer er gesproken wordt over exponentieel stijgen verwacht je op zijn minst dat het verschil tussen de procentuele stijging van dag 3 en dag 2 hoger is dan het verschil tussen de procentuele stijging van dag 2 en dag 1.
Dit was een paar dagen voor het ingaan van de nieuwe maatregelen al niet meer geval.
'Exponentieel' is net een term die is uitgevonden om een constante procentuele stijging te beschrijven...
Als je geld op de bank jaar na jaar constant 1.2% opbrengt, dan stijgt de waarde exponentieel.

Of zou de opening van de kappers in België mss toch niet, zowel in de buurlanden als in België, verantwoordelijk zijn voor een stijging?
Waar heb ik dat gezegd van die stijgende cijfers? Ik zeg enkel dat een dergelijke versoepeling een verkeerd signaal zou geven op dit moment, wat mogelijk voor vertraging (=/= stijging van de cijfers) zorgt in het geheel bekeken, en verkeerde verwachtingen ook.

Winkels zijn ook al luidop aan't roepen dat winkelen op afspraak op de schop moet (begrijpelijk, daar niet van). Als je nu de terrassen opent, ook al "kan" het misschien wel, gaan die woedend zijn.

Je geeft een vinger etc...

Het lijkt me duidelijk dat de volgorde van openen is: eerst de winkels, dan pas de (ev. terrassen van de) horeca.

Ik denk dat men best de mensen niet verder blaasjes wijsmaakt met wat men al dan niet eerst zal openen, zolang men de vaccinaties niet naar behoren uitvoert.

Ik denk dat men best de mensen niet verder blaasjes wijsmaakt met wat men al dan niet eerst zal openen, zolang men de vaccinaties niet naar behoren uitvoert.
Het zou fijn zijn als alle andere EU landen stoppen met AZ en al die doses naar hier sturen :-D #massahysterie

Hoe zou de vaccinatie-campagne bepalen wat als eerste opent?

omdat mensen het riedeltje van “flatten the curve” om nadien weer alles in het honderd te zien lopen, beetje beu zijn.
de jojo van openen en heropenen is onzin als de oplossing (vaccineren) onvoldoende aangeboden wordt.

omdat mensen het riedeltje van “flatten the curve” om nadien weer alles in het honderd te zien lopen, beetje beu zijn.
de jojo van openen en heropenen is onzin als de oplossing (vaccineren) onvoldoende aangeboden wordt.
Ik snap wat je hier zegt en ga er ook mee akkoord, maar begrijp niet goed hoe dat een antwoord is op mijn vraag? :)

Ik snap wat je hier zegt en ga er ook mee akkoord, maar begrijp niet goed hoe dat een antwoord is op mijn vraag? :)

Ik bedoel dat het (imo) geen zin heeft om te speculeren over wat eerst zal opengaan, zolang men vaccineert met de rem op (Pasen vandaag, alles ligt plat?).
Ik begrijp jou en jij mij das ok ;)

Winkels of horeca als eerste open? Vaccineer en gooi alles open.

edit: maar zie ook wat nestorius zegt :)

Jean Marie Dedecker de burgemeester van Middelkerke heeft een dertigtal take-away-tafels geplaatst met stoelen voor 4 personen en een vuilnisbak erbij. Toch een van de weinige politici die denkt aan de bevolking.

Jean Marie Dedecker de burgemeester van Middelkerke heeft een dertigtal take-away-tafels geplaatst met stoelen voor 4 personen en een vuilnisbak erbij. Toch een van de weinige politici die denkt aan de bevolking.
En hoe rijm je dat denken aan de bevolking dan met het vrij laten rond gaan van een (voor een deel van de bevolking) dodelijk virus?

En hoe rijm je dat denken aan de bevolking dan met het vrij laten rond gaan van een (voor een deel van de bevolking) dodelijk virus?
Door niet in mensen hun plaats paternalistisch op te treden en hen zelf te laten beslissen of ze deelnemen. Los van de figuur van Dedecker die inconsistent is in zijn verhaal juig ik dat ook toe.

Ik bedoel dat het (imo) geen zin heeft om te speculeren over wat eerst zal opengaan, zolang men vaccineert met de rem op (Pasen vandaag, alles ligt plat?).
Ik begrijp jou en jij mij das ok ;)

Winkels of horeca als eerste open? Vaccineer en gooi alles open.

edit: maar zie ook wat nestorius zegt :)
Is speculeren niet één van de 'doelen' van deze topic? :D
Het is wel interessant om wat proberen mee te denken, toch?

Nu, ik stel toch voor dat we niet wachten tot iedereen gevaccineerd is voordat we alles open gooien. Dan lijkt kijken naar de besmettingen/bedden/... in combinatie met het vaccineren en stapsgewijs dingen openen toch veel interessanter? En dan is het wel een kwestie van "een volgorde bepalen".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan