808 State
Well-known member
Onzin. Hangt af van uw centra, maar bij ons (Ieper) kan je gewoon online je op een lijst zetten, zelf zo gedaan.
En ben je al opgeroepen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Onzin. Hangt af van uw centra, maar bij ons (Ieper) kan je gewoon online je op een lijst zetten, zelf zo gedaan.
Nee, er wordt prioriteit gegeven aan 65+'ers, dus kans is klein dat je nu al opgeropen wordt. Nu, ik heb me pas dit weekend op die lijst gezet, was het vergeten te doen. https://www.ieper.be/vaccinatiecentrum-reservelijstEn ben je al opgeroepen?
Exact mijn punt ook, als dat tempo van niet opdagen blijft verdergaan, gaat de reservelijst vrij snel opgebruikt zijn sinds dat mij toch een minderheid lijkt die aan die voorwaarde voldoet.Dat staat trouwens wel in voorwaarden om op reservelijst te komen hier. Je moet het vaccin binnen de "shift" kunnen komen halen (vaccinatiecentrum is niet altijd open he).
of gewoon andere zaken aanpakken waarvoor ze geen tijd hebben gehad?In het lager lijkt me dat toch 100% vakantie voor alle meesters en juffen. Tenzij ze natuurlijk overijverig zijn en al beginnen voorbereiden voor na de paasvakantie?![]()
goh, als thuiswerker kan ik me toch meestal vrijmaken, ook al heb ik een 6-tal uur videocalls per dag. mensen weten dat dit wel voor iedereen prioriteit heeft, hé.Exact mijn punt ook, als dat tempo van niet opdagen blijft verdergaan, gaat de reservelijst vrij snel opgebruikt zijn sinds dat mij toch een minderheid lijkt die aan die voorwaarde voldoet.
Dit is vaak op vraag van de vaccinatiecentra zelf.Net vernomen dat zo goed als de ganse politie van Aalst, tot bedienden die van thuis werken toe reeds hun vaccin hebben kunnen krijgen omdat ze op een reservelijst zijn gezet zijn door de burgemeester... Dit terwijl in Aalst scholen en crèches moeten sluiten door leerkrachten die uitvallen.
Bron: Uiterst betrouwbaar, aangetrouwd familielid die gisteren gevaccineerd is met het Pfizer vaccin.
Ik denk dat deze praktijken echt het topje van de ijsberg zijn, volgens mij is er op vlak van die vaccinaties een serieus spelletje van vriendjespolitiek en zelfbediening bezig.
Niet elk bedrijf gaat zo redeneren. En dat gaat dan enkel over de thuiswerkers...goh, als thuiswerker kan ik me toch meestal vrijmaken, ook al heb ik een 6-tal uur videocalls per dag. mensen weten dat dit wel voor iedereen prioriteit heeft, hé.
Ik zeg niet dat ik niet geloof dat zulke dingen gebeuren, hè. Maar daaraan koppel ik totaal niet dat de strategie "ons kent ons" is. Of dat dat iets meer is dan hier en daar "gebeurlijke corruptie". Ja, uiteraard een groot probleem, en dan mag die burgemeester (in dit geval) dat ferm gaan proberen verkocht te krijgen aan zijn kiezers.@Loser
Jouw vertrouwen in de goedheid en correctheid van mensen siert u!
link
andere link
En dat zijn dan de zaken die uitkomen...
Een vastgelegde strategie zal dat inderdaad niet zijn nee.Ik zeg niet dat ik niet geloof dat zulke dingen gebeuren, hè. Maar daaraan koppel ik totaal niet dat de strategie "ons kent ons" is.
kijk eens op de site van u gemeente, als je daar niets ziet bel eens..Hoe raak je op een reservelijst? Krijg je daar ook een brief van dat je u kandidaat moet stellen? Werk thuis en ben op 5min in vaccinatiecentrum hier![]()
Maar niet alleen dat, je hebt ook geen enkele grond om dat te denken, behalve een verloren burgemeester en een tros schepenen. Maar toch heb je hier al drie keer herhaald dat het "ons kent ons" is, in telkens andere bewoordingen.Een vastgelegde strategie zal dat inderdaad niet zijn nee.
Ik bekijk dat als die partijen zijn al bewezen ziek in dat bedje, CD&V, oVLD en N-VA.Ik zeg niet dat ik niet geloof dat zulke dingen gebeuren, hè. Maar daaraan koppel ik totaal niet dat de strategie "ons kent ons" is. Of dat dat iets meer is dan hier en daar "gebeurlijke corruptie". Ja, uiteraard een groot probleem, en dan mag die burgemeester (in dit geval) dat ferm gaan proberen verkocht te krijgen aan zijn kiezers.
Maar "dat zijn dan de zaken die uitkomen" kun je ook anders stellen, hè: Op al die vaccins die al gegeven zijn, zit iedereen er zo kort op, en toch zijn het maar in die paar druppeltjes van gevallen dat er iets verkeerd gebeurt. Dan kun je toch niet stellen dat de reservelijsten "opgevuld worden op basis van ons kent ons". Dat is dan stemmingmakerij zonder enig bewijs. Zeker niet als je daarvoor een voorbeeld gebruikt waar het wél goed werkt.
en dan verwonderd zijn dat mensen hierop ingaan. Ik begrijp je frustratie wel maar langs de andere kant is het ook een non issue he. Sowieso moeten mensen toch gevaccineerd worden dus beter zo dan vaccins laten verloren gaan. En het is nu ook niet dat ge opeens meer moogt he als ge gevaccineerd zijt.Ons kent ons...
en dan verwonderd zijn dat mensen hierop ingaan. Ik begrijp je frustratie wel maar langs de andere kant is het ook een non issue he. Sowieso moeten mensen toch gevaccineerd worden dus beter zo dan vaccins laten verloren gaan. En het is nu ook niet dat ge opeens meer moogt he als ge gevaccineerd zijt.
er is ook sprake van iedereen die zou gevaccineerd zijn tegen juli, niet alles waar sprake van is zal ook werkelijkheid worden he. Imo zijn er zoveel zaken die mislopen maar om dan iedere keer weer op diezelfde nagel te moeten kloppen, ik weet niet of we daar veel bij gebaat zijn hoor.Maar daar is wel sprake van (en neen, een test mag dan gelijkgesteld zijn aan een vaccinatie voor dat vaccinatiepaspoort, dat maakt het nog geen evenwaardig alternatief. Dan moet je een test kunnen regelen, vaak net voor je vertrek naar land X of Y, en ter plaatse ook nog eens een test kunnen regelen net voor je weer terug naar Belgie vertrekt. Wat logistiek gezien niet zo simpel is, zeker voor een backpacker-type reiziger).
Ik denk dat de grote frustratie is dat elke gemeente het gewoon op zijn eigen manier aanpakt. Terwijl we al een half jaar weten dat er vaccinaties aankomen, maar dat de politiek nagelaten heeft om dit, perfect voorspelbare, scenario uit te schrijven.