Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kan de politie nu eens lukken om wat arrestaties uit te voeren?

maar ochere de jeugd, ze hebben het zo moeilijk. Ze kunnen er niks aan doen. Een beetje medelijden met hen aub.
Corona is erg voor hen en ze gaan er niet aan dood.
Ze missen contact enzo etc etc etc met de BS uitvluchten

Diezelfde jeugd gaat nog ervoor zorgen dat we nog maanden in lockdown gaan zitten.

Kan de politie nu eens lukken om wat arrestaties uit te voeren?
Tijdens BLM betogingen doen ze ook niks?

Waarom zouden ze de generatie dit dit debacle zal afbetalen nog eens gaan arresteren?

Onderwijs toch heel sterke lobby: “lessen worden opgeschort”, dus geen afstandsonderwijs.

men zou toch verwachten dat één en ander op punt staat na al die maanden ...

weekje extra verlof.
Dus gij verwacht dat een kind van 8j van 9-12 en 13-15u30 zelfstandig zijn lessen kan volgen?

Is toch om te kotsen zoiets?
Tattooshops etc die gvd nog geen 3 weken open zijn moeten hun deuren dicht omdat de besmettingen toenemen en op diezelfde avond ziet ge zoiets 🤮

Shit seg, stop eens met altijd maar te doen alsof het enkel de studenten zijn die de boel gaan moeten betalen. Alsof de gemiddelde 30’er die ook nog zo’n 30-35 jaar te gaan heeft niet gaat moeten betalen.

ik erger mij dood aan die altijd idiote benamingen. Wie houd zich daar eigenlijk mee bezig om dat te verzinnen. 4weken strengere regels was waarschijnlijk te ingewikkeld voor de communicatie, paaspauze is veel beter. *zucht*
Nog beter: "het rijk van de vrijheid" Nog zwaarder om te aanhoren dan de coronamaatregelen. :unsure:

Wat moeten ze dan doen??
Gewoon heel de boel afzetten met een massa politie agenten en nadars en druppelgewijs ze afvoeren en een pv van 750 Euro aan hun been plakken.

Als het hun geld gaat kosten gaat het erg rap een stuk minder zijn met de provocateur uit te hangen.

Alez ik zie dat ze hier weeral hun zondebok hebben gevonden. En dan nog wat lacherig doen over mentaal welzijn, triestig.

Gewoon heel de boel afzetten met een massa politie agenten en nadars en druppelgewijs ze afvoeren en een pv van 750 Euro aan hun been plakken.

Als het hun geld gaat kosten gaat het erg rap een stuk minder zijn met de provocateur uit te hangen.

Akkoord, maar dan zal er weeral kritiek zijn hoor. Zo stopt het nooit. Meyrem Almaci zal zich er dan mee bemoeien no doubt.

maar ochere de jeugd, ze hebben het zo moeilijk. Ze kunnen er niks aan doen. Een beetje medelijden met hen aub.

Diezelfde jeugd gaat nog ervoor zorgen dat we nog maanden in lockdown gaan zitten.
Vandaar mn opmerking van "de jeugd" gisteren. Ik ben mij er ook van bewust dat het maar een deel is, maar ik wou maar zeggen dat "de jeugd" nogal veeleisend is. Terwijl duizenden zelfstandigen hun winkels nu moeten sluiten, gaan zij wat onnozel staan doen op een plein.

Tuurlijk moet diezelfde jeugd zich kunnen uitleven, maar diezelfde groep moet ook leren dat er grenzen en prioriteiten zijn.

Nuja..het is ook een opportuniteit hé..ge kunt het uitgegeven belastingsgeld voor de technisch werklozen mss zo terug innen :unsure:

niets. Een effect van maatregelen zie je niet op enkele dagen. Het is duidelijk dat de versoepelingen op vrijdag door de experts én door de federale overheid (vooral op vlak van scholen) niet als voldoende beschouwd werden, nu is dat wel zo.
Ahem, ze zijn er zelfs vroeger mee dan ik had gedacht: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/24/experten-over-de-nieuwe-coronamaatregelen/

Van Gucht: "Ik ben niet zeker of we de curve laag genoeg gaan krijgen. Je kan deze maatregelen vergelijken met die van de tweede lockdown in november. Toen zijn de cijfers in het begin fel naar beneden gegaan, maar daarna zijn we wel blijven steken op een hoog plateau van zo’n 2.000 nieuwe besmettingen en 120 ziekenhuisopnames per dag. Daar zijn we nooit echt onder geraakt en dat is jammer. Dan heb je nooit marge voor als de situatie weer even slechter wordt."

Al die mensen in terzake net, de graslei?

Allemaal overtuigd dat ze wel goed bezig zijn.
Zitten inderdaad buiten in kleine groepjes, maar NIET op anderhalve meter. En als dat niet kan is mondmasker verplicht. Maar dat is ook nergens te zien.

Zo kan de rest blijven pompen, we blijven aan de andere kant water binnenscheppen.

Waar is het vak burgerzin gebleven? Terechte opmerking

Laatst bewerkt:
1 van de "buren", hier een paar huizen verder ligt sinds het weekend ook in het ziekenhuis met corona. 46, goede gezondheid, gaat bijna dagelijks met de fiets werken, ....
Zijn vriendin zit nu in quarantaine, ze gaat enkel nog dagelijks met de honden wandelen.

Het gaat hier weer stevig vooruit vandaag, maar wou hier toch nog even op inpikken.

Ik geloof niet dat dat je bedoeling is, maar wou zeker ook nog de nuance maken dat er niet echt iets is als "de jeugd" in deze context. Ik denk dat je dat zelf ook niet alle jeugd over één kam wilt scheren, maar dat wou ik toch nog eens benadrukken, dit is in minderheid van de jeugd die je hier ziet.

Daarnaast ook, dat dit vermoedelijk, gedeeltelijk, ook gewoon wat uit de hand gelopen is en dat er wellicht vele studenten tussen zitten die dit eigenlijk niet wouden, maar als er plots zoveel volk bijkomt, als je er al zit, ga je dan zelf vertrekken? Ja, natuurlijk, dat zou je moeten doen, maar in combinatie met alcohol en de frustratie die er wellicht is, kan ik dit wel begrijpen.

Je zit immers nog altijd in een stad, waarin 42000 studenten op kot zitten (welliswaar ook een deel buiten de ring). Deze wensen voor het grootste deel zelf ook gewoon zich te amuseren binnen de beperkingen die er zijn. Maar hoeveel studenten hebben een tuin? Hoevelen hiervan kunnen zelf met een paar vrienden afspreken in hun kot? Dat is al helemaal het overtreden van de corona-maatregelen. Daarmee dat deze naar buiten trekken. Jeugd/studenten zullen altijd veel zichtbaarder zijn dan andere bevolkingsgroepen omdat deze geen eigen plaats/ruimte hebben. Dit zal veel sneller in het openbaar domein zijn. Daarnaast zijn er nog de extra beperkingen, bv. specifiek terugkomend op Leuven : Het stadspark (Sint Donatuspark) sluit reeds s'avonds om 19h. Waar ga je dan zitten? Op één van de pleinen. Dit zijn een paar van de weinige plaatsen waar je minstens kunt proberen om de corona maatregelen na te leven en tegelijkertijd toch sociaal contact te hebben.

Pas op, ik wil zeker deze escalatie niet goedkeuren. Maar ik kan het wel heel goed begrijpen. Sociale contacten zijn geen "luxenoden".
Ik ga mijn eigen quoten, aangezien de situatie vrij gelijkaardig is.
Ook in dit geval is het vooral een minderheid die van mij apart een serieuze boete mag krijgen :

De meesten vertrokken toen de politie omstreeks 19.40 uur begon met ontruimen, maar een harde kern van zowat honderd jongeren weigerde.
Degenen die op voorhand de maatregelen niet goed respecteerden zullen voornamelijk tot deze "harde kern" behoren. Hier mag men van mij apart dan ook hard tegen optreden.

Ik vind het echter jammer dat "de jeugd" weer op een hoop gegooid wordt voor de acties van een minderheid.

Ik zie trouwens weinig verschil qua drukte met wat er zich wekelijks op de Vogelmarkt in Antwerpen afspeelt. Daar zitten mensen ook vrolijk met mondmasker af champagne te drinken en allemaal kort op mekaar. Maar nee, de jeugd allemaal op een hoop gooien als de grote schuldige is veel gemakkelijker natuurlijk.

Ahem, ze zijn er zelfs vroeger mee dan ik had gedacht: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/03/24/experten-over-de-nieuwe-coronamaatregelen/

Van Gucht: "Ik ben niet zeker of we de curve laag genoeg gaan krijgen. Je kan deze maatregelen vergelijken met die van de tweede lockdown in november. Toen zijn de cijfers in het begin fel naar beneden gegaan, maar daarna zijn we wel blijven steken op een hoog plateau van zo’n 2.000 nieuwe besmettingen en 120 ziekenhuisopnames per dag. Daar zijn we nooit echt onder geraakt en dat is jammer. Dan heb je nooit marge voor als de situatie weer even slechter wordt."
De nuance voor en na die quote vermeld je bewust niet?

En dan word ik beschuldigd van fake news verspreiding. Deze morgen al gepost dat er geen draagvlak meer is omdat iedereen samen zit buiten. 'k Hoor nu de Graslei, Vogelmarkt, Sint-Pietersplein ..

Rijscholen mogen precies voorts doen ( toch volgens de VAB website ), kan niet klagen want had geboekt voor begin Juni en anders ging dat ook weer achteruit maar vind het wel wat frappant dat ge 2u langs een onbekende moogt rijden maar eens rap op 20 min uwe coupe laten knippen lukt niemeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan