Vile
Active member
Wat doet dat terzake?
Je had het toch over de prioriteit van de vaccin toediening. Ofwel verkeerd gelezen dunno
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat doet dat terzake?
Als we zo beginnen is het winter eer de lijst van essentiele beroepen opgesteld is. Ik denk dat elke job wel ergens essentieel is want anders zou hij niet bestaan.Is wel een beetje kort door de bocht vind ik. Omdat je misschien 20 jaar geleden voor een bepaald beroep hebt gekozen, moet je nu maar het risico nemen of ontslag nemen en iets anders zoeken?
Bij risico's zijn er 2 dimensies:
- impact: die is bij de ouderen en risico patiënten natuurlijk hoger
- kans: die is bij de zorg, leerkrachten en winkelbedienden toch ook hoger: meer contacten is meer risico
Voor mij geen probleem dat personen die daadwerkelijk met meer andere personen in contact komen voor hun essentieel beroep ook eerder gevaccineerd mogen worden. Er moet natuurlijk geen misbruik van gemaakt worden.
Ik had het over de belachelijke uitspraken alsof leerkrachten dagdagelijks hun leven riskeren door corona en behandeld worden als "meat shield"Je had het toch over de prioriteit van de vaccin toediening. Ofwel verkeerd gelezen dunno
Ik had het over de belachelijke uitspraken alsof leerkrachten dagdagelijks hun leven riskeren door corona en behandeld worden als "meat shield"
De frustratie komt puur door ongelijke behandeling ten opzichte van collega's. De sluiting van scholen is indirect zeggen dat er daar toch een verhoogd risico is. De ene na de andere school die deze en vorige week dicht ging was daar een bevestiging van. Het kleuteronderwijs nu laten doorgaan is doen alsof het virus het verschil kent tussen iemand uit de laatste kleuterklas en iemand uit het eerste leerjaar.Er is een verschil tussen zeggen dat je wat meer risico loopt en zeggen dat je meat shield bent en doen alsof je elke dag ongelofelijk veel kans maakt om te sterven. Beetje serieus blijven he.
Niet vergeten dat kleuters ook ouders, broers en zussen hebben die op hun beurt met anderen in contact komen. Elke dag opnieuw.Een relatief groot en verlucht warenhuis, maar wel enkele 100-en keren meer bezoekers dan een juf/meester ziet op een dag.
En een agent heeft meer rechten omdat zij het risico op agressie lopen.
Quote uit HBVL
“Ik doe mijn job doodgraag, maar ik vind het heel erg dat net wij niet in bescherming worden genomen”, zegt Gaëlle Fransis, kleuterjuf van de 2,5-jarigen in Heilig Hart Sint-Trudo in Sint-Truiden. “Alle kindjes zijn ziek: snottebellen, hoesten. Maar geen enkel kindje wordt getest omdat ze jonger dan zes zijn. Het is onmogelijk om afstand te houden van kleuters. Als kleuterjuf veeg je voortdurend snottebellen af, troost je de kindjes, maak je hen proper als ze pipi of kaka hebben gedaan. Ze hangen voortdurend aan ons. Alle scholen gaan dicht: ook middelbare scholen, waar wél afstand kan gehouden worden. Ik had gehoopt dat ze ook aan ons zouden denken. In plaats van de leerkrachten te beschermen en te vaccineren, zijn wij nu de enige die toch open moeten blijven. We krijgen geen vaccin, maar mogen nu wel als opvang fungeren. Op dat vlak zijn wij niet alleen, ook de onthaalouders krijgen geen vaccin. Ik ben zelf nog jong, maar collega’s die voor hun pensioen staan lopen nog meer gevaar. Zij mogen hun eigen kleinkinderen niet zien, maar wel de 26 kinderen in hun klas. Ik wil heel graag werken, maar wel op een veilige manier.”
Arbeidsinspecties? Doen ook controles op Corona tegenwoordig, worden ook geconfronteerd met minder fraaie situaties.Een relatief groot en verlucht warenhuis, maar wel enkele 100-en keren meer bezoekers dan een juf/meester ziet op een dag.
En een agent heeft meer rechten omdat zij het risico op agressie lopen.
En dan de mensen geen vlees meer?Zouden ze niet beter de slachthuizen sluiten? Het valt me op dat daar veel uitbraken zijn. Het zou aan de arbeidsomstandigheden liggen: veel mensen in koelruimtes zonder verluchting. Het virus zou ook doorgegeven kunnen worden via ingevroren vlees, al vind ik daar weinig informatie over.
Je, maar je kan misschien ook de carrefour binnenstappen, dan met je smartphone een broodrooster kopen, en die dan direct ook afhalen.De kafkaiaanse toestanden van najaar 2020 komen weer terug:
* je mag een speelgoedwinkel gewoon binnenstappen bij aankoop van boeken (want essentiële zaak), maar als je speelgoed wil kopen, moet je een afspraak maken.
* in een Hypermarket Carrefour mag je gewoon binnen voor uw eten/drinken te kopen, maar heb je bv een broodrooster nodig, moet je een afspraak maken
![]()

)Dus ze beginnen twee weken later te leveren met engagement dat ze de volumes in Q2 gaan respecteren. Nogmaals, ik zie het probleem niet .klein uurtje later
![]()
Tijdelijke vertraging in vaccinatieplanning door verminderde eerste levering Johnson & Johnson-vaccin
Farmagigant Johnson & Johnson zal in de laatste twee weken van april de eerste 76.000 dosissen van zijn Janssen-vaccin aan België leveren. Volgens de vaste verdeelsleutel mag Vlaanderen daarvan op 44.000 vaccins rekenen. In zijn vaccinatieplanning rekende minister van Volksgezondheid Wouter Beke...www.hln.be
Trust the proces!
![]()
Niet perse, men wil maatregelen nemen om de besmettinscijfers te doen dalen. Hierbij kijkt men naar welke maatregelen mogelijk zijn, hoe effectief ze zijn en wat de impact hiervan is op de maatschappij. Mij lijkt het wel aanneembaar dat men kleuteronderwijs open houd om de ouders te ontlasten - thuiswerken met een kleuter is minder evident dan met een iets ouder kind.De frustratie komt puur door ongelijke behandeling ten opzichte van collega's. De sluiting van scholen is indirect zeggen dat er daar toch een verhoogd risico is.
Misschien is dat effectief ook zo? Hieronder 2 links die duidelijk aantonen dat het aantal cases vs leeftijd sterk stijgt tot een piek rond 20-35 jaar, en daarna terug afzwakt. En aangezien peuters geen besef hebben wat een mondmasker is, of een veilige afstand, is het effect van die snottebellen en alles in de mond nemen hier mee in verwerkt.De ene na de andere school die deze en vorige week dicht ging was daar een bevestiging van. Het kleuteronderwijs nu laten doorgaan is doen alsof het virus het verschil kent tussen iemand uit de laatste kleuterklas en iemand uit het eerste leerjaar.
Ja dat geld voor iedereen he. Iedere leeftijdsgroep heeft ouders/broers/zussen/kinderen die met anderen in contact komen.Niet vergeten dat kleuters ook ouders, broers en zussen hebben die op hun beurt met anderen in contact komen. Elke dag opnieuw.
Maar het is mij niet te doen om groepen te vergelijken maar gewoon het punt dat ze rechtlijniger mogen zijn in beslissingen.
Ahja en mijn collega zijn vrouw is na een jaar nog altijd op de sukkel door Corona ze kan nog steeds niet slikken en het kan dat het nooit meer goed komt, zijn broer heeft in coma gelegen en zijn vader heeft bloedklonters allemaal door Corona.Wat een achterlijke reactie.
- Tante als baby gestorven aan een verloren kogel
- Grootvader gesneuveld
- Peter jaren gesukkeld door een buikschot die hij als soldaat op liep en is achteraf nog meermaals in elkaar getimmerd op straat door Duitse soldaten.
- Mijn grootmoeder heeft Duitsers tot haar laatste snik ferm gehaat.
Ja toen was het echt veel beter want ze konden nog op café.
Cases vs leeftijd zal altijd scheefgetrokken zijn omdat kinder nu eenmaal niet of veel minder getest worden.Misschien is dat effectief ook zo? Hieronder 2 links die duidelijk aantonen dat het aantal cases vs leeftijd sterk stijgt tot een piek rond 20-35 jaar, en daarna terug afzwakt. En aangezien peuters geen besef hebben wat een mondmasker is, of een veilige afstand, is het effect van die snottebellen en alles in de mond nemen hier mee in verwerkt.
https://www.cdph.ca.gov/Programs/CID/DCDC/Pages/COVID-19/COVID-19-Cases-by-Age-Group.aspx
https://www.health.gov.au/resources/covid-19-cases-by-age-group-and-sex
Op zich geen probleem want de anderhalve meter is achterhaald. In de buitenlucht zijn er amper besmettingen. De treinen daarentegen...Ik ben alvast benieuwd naar de beelden van dit en komend weekend aan de zee.
Ik ook wel eerlijk gezegd.Ik ben alvast benieuwd naar de beelden van dit en komend weekend aan de zee.
In westvlaanderen (veel Fransen) zijn de meeste grensarbeiders fabrieksarbeiders of bouwvakkers.Hoeveel daarvan kunnen er telewerken. Ik zie cijfers van 140.000 (Belgen naar het buitenland, buren naar het binnenland)
45.000 is Luxemburg dus die kunnen hoogstwaarschijnlijk al telewerken.
"thousands Every week." Er zijn 23000 auto's per dag die de E17 elke werkdag oversteken...An early study conducted by Johns Hopkins University in January indicated that Taiwan could have had the second highest confirmed cases after China. This was due to Taiwan’s close connections with mainland China — there are 400,000 Taiwanese people living there and there have been thousands of cross-strait flights every week.
Zal ook geen klein aantal zijn die iedere week op en af ging van thuis naar werkplaats de zee over
Wederom, ik vind dat eiland excuus toch maar flauwtjes.
Ja mogelijks, geen idee wat het effect daarvan is. Maar dat betekend ook niet dat de trend er helemaal niet is.Cases vs leeftijd zal altijd scheefgetrokken zijn omdat kinder nu eenmaal niet of veel minder getest worden.