Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik dacht dat ze de regels gingen verstrengen, maar voor mij verandert er werkelijk niets.
@Carrion ik ga dit weekend lekker uitwaaien aan zee met mijn bubbel van 4 personen, die k al 6 maanden aan een stuk zie, en ik zie daar geen graten in. ik zie niet in hoe ik besmet zou geraken door mensen die al 6 maanden van thuis uit werken.
Ik denk dan eerder aan overvolle treinen, duizenden mensen die tussen elkaar lopen op de dijken, zaken die hun toilet opendoen waar dan 100 man op een dag gaat.

FVDB toch steeds met die spottende ondertoon.
Jammer.

Ja de mensen luisteren nooit naar die "indien" zegt em net.
Het is aan u als politici om ook geen valse verwachtingen te maken.
Die data prikken is gewoon een grote fout geweest. Totale miskleun van een communicatie die iedereen van ver zag afkomen.
Maar het ligt weer aan de bevolking se.

Zelf met de chauffeur naar de studio en terug, nog effe de schminkkamer zonder mondmasker etc
(Wss al met Pfizer geprikt).

Sorry, het blijft voor mij de man van het Agusta schandaal waar we niet konden op stemmen.

Chance dat ik nog naar de kapper ben geweest.
Mijne pa was al aan het zagen dat zijn haar te lang is van voordat de kappers terug open gingen, ik heb hem verschillende keren gezegd dat hij maar een afspraak moest maken, ik zou hem wel brengen. Maar dat doet hij dan niet.

Ik ga niet naar de kapper zo lang dat ik die muilkorf daarvoor moet dragen. Ik zet mijn mondmasker op overal waar dat verplicht is, maar ook niet langer dan effectief nodig.
Ik ga dus niet zelf ergens naartoe gaan waar een mondmasker verplicht is als dat niet hoogst noodzakelijk is.

Ik heb een vrouw die leerkracht is dus ben wellicht biased maar er is toch een wezelijk verschil tussen een kassierster in een relatief groot en verlucht warenhuis en kleuterjuffen/meesters die op een vierkante meter een stuk of dertig snotters rond hun nek hebben hangen. Die kleintjes kan je onmogelijk aan een stoel vastbinden, op afstand houden, een mondmasker laten dragen, ... leg mij eens uit waarom een agent meer rechten heeft?
Kleine kanttekening het zijn alleen de eerstelijnsdiensten van de politie die op dit moment worden gevaccineerd. Mooi voorbeeld is de politiezone Zennvallei. Was een uitbraak van Corona, waardoor hun heel korps in quarantaine ging, met als gevolg dat ploegen van andere zones moesten rijden op hun opdrachten. Dit met als gevolg dat men soms later toekwam..

Als ene zijn vrouw zit te wurgen, dan ga je wel blij zijn als de politie er binnen 2-3 minuten is en niet binnen 15-20 minuten.

Daarnaast zijn het ook de eerstelijnsdiensten die de corona maatregelen doen naleven en ook op alle dringende oproepen rijden (kind dat verdwenen is, dieven op heterdaad, intrafamiliaal geweld, branden, etc....) waardoor ze ook nog eens een belangrijk onderdeel zijn in het naleven van de wetten en de maatregelen.

Onderwijs toch heel sterke lobby: “lessen worden opgeschort”, dus geen afstandsonderwijs.

men zou toch verwachten dat één en ander op punt staat na al die maanden ...

weekje extra verlof.

En de volgende faal: overheid stuurt brief rond dat inwonende 65+ partner mee ingeënt kan worden als de geadresseerde een uitnodiging krijgt, gewoon even bellen naar het callcenter... vaccinatiecentra weten van niets, en worden overrompeld met telefoontjes voor vaccins waar ze niet op berekend zijn.

ik dacht dat ze de regels gingen verstrengen, maar voor mij verandert er werkelijk niets.
@Carrion ik ga dit weekend lekker uitwaaien aan zee met mijn bubbel van 4 personen, die k al 6 maanden aan een stuk zie, en ik zie daar geen graten in. ik zie niet in hoe ik besmet zou geraken door mensen die al 6 maanden van thuis uit werken.
Ik doe ook aan telewerk, maar heb een dochter die ik elke dag opstuur naar een massaevenement(lees: school). Tis niet dat ik telewerk dat er minder risico is.

Ik blijf het moeilijk hebben met "paaspauze". Ik lees dat altijd als plaspauze :S
ik erger mij dood aan die altijd idiote benamingen. Wie houd zich daar eigenlijk mee bezig om dat te verzinnen. 4weken strengere regels was waarschijnlijk te ingewikkeld voor de communicatie, paaspauze is veel beter. *zucht*

Een kantoor kan toch ook Corona-proof zijn ingericht? Ben dinsdag ook gaan werken op kantoor. 2 mensen aanwezig in het ganse gebouw + 3 mensen om de schoonmaak te doen ... niet onveilig denk ik dan

Edit by moderator: quote weggehaald.

Een kantoor kan toch ook Corona-proof zijn ingericht? Ben dinsdag ook gaan werken op kantoor. 2 mensen aanwezig in het ganse gebouw + 3 mensen om de schoonmaak te doen ... niet onveilig denk ik dan
ja ik moet ook 1x in de maand naar kantoor om de papieren facturen in te scannen. Maar hij heeft wel de mogelijkheid om 5 dagen op 5 te telewerken. Hij had ook eerder gemeld dat zijn collega's zijn voeten eraan vegen. Het is dus eerder een kwestie van niet willen. Ga daarmee naar de oorlog....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan