808 State
Well-known member
Zonder corona het ziekenhuis binnenkomen, en met corona het ziekenhuis verlaten. Het klinkt gek, maar het gebeurt. Een bejaarde man uit Aalst heeft positief getest na een spoedopname in het OLV-ziekenhuis. Volgens de familie van de man komt dat omdat hij de kamer moest delen met iemand. En die kamergenoot bleek positief. De familie van de man zegt niet te begrijpen dat zoiets nu nog kan gebeuren. Het OLV-ziekenhuis toont begrip, maar zegt dat alle maatregelen en procedures verlopen zijn zoals het hoort.
Ook ik heb weet van twee oudere mensen die opgenomen werden voor andere klachten, maar na enkele dagen in het ziekenhuis dan toch besmet bleken te zijn en naar de covid afdeling moesten verhuizen. Worden deze gevallen dan bijgeteld bij het aantal opgenomen covid patiënten eigenlijk?
Dit zijn de cijfers van gisteren voor de ziekenhuizen van Sint-Niklaas, Dendermonde, Aalst en Zottegem. Van ziekenhuizen in andere regio's heb ik niet direct de cijfers, maar zijn we hier weer niet te zwaar aan het panikeren?
Ik zal dat wel met een fleske wijn doen, dat verdooft het uitgestelde perspectief wel.