Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net gebeld met een meisje dat een tattoo shop heeft. Die zei ook dat ze 't niet meer rekt als die nu volgens plan B niet essentiële winkels dicht moeten doen. Die zijn pas open terug. Echt ocharme :s

Slechts 25-30% van de hospitalisaties is jonger dan 60jaar.
Stel nu dat van dit aantal slechts 10% op intensieve belandt en dat deze mensen meestal overgewicht of onderliggende aandoeningen hebben.
Maak zelf eens de rekensom, zou jij de maatregelen nog volgen en jezelf nog een jaar opsluiten en je vrienden niet bezoeken?
De enigste reden dat ze hier niet transparant over zijn kan je ondertussen al raden zeker? 😂

Net gebeld met een meisje dat een tattoo shop heeft. Die zei ook dat ze 't niet meer rekt als die nu volgens plan B niet essentiële winkels dicht moeten doen. Die zijn pas open terug. Echt ocharme :s
Ik heb het niet helemaal gevolgd. Maar was het voorstel niet "niet essentiële winkels in drukke buurten dicht"? Ik vraag me af hoe ze zoiets gaan bepalen en doorgevoerd gaan krijgen. Dus pakweg de tattoo shop in centrum Hasselt mag niet open, maar als die 10 km verder op in Kuringen ligt mag die wel open? Dat lijkt me gewoon oneerlijke concurrentie.

Is er nu al in detail geweten:
- wie in het ziekenhuis belandt
- wie milde symptomen ontwikkelt
- wie er gewoon niet ziek van wordt ?

Zodat we niet weer heel de maatschappij laten lijden?
Daar is een deel van bekend vermoed ik, maar niet publiek gemaakt wegens medisch geheim en privacy. En terecht.

Leeftijdgroepen van ziekenhuisopnames en comorbiditeiten bij ziekenhuisopnames zijn hier te vinden (heb ik u in't verleden nog al een paar keer naartoe verwezen denk ik, al kan het iemand anders geweest zijn; heb dit alleszins al een paar keer in de afgelopen weken hier gepost).

Besmettingen per leeftijd/geslacht kan je hieruit halen.

De andere dingen kan je moeilijk teweten komen hé.
Wat noem je milde symptomen?
Hoe ga je mensen met milde sporen vinden als die zelfquarantaine doen? (zeker als je er het verleden bij betrekt waar mensen gewoon zonder test in quarantaine gezet werden)
Hoe ga je asymptomatische mensen opsporen?
Zelfs als je al via contactonderzoek/hoog-risico contact asymptomatische personen achterhaalt, hoe ga je dan bepalen waarom die niet ziek worden.

Lijkt me ook een regel met kluwen en haken, wat is een drukke buurt ?

Een parkingcomplex waar 12 winkels samen liggen ?
De Ikea waar winkels langs liggen ?
Het centrum van grote steden ?

Hangt maar van je definitie van druk en het moment van de dag af denk ik dan zo.

Ik heb het niet helemaal gevolgd. Maar was het voorstel niet "niet essentiële winkels in drukke buurten dicht"? Ik vraag me af hoe ze zoiets gaan bepalen en doorgevoerd gaan krijgen. Dus pakweg de tattoo shop in centrum Hasselt mag niet open, maar als die 10 km verder op in Kuringen ligt mag die wel open? Dat lijkt me gewoon oneerlijke concurrentie.

Ja vraag me dat ook af. Zij zit in centrum Hasselt dus had wel wat bang. Ben echt es benieuwd. Had daar totaal nog niet eens aan gedacht dat 't voor die mensen ook niet aangenaam zou zijn kappers, massage-salons, tattoo etc dat die echt nog maar pas, pas open zijn.
Enfin we zullen zien morgen 🙌

Vandenbroucke en De Croo maakten zich toch grote zorgen over het volhouden van telewerk.
Wij hebben ook controle gehad blijkbaar. Sindsdien moet de algemeen directeur meetekenen als je naar kantoor wilt gaan, uw teamcoach is niet voldoende. Blijkbaar waren sommige teamchoaches te soepel. Maar sommige collega's lijden wel enorm van die verplichte telewerk. Voor bepaalde taken moeten we naar kantoor, maar ik geef die persoon dan altijd mijn plaats.

Ja vraag me dat ook af. Zij zit in centrum Hasselt dus had wel wat bang. Ben echt es benieuwd. Had daar totaal nog niet eens aan gedacht dat 't voor die mensen ook niet aangenaam zou zijn kappers, massage-salons, tattoo etc dat die echt nog maar pas, pas open zijn.
Geen idee wat ze dan als "druk" gaan bestempelen. Tenzij het een zonnig weekend is kan je Hasselt moeilijk echt druk noemen.

Slechts 20% van de hospitalisaties is jonger dan 60jaar.
Stel nu dat van die 20% slechts 10% op intensieve belandt en dat deze mensen meestal overgewicht of onderliggende aandoeningen hebben.
Maak zelf eens de rekensom, zou jij de maatregelen nog volgen?
De enigste reden dat ze hier niet transparant over zijn kan je ondertussen al raden zeker? 😂
Ja, ik zou ze nog volgen zoals ik ze nu zo goed mogelijk volg. Want ik doe het ook voor andere mensen zoals mijn ouders bijvoorbeeld. Maar los daarvan heb ik genoeg gezonde -60 jarige mensen gezien die behoorlijk last ervan hebben gehad zonder hospitalisatie. Even goed mensen die praktisch geen last hebben voor de duidelijkheid. En ook al denk ik dat ik geen zware symptomen zou krijgen omdat ik een gezond jong iemand ben, wil ik het risico niet nemen. Dat we met IVF bezig zijn is ook een reden. Ik zeg wel erbij dat ik de maatregelen absoluut niet fijn vind, maar mentaal echt geen moeite ermee heb. Waar ik mee wil zeggen dat ik zou begrijpen dat mensen die het zwaarder hebben er dan minder naar zouden kijken.

Nu ik me bedenk en net hier lees over telewerk vind ik dat voor zo een mensen nog eens dubbel erg. Als ik bij ons zie en andere KMOs in de buurt... Houden zich niet aan telewerk, collega's zonder masker,...
En zij zijn sinds vorig jaar al 6-7 (?) maand dicht en betalen de prijs voor het gedrag van anderen.

Post is gewist, dus ik post het opnieuw

De houding van Ben gaat mensenlevens kosten. Die man is de slechtste minister van onderwijs ooit. Ik ben benieuwd naar wat de virologen gaan zeggen over opening of sluiting van scholen.

Voor mij is het zo klaar als een klontje. Wanneer virologen zeggen dat we beter scholen sluiten, maar die minister houdt ze toch open, dan haal ik m'n dochter af van school. Als burger vertrouw ik die "minister" voor geen haar, zeker de gezondheid van m'n dochter niet. Ik hoop dat in de media de meningen van de experts uitgebreid aan bod komen. Kheb liever de experten aan het woord dan de politici.
Nochtans hebben virologen vroeger al vaak aangegeven dat ze met Weyts heel goed kunnen samenwerken. En hoeveel kinderen zijn er al aan covid gestorven (zonder onderliggende ziekte)

Geen idee wat ze dan als "druk" gaan bestempelen. Tenzij het een zonnig weekend is kan je Hasselt moeilijk echt druk noemen.

Ook waar. Enfin kleine ring zit ze en nu loopt daar amper volk met dit weer. De winkelstraat is dan weer anders...

Enfin ook wel begrip voor de regering se want ge probeert zoveel mogelijk open te houden en dat zo goed mogelijk te doen. Maar de praktische uitwerking dat is een kluwen.

Het sluiten van niet-essentiële winkels is echt wel een klucht. Alleen winkelen en geen funshopping ok, maar niet te lang winkelen is echt niet gevaarlijk.

Nochtans hebben virologen vroeger al vaak aangegeven dat ze met Weyts heel goed kunnen samenwerken. En hoeveel kinderen zijn er al aan covid gestorven (zonder onderliggende ziekte)
Het probleem is niet dat kinderen eraan sterven (buiten uitzonderlijke gevallen). Het probleem is dat die kinderen elkaar en bij gevolg hun (groot)ouders besmetten die dan weer wel kans hebben zwaar ziek te worden of te sterven.

Als je inderdaad gaat cherry-picken, kan je extremen eruithalen hé. Laat mij hetzelfde doen in de omgekeerde richting:

Of gewoon EU, onder wie we verenigd zijn voor de vaccins:

Daar zijn een paar uitschieters maar in't algemeen zitten die allemaal wat in dezelfde lijn.
Dat was niet het punt.

Racing_Genk zijn stelling was dat we nu niets moeten doen buiten afwachten tot de magie van de vaccins hun werk begint te doen. Maar dan moet er natuurlijk wel een groot deel van de bevolking al gevaccineerd zijn, en dat is bij ons helemaal niet het geval.

Als de niet-essentiële winkels worden gesloten kunnen ze nog de zondag staan aanschuiven bij de Ikea. Zou ik het doen? Neen, maar niet iedereen heeft de know-how om online te shoppen of is inhet bezit van een kredietkaart. En sommige zaken wil je toch eens in het echt zien vooraleer je een aankoop doet.

Klopt, zoveel te beter he dat ze overeenkomen of een consensus hebben. Maar MVR heeft op VTM nieuws gepleit voor een tijdelijke harde lockdown. Denk niet dat Ben daarmee akkoord gaat. https://www.hln.be/binnenland/van-r...e-te-openen-en-mensen-zullen-volgen~ab29ed09/

Ons Ben zit niet stil https://www.hln.be/binnenland/minis...spersoneel-prioritair-te-vaccineren~a75365d4/

De VS hebben blijkbaar een gigantische stockpile AZ vaccins. Een deel van de gigantische stock wordt hoogstwaarschijnlijk verscheept naar buurlanden Mexico en Canada 😁.

Klopt, zoveel te beter he dat ze overeenkomen of een consensus hebben. Maar MVR heeft op VTM nieuws gepleit voor een tijdelijke harde lockdown. Denk niet dat Ben daarmee akkoord gaat.

Ons Ben zit niet stil https://www.hln.be/binnenland/minis...spersoneel-prioritair-te-vaccineren~a75365d4/
Ben snapt blijkbaar niet dat het vooral gaat om de leerlingen die elkaar en bijgevolg hun (groot)ouders besmetten. En dat daarom virologen oproepen om scholen te sluiten tot na de paasvakantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan