Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziekenhuizen worden gevraagd om tegen 22 maart over te schakelen naar fase 1B en om niet-dringende zorg uit te stellen.

En op hetzelfde moment hengelt VBO weer naar een "terugkeermoment" snoepje tegen na de paasvakantie.

Waarom leggen Denemarken, Frankrijk, Duitsland, ... dan tijdelijk het vaccineren met AZ stil? Zij hebben toch dezelfde data voorhanden?
En afaik is er nog geen advies van de overkoepelende Europese geneesmiddelen organisatie (wiens naam mij even ontsnapt), die zouden donderdag (!) pas samenkomen hierover.
Begrijp mij niet verkeerd, als ik lees dat er een wetenschappelijke consensus is dat er géén verband kan aangetoond worden dan geloof ik dat. Maar ik snap niet goed waarom alle landen die beslissing genomen hebben, zien zij iets wat ik niet zie?
Ik wou hier even op reageren (mss wat laat) maar het lijkt me vrij duidelijk waarom de politieke leiders daar die beslissing namen.
Iets wat onze politici steeds verweten worden namelijk te veel denken aan hun eigen politieke carrière.
De stemmen tegen het vaccin zijn steeds luider en dat begint door te dringen bij de politici.
Dit zijn volgens mij puur politieke beslissingen die gestuurd worden door populisme.

De vraag is in hoeverre die landen afhankelijk zijn in hun vaccinstrategie van astrazeneca. Als je daar bergen van nodig hebt ga je toch minder makkelijk mee stoppen dan wanneer je die eigenlijk niet nodig hebt om iedereen te vaccineren.

Meer en meer mensen haken af: 1 op 2 in Leopoldsburg weigert AstraZeneca-vaccin

De vaccinatiecentra in Limburg zien meer en meer mensen afhaken door de twijfel over het AstraZeneca-vaccin. In Leopoldsburg is zelfs meer dan 50 procent van de opgeroepen personen niet komen opdagen.

De vaccinatiecentra in Limburg zien meer en meer mensen afhaken door de twijfel over het AstraZeneca-vaccin. In Leopoldsburg is zelfs meer dan 50 procent van de opgeroepen personen niet komen opdagen.

Good good
dan is het rapper aan mij.

Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.

Het stopzetten van AstraZeneca vaccinaties lijkt dus politiek gemotiveerd zijn.

The Daily Mail zou ik, zeker in deze kwestie, absoluut niet vertrouwen. Dat is die roddelkrant die bv. een hoop leugens verspreidde over de EU om zo mensen pro brexit te doen stemmen.

Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.

Leopoldsburg moet nu ook sowieso niet als referentiepunt genomen worden als het gaat over "verstandige beslissingen". 🤣

Is niet nodig ... Ik ken daar nu toevallig de situatie. Puur gesloten owv overmacht voor de andere klassen dan die 2 ...

Van een uitbraak blijkt inderdaad geen sprake te zijn, toch zeker niet onder de kleuters. Het zal voor een groot deel ook preventieve beslissing geweest zijn. Anderzijds wel minstens één kleuterjuf besmet, en andere die zich ziek voelen, dus de kans dat het wel erger werd is wel groot als men niet zou ingrijpen dus ik begrijp de beslissing wel.

Dat is wel pijnlijk voor Wouter Beke, titelvoerend burgemeester van Leopoldsburg. Hij kan er mss een persoonlijk project van maken om zijn dorpsgenoten te overtuigen als lichtend voorbeeld voor de rest van ons gewest.

Astrazeneca ondertussen ook nog eens aangekondigd dat ze nog maar eens de leveringen naar beneden bijstellen. :rofl:

"Volgens de SP.A-minister gaat de Zweeds-Britse groep in het tweede kwartaal maar tussen de 1,6 en de 2,1 miljoen vaccins leveren. Dat is een flink pak minder dan de eerst beloofde 4,6 miljoen."

Elk ander bedrijf stuurt ge wandelen als ge zo kut levert, maar het ergste is dat die mannen nog voor een paar jaar goed zitten met hun leveringen aan derdewereldlanden en consoorten.

Astrazeneca ondertussen ook nog eens aangekondigd dat ze nog maar eens de leveringen naar beneden bijstellen. :rofl:

"Volgens de SP.A-minister gaat de Zweeds-Britse groep in het tweede kwartaal maar tussen de 1,6 en de 2,1 miljoen vaccins leveren. Dat is een flink pak minder dan de eerst beloofde 4,6 miljoen."

Elk ander bedrijf stuurt ge wandelen als ge zo kut levert, maar het ergste is dat die mannen nog voor een paar jaar goed zitten met hun leveringen aan derdewereldlanden en consoorten.

Geert Meyfroid zei het nog in het journaal.
Het is onrealistisch om met vaste datums te werken in het lossen van de maatregelen. Maar dat beter is om met data (opnames, bezette bedden,..) te werken.

Er zijn te veel variabelen. Ik versta nog altijd niet hoe ze dat zelf nog niet snappen nadat er toch al een heel deel van die vertragingen opgereden zijn en met zulke lange horizon en dus meer tijd op die dingen die kunnen mislopen.

Als ze het moeten uitstellen allemaal hebben ze het 100% aan zichzelf te danken dat ze de bevolking met valse hoop hebben opgezadeld.
Ofwel duwen ze die data toch door en nemen ze een risico voor de belasting van de gezondheidszorg.
Ofwel komt het allemaal goed.

Either way, ik zou niet op m'n gemak zijn.

ja kom seg, wat verwacht ge. Het had al gene goede naam vanwege zogezegde mindere effectiviteit, dan leveren ze ook nooit wat ze beloofd hebben en dan ziet ge dat alle landen rond ons toch ongerust zijn over de mogelijke bijwerkingen.
En dan blijft de regering, die al serieus wat flaters heeft geslagen en achterop hinkt met de vaccinaties toch verder doen en willen ze zelfs de stock van de andere landen overnemen. Hoe denkt ge dat de gemiddelde belg gaat reageren. eerlijk gezegd zou ik nu toch ook een weekske uitstellen als het aan mij was.

Vaccinaties uitstellen komt ook met een grote kost natuurlijk.

Volgens cijfers geciteerd door een The Economist journalist kan je 15 extra doden verwachten per 100,000 vaccinaties van 50+ die je met één week uitstelt.

Langs andere kant wel akkoord dat dit voor het vertrouwen in vaccins weer een ramp is.

Vaccinaties uitstellen komt ook met een grote kost natuurlijk.

Volgens cijfers geciteerd door een The Economist journalist kan je 15 extra doden verwachten per 100,000 vaccinaties van 50+ die je met één week uitstelt.

Langs andere kant wel akkoord dat dit voor het vertrouwen in vaccins weer een ramp is.

Ja pas op ik benijd de regering ook niet se.
Zeker nu met dat nieuws over AZ. Er is geen draaiboek voor zulke ontwikkelingen.
En ook door de kracht van de (social) media is het erg moeilijk om de mensen van gedacht te doen veranderen enfin of hun vertrouwen te herstellen.
Daar is geen perfecte oplossing voor.

Het lijkt erop dat Frankrijk en Italië vanaf donderdag weer de vaccinaties willen opstarten. Ze wachten op een groen licht van EMA, uiteraard beloven ze uiterst waakzaam te zijn voor eventueel nieuwe gevallen van bloedklonters.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan