Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik volg het nieuws niet echt, en het lijkt mij ook niet de bedoeling om zoiets te moeten vernemen via het nieuws.

Euhm, moeten polici je dan persoonlijk opbellen, of wat verwacht je? 😅

Nee serieus, "Ik wil informatie, maar niet via het nieuws." vind ik wel echt, euhm, waanzin? Hoe wens je informatie te krijgen buiten de gewone informatiekanalen? Ik ben echt niet mee.

Nee serieus, "Ik wil informatie, maar niet via het nieuws." vind ik wel echt, euhm, waanzin? Hoe wens je informatie te krijgen buiten de gewone informatiekanalen? Ik ben echt niet mee.
Via de Rodaniaaaaaa!-omroepwagen.

Ik volg het nieuws niet echt, en het lijkt mij ook niet de bedoeling om zoiets te moeten vernemen via het nieuws.
Ik kan nu wel begrijpen dat men op die vaccinatie posts niet de tijd kan nemen om iedereen heel die bijsluiter voor te lezen, en alle mogelijke bange mensen proberen gerust te stellen of te discussieren met anti-vaxxers.

Staat er geen uitleg in die oproepbrief? Of een verwijzing naar een website met meer informatie?

Als je weet dat je ingeent gaat worden kan je toch op voorhand zelf info opzoeken als je bang bent voor bijwerkingen. Daarvoor hoef je het nieuws niet op de letter te volgen.

Mja dat is semantiek he. Na vaccinatie ziek genoeg zijn dat je 2 dagen in bed moet blijven, dat telt toch als 'ernstige' bijwerking zou ik denken.
Deels wel, deels niet. Als een van uw ouders u komen vertellen dat de andere ernstig ziek is denk je dan aan hartkloppingen, bedlegerig, misselijkheid en vermoeidheid?

Imo gebruikt men in het ganse coronaverhaal veel te veel superlatieven.

Ik zou dan gewoon zeggen ziek. Ernstig ziek is dat je toch al medische hulp nodig hebt in mijn ogen.

Oké dan...

Via de Rodaniaaaaaa!-omroepwagen.

Misschien is het een idee om mij te vertellen waar ik mee ingespoten zou worden, en wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn, bij aanvang van de procedure? Net zoals dat bij alle andere medische ingrepen groot en klein het geval is, of zou moeten zijn, nee?

Sta mij toe even aan te halen dat ik hier niet wil insinueren dat mensen zich niet moeten laten vaccineren hé. Ik ben zelf nog steeds van plan mij gewoon te laten vaccineren, zonder meer. Ik verwacht echter wel dat er correcte procedures gevolgd worden. Mensen hebben het recht om goed ingelicht te worden vooraleer ze zich laten inspuiten met éénder wat.

Oké dan...

Misschien is het een idee om mij te vertellen waar ik mee ingespoten zou worden, en wat de mogelijke gevolgen daarvan zijn, bij aanvang van de procedure? Net zoals dat bij alle andere medische ingrepen groot en klein het geval is, of zou moeten zijn, nee?

Sta mij toe even aan te halen dat ik hier niet wil insinueren dat mensen zich niet moeten laten vaccineren hé. Ik ben zelf nog steeds van plan mij gewoon te laten vaccineren, zonder meer. Ik verwacht echter wel dat er correcte procedures gevolgd worden. Mensen hebben het recht om goed ingelicht te worden vooraleer ze zich laten inspuiten met éénder wat.
Hoeveel info heb jij gehad toen men u bij het clb uw vaccins gaf? Of info voor uw ouders?

Krijgt ge na vaccinatie geen kaartje met datum en welk vaccin? En ge kunt ook altijd vragen voor ze een naald in u steken hé :p

Hoeveel info heb jij gehad toen men u bij het clb uw vaccins gaf? Of info voor uw ouders?

Dat weet ik niet meer, en het maakt volgens mij ook gewoon helemaal niet uit. Het is niet omdat een procedure niet altijd correct gevolg wordt dat ze daarom niet de correcte procedure is.

Krijgt ge na vaccinatie geen kaartje met datum en welk vaccin? En ge kunt ook altijd vragen voor ze een naald in u steken hé :p

Ze heeft dat inderdaad achteraf gekregen. Ik heb haar zelf ook gezegd dat ze om die informatie moest gevraagd hebben voor ze gevaccineerd werd. Veel mensen durven gewoon hun mond niet open doen, en gaan in de plaats daarvan dan rondvertellen dat ze niet ingelicht zijn en dan toch heel ziek waren. Dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het draagvlak.

Hier is mijn partner zopas positief getest. We hebben onze kleine ingeschreven in een school en vermoedelijk is daar de besmetting gebeurd. We hebben mondmasker niet afgezet, de ramen opgezet en meestal afstand bewaard, op enkele kleine ogenblikken na bij ondertekenen van het formulier.

Ik heb vrijdag Astrazeneca vaccin gehad.

Zaterdag en zondag wat contacten buiten op afstand.

ik ben maandag (gisteren) gaan werken op het werk. Een nieuwe collega rondgeleid op de dienst. Toen pas mail binnengekomen dat de mevrouw die ons heeft ingeschreven in de school op donderdag positief was.

Mijn vriendin is deze ochtend opgestaan met spierpijn en keelpijn. Ze is ook moe.

Wij (ik en onze twee kids) worden vandaag getest.

iedereen in quarantaine, maar als mijn vrouw mij besmet heeft tussen donderdag (of ik ook tijdens dat inschrijvingsmoment) dan kan ik maandag heel mensen hebben besmet. De carousel is begonnen en dit ondanks het respecteren van mondmasker, afstand en verluchting.

Ongeloofelijk. Zal waarschijnlijk nieuwe variant zijn die meer besmettelijker is.

Zou verstrenging, eerder dan versoepeling niet op zijn plaats zijn. O, ja mijn oudste van 17 is gisteren naar school geweest.

ernstig ziek

Bon kijk, ze was duidelijk ziek, en ik heb ze geen grapjes horen maken. Zijn we nu semantisch correct, of kunnen we het erover akkoord zijn dat dit geen waardevolle discussie is? :rolleyes:
Ach. dus gij moogt de zaken slechter voorstellen dan ze zijn om uw punt te maken maar als een ander dan gaat nuanceren is het opeens geen waardevolle discussie meer? Begin dan met de volgende keer de realiteit te vermelden ipv te willen overdrijven.

Hier daarnet de kleine halsoverkop moeten gaan halen op school omdat de volledige kleuterschool dicht gaat.

Afgelopen weekend was er al bericht dat deze week twee kleuterklassen in quarantaine moesten omwille van een besmetting, daarnet kwam er dan bericht dat nu de vollédige kleuterschool dicht gaat voor de rest van de week wegens een aantal besmettingen.

Ik ga er van uit dat "de rest van de week" nog wel zal veranderen in "deze en volgende week", dus ik bereid me mentaal alvast voor op vier weken paasvakantie. :unsure:

Straks voor de zekerheid de kleine dan ook maar laten testen, hopen dat dat alvast positief nieuws is, dus negatief.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan