Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
In et nieuws zonet:

"Nederlands onderzoekteam ziet geen verband tussen bloedklonters en vaccin AZ"

En nog goed nieuws

"Pfizer gaat leveringen aan Europa versnellen in Q2. Er zouden in het tweede kwartaal meer dan 200 miljoen dosissen geleverd worden, dat is goed om 1/4 Europeanen te vaccineren dus, en dus intrinsiek ook 2.5 miljoen Belgen."

Ze heeft dat inderdaad achteraf gekregen. Ik heb haar zelf ook gezegd dat ze om die informatie moest gevraagd hebben voor ze gevaccineerd werd. Veel mensen durven gewoon hun mond niet open doen, en gaan in de plaats daarvan dan rondvertellen dat ze niet ingelicht zijn en dan toch heel ziek waren. Dat lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het draagvlak.
Ik heb onlangs ergens een virtuele rondleiding zien passeren van een vaccinatiecentrum. Hier dus:
Medische vragenlijst vooraf met vermelding indien vragen je huisarts te contacteren + apparte post voordat je je vaccinatie krijgt voor medische vragen.

Voorbeeld oproepingsbrief is hier te vinden, staat ook duidelijk in waar/wie je moet contacteren met vragen.

Als ik je posts zo lees heeft je vriendin nooit moeite gedaan om zich te informeren en ben jij op je tenen getrapt omdat ze geen informatie kreeg (maar ook geen moeite gedaan heeft/geen vragen gesteld heeft).

Hier daarnet de kleine halsoverkop moeten gaan halen op school omdat de volledige kleuterschool dicht gaat.

Afgelopen weekend was er al bericht dat deze week twee kleuterklassen in quarantaine moesten omwille van een besmetting, daarnet kwam er dan bericht dat nu de vollédige kleuterschool dicht gaat voor de rest van de week wegens een aantal besmettingen.

Ik ga er van uit dat "de rest van de week" nog wel zal veranderen in "deze en volgende week", dus ik bereid me mentaal alvast voor op vier weken paasvakantie. :unsure:

Straks voor de zekerheid de kleine dan ook maar laten testen, hopen dat dat alvast positief nieuws is, dus negatief.
Dat is wel klote.

Ik heb onlangs ergens een virtuele rondleiding zien passeren van een vaccinatiecentrum. Hier dus:
Medische vragenlijst vooraf met vermelding indien vragen je huisarts te contacteren + apparte post voordat je je vaccinatie krijgt voor medische vragen.

Voorbeeld oproepingsbrief is hier te vinden, staat ook duidelijk in waar/wie je moet contacteren met vragen.

Als ik je posts zo lees heeft je vriendin nooit moeite gedaan om zich te informeren en ben jij op je tenen getrapt omdat ze geen informatie kreeg (maar ook geen moeite gedaan heeft/geen vragen gesteld heeft).

Misschien is het belangrijk om te vermelden dat ze gevaccineerd is in een woonzorgcentrum als personeelslid. Het kan heel goed zijn dat het er op andere plaatsen helemaal anders aan toe gaat.

Ik blijf er echter bij dat het de rol van medisch personeel is om mensen in de te lichten bij aanvang van een vaccinatie, ongeacht of ze daar nu om vragen of niet.

Mijn tenen zijn trouwens heus niet zo lang. Ik antwoordde gewoon op een vraag. :)

Mensen hebben het recht om goed ingelicht te worden vooraleer ze zich laten inspuiten met éénder wat.
Wel ja, maar doe dan je eigen due diligence. Als jij geïnformeerd wilt worden moet je zelf de stappen daartoe zetten. Er worden al massa's info via het nieuws gedeeld, als dat nog altijd niet genoeg voor je is kan je altijd zelf de info gaan opzoeken.

Ik blijf er echter bij dat het de rol van medisch personeel is om mensen in de te lichten bij aanvang van een vaccinatie, ongeacht of ze daar nu om vragen of niet.
Nope, die moeten vooral vaccineren en als ze tijd en goesting hebben kunnen ze nog extra uitleg verschaffen. Ze kunnen moeilijk een hele bijsluiter gaan aflezen bij elke vaccinatie.

Wel ja, maar doe dan je eigen due diligence. Als jij geïnformeerd wilt worden moet je zelf de stappen daartoe zetten. Er worden al massa's info via het nieuws gedeeld, als dat nog altijd niet genoeg voor je is kan je altijd zelf de info gaan opzoeken.
Dit dus, het is nog altijd vrijwillig en als je ja zegt veronderstelt men toch dat je jezelf geïnformeerd hebt.

De informatie is inderdaad gewoon publiek beschikbaar.
En de meeste mensen zijn ook niet in staat om de meer gedetailleerde informatie te bevatten. Indien je twijfelt, spreek je er gewoon beter met je dokter over.

De informatie is inderdaad gewoon publiek beschikbaar.
En de meeste mensen zijn ook niet in staat om de meer gedetailleerde informatie te bevatten. Indien je twijfelt, spreek je er gewoon beter met je dokter over.
Maar dan moet je toch zelf je dokter contacteren en niet verwachten dat die dokter opeens bij u komt om alles uit te leggen. Men wil altijd verantwoordelijkheid maar als die moet genomen worden wijst men naar een ander.

Ik denk heel eerlijk dat je in dit geval net wil dat zo weinig mogelijk mensen zelf info gaan opzoeken op internet :unsure: de bagger en complot theorieën die daarop staan wil je vermijden. Gewoon een folderke bij de oproepingsbrief en een helpdesk oid lijkt me geen slecht idee (als dat er nog niet is)

Maar dan moet je toch zelf je dokter contacteren en niet verwachten dat die dokter opeens bij u komt om alles uit te leggen. Men wil altijd verantwoordelijkheid maar als die moet genomen worden wijst men naar een ander.
Ik ben het 100% met je eens.

Ik denk heel eerlijk dat je in dit geval net wil dat zo weinig mogelijk mensen zelf info gaan opzoeken op internet :unsure: de bagger en complot theorieën die daarop staan wil je vermijden. Gewoon een folderke bij de oproepingsbrief en een helpdesk oid lijkt me geen slecht idee (als dat er nog niet is)
Zoals in mijn voorgaande post gezet, hier vind je een voorbeeld van de oproepingsbrief. Hierin staat onder andere:
Heb je nog persoonlijke vragen of twijfel je om je te laten vaccineren?
  • Contacteer je huisarts (best je vaste huisarts, die je globaal medisch dossier bijhoudt).
  • Vraag informatie en hulp aan je apotheker.
  • Surf naar www.laatjevaccineren.be
  • Bel naar 1700, het informatienummer van de Vlaamse overheid.

Als Wouter Beke woord houdt kan met wat chance TML wel doorgaan zodat m'n ticket van vorig jaar eindelijk kan stoppen met stof te verzamelen.

TML zou nog moeite doen, er is ook sprake van eind augustus. De woordvoerster zegt wel dat het "steeds moeilijker" wordt. Voor er 100% zekerheid is dat het doorgaat (zelfs als ze al de komende weken een uitstel publiceren) is het toch al eind mei/juni. Alles hangt af van vaccinaties hier en in het buitenland met een uiterst divers publiek dat afkomt.

"Klote" is natuurlijk relatief zolang hij gezond blijft en het nadeel "maar" is dat ik vier weken mag thuiswerken met een peuter in huis waarbij ze in het fabriek vergeten zijn er een mute-knop op te zetten. Er zijn alleszins erger coronagerelateerde situaties, wat niet weg neemt dat ik toch even zal vloeken:wallbash:
Ik ging er dan ook wel van uit dat hij gezond gaat blijven. Anders heb je nog een de pech dat je u ook mag afzonderen en nog de kans hebt om ziek te worden. Dat ze die mute knop vergeten zijn kan je enkel jezelf verwijten aangezien je er natuurlijk als de kippen bij was om die te assembleren in mama haar fabriek :unsure:

"Klote" is natuurlijk relatief zolang hij gezond blijft en het nadeel "maar" is dat ik vier weken mag thuiswerken met een peuter in huis waarbij ze in het fabriek vergeten zijn er een mute-knop op te zetten. Er zijn alleszins erger coronagerelateerde situaties, wat niet weg neemt dat ik toch even zal vloeken:wallbash:
Als het thuiswerken niet lukt, je hebt recht op technische werkloosheid voor de dagen dat de school gesloten is.

Als het thuiswerken niet lukt, je hebt recht op technische werkloosheid voor de dagen dat de school gesloten is.

Goh het lukt op zich wel hoor, maar plezant is anders. En het werken op zich is mss nog niet het ergste, het is vooral dat elk moment dat ik niét aan het werk ben, hij éxtra druk zal zijn omdat hij zich overdag rustig moet houden en niet de uitlaatklep heeft die hij op school wel heeft.

De persconferentie van EMA is begonnen maar de directrice stelt vooraf al dat er nog geen conclusie is (pas donderdag) en dat ze gewoon bijkomende uitleg geeft over wat er gemeld is. Voorlopig is er dus geen effect voor de vaccinaties hier. Voor wie geinteresseerd is heeft HLN een live feed:

Bedankt Ridder, je doet datgene dat velen van ons hier al hebben opgegeven met figuren als Loser en the fox die uw post onlteden en dan dat ene statement in het belachelijke trekken. Enorm vermoeiend en ik verdoe mijn tijd er niet meer aan. Iedereen weet dat de meerderheid van de mensen niet meer thuiswerkt en dat daar nog serieus winst op kan geboekt worden.

Ze posten zelfs data die ons punt versterkt maar gaan dan zeveren over: jamaar jij zei geen kat
Ja, ik bedoelde letterlijk de katten in de straat waarvan er geen enkele thuiswerkt.

Jezus
Het is beter dat mensen die gemakkelijk triggered raken dat die gewoon niet reageren als dat niet op een fatsoenlijke manier kan. Laat dan gewoon iemand anders reageren.
Hetzelfde voor iemand die "ernstig ziek" gebruikt en daar op gepakt wordt :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan