Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik wou hier even op reageren (mss wat laat) maar het lijkt me vrij duidelijk waarom de politieke leiders daar die beslissing namen.Waarom leggen Denemarken, Frankrijk, Duitsland, ... dan tijdelijk het vaccineren met AZ stil? Zij hebben toch dezelfde data voorhanden?
En afaik is er nog geen advies van de overkoepelende Europese geneesmiddelen organisatie (wiens naam mij even ontsnapt), die zouden donderdag (!) pas samenkomen hierover.
Begrijp mij niet verkeerd, als ik lees dat er een wetenschappelijke consensus is dat er géén verband kan aangetoond worden dan geloof ik dat. Maar ik snap niet goed waarom alle landen die beslissing genomen hebben, zien zij iets wat ik niet zie?
Meer en meer mensen haken af: 1 op 2 in Leopoldsburg weigert AstraZeneca-vaccin
De vaccinatiecentra in Limburg zien meer en meer mensen afhaken door de twijfel over het AstraZeneca-vaccin. In Leopoldsburg is zelfs meer dan 50 procent van de opgeroepen personen niet komen opdagen.
![]()
De vaccinatiecentra in Limburg zien meer en meer mensen afhaken door de twijfel over het AstraZeneca-vaccin. In Leopoldsburg is zelfs meer dan 50 procent van dewww.tvl.be
Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.Meer en meer mensen haken af: 1 op 2 in Leopoldsburg weigert AstraZeneca-vaccin
De vaccinatiecentra in Limburg zien meer en meer mensen afhaken door de twijfel over het AstraZeneca-vaccin. In Leopoldsburg is zelfs meer dan 50 procent van de opgeroepen personen niet komen opdagen.
![]()
De vaccinatiecentra in Limburg zien meer en meer mensen afhaken door de twijfel over het AstraZeneca-vaccin. In Leopoldsburg is zelfs meer dan 50 procent van dewww.tvl.be
![]()
People taking Pfizer vaccine report blood clots more than Oxford's
More than a dozen countries in Europe have suspended the use of the AstraZeneca vaccine over concerns about blood clots but scientists insist there are no more than in the general population.www.dailymail.co.uk
Het stopzetten van AstraZeneca vaccinaties lijkt dus politiek gemotiveerd zijn.
Sowieso dat laatste. Vrij zeker dat het virus ook minder dodelijk is.Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.
Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.

Is niet nodig ... Ik ken daar nu toevallig de situatie. Puur gesloten owv overmacht voor de andere klassen dan die 2 ...
Vorige maand al kwam er in sommige gemeentes maar 50% om een vaccin, niks met AZ te maken.Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.

Astrazeneca ondertussen ook nog eens aangekondigd dat ze nog maar eens de leveringen naar beneden bijstellen.
"Volgens de SP.A-minister gaat de Zweeds-Britse groep in het tweede kwartaal maar tussen de 1,6 en de 2,1 miljoen vaccins leveren. Dat is een flink pak minder dan de eerst beloofde 4,6 miljoen."
Elk ander bedrijf stuurt ge wandelen als ge zo kut levert, maar het ergste is dat die mannen nog voor een paar jaar goed zitten met hun leveringen aan derdewereldlanden en consoorten.
ja kom seg, wat verwacht ge. Het had al gene goede naam vanwege zogezegde mindere effectiviteit, dan leveren ze ook nooit wat ze beloofd hebben en dan ziet ge dat alle landen rond ons toch ongerust zijn over de mogelijke bijwerkingen.Ik weet niet wat besmettelijker is tijdens deze pandemie, het virus zelf of onwetende domheid.
Vaccinaties uitstellen komt ook met een grote kost natuurlijk.
Volgens cijfers geciteerd door een The Economist journalist kan je 15 extra doden verwachten per 100,000 vaccinaties van 50+ die je met één week uitstelt.
Langs andere kant wel akkoord dat dit voor het vertrouwen in vaccins weer een ramp is.