Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De hetze rond FVDB's uitspraken draaide blijkbaar niet rond een Europees advies van de CDC, maar rond de Amerikaanse CDC.

Die heeft volgend advies geplaatst:

Komt er op neer dat voor volledig gevaccineerden (2 weken na laatste vaccinatie) in een land waar zo'n 40% al gevaccineerd is:
- alle ontmoetingen buiten niet mogelijk zijn tenzij in familiale/beperkte kring (dus néé, geen festivals voor gevaccineerden)
- alle ontmoetingen in beperkte kring binnen én zonder masker onbeperkt kan met gevaccineerden én met 1 bubbel niet-gevaccineerden (tenzij risicopatiënten).
- binnenlandse verplaatsingen onbeperkt positief geadviseerd zijn
- bij verplaatsingen naar het buitenland er géén quarantaine achteraf en pretest vooraf nodig is

Dus niks over begrafenissen of kinderopvang (nu, mss waren die ook out of scope, kan zijn dat dit nooit expliciet beperkt werd), maar héél duidelijk ook géén advies om "medium or large" bijeenkomsten te hebben of naar café te gaan.
 
Het Blijft toch een ongelukkige uitspraak van VDB. In de Verenigde Staten zijn er vaccins voor iedereen beschikbaar en zijn er vaccinatieperspectieven. Alle Amerikanen 2 dosissen (of 1 als het J&J) is tegen begin juli zal ze lukken.
 
Niets aan scheelt op het oog gezien, volgens wat de vriendin zelf tegen je moeder vertelt of volgens de huisarts? Er zijn voldoende ziektes waarover mensen niet altijd willen spreken, maar die toch een prioriteit veroorzaken.

Om op basis van één zo'n zaak te zeggen dat die lijst een grap is, is trouwens nog iets grappiger. Iedereen weet dat er met zo'n lijst gemakkelijk misbruik kan zijn, maar er is niet echt een goed alternatief + het gebruik van zo'n lijst waar zelfs 50.000 mensen teveel op staan is nog altijd verantwoord, lijkt me.

Ze heeft letterlijk tegen mijn ma gezegd "ik heb mij door mijn huisarts op die lijst laten zetten", het is een chichi madam van het ergste soort dus ik hoef er geen tekening bij te maken, vriendjes van.

Nu dat zal blijken dat een vaccin in zekere zin een individueel ticket naar de vrijheid wordt, zal het gelobby en getouwtrek wel beginnen. We hebben eerst de hele ding gehad met de reservelijsten waar bepaalde vriendinnen en kennissen van plots voorrang kregen, en nu is die lijst van risicopatiënten een tweede rondje.

Vergelijk het een beetje met de oude gemeentepolitiek waar alle goede vriendin van de schepenen een invalidenkaart kregen om zich overal te kunnen parkeren.
 
Die lijst met risicopatiënten is toch ook weer een grap. Een vriendin van mijn moeder is door haar huisarts op die lijst gezet terwijl daar niets aan scheelt.

Zelfbediening en vriendjespolitiek voor de vaccinaties deel twee.
Waar was deel één? Want de vorige keer dat je het hier kwam zeggen, heb je zelf nog toegegeven dat het in dat geval niet zo was. Toen heb ik volgens mij nog voorspeld dat je het zou onthouden als een voorbeeld van dat het wél gebeurde, ook al was het niet...
 
Binnen een maand komt er uitsluitsel of mensen die een eerste dosis AZ hebben gekregen nog een tweede gaan krijgen. Begrijpt er iemand die Europese klucht nog!???
 
Die lijst met risicopatiënten is toch ook weer een grap. Een vriendin van mijn moeder is door haar huisarts op die lijst gezet terwijl daar niets aan scheelt.

Zelfbediening en vriendjespolitiek voor de vaccinaties deel twee.
Dat ligt aan de huisarts dan, die hebben nochtans een eed aan onze Hippo afgelegd.
 
Ik heb een vraag gekregen om iemand op zo'n reserve lijst te zetten omdat deze persoon niet machtig was om een PC te gebruiken.

Het was een google drive document dat open stond. Welkom in België.
 
  • Haha
Waarderingen: Vile
Ze heeft letterlijk tegen mijn ma gezegd "ik heb mij door mijn huisarts op die lijst laten zetten", het is een chichi madam van het ergste soort dus ik hoef er geen tekening bij te maken, vriendjes van.
euh... het is EXPLICIET gezegd dat mensen die denken een risicopatient te zijn, kunnen vragen aan de huisarts om zich ook op de lijst te plaatsen, omdat de lijst slechts een ruwe lijst is die gebaseerd is op gebruik van een aantal medicijnen. Het is dan aan de huisarts om uit te maken of die persoon écht een risicopatient is of niet.

Zolang je niet weet welke klachten die vriendin van je ma heeft (néé, dat weten vriendinnen niet altijd van elkaar), is er niks vreemds aan de hand.
 
euh... het is EXPLICIET gezegd dat mensen die denken een risicopatient te zijn, kunnen vragen aan de huisarts om zich ook op de lijst te plaatsen, omdat de lijst slechts een ruwe lijst is die gebaseerd is op gebruik van een aantal medicijnen. Het is dan aan de huisarts om uit te maken of die persoon écht een risicopatient is of niet.

Zolang je niet weet welke klachten die vriendin van je ma heeft (néé, dat weten vriendinnen niet altijd van elkaar), is er niks vreemds aan de hand.

Als niemand mag weten dat je ergens een onderliggende aandoening hebt, ga je ook niet zeggen dat je op de lijst met risicopatiënten komt me dunkt.
 
Vergelijk het een beetje met de oude gemeentepolitiek waar alle goede vriendin van de schepenen een invalidenkaart kregen om zich overal te kunnen parkeren.
parkeerkaarten worden bij mijn weten al MINSTENS zo'n 20 jaar niet uitgereikt door de gemeente, die hebben dat zelfs niet liggen (geen idee of ze dat ooit zelf verdeelden).

Vergelijk het een beetje met broodje aap verhalen bedoel je?
 
Als niemand mag weten dat je ergens een onderliggende aandoening hebt, ga je ook niet zeggen dat je op de lijst met risicopatiënten komt me dunkt.

en daarom dat ze 10% niet risicopatiënten aan die lijsten toevoegen.
Zodanig dat ze niet kunnen weten of het effectief een risicopatiënt is.
 
Als niemand mag weten dat je ergens een onderliggende aandoening hebt, ga je ook niet zeggen dat je op de lijst met risicopatiënten komt me dunkt.
Even logicaleer gebruiken:
Jij zegt: Als (niet) X, dan niet Y.
En jij zegt dat ze Y doet. Dat zegt niks over X...
 
parkeerkaarten worden bij mijn weten al MINSTENS zo'n 20 jaar niet uitgereikt door de gemeente, die hebben dat zelfs niet liggen (geen idee of ze dat ooit zelf verdeelden).

Vergelijk het een beetje met broodje aap verhalen bedoel je?
Vandaar dat ik letterlijk ook zeg "oude gemeentepolitiek", trouwens die invalidenkaarten werden wel degelijk uitgedeeld door de gemeente toen.
 
Vandaar dat ik letterlijk ook zeg "oude gemeentepolitiek", trouwens die invalidenkaarten werden wel degelijk uitgedeeld door de gemeente toen.
Net zoals identiteitskaarten ook nu nog verdeeld worden door de gemeente. Maar daarom kunnen gemeentes geen identiteitskaarten aanmaken, hé ;). Nu, kan gerust zijn hoor, ik ken de geschiedenis van invalidekaarten voor 2000 niet.
 
Wat je nu in de media leest kan toch wel tellen qua pseudo wetenschap

"Nochtans heb je meer kans op een auto-ongeval dan een trombose na een vaccinprik".

Ze bekijken hoeveel verkeersslachtoffers er in gans Belgie waren op 1 jaar (of op hoeveel jaar? waarom niet op 1 dag? of 1 uur? of 1 ritje naar de bakker? waarom niet op 50 jaar? of over je hele levenscyclus 80 jaar), en vervolgens gaan ze dat aftoetsen op 11 miljoen inwoners (waarom 11 miljoen? zitten die allemaal in het verkeer dagelijks? hoeveel uur per dag zitten die in het verkeer?), en dan gaan ze dat getal vergelijken met de cijfers van 1 vaccin dat toegediend is ergens de laatste weken.

En dat krijgt dan de koppen in de pers.

Dan kan je net zozeer zeggen "nochtans heb je veel meer kans om te sterven aan een trombose die niet veroorzaakt is door dit vaccin!", maar ja dan zouden de mensen uw onzin sneller door hebben. En ja, misinformatie verspreiden voor de goei zaak is toegestaan he!
 
Laatst bewerkt:
Om maar niet te zeggen dat als je kortademig bent, en je nog wil oefenen voor je lokale harmonie, er ook een verhoogde kans is op dood door trombone. MAAR DAAR HOOR JE DE PERS NIET OVER HOOR!!!

Maar even serieus: geen enkel medicijn is 100% veilig. Er zijn ook redelijk wat mensen die het loodje leggen door het gebruik van aspirine. AZ heeft ook gewoon de perceptie ronduit tegen, met hoe ze de leveringen in de EU afgehandeld hebben / aan het afhandelen zijn.
 
Wat je nu in de media leest kan toch wel tellen qua pseudo wetenschap

"Nochtans heb je meer kans op een auto-ongeval dan een trombose na een vaccinprik".

Ze bekijken hoeveel verkeersslachtoffers er in gans Belgie waren op 1 jaar (of op hoeveel jaar? waarom niet op 1 dag? of 1 uur? waarom niet op 50 jaar? of over je hele levenscyclus 80 jaar), en vervolgens gaan ze dat aftoetsen op 11 miljoen inwoners (waarom 11 miljoen? zitten die allemaal in het verkeer dagelijkse? hoeveel uur per dag zitten die in het verkeer?), en dan gaan ze dat getal vergelijken met de cijfers van 1 vaccin dat toegediend is ergens de laatste weken.

En dat krijgt dan de koppen in de pers.

Dan kan je net zozeer zeggen "nochtans heb je veel meer kans om te sterven aan een trombose die niet veroorzaakt is door dit vaccin".
Ik stoor me ook wel aan de scheve informatie hierrond. Want inderdaad, het aantal gevallen is marginaal klein (65 op 25 miljoen ofzo?). Maar die gevallen zitten wel in de groep die eigenlijk ook een heel lage kans hadden om te sterven aan Corona. Doordat je iedereen pusht om gevaccineerd te krijgen, verplicht je hen dus om een risico te pakken dat mogelijks even groot is dan het risico om te sterven aan Corona. En dat is de enige vergelijking die je kan/moet maken eigenlijk.

Het ene risico met het andere risico vergelijken, lukt sowieso nooit.

Maar het grootste probleem is dat ze hiermee niet de anti-vaxxers wat munitie geven, maar een container met bazooka's...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan