D
Deleted member 95
Guest
Los van hoe het in de media komt of welke lobbygroep er aan het roepen is (want ik ben nog altijd niet overtuigd dat die de beslissingen van het overlegcommité beïnvloeden, want horeca is al een hele tijd aan het lobbyen), is het ook logisch dat er constant geschipperd wordt en geen lijn inzit. Want dat is ook zo met de situatie, en het is in mijn ogen niet meer dan logisch dat de maatregelen (dus versoepelen/verstrengen) volgt op de actuele situatie. En ja, die kan snel keren, zie maar naar 2 weken geleden t.o.v. 6 weken geleden...
Het is niet dat de situatie snel keert, het is dat men nog altijd niet heel goed weet of men zich nu in de eerste plaats op de cijfers moeten baseren om te versoepelen, op het sentiment bij de bevolking, op allebei, of op geen van beide. De strategie verandert veel te vaak.
Soms is het "als we x aantal opnames/dag halen" kunnen we versoepelen, soms is het "op die datum kunnen we dat", soms is het "ja we doen de kappers dan toch maar open ongeacht de cijfers want het is toch echt wel belangrijk voor de mensen hun welzijn", ... ik vind dat allemaal nogal à l'improviste overkomen eerlijk gezegd.
Maar het grote probleem hier is imho dus de media. Want zij leggen nadruk op mensen/groepen/organisaties die hoogstwaarschijnlijk geen inspraak hebben in de beslissingen![]()
Goh ja, dat hangt er wat van af welke media je volgt denk ik. Op VRTNWS valt dat al bij al zeer goed mee.
Laatst bewerkt door een moderator:

Kan ik altijd aan het raampje zitten.