Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij bent er van overtuigd dat omdat jij als kind veel vettig ongezond hebt gegeten, dat je dat uw hele leven mee draagt en altijd voor het minste terug vet bijkomt? Terwijl als je vroeger groenten zou gegeten hebben je nu niet zo snel extra kilo's zou krijgen? Wat is daar de redenatie achter?
Ik ben ervan overtuigd dat uw aanleg als kind bepaald wordt. Wie gezond opgroeit met voldoende beweging zal later sowieso een voorsprong hebben.

Los daarvan zijn er mensen die nooit de klik maken vanuit hun achtergrond. Ik heb ex-klasgenoten die vandaag hun kinderen voederen met gefrituurde curryworsten of fishsticks/kipnuggets met een gesuikerde bokaal appelmoes omdat zo’n verpakking 2 keer niets kost in de winkel en ze zelf thuis niets anders gezien hebben. Of gezinnen die leven op opwarmmaaltijden. Het is lang niet altijd zomaar hun domme schuld, soms laten de omstandigheden niets anders toe.
Los daarvan is het schrijnend hoeveel verborgen suikers er in dagdagelijks ‘normale’ voeding zit. Vandaar dat ik niet snap dat men daar niet meer aandacht aan besteedt. Integendeel met de huidige crisis is gezonde verse voeding zelf nog duurder geworden en is het werk van helpende vzw’s net moeilijker geworden. Ik heb net de boekhouding van zo’n vzw voor 2020 afgesloten, die hun activiteiten hebben maanden stilgelegen.
 
Dit, ik was er pre-corona ook wel mee bezig, maar toen was ik door zwemmen nog maar een goede 4 à 5 kilo kwijt.
"Dankzij" de extra vrije tijd van het thuiswerken meer gaan sporten, me verdiept in gezonder eten/koken (wat effectief duurder is helaas) en mijn BMI zit intussen eindelijk terug onder de 25, komende van ruim 28 (ooit zelfs nipt 29), ruim 10 kilo kwijt dus.
Zou nog graag een 5-tal kilo verliezen, maar dat lukt geleidelijk aan dus ook nog.

Zonder de "vertraging" van een knieblessure zat ik nu al terug op mijn gezonde gewicht van 7 à 8 jaar geleden, op nog geen jaar tijd kan je dus perfect iets doen aan één van de grootste risico-factoren voor covid19.

Wat doet de overheid? Buitensporten in groepjes van 10 verbieden...
ik was net met een bootcamp begonnen één week voor De Croo junior's z'n ***paaspauze.
Als je de beelden vergelijkt met een jaar terug staan zelf Steven Van Gucht en Marc Van Ranst hun kaakskes opmerkelijk voller :p...
 
Ik ben ervan overtuigd dat uw aanleg als kind bepaald wordt. Wie gezond opgroeit met voldoende beweging zal later sowieso een voorsprong hebben.

Los daarvan zijn er mensen die nooit de klik maken vanuit hun achtergrond. Ik heb ex-klasgenoten die vandaag hun kinderen voederen met gefrituurde curryworsten of fishsticks/kipnuggets met een gesuikerde bokaal appelmoes omdat zo’n verpakking 2 keer niets kost in de winkel en ze zelf thuis niets anders gezien hebben. Of gezinnen die leven op opwarmmaaltijden. Het is lang niet altijd zomaar hun domme schuld, soms laten de omstandigheden niets anders toe.
Los daarvan is het schrijnend hoeveel verborgen suikers er in dagdagelijks ‘normale’ voeding zit. Vandaar dat ik niet snap dat men daar niet meer aandacht aan besteedt. Integendeel met de huidige crisis is gezonde verse voeding zelf nog duurder geworden en is het werk van helpende vzw’s net moeilijker geworden. Ik heb net de boekhouding van zo’n vzw voor 2020 afgesloten, die hun activiteiten hebben maanden stilgelegen.
Dat men de mensen verpakkingen leert lezen of alleszins een bewustzijn hieromtrent creëert. Bij quasi alles wat ik koop kijk ik naar het aantal calorieën per 100g/ml en vaak vergelijk ik dan zelfs met concurrerende producten. En ik weeg geen gram teveel.
 
Je kan gewicht, BMI (hoewel deels achterhaald), enzovoorts wel redelijk goed opvolgen maar 'mentale weerbaarheid' is niet eens iets met een definitie dus ik zie absoluut niet in hoe je dat kan gaan opvolgen. Voorts is het wel goed natuurlijk dat men meer inzet op het mentale aspect, daar niet van.

Dit heeft allemaal wel absoluut niets met de corona maatregelen (of corona zelf) te maken.
Het is juist door de coronamaatregelen dat we nu allen mentale last ondervinden.We zijn door corona met de neus op de feiten geduwd, namelijk de mensen hebben een extreem lage mentale weerstand. Mensen die ooit naar de psycholoog gingen, zullen wat minder last hebben dan mensen die nog nooit naar een psycholoog zijn geweest. Na corona zijn we als maatschappij verplicht om ons mentale veerkracht te versterken, hoe moeilijk meetbaar dit ook is.
 
Ik denk wel dat automatisch na corona onze mentale veerkracht versterkt is.
Mentale veerkracht kunt ge maar op 1 manier versterken en dat is met miseri.
 
Het is juist door de coronamaatregelen dat we nu allen mentale last ondervinden.We zijn door corona met de neus op de feiten geduwd, namelijk de mensen hebben een extreem lage mentale weerstand. Mensen die ooit naar de psycholoog gingen, zullen wat minder last hebben dan mensen die nog nooit naar een psycholoog zijn geweest. Na corona zijn we als maatschappij verplicht om ons mentale veerkracht te versterken, hoe moeilijk meetbaar dit ook is.
En mensen dat psychologie hebben gestudeerd(of iets verwand) hebben meestal grootste mentale problemen
 
Ik denk dat zeer weinig mensen hier effectief problemen van gaan maken. Als mémé en pépé hun prikje gehad hebben dan zie ik toch feitelijk niet al te veel probleem voor dit te laten passeren. Al giet ge er een kaderke rond met nen paas strik in de vorm van 1x per week.

Maar dit zijn dan ook versoepelingen waar quasi iedereen de kans toe gehad heeft. Vanaf het moment dat alle 65+ers aan de beurt geweest zijn is elke "grootouder" in theorie afgedekt (tenzij de vava graag een jong blaadje lust), en is dit feitelijk geen "vaccinatieprivilege" meer. Want we spreken over grootouder en kleinkinderen.

Then again, dit is maar mijn persoonlijke interpretatie op de zaken. Ik zie geen privilege meer vanaf dat de situatie zich zo aanbied dat de voorwaarden vervuld kunnen worden zonder belemmeringen.


Lekker, kunt gij nog artikels samenvatten? Ik apprecieer die stijl wel. :ROFLMAO:

De grootmoeder/vader van mijne kleine zijn rond de 55.

Maar zoiezo is oppassen door grootouders toch niet verboden ?
 
Politiegeweld is nooit ok, maar hier denk ik toch vooral bij: eigen schuld, dikke bult.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/07/getuigenis-politie-ter-kamerenbos/

Hoe duidelijk kan het zijn dat er gevraagd wordt om dat bos te verlaten, ze is zelfs nat van het waterkanon... en ja, dan (duidelijk per ongeluk) omver gelopen worden door een politieman op paard...

"De man, die zich "Alex le Complottiste" noemt..."
Dat is dus het niveau.
"We zullen geen enkele pandemiewet aanvaarden. Er is trouwens bewezen dat de coronamaatregelen juridisch ongeldig zijn. Wij zijn bereid om te sterven, om onze vrijheid te heroveren."
Ok dan, die vrouw heeft dus al bijna gekregen wat ze wou :unsure:
 
Politiegeweld is nooit ok, maar hier denk ik toch vooral bij: eigen schuld, dikke bult.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/04/07/getuigenis-politie-ter-kamerenbos/

Hoe duidelijk kan het zijn dat er gevraagd wordt om dat bos te verlaten, ze is zelfs nat van het waterkanon... en ja, dan (duidelijk per ongeluk) omver gelopen worden door een politieman op paard...

"De man, die zich "Alex le Complottiste" noemt..."
Dat is dus het niveau.
"We zullen geen enkele pandemiewet aanvaarden. Er is trouwens bewezen dat de coronamaatregelen juridisch ongeldig zijn. Wij zijn bereid om te sterven, om onze vrijheid te heroveren."
Ok dan, die vrouw heeft dus al bijna gekregen wat ze wou :unsure:
Helemaal van het padje. Bende hippies.
 
In plaats van te sterven of onder paarden terecht te komen zouden ze die energie beter besteden aan vrijwilliger zijn op plaatsen waar een extra paar handen zeer welkom zijn en zich zo nuttig maken in de maatschappij.
Maar dat levert niet genoeg likes en volgers op zeker?
 
In plaats van te sterven of onder paarden terecht te komen zouden ze die energie beter besteden aan vrijwilliger zijn op plaatsen waar een extra paar handen zeer welkom zijn en zich zo nuttig maken in de maatschappij.
Maar dat levert niet genoeg likes en volgers op zeker?
+1
 
Dus volgens jou kan een psycholoog niet helpen om je veerkracht te versterken door te leren hoe je met tegenslagen moet omgaan? Sport, verbeterde conditie, sommige medicatie (in geval van psychische problemen), ... kan allemaal niet helpen om je veerkracht te versterken, maar je hebt het meest aan tegenslagen?

Dat moet je nu eens uitleggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan