Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap nu zelf ook wel niet dat sommige vaccins wel verplicht zijn, zoals polio, maar dat dit vaccin, wat heel de wereld op zijn kop zet, niet verplicht is. Heeft dat dan te maken met dat polio bij kinderen wordt ingeent en dat kinderen moeten beschermd worden tegen onverantwoordelijke ouders? Dat een verplichting van vaccins alleen kan als het is om de gezondheid van een kind te beschermen? Maybe?

Als kinderen in plaats van ouderen vooral slachtoffer waren van corona, dan was dit vaccin misschien allang verplicht.

Mja, prijs is gewoon altijd de meest doorslaggevende factor in een aanbesteding. De winnende offerte is daardoor bijna steeds degene met de laagste prijs.
Correctie: de laagste prijs die voldoet aan de vooropgestelde criteria en de kwaliteitscores.
Ik heb toch nog nooit een europese aanbesteding verkeerd doen landen. Kwam natuurlijk ook omdat de kandidaat die onze voorkeur had, meestal wel zijn prijs kon verlagen tot het punt dat we gebruik konden maken van de versnelde procedure (zodat ook diens concurrenten niet actief aangeschreven moesten worden). :p

Klopt het eigenlijk dat je in Vlaanderen je dag/tijdstip niet kunt kiezen van vaccinatie? Hier in Wallonië kan het wel.

Mijn vriendin heeft gisteren haar eerste spuit gehad (AstraZeneca) en ze voelt zich alsof er een vrachtwagen over haar heeft gereden. Spierpijn van boven tot onder, maar dat gaat ook wel over.

Wat ik wel vreemd vind. Mijn schoonzus en schoonouders hebben hetzelfde beroep en krijgen daardoor voorrang op de vaccinaties. Mijn schoonzus heeft het vorige week gehad, maar mijn schoonouders nog niet (oude strategie 55+ AstraZeneca). Nadat de strategie is veranderd, kregen ze vrij snel een oproep, maar wel voor Pfizer. Wat is hier de logica van?

Een gezinslid heeft ook AstraZeneca toegediend gekregen en heeft ook overal pijn en koorts. Haar collega's eveneens, serieuze bijwerkingen van die prik.

Ze vroegen zich af of dit wel een goed idee is voor bejaarden.

Vandaag ging het al wat beter (2 dagen later)

Horeca toch open onder strenge voorwaarden vanaf 1 mei.
Das wel nog heel lang. Vraag mij af wat ze gaan doen als half-eind april alles nog 't zelfde is als vandaag.

1 mei horeca open ,

ik weet niet , aan de ene kant goed dat er perspectief is .

Aan de andere kant tis nog altijd 2 maanden ,en zal ook onder 'verstrengde' maatregelen zijn ,

en iets zegt me dat de cijfers tegen dan toch wel echt al laag gaan zijn , dat bij te strenge regels er ook weer een afkeuring gaat zijn vd bevolking.

Iedereen weet toch dat als ze nu iets gaan zeggen dat ze binnen 2 maand gaan doen, dat ze dat even snel weer kunnen intrekken. Alles hangt ervanaf hoe de cijfers gaan. Nu aankondigen dat bepaalde dingen binnen 8 weken gaan gebeuren is absurd. Men kan beter stellen "als de cijfers onder die grens gaan, dan dit, als de cijfers terug boven die grens gaan, dan dat". Maar dat soort barometer nope, al bijna een jaar staat dat op de agenda, maar er komt nooit wat van.

Tot zover Bouchez zijn geblaat dat de horeca op 21 maart open moest. :ROFLMAO:

Goed dat er een datum is, al vind ik 1 mei wel echt nog zeer ver weg, ocharme die sector... Je mag dus binnenkort met 10* man in je tuin zitten waar niemand controle op heeft, maar in een gecontroleerde setting met 4 op een terras mag niet. :wallbash:

Met de volatiele situatie zou de planning wat vroeger of later kunnen zijn. Het uitstel vorige week gaf al aan dat niets in steen gebeiteld is. Voor vele mensen geeft het wel een stuk houvast (cfr perspectief) van hoe en wat, dan kunnen ze zich richten op de versoepelingen waar ze al lang op zitten wachten. Maar op de dag af je wekker ervoor zetten zou ik niet doen.

Tot zover Bouchez zijn geblaat dat de horeca op 21 maart open moest. :ROFLMAO:

Goed dat er een datum is, al vind ik 1 mei wel echt nog zeer ver weg, ocharme die sector... Je mag dus binnenkort met 8 man in je tuin zitten waar niemand controle op heeft, maar in een gecontroleerde setting met 4 op een terras mag niet. :wallbash:
Correctie, met 10!

Er is last minute nog een aanpassing doorgevoerd in het akkoord op het Overlegcomité over de 'buitenbubbel': die wordt vanaf 8 maart uitgebreid tot tien personen, in plaats van de eerder gemelde acht. Vanaf die datum mogen ook begrafenissen weer doorgaan met 50 aanwezigen. De social distancing-regels (minstens 1,5 meter) blijven wel gelden.

Verdere versoepelingen volgen later: vanaf 1 april zouden buitenactiviteiten zoals niet-professionele sporttrainingen weer mogen doorgaan met tien personen, en tot 50 mensen voor erediensten en cultuurevenementen. Ook pretparken zouden dan weer open mogen.

In de paasvakantie (5 tot 18 april) zouden kinderen tot 13 jaar dan weer wat meer vrijheid krijgen, bijvoorbeeld om deel te nemen aan jeugdkampen met tot 25 personen.

Het reisverbod blijft verrassend genoeg voorlopig wel overeind: dat zou dan toch blijven gelden tot 19 april, de dag na de paasvakantie dus. Al is er naar verluidt wel speelruimte: als de verschillende gewesten hun quarantainecontroles op orde hebben, zou het afschaffen van het reisverbod weer overwogen kunnen worden.

Vanaf 1 mei zouden er ook versoepelingen binnenskamers op tafel liggen. Dan zou ook de horeca de deuren weer mogen openen, weliswaar "onder strenge voorwaarden".

Ik heb het hier nog al gezegd. Ik ben absoluut geen fan van op zulke momenten al zo ver op voorhand iets gaan uit te rollen.
Ik snap in de verste verte niet hoe je op 1 week van "we kunnen niets beslissen, het is te gevaarlijk" gaat naar een volledig plan van 2 maand.
Wat gaan ze doen als de cijfers gunstiger of net slechter zijn? Op hun woorden terug komen?

Als dit inderdaad is wat ze subiet gaan voorstellen vind ik dat een absolute foute manier van doen. Het VK kreeg daar ook terecht kritiek voor.

Ik heb het hier nog al gezegd. Ik ben absoluut geen fan van op zulke momenten al zo ver op voorhand iets gaan uit te rollen.
Ik snap in de verste verte niet hoe je op 1 week van "we kunnen niets beslissen, het is te gevaarlijk" gaat naar een volledig plan van 2 maand.
Wat gaan ze doen als de cijfers gunstiger of net slechter zijn? Op hun woorden terug komen?

Als dit inderdaad is wat ze subiet gaan voorstellen vind ik dat een absolute foute manier van doen. Het VK kreeg daar ook terecht kritiek voor.
Ja, ik hoop dat ze dat zouden doen, en de mensen zullen dit begrijpen.

Ja, ik hoop dat ze dat zouden doen, en de mensen zullen dit begrijpen.

Denk dat je die mentale weerslag bij veel mensen onderschat als dingen niet zullen doorgaan.

Zulk beleid maak je beter op basis van cijfers ipv data. Zeker in een situatie waar er zoveel factoren zijn die een invloed hebben.
Vind dit echt een totaal foute beslissing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan