Alles is relatief: https://www.verkeerscentrum.be/filebarometer
Je hebt dan percentage gewijs ook geen enorme daling in het verkeer nodig om de files drastisch te verlagen he.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Alles is relatief: https://www.verkeerscentrum.be/filebarometer
Krantenkoppen zitten achter op "mijn" cijfers omdat ze enkel rekeninghouden met gemiddeldes van de afgelopen 7 geconsolideerde cijfers. Dat wil zeggen dat evoluties van 4-10 dagen geleden nog altijd meespelen.Krantenkop vandaag: "Overzicht: Coronacijfers blijven verkeerde kant opgaan"
kan op 2 manieren "verkeerd" zijn nl verkeerd voor onze regering omdat ze ons dan niet meer in het gareel kan houden![]()
Maar er is ook een groot percentage van autos die nooit kan thuiswerken, dus je kan ook niet zeggen dat het erg is omdat er pakweg 70% van de auto's nog altijd rijden.Je hebt dan percentage gewijs ook geen enorme daling in het verkeer nodig om de files drastisch te verlagen he.
Sorry, men perceptie is inderdaad verkeerd. Zijn inderdaad de stukjes waar de grens net over de maas ligt bv in Kessenich en onderaan in Lanaken waar je inderdaad met zoveel wegjes zit.huh? Net eens gecontroleerd. Van Kinrooi (allez, de hoek van België) tot Lanaken (waar de grens even de maas verlaat) zijn er toch maar 2 overgangen (waarvan 1 autostrade) en 4 veerponten? Allez, tenzij Google Maps een brug over de Maas zou vergeten, maar dat betwijfel ik.
En eronder zullen het er ook niet meer dan een stuk of 20 zijn tot aan Wallonië (even Voeren negerend). Vandaar mijn "(relatief) afgesloten" tov Poperinge.
Maar er is ook een groot percentage van autos die nooit kan thuiswerken, dus je kan ook niet zeggen dat het erg is omdat er pakweg 70% van de auto's nog altijd rijden.
Er zijn 1 miljoen kinderen naar school te brengen, er zijn honderdduizenden vrachtwagens per dag, miljoenen mensen moeten toch gaan werken op een job waar telewerk niet mogelijk is (er zijn al meer dan 1 miljoen arbeiders), ...
En je kijkt naar 2 dingen die niks zeggen. Ik weet niet of die mensen op de trein/in de auto een functie uitvoeren die van thuis mogelijk is, en jij ook niet...Treinen zitten vol, file op autostrade
Zijn nog veel mensen die verplicht thuiswerken aan hun laars lappen hoor
Zijt ge nu echt een periode van "lockdown-light" aan het vergelijken met nu? Kan goed zijn dat die mensen toen technisch werkloos thuiszaten en niet aan het thuiswerken waren...Akkoord, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat het thuiswerken nog alles behalve op het niveau zit waar het kan, hoor. Hier vlakbij is een parking waar veel mensen van KMO's parkeren om te gaan werken.
Maart-april was die zo goed als leeg, nu staat die weer voor 70-80% vol en de laatste weken vooral zie je gewoon een toename weer.
Tuurlijk is dat niet representatief, maar het is ook niet goed om onze kop in het zand te steken en te doen alsof er niets aan de hand is.
Tuurlijk werken veel mensen onnodig nog op kantoor. Gedurende de eerste lockdown was onze straat bomvol wagens, nu staat de mijne hier bijna alleen.Akkoord, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat het thuiswerken nog alles behalve op het niveau zit waar het kan, hoor. Hier vlakbij is een parking waar veel mensen van KMO's parkeren om te gaan werken.
Maart-april was die zo goed als leeg, nu staat die weer voor 70-80% vol en de laatste weken vooral zie je gewoon een toename weer.
Tuurlijk is dat niet representatief, maar het is ook niet goed om onze kop in het zand te steken en te doen alsof er niets aan de hand is.
Het beleid en media kan daar ook in helpen hé.
Hier in Limburg zijn nu 2 besmettingen met de ZA-variant opgedoken. Perfecte timing bijvoorbeeld om in hbvl te dreigen met meer controles op thuiswerk om dit te controleren.
Daarom moet je het ook nog niet effectief doen.

Da's niet zijn punt. Zijn punt is dat mensen nog onnodig naar kantoor trekken terwijl thuiswerk voor hun functie perfect zou kunnen.En je kijkt naar 2 dingen die niks zeggen. Ik weet niet of die mensen op de trein/in de auto een functie uitvoeren die van thuis mogelijk is, en jij ook niet...
Zitten we nu dan in een lockdown? En was er meer dan 1?Tuurlijk werken veel mensen onnodig nog op kantoor. Gedurende de eerste lockdown was onze straat bomvol wagens, nu staat de mijne hier bijna alleen.
Ze hebben vorige week gecontroleerd op de Corda Campus. De Campus heeft onmiddellijk alle bedrijven die er ruimte huren verwittigd zodra ze op de hoogte waren. De werkgevers hebben allemaal hun personeel aangespoord zo snel mogelijk te vertrekken. Als een vooruitstrevende tech-site al meedoet aan zoiets, waar zijn we dan mee bezig?Akkoord, maar ik ben er toch wel van overtuigd dat het thuiswerken nog alles behalve op het niveau zit waar het kan, hoor. Hier vlakbij is een parking waar veel mensen van KMO's parkeren om te gaan werken.
Het beleid en media kan daar ook in helpen hé.
Hier in Limburg zijn nu 2 besmettingen met de ZA-variant opgedoken. Perfecte timing bijvoorbeeld om in hbvl te dreigen met meer controles op thuiswerk om dit te controleren.
Daarom moet je het ook nog niet effectief doen.
Hebben ze die lijsten, serieus? Ik denk van niet, hoor. Ze kunnen die wel aanmaken en ik hoop dat elke dokter dit nu al gedaan heeft, maar da's imho geen simpele query.Hoe wil je nu de druk op uw zorgsysteem verminderen als je niet de risicopatiënten voorneemt? Men is hier van oktober al mee bezig. Huisartsen hebben die lijsten, ze hadden perfect een database kunnen openen waarop huisartsen dit kon opladen.
Het probleem is dat je het niet hard kan maken, omdat je nu eenmaal geen cijfers hebt (tenzij men betrapt wordt door inspectie, maar hoe groot is die kans eigenlijk?). Je hebt alleen de (vele) getuigenissen (zowel in positieve als negatieve zin) om je op te baseren.Zitten we nu dan in een lockdown? En was er meer dan 1?
En ik ga niet ontkennen dat het voorvalt, de vraag is in welke mate. Iedereen zit hier conclusies te trekken zonder alle feiten te kennen. Als je als bediende klanten moet ontvangen/post verwerken is het perfect normaal (en wettelijk) dat je op kantoor zit. Iets wat tijdens de lockdown niet zo was.
Anekdotisch bewijs is anekdotisch...
Die zitten daar alle 3 gewoon op een laptopje te tikken, moet je idd voor op het werk in zelfde ruimte zonder mondmasker zitten!

Belangrijk voor sommigen: omdat de cijfers altijd wat vertragend is, hoeft dit slechts enkele dagen aan te houden om de opening van kappers op 13 februari een feit te maken. Allez, ik zie toch niet, zélfs met de slechte rapporten over mogelijke toekomst (die van verschillende scenario's uitgaan), hoe de regering nu nog zijn staart zal intrekken als het vanaf dit weekend in de kranten (huidige cijfers) positief eruit zal zijn.
Het is en blijft een politieke beslissing natuurlijk.Bepaalde virologen zijn toch al in de media gaan verklaren dat er geen perspectief is voor hen?