Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht initieel ook dat de meeste hooligans tegen de corona avondklok waren maar blijkt dat het gewoon geen politieke rellen zijn. Beetje looting en rioting door de jeugd onder de noemer van politieke betoging (Hier denk ik wel dat BLM een trend heeft gezet :( ). Er was deze morgen iemand op radio 1 die zei dat de rellen van gisterenavond geen iota te maken hadden met de effectieve coronamaatregelen.

zucht. via info in dit artikel eens die groep 'eindhoven 040 - Rellen en Rwina!' opgezocht op telegram... my eyes!

Wist niet eens dat dat kon maar inderdaad. Wat daar staat is eigenlijk echt onrustwekkend.

"Vrijdag om 17:30
Winkelcentrum Woensel
Al het persoonlijk bezit van mensen zoals auto’s, huizen en fietsen laten we met rust. Winkels die toch genoeg verdienen mogen geneukt worden. Kleine ondernemingen of bekende buurt ondernemingen niet!"
"Breng je kk wapens"

aktiesport winkels centrum kapot maken en alles meenemen

Luister dan boyss ik wil jullie gwn zien in wcw vrijdag Wollah moet efe nieuwe pattas hebben

Bijna ik zet rwina op die kkr Woensel, focus op jumbo

WINACTIE! Motoragent nu laten vallen op kruisstraat en je wint barkie!

Allemaal wapens van naalden, vuurwerk en vuurbommen

Foto's van agenten op hun knieën met een wapen tegen hun hoofd enzo. 👌 🤮

Q4 call was vanmiddag, de resultaten uit phase 3 zijn volgende week beschikbaar.
Met betrekking op bovenstaande: het vaccin wordt zeker niet in Beerse geproduceerd.
Heeft Beerse überhaupt zo'n productielijn staan? Ik heb daar nu toch een paar jaar rondgelopen en dat zijn toch vooral kantoorgebouwen en labo's?

Als het al in België was, zou ik gokken dat productie in Geel zat?

Wtf waar slaagt dat op :/.. ik spreek net van een solidariteit naar mensen met kinderen.
Ik denk dat iedereen wel ziet wat men ziet. Horeca is dicht, contactberoepen dicht, geen enkel evenement, al maanden 1 knuffelcontact, geen kerst en nieuw, verplicht thuiswerk, winkelstraten zijn praktisch leeg door de vele maatregelen.. en nog blijven de cijfers hoog. Iedereen past zich al maanden aan en nog is er zero perspectief.
Dan moet je durven toegeven dat er een probleem is bij de scholen. Of op zijn minst al bij de buitenschoolse activititeiten.
Jammer dat dat niet past in uw werkritme, er past in mijn normaal bestaan (en in dat van alle anderen) zoveel niet waaraan ik mij dagdagelijks moet aanpassen.

https://www.hln.be/binnenland/besme...4VPSb7y3upQTwFbu2AoY6YRr5KZ5a5WlBBjHpDpkn0Mko
Wie zegt dat dit niet al maanden aan de gang was maar gewoon onder de radar bleef?
Sory maar wie zegt dat dit niet past in mijn werkritme. Gezien ik zelfstandig ben heb ik daar geen enkel probleem mee maar niet iedereen heeft die luxe om zelf te beslissen wat en hoe. Iedereen zit te leuteren over thuiswerk maar er zijn genoeg sectoren waar dit helemaal niet kan. Of hoe nog maar eens diegene met een niet fysieke job zitten te kakken op diegen die wel fysieke arbeid leveren. Maar ja dat is natuurlijk maar de minderheid he, wie kan nu niet van thuis werken zeg.
Laten we ander savond nog eens buiten komen om te klappen voor de zorg, de mensen in de voeding en vrachtwagenchauffeurs. Je weet wel, die personen waarvan we zo blij waren dat ze er waren in het begin van de crisis.

Ale, kinderen onder 12j maar 1 buitenschoolse activiteit meer.
Nadat onze gemeente dit volledig verboden had en pas sinds half deze maand terug toestond, zijn ze toch 1x naar de zwemles gekund. Jammer dat ik het geen week eerder wist, dan had ik ze niet blij gemaakt met een dode mus 😂

Heeft Beerse überhaupt zo'n productielijn staan? Ik heb daar nu toch een paar jaar rondgelopen en dat zijn toch vooral kantoorgebouwen en labo's?

Als het al in België was, zou ik gokken dat productie in Geel zat?
Neen, er is geen productie in Beerse. Voor EU gebeurt dit in Leiden en daarbuiten ook CROs in US, India en South Afrika.

op https://covid-vaccinatie.be/nl hebben ze nu ook een grafiek toegevoegd met de "theoretische" vaccins die beschikbaar zijn. Maw, degene die dus beschikbaar zijn als je rekening houdt met het feit dat er nog mensen hun 2e dosis moeten krijgen.

Dit geeft mooi aan dat, ondanks het gebash op de snelheid, de beslissing om de vaccins direct per 2 dosissen te reserveren wellicht de juiste was. Je ziet heel duidelijk dat we anders al deze week in de shit zaten met de 2e prik voor een grote groep mensen.

Eens we 100% zeker zijn van de farmaleveringen kunnen we misschien afstappen van dit principe, maar het lijkt me dus aangewezen om momenteel niet teveel uit te gaan van een vlekkeloos verloop van de leveringen.

op https://covid-vaccinatie.be/nl hebben ze nu ook een grafiek toegevoegd met de "theoretische" vaccins die beschikbaar zijn. Maw, degene die dus beschikbaar zijn als je rekening houdt met het feit dat er nog mensen hun 2e dosis moeten krijgen.

Dit geeft mooi aan dat, ondanks het gebash op de snelheid, de beslissing om de vaccins direct per 2 dosissen te reserveren wellicht de juiste was. Je ziet heel duidelijk dat we anders al deze week in de shit zaten met de 2e prik voor een grote groep mensen.

Eens we 100% zeker zijn van de farmaleveringen kunnen we misschien afstappen van dit principe, maar het lijkt me dus aangewezen om momenteel niet teveel uit te gaan van een vlekkeloos verloop van de leveringen.
Interessant. Vlaanderen heeft ondertussen ook dezelfde vaccinatiegraad als Wallonië. Geeft vertrouwen in de aanpak op dit vlak.

Dan redeneer je werkelijk worst case zoals aangegeven bij die metric. Als je weet dat de Ze dosis ook 42 dagen ipv 21 dagen later mag is dat wel zeer conservatief geteld.

Dan redeneer je werkelijk worst case zoals aangegeven bij die metric. Als je weet dat de Ze dosis ook 42 dagen ipv 21 dagen later mag is dat wel zeer conservatief geteld.
Testen in Israël tonen aan dat de beschermingsfactor van één dosis Pfizer "veel lager ligt dan de 52% die Pfizer aangeeft". De tweede dosis triggert een nieuwe immuunreactie waardoor het aantal aanwezige antilichamen 6-12 keer toeneemt tov de eerste dosis.
Ik vraag me dus af wat het voordeel is van 400.000 mensen één dosis te geven, waarbij er geen eens 200 000 enige vorm van bescherming zouden hebben, of in dezelfde periode 200 000 mensen een volledige bescherming te garanderen.
Conclusie: blijf jij maar ongegronde kritiek vanaf de zijlijn leveren, maar laat de mensen met kennis van zaken ons beleid maar uitstippelen.

Zie @ugar hierboven + volgende 2 dingen:
  1. De 2e dosis later toedienen heeft buiten wat ugar aanhaalt ook nog andere mogelijkse gevolgen. Hoe langer mensen half gevaccineerd rondlopen, hoe meer kans er is dat er mutaties ontstaan die immuun zijn aan de antilichamen geproduceert door toediening van het vaccin.
  2. Er is geen enkele test, studie of bewijs voor je stelling. Lees dit maar eens. Dus zeg mij eens waar jouw bronnen zijn om dit te ondersteunen (buiten dat bv. de UK dit ingevoerd heeft zonder effectieve data erover te hebben).
Hier ook een Bloomberg artikel die trouwens in het algemeen het heeft over uitstellen 2e shot. Je zult er veel dingen zien terugkomen die hier al meermaals gezegd zijn, ook als antwoord op jouw posts.

Zie @ugar hierboven + volgende 2 dingen:
  1. De 2e dosis later toedienen heeft buiten wat ugar aanhaalt ook nog andere mogelijkse gevolgen. Hoe langer mensen half gevaccineerd rondlopen, hoe meer kans er is dat er mutaties ontstaan die immuun zijn aan de antilichamen geproduceert door toediening van het vaccin.
  2. Er is geen enkele test, studie of bewijs voor je stelling. Lees dit maar eens. Dus zeg mij eens waar jouw bronnen zijn om dit te ondersteunen (buiten dat bv. de UK dit ingevoerd heeft zonder effectieve data erover te hebben).
Hier ook een Bloomberg artikel die trouwens in het algemeen het heeft over uitstellen 2e shot. Je zult er veel dingen zien terugkomen die hier al meermaals gezegd zijn, ook als antwoord op jouw posts.
WHO zelf heeft gezegd dat de vaccins 6 weken na elkaar kunnen, vandaar dus zijn 42 dagen
WHO: Amid short supplies, vaccine doses can be 6 weeks apart (apnews.com)

of who het bij het rechte eind heeft is een andere zaak natuurlijk

WHO zelf heeft gezegd dat de vaccins 6 weken na elkaar kunnen, vandaar dus zijn 42 dagen

En dat wordt ondertussen weerlegt door Nachman Ash, de wetenschapper die de vaccinatiecampagne leidt in Israël en op basis van data van meer dan 2.000.000 gevaccineerden aangeeft dat de bescherming van een enkelvoudige dosis veel minder effectief is dan wat Pfizer claimt
Even duidelijk zijn, voor het Astra-Zenica vaccin liggen de zaken anders, daar is de bescherming net groter wanneer de twee dosissen verder uit mekaar liggen.

Wat, zoals ik zie, niet op studies, tests of bewijzen gebaseerd is. En brengt alle andere problemen met zich mee die ik + ugar (+ anderen ook al eerder in dit topic) aangekaart hebben.

En zeker in licht van de grootschaligere testen in Israël (die nog niet bekend waren toen WHO dit gezegd heeft) die aantonen dat de werkzaamheid van 1 dosis mogelijks beperkter is dan wat Pfizer-BioNTech aangaf, moet men hier toch voorzichtig mee omgaan.
Toegegeven, in Israel is dit voornamelijk op 60+ getest waar in de clinical trial (waar P-B zich op gebaseerd heeft) meerdere leeftijdsgroepen zaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan