Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terwijl premier Alexander De Croo (Open Vld) telewerk verplicht, vergadert zijn eigen gemeenteraad in Brakel ook vanavond nog fysiek: “Coronaveilig en veel kwalitatiever dan babbelen tegen schermpjes”

Ondertussen gaat de gemeenteraad in Brakel gewoon fysiek door.
Zoiets hou je toch niet voor mogelijk? Zitten ze daar in een lege sportzaal naar elkaar te roepen. Kwestie van het goeie voorbeeld te tonen kan dit wel tellen.
Van mij mogen ze heel die ambtenarie ook eens grondig controleren op thuiswerk.
Mijn moeder voert puur administratief werk uit dat perfect vanop afstand kan gebeuren voor de stad en gaat nog geregeld op het stadhuis werken.
En onze burgemeester iedere dag op Facebook maar propaganda maken hoe goed we wel niet bezig zijn. Zum kotzen!
Dit is echt ronduit schandalig. Hier verloopt de gemeenteraad volledig digitaal
De Croo zal ook wel duidelijk maken dat dit niet meer kan

Dat weet ik. Ge kunt u daarentegen wel afvragen waarom het twee weken moet duren om dat goed te keuren binnen de huidige omstandigheden.
Probleem is wel dat de extra voorwaarden maken dat Europa moet opdragen voor de bijwerkingen van het vaccin die niet duidelijk omschreven zijn in de goedkeuring. Dus kan ik me wel voorstellen dat daar 2-3 weken over heen gaan.
Maar je zou op zijn minst een voorlopige goedkeuring kunnen geven en de Supply Chain al in werking stellen

Probleem is wel dat de extra voorwaarden maken dat Europa moet opdragen voor de bijwerkingen van het vaccin die niet duidelijk omschreven zijn in de goedkeuring. Dus kan ik me wel voorstellen dat daar 2-3 weken over heen gaan.
Maar je zou op zijn minst een voorlopige goedkeuring kunnen geven en de Supply Chain al in werking stellen
Ik had het inderdaad op een voorlopige goedkeuring, was misschien niet duidelijk. Gezien de context en de manier waarop de boel in heel Europa eigenlijk weer aan het escaleren is, wat dat wat mij betreft gewoon een must.

Dit is echt ronduit schandalig. Hier verloopt de gemeenteraad volledig digitaal
De Croo zal ook wel duidelijk maken dat dit niet meer kan
Het is vorige week of de week ervoor al aangekaart geweest in de krant, maar blijkbaar niet voldoende geweest om in te grijpen.

Het is door situaties als deze dat mensen hun geloof in de politiek verliezen.

Farmabedrijf Johnson & Johnson gelooft dat het in februari groen licht kan vragen bij de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA voor zijn coronavaccin. Het langverwachte product zal in de grote J&J-plant in Beerse van de band rollen.

J&J stelde beloftevolle testresultaten voor die erop wijzen dat de immuunrespons na toediening langdurig is. Meer dan 90 procent van de proefpersonen maakte binnen de maand antilichamen aan, en na 57 dagen iedereen.
Het is nu wachten op de resultaten van de zogeheten derde klinische studie met 40.000 deelnemers. Eind deze maand of begin februari zullen de resultaten waarschijnlijk bekend zijn.
Moederbedrijf J&J wil dit jaar nog 1 miljard dosissen produceren. De 5,2 miljoen dosissen die ons land bestelde, zullen van de Kempense J&J-site in Beerse komen.

Farmabedrijf Johnson & Johnson gelooft dat het in februari groen licht kan vragen bij de Europese geneesmiddelenautoriteit EMA voor zijn coronavaccin. Het langverwachte product zal in de grote J&J-plant in Beerse van de band rollen.

J&J stelde beloftevolle testresultaten voor die erop wijzen dat de immuunrespons na toediening langdurig is. Meer dan 90 procent van de proefpersonen maakte binnen de maand antilichamen aan, en na 57 dagen iedereen.
Het is nu wachten op de resultaten van de zogeheten derde klinische studie met 40.000 deelnemers. Eind deze maand of begin februari zullen de resultaten waarschijnlijk bekend zijn.
Moederbedrijf J&J wil dit jaar nog 1 miljard dosissen produceren. De 5,2 miljoen dosissen die ons land bestelde, zullen van de Kempense J&J-site in Beerse komen.
Hopelijk hebben zij ook geen productie-"issues". Zou super zijn als er half maart kan gestart worden met het toedienen hun vaccin.

Maar je zegt niks. Je maakt toespelingen. Die op weinig slaan.
Ik zeg gewoon dat dat pure relschoppers zijn, net zoals je die bij ons ook hebt.

Trouwens zou je alstublieft eens kunnen stoppen met vrijwel elke post van mij te quoten om er dan een belabberde reply op te geven die nergens op slaat.

Hopelijk hebben zij ook geen productie-"issues". Zou super zijn als er half maart kan gestart worden met het toedienen hun vaccin.
Als we half maart kunnen beginnen met J&J zou dat ook een voorsprong zijn denk ik. Ik meende te herinneren dat ze mikten op begin april? Da's toch al 2 weken gewonnen :) Zeker aangezien je voor dit vaccin geen ingewikkelde logistiek nodig hebt.

Dan gaan we terug maar naar een full lockdown. Met voor iedereen geen enkel contact. dat alleenstaanden en sociaal zwakkeren dan maar pech hebben is dat uw probleem, niet dat van heel de maatschappij. :unsure:
Wtf waar slaagt dat op :/.. ik spreek net van een solidariteit naar mensen met kinderen.
Ik denk dat iedereen wel ziet wat men ziet. Horeca is dicht, contactberoepen dicht, geen enkel evenement, al maanden 1 knuffelcontact, geen kerst en nieuw, verplicht thuiswerk, winkelstraten zijn praktisch leeg door de vele maatregelen.. en nog blijven de cijfers hoog. Iedereen past zich al maanden aan en nog is er zero perspectief.
Dan moet je durven toegeven dat er een probleem is bij de scholen. Of op zijn minst al bij de buitenschoolse activititeiten.
Jammer dat dat niet past in uw werkritme, er past in mijn normaal bestaan (en in dat van alle anderen) zoveel niet waaraan ik mij dagdagelijks moet aanpassen.

https://www.hln.be/binnenland/besme...4VPSb7y3upQTwFbu2AoY6YRr5KZ5a5WlBBjHpDpkn0Mko
Wie zegt dat dit niet al maanden aan de gang was maar gewoon onder de radar bleef?

Wtf waar slaagt dat op :/.. ik spreek net van een solidariteit naar mensen met kinderen.
Ik denk dat iedereen wel ziet wat men ziet. Horeca is dicht, contactberoepen dicht, geen enkel evenement, al maanden 1 knuffelcontact, geen kerst en nieuw, verplicht thuiswerk, winkelstraten zijn praktisch leeg door de vele maatregelen.. en nog blijven de cijfers hoog. Iedereen past zich al maanden aan en nog is er zero perspectief.
Dan moet je durven toegeven dat er een probleem is bij de scholen. Of op zijn minst al bij de buitenschoolse activititeiten.
Jammer dat dat niet past in uw werkritme, er past in mijn normaal bestaan (en in dat van alle anderen) zoveel niet waaraan ik mij dagdagelijks moet aanpassen.

https://www.hln.be/binnenland/besme...4VPSb7y3upQTwFbu2AoY6YRr5KZ5a5WlBBjHpDpkn0Mko
Wie zegt dat dit niet al maanden aan de gang was maar gewoon onder de radar bleef?

De Walen willen niet dus het gaat geen sluiting van de scholen zijn vrees ik.
Maar ja, ze merken dat het rond het hele schoolgebeuren en de activiteiten daarbuiten.
Te veel vermengingen van bubbels.

Nuttig. Als Zweden stopt met betalen, zal Pfizer ook wel stoppen met leveren.
Wat moeten ze doen? Ineens op 1 dag een extra fabriek uit de grond stampen?

Heeft te maken met aantal dosissen dat ze uit een flacon kunnen halen.
Niet met de verminderde leveringen door productieopvoering.

Pfizer heeft leveringen verminderd omdat er meer dosissen uit vorige flacons is gehaald. Dat is omdat contract per dosis is en niet per flacon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan