Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben geen mens om thuis te werken, ik vind zelf dat er te weinig oog is voor mensen die niet willen thuiswerken, het lijkt wel alsof de focus thuiswerk is en dat iedereen zich daar maar moet aan aanpassen.

Mag men een werknemer het recht (?) ontzeggen van toegang tot de gebouwen van de werkgever ?

Laatst bewerkt:
Ik werk nu 2 dagen van thuis per week en ik vind dat perfect. Ze moeten telewerk niet verplichten, want ik moet sowieso 2 tot 3 dagen per week op kantoor zijn (omdat er van IT altijd iemand ter plekke moet zijn), en dan moet ik daar in een half-verlaten kantoor gaan zitten, dat vind ik ook niet leuk. Ik vond het al fijn om wat meer mensen te zien.

Wel, het staat je werkgever vrij dat te doen. Maar de werkgevers verplichten is nog iets anders.

Bij ons zijn ze terug naar pre corona met 1 dag thuiswerk per week, 2 als er iets 'uitzonderlijks' gebeurd (bv ziek kind dat thuis zit).

Dat ze weer over mondmaskers in winkels praten is wel klote ... We gaan de omgekeerde richting uit van de vrijheid ... Terug lente van de vrijheid geworden na lente/zomer/herfst (& winter geskipt) van de vrijheid ...

En het gaat weer de federale zijn die het Vlaanderen oplegt. Kunnen de machtsgeile federale politiekers de regio's niet gewoon laten doen wat ze willen ? Hopelijk word de macht van de federale volgende staatshervorming terug wat afgebouwd. Je ziet het gaat verder dan enkel geldtransfers. Hopelijk houd jan jambon stand deze keer.

Met een gesplitste gezondheidszorg zou er ook geen probleem zijn in Vlaanderen. Dan mocht Brussel lekker zelf dealen met overbevolkte ziekenhuizen ipv te leechen op Vlaanderen :).
Het zorgpersoneel in Brussel verdient dat ook niet om met een torenhoge werkdruk te zitten terwijl de ziekenhuizen in Vlaanderen dan leeg zijn bij manier van spreken, dus ik vind dat kort door de bocht om te zeggen trekt uw plan met uw overbevolkte ziekenhuizen. Maar ik vind wel dat niet de volledige bevolking er de dupe moet van zijn dat er in Brussel minder gevaccineerden en dus meer zieken zijn.

Die mondmaskers hebben ook psychologische gevolgen, het creëert meer angst , het is vervelend voor brildragers, je moet er altijd aan denken (extra stress), je ziet de mimiek van de andere persoon niet, het bemoeilijkt de communicatie ,het vermindert de natuurlijke weerstand, ...

Het zorgpersoneel in Brussel verdient dat ook niet om met een torenhoge werkdruk te zitten terwijl de ziekenhuizen in Vlaanderen dan leeg zijn bij manier van spreken, dus ik vind dat kort door de bocht om te zeggen trekt uw plan met uw overbevolkte ziekenhuizen. Maar ik vind wel dat niet de volledige bevolking er de dupe moet van zijn dat er in Brussel minder gevaccineerden en dus meer zieken zijn.

Die mondmaskers hebben ook psychologische gevolgen, het creëert meer angst , het is vervelend voor brildragers, je moet er altijd aan denken (extra stress), je ziet de mimiek van de andere persoon niet, het bemoeilijkt de communicatie ,het vermindert de natuurlijke weerstand, ...

Mondmaskers blijven ons ook constant aan corona herinneren. Niet gezond voor de psyche, community relaties, etc...

Om het echt achter ons te laten op alle vlakken moeten die mondmaskers overal weg.

En als het systeem gesplitst is dan zorgt iedere regio voor zich. Belgie gaat nu bv ook pas mensen naar Duitse ziekenhuizen sturen als het echt niet anders kan (alle zorg uitgesteld, extra bedden gecreëerd, etc.)

Mondmaskers blijven ons ook constant aan corona herinneren. Niet gezond voor de psyche, community relaties, etc...

Om het echt achter ons te laten op alle vlakken moeten die mondmaskers overal weg.
Akkoord, maar is het niet vooral "het moet overduidelijk beheersbaar zijn zonder speciale inspanning" voordat we het achter ons kunnen laten?
En daar is zeker nog niet iedereen van overtuigd.

1/4 van ALLE kinderen positief daar in wommelgem. En dat zal niet enkel daar in wommelgem zijn.
Virus is everywhere maar dat had ik al langer door.. Voor mij geen probleem trouwens.
Vaccinatie verplichten, ik hoop dat ze dat er door krijgen se. Of zorg ervoor dat ze toch vrijwillig gevacinneerd worden door ziekenhuiskosten ofzo niet meer terug te betalen.

Zo lang een besmetting bij gevaccineerden en jongeren zelden tot (ernstige) symptomen of een hospitalisatie leidt wat betekent dit dan nog? Enkel het risico dat je ongevaccineerden of oudere/zwakke mensen kan besmetten is voor mij toch onvoldoende om het gros van de bevolking dat zich heeft laten vaccineren weer maatregelen op te leggen.

De aankomende extra maatregelen komen er zeker niet alleen omdat Brussel een lagere vaccinatiegraad heeft. Op dit moment is het vooral in Vlaanderen en Wallonië dat het aantal besmettingen heel snel aan het stijgen zijn. Helaas belandt nog steeds meer dan 3 percent van wie positief test in het ziekenhuis. Zonder vaccinaties zouden de cijfers nu dramatisch zijn maar een klein percent van een grote massa kan nog steeds voor hoge cijfers zorgen. 55% van de COVID hospitalisaties op dit moment zijn mensen die een vaccinatie gehad hebben. Positief is wel dat zo'n 50% van de 85+ momenteel een 3de shot heeft gekregen.

Laatst bewerkt:
Zo lang een besmetting bij gevaccineerden en jongeren zelden tot (ernstige) symptomen of een hospitalisatie leidt wat betekent dit dan nog? Enkel het risico dat je ongevaccineerden of oudere/zwakke mensen kan besmetten is voor mij toch onvoldoende om het gros van de bevolking dat zich heeft laten vaccineren weer maatregelen op te leggen.
Een argument tegen mondmaskers en andere extra maatregelen is ook dat ze de pandemie nog langer gaan uitrekken in de tijd, alle besmettingen nu geven extra resistentie tegen het virus later.

Het argument "er is meer in de wereld dan corona", of toch zaken in dat genre, gaan ook op voor zaken zoals de griep ed. Hierboven werd er toch ook al aangehaald dat er nu meer mensen lijken te zijn met dergelijke symptomen en nu langer uit lijken te zijn met andere ziektes. Dit kan ook escaleren tot in het ziekenhuis ed. Als er nu meer mensen in het ziekenhuis belanden EN andere zaken, is dat ook iets om rekening mee te houden.

Dus ja, goed, met mondmaskers (al zou ik er zelf enorm hard van balen trouwens) "rekken" we het misschien een klein beetje, maar uiteinlijk moet het behapbaar blijven in de zorg, dat is altijd het doel geweest. Vandegucht zei zelf pas nog in een interview dat hij een heel normaal voorjaar verwacht, maar nu zitten we nog een beetje in een vervelend periode.

Mensen die een mondmasker willen dragen moeten dat zeker doen, maar iedereen terug gaan verplichten vind ik wel wat te ver gaan.

Het viel mij afgelopen vrijdag al op dat er terug meer mensen in de winkel een masker droegen, maar dat moet in de huidige omstandigheden de keuze van de mensen zelf blijven.
Wanneer het ergens echt te druk is zou ik mijn masker ook nog wel opzetten, maar in andere omstandigheden echt niet.

Meer dan 50% van de coronapatiënten in het ziekenhuis is gevaccineerd...

Dit. Gevaccineerd? Geen garantie op het niet krijgen van de ziekte en zelfs als je geen symptomen hebt, kan je wel besmettelijk zijn voor anderen.

Gebruik van Covid Safe (?) Ticket geeft een vals gevoel veiligheid.
Maar dat CST terugdraaien zal men niet doen, dat zou teveel gezichtsverlies zijn.

Dit. Gevaccineerd? Geen garantie op het niet krijgen van de ziekte en zelfs als je geen symptomen hebt, kan je wel besmettelijk zijn voor anderen.

Gebruik van Covid Safe (?) Ticket geeft een vals gevoel veiligheid.
Maar dat CST terugdraaien zal men niet doen, dat zou teveel gezichtsverlies zijn.
Dat is nu het derde ballonnetje op twee pagina's dat je oplaat. Anderen geven duidelijke tegenargumenten, maar dan blijft het stil. Zou je daar ook op willen ingaan? Want anders blijft het toch een beetje roepen langs de kant, doof voor alle redelijke tegenargumenten...

De risicogroepen in harde lockdown zetten, en de rest vrij laten zei je. Maar anderen hebben al opgemerkt dat je dan een veel groter deel van de bevolking gaat vastzetten dan je misschien wel zelf denkt. En je zet die mensen echt vast in tegenstelling tot nu, wat economisch en sociaal zware gevolgen zal hebben. Voor hen persoonlijk en voor iedereen. Daar ga je ook wel erg licht over.

Maar in plaats van daarop te reageren, gaat het daarna over vaccinatie van -12-jarigen. Vooral maatregelen die jou niet raken, heb ik de indruk. En nu gaat het over dat CST een vals gevoel van veiligheid geeft... Alsof een ander systeem op dit moment al veel duidelijker en veiliger zou zijn? Alsof er niet grote voordelen zijn aan dit gebruik ervan?

Benieuwd naar de evolutie in Denemarken, waar ze toch alle(?) maatregelen overboord hadden gegooid. De cijfers beginnen daar nu ook weer te stijgen (logisch) en de vaccinatie lag daar toch niet hoger dan hier volgens mij.

Dat is nu het derde ballonnetje op twee pagina's dat je oplaat. Anderen geven duidelijke tegenargumenten, maar dan blijft het stil. Zou je daar ook op willen ingaan? Want anders blijft het toch een beetje roepen langs de kant, doof voor alle redelijke tegenargumenten...

De risicogroepen in harde lockdown zetten, en de rest vrij laten zei je. Maar anderen hebben al opgemerkt dat je dan een veel groter deel van de bevolking gaat vastzetten dan je misschien wel zelf denkt. En je zet die mensen echt vast in tegenstelling tot nu, wat economisch en sociaal zware gevolgen zal hebben. Voor hen persoonlijk en voor iedereen. Daar ga je ook wel erg licht over.

Maar in plaats van daarop te reageren, gaat het daarna over vaccinatie van -12-jarigen. Vooral maatregelen die jou niet raken, heb ik de indruk. En nu gaat het over dat CST een vals gevoel van veiligheid geeft... Alsof een ander systeem op dit moment al veel duidelijker en veiliger zou zijn? Alsof er niet grote voordelen zijn aan dit gebruik ervan?
Ik volg deze thread al een tijdje niet meer op de voet. Maar is er hier al ergens een deftige reden gegeven waarom we kinderen niet vaccineren?

Ik vind CST op zich een relatief goed systeem, al blijf je met de gevaarlijke mix van gevaccineerden en negatief getesten zitten. Maar zonder verpichtte vaccinatie ga je daar nooit aan kunnen ontsnappen. Een lockdown voor de risicogroepen is al helemaal absurd aangezien de besmettingen vooral via kinderen lopen. Ga je de risicogroepen dan in lockdown houden tot er geen kinderen meer zijn ofzo?

Dit weekend in Het Nieuwsblad:
De eerste analyse: het zijn vooral niet-gevaccineerde mensen die na een besmetting met het coronavirus in het ziekenhuis belanden. Per 100.000 volledig gevaccineerde 65-plussers liggen er nu 8,8 in het ziekenhuis. Bij niet-gevaccineerde leeftijdsgenoten zijn dat er 25,3 – bijna drie keer meer dus.

Bon we zullen zo goed als zeker vanaf volgende week terug het mondmasker uit onze achterzak mogen halen als we de supermarkt binnen stappen. Dit is louter een met de bedoeling 'Pas op! Het virus is nog onder ons!'.

Het enige cijfer waar dit een negatief effect zal op hebben, is op de omzetcijfers van de detailhandel. Ik ben veel minder geneigd om eens te gaan shoppen als ik de hele tijd met een mondmasker moet oplopen. Al een geluk dat ik nadien zonder mondmasker ergens gezellig in de kroeg aan de toog kan gaan hangen.

Benieuwd naar de evolutie in Denemarken, waar ze toch alle(?) maatregelen overboord hadden gegooid. De cijfers beginnen daar nu ook weer te stijgen (logisch) en de vaccinatie lag daar toch niet hoger dan hier volgens mij.
Was dat hier ook niet de bedoeling eens 70% van de bevolking gevaccineerd is?

Nu wil men weer verstrengingen invoeren. Bij het grootste deel van de bevolking is er toch geen draagvlak meer?

Slangen op maandag verwoord het mooi..

Intussen lijken antivaxers wel dolgelukkig dat er ongeveer evenveel gevaccineerde als ongevaccineerde patiënten in het ziekenhuis terechtkomen. Men gaat dan wel domweg voorbij aan het feit dat de gevaccineerden met tien keer zoveel zijn. We moeten bovendien de vraag durven te stellen hoeveel kwetsbare gevaccineerden besmet worden door wie weigert zich te vaccineren. Want niet alleen het risico op ziekenhuis en overlijden is zowat tien keer lager, ook het risico om besmet te worden en anderen te besmetten is zoveel lager.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan