Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vermoed dat er over enkele weken ook wel een API ter beschikking zal komen om dit in andere systemen te integreren:
Trouwens net dit tegengekomen: https://www.hln.be/binnenland/het-debat-moet-tomorrowland-kunnen-doorgaan~a1b7820b/
Volgens VTM-nieuws mag dus enkel de politie die controles doen. Ik vermoed omdat er ook een identiteitscontrole bij te pas komt, wat op zich ook logisch zou zijn, anders kan je gewoon met iemand anders zijn gegevens inloggen in de app of iemand anders zijn certificaat gebruiken.

Zonder identiteitscontrole streeft het certificaat inderdaad zijn nut voorbij, daar had ik nog niet bij stilgestaan ;)

Maar dat blijft natuurlijk in theorie, je bent enkel verplicht je identiteit vrij te geven aan de politie. Vrijwillig mag altijd en de organisatie mag je altijd de toegang ontzeggen indien je het niet doet.
 
Trouwens net dit tegengekomen: https://www.hln.be/binnenland/het-debat-moet-tomorrowland-kunnen-doorgaan~a1b7820b/
Volgens VTM-nieuws mag dus enkel de politie die controles doen. Ik vermoed omdat er ook een identiteitscontrole bij te pas komt, wat op zich ook logisch zou zijn, anders kan je gewoon met iemand anders zijn gegevens inloggen in de app of iemand anders zijn certificaat gebruiken.

Zonder identiteitscontrole streeft het certificaat inderdaad zijn nut voorbij, daar had ik nog niet bij stilgestaan ;)

Maar dat blijft natuurlijk in theorie, je bent enkel verplicht je identiteit vrij te geven aan de politie. Vrijwillig mag altijd en de organisatie mag je altijd de toegang ontzeggen indien je het niet doet.
Vind ik heel straf, dat maakt dat het coronacertificaat als voorwaarde voor concerten, horeca, ... zoals toch ook ooit op tafel lag (of ligt, geen idee), ook onhaalbaar is.
Uit mijn pukkelpopjaren herinner ik me dat vrijwilligers daar ook checkten of de ID matcht met de naam op het ticket, dus ik vermoed dat dus zoals in je laatste regel zal (zou) gaan?
 
Dat sluitingsuur dat nog steeds behouden blijft, nu op 1u, dat is toch echt gewoon een pestmaatregel. Welke verantwoording kan daarvoor nu nog gegeven worden? Elk weekend zie je de mensen op het sluitingsuur gewoon samenkomen op pleinen of thuis. Met virusbestrijding heeft dit niks meer te maken.
 
Trouwens wel opvallend hoe "JM Dedecker zet terrassen buiten" hier werd onthaald als "eindelijk een burgemeester die het opneemt voor zijn bevolking". Nu zijn er 2 burgemeesters die dat ook doen (en die een stuk minder verdienen door die maatregel trouwens) en nu is het plots dat het toch niet kan dat burgemeesters zoiets kunnen kiezen.

Vergelijking gaat niet echt op want in beide situaties kaart ik (en anderen) de kafka aan. Het was zo met de terrassen, het was zo met de grote versoepelingen begin juni, en het gaat zo verder. Enorm vele geklaag en gezaag van de (sorry) moraalbrigade dat alles te vroeg komt, er een XXXe golf op onze afkomt, we onze zomer verkloten, we niet meer op ICU gaan kunnen terecht komen na een ongeval, etc.

Als JMD aanhaalt dat er buiten een bijna nulrisico is, wordt hij uitgelachen en belachelijk gemaakt. Kijk nu we zijn 2 maand verder en de cijfers zijn spectaculair gedaald ondanks de versoepelingen die véél te snel kwamen.

Om dan nu twee burgemeesters te hebben die met drogredenen een festival komen verbieden, is even grote kafka en (sorry again) total bullshit.
 
Vergelijking gaat niet echt op want in beide situaties kaart ik (en anderen) de kafka aan. Het was zo met de terrassen, het was zo met de grote versoepelingen begin juni, en het gaat zo verder. Enorm vele geklaag en gezaag van de (sorry) moraalbrigade dat alles te vroeg komt, er een XXXe golf op onze afkomt, we onze zomer verkloten, we niet meer op ICU gaan kunnen terecht komen na een ongeval, etc.

Als JMD aanhaalt dat er buiten een bijna nulrisico is, wordt hij uitgelachen en belachelijk gemaakt. Kijk nu we zijn 2 maand verder en de cijfers zijn spectaculair gedaald ondanks de versoepelingen die véél te snel kwamen.

Om dan nu twee burgemeesters te hebben die met drogredenen een festival komen verbieden, is even grote kafka en (sorry again) total bullshit.
Maar ook hier weer "drogredenen om het te verbieden". Die burgemeesters verdienen sloten geld aan zo'n festival, waarom zouden ze drogredenen zoeken om het te verbieden?

Ze moeten zelfs geen reden hebben om het te verbieden he, TML heeft maanden moeten zoeken naar een locatie waar ze het wouden toelaten... De burgemeester kan elk jaar zeggen "nee, niet hier"...
 
Het zal niet zo gemakkelijk zijn maar mss een weide zoeken in een ander dorp waar de burgemeesters niet vervelend doen?
 
Het zal niet zo gemakkelijk zijn maar mss een weide zoeken in een ander dorp waar de burgemeesters niet vervelend doen?
Niet gemakkelijk? Zeg maar onmogelijk. Heel Tomorrowland is conceptueel gebaseerd op de Schorre als setting met een hoofdpodium dat speciaal aangepast is om in die kuipvorm te passen. er zijn gewoon teveel investeringen gedaan daar om even te verkassen.
 
Niet gemakkelijk? Zeg maar onmogelijk. Heel Tomorrowland is conceptueel gebaseerd op de Schorre als setting met een hoofdpodium dat speciaal aangepast is om in die kuipvorm te passen. er zijn gewoon teveel investeringen gedaan daar om even te verkassen.
Daar kan ik wel in bijtreden. De schorre van voor Tomorrowland is niet meer degene die het nu is. Bepaalde delen vol gecementeerd ed. Allemaal mooi als het festival er is, maar hierna niet altijd even functioneel. Misschien moeten we hier toch maar een topic over afscheiden. Mods?
 
Vind ik heel straf, dat maakt dat het coronacertificaat als voorwaarde voor concerten, horeca, ... zoals toch ook ooit op tafel lag (of ligt, geen idee), ook onhaalbaar is.
Uit mijn pukkelpopjaren herinner ik me dat vrijwilligers daar ook checkten of de ID matcht met de naam op het ticket, dus ik vermoed dat dus zoals in je laatste regel zal (zou) gaan?
Inderdaad, het is, dacht ik toch ook gewoon een kwestie van "ID tonen", want tickets zijn sowieso op naam. En inderdaad, je 'moet' je ID niet laten zien, maar dan mag Pkp (of whatever) je ook gewoon weigeren.

Anders wordt het inderdaad gewoon een spelletje "gsm doorgeven", waarbij er duizenden mensen met iemand anders' zijn/haar certificaat binnen geraken.
 
Maakt het uit dat je gedronken hebt de avond/nacht voor een test? :p
Ja, wie gedronken heeft kan niet via de neus getest worden, enig alternatief is via de anus. :unsure:

Volgens mij maakt het helemaal niet uit of ge gedronken of gegeten hebt of whatever voor een test
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Ja, wie gedronken heeft kan niet via de neus getest worden, enig alternatief is via de anus. :unsure:

Volgens mij maakt het helemaal niet uit of ge gedronken of gegeten hebt of whatever voor een test
Hmm dan toch maar is denken of die pintjes het me waard zijn :unsure: .

Nee k vind juist dat ge vijftien minuten op voorhand niet mag eten, drinken, roken, ... . Dus zal wel geen probleem zijn neem ik aan.
 
Hmm dan toch maar is denken of die pintjes het me waard zijn :unsure: .

Nee k vind juist dat ge vijftien minuten op voorhand niet mag eten, drinken, roken, ... . Dus zal wel geen probleem zijn neem ik aan.
als ge er genoeg drinkt voel je dat niet meer hoor :unsure:
Alle, volgens anderen toch, zelf nog niet geprobeerd.
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Trouwens net dit tegengekomen: https://www.hln.be/binnenland/het-debat-moet-tomorrowland-kunnen-doorgaan~a1b7820b/
Volgens VTM-nieuws mag dus enkel de politie die controles doen. Ik vermoed omdat er ook een identiteitscontrole bij te pas komt, wat op zich ook logisch zou zijn, anders kan je gewoon met iemand anders zijn gegevens inloggen in de app of iemand anders zijn certificaat gebruiken.

Zonder identiteitscontrole streeft het certificaat inderdaad zijn nut voorbij, daar had ik nog niet bij stilgestaan ;)

Maar dat blijft natuurlijk in theorie, je bent enkel verplicht je identiteit vrij te geven aan de politie. Vrijwillig mag altijd en de organisatie mag je altijd de toegang ontzeggen indien je het niet doet.
Ze hebben eens nagedacht ;)
VRTNWS zei:
Privé-bewakingsagenten mogen coronacertificaten controleren tijdens festivals
Om de bezwaren van de burgemeesters van Boom en Rumst tegen Tomorrowland tegemoet te komen heeft het Overlegcomité beslist dat privé-bewakingsagenten het coronacertificaat van festivalbezoekers zullen mogen controleren. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) gezegd in "Het Journaal". De beslissing moet wel nog in regelgevende teksten worden vertaald, zegt ze.
 
Omdat sommige mensen verder kijken dan zichzelf...

En zoals @Loser ook al zegt, de redenen zien hier al tal van keren gepasseerd. Maarja, als je ze negeert of niet als reden aanvaard zal je het nooit inzien.

Ik wil ook terug op restaurant gaan, op café kunnen gaan, reizen zonder zorgen, festivals doen, ... Maar dan wel als het veilig is. En niet enkel voor mij die dan al gevaccineerd zou zijn, maar voor iedereen.
Zijn mensen hier onlangs ook niet over beginnen stijgeren om dingen toe te laten enkel voor gevaccineerden? En nu stellen dezelfde mensen hetzelfde voor :sarcastic:

En zoals ik al zei, ik ben niet tegen het doorgaan van pukkelpop of TML. Momenteel ben ik ook niet voor. Ik heb gewoon geen glazen bol dus ga nu nog geen mening vormen over een situatie binnen 2maand die nog kan veranderen.
En PS: tegen PKP/TML gaan misschien (afgaand op projecties van de huidige vaccinatiecijfers is dat nog geen zekerheid) alle dertigers gevaccineerd zijn. Maar ga je PKP/TML dan enkel 30+ maken? :unsure:
Ik ben de afgelopen weken al een aantal keren op restaurant en op café geweest, gewoon zonder vaccinatie en is ook gewoon veilig.
Net zoals dat vorige zomer met alle genomen maatregelen ook gewoon veilig was, en dat zonder vaccinaties!
 
De redenen waarom mensen zich niet willen vaccineren zal inderdaad voor iedereen anders zijn, maar je hoort toch vaak dat vooral is wegens de "mogelijke" langetermijneffecten.

Dat er weinig studies zijn over de langetermijneffecten na een besmetting klopt, maar mensen die zich laten informeren door studies lijken mij net niet de mensen te zijn die zich niet willen vaccineren eerlijk gezegd. Meestal is dat het gebrek aan de juiste informatie. Althans de mensen die ik ken/hoor.

Ik vind trouwens dat het onderschat wordt door mensen die geen vaccin willen nemen. Er zijn volgens mij ook genoeg voorbeelden van mensen zonder longaandoeningen die nog veel last hebben.
De langetermijneffecten, tja, daar weten we nog totaal niks van he, er word vaak gezegd dat die er totaal niet zullen zijn. Dat is heel goed mogelijk, maar feit is dat we dat op dit moment gewoon nog niet weten.

Het belangrijkste punt zijn volgens mij dan de bijwerkingen die wel al bekend zijn en dan zijn er de standaard lichte bijwerkingen die als je ze zou krijgen ook snel over zijn, maar er zijn ook zwaardere bijwerkingen die van langere duur zijn en die zelfs een blijvend effect kunnen hebben. En ja, oke, ze zijn dan misschien wel zeldzaam, maar ze zij er wel.

Dan heb ik het over:
De bloedklonters
De hartspierontsteking

Maar er zijn ook:
Verlammingsverschijnselen (blijkbaar, heb er enkele filmpjes van gevonden, zou wel maar tijdelijk zijn)
Zware hoofdpijn die niet lijkt te verdwijnen en waartegen niks helpt (artikel van enkele maanden terug)

En waarschijnlijk ook nog wel andere zaken???


Wat ik mij dan afvraag, er zijn hier heel wat mensen die serieus zitten hameren op dat vaccineren en mensen proberen te overtuigen.
Stel nu dat er mensen die jij overtuigt hebt achteraf zware bijwerkingen krijgen en er misschien zelfs aan overlijden, het besef dat jij daar dan een hele grote verantwoordelijkheid in draagt, dat is toch gewoon onleefbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan