Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ze de gezondheid van die vrienden niet belangrijk genoeg vinden en kiezen voor niet te vaccineren, dan is het gevolg nu eenmaal dat die vriendschap misschien voorbij is. Dan moeten ze daar ook niet over komen wenen he.
Net zomin als vaxxers niet moeten komen wenen dat antivaxxers niet mee willen met de vaccinaties. We leven nog altijd in een samenleving waar mensen zelf die keuze mogen maken.

Net zomin als vaxxers niet moeten komen wenen dat antivaxxers niet mee willen met de vaccinaties. We leven nog altijd in een samenleving waar mensen zelf die keuze mogen maken.
Maar antivaxxers verkondigen nogal dikwijls onwaarheden en hoaxes, daar mag zeker over gezeurd worden (moet zelfs) als die informatie gewoon pertinent onjuist is. Je verwart het daar wat mee denk ik 😉

Leugens verkondigen of gevolgen dragen is iets totaal anders.

Maar antivaxxers verkondigen nogal dikwijls onwaarheden en hoaxes, daar mag zeker over gezeurd worden (moet zelfs) als die informatie gewoon pertinent onjuist is. Je verwart het daar wat mee denk ik 😉

Leugens verkondigen of gevolgen dragen is iets totaal anders.
Je kan perfect een vaccinatie weigeren en niet mee zijn met de hele antivaxx kliek. Ik ken zo verschillenden uit mijn kring, die gaan ervan dat Covid vanzelf wel zal afnemen nu de vaccinatiegraad stijgt. Het risico op een covid besmetting nemen ze daarbij.

Het is ook een eigen keuze om u wel of niet op regelmatige basis te wassen en verzorgen, maar als mensen er voor kiezen zich niet te verzorgen en wassen dan moeten ze ook niet vreemd opkijken als mensen hen links gaan laten liggen na een tijd, of er commentaar op gaan geven.
Bepaalde keuzes maken houdt nu eenmaal bepaalde gevolgen en reacties in he van mensen rondom u.

Dusja alhoewel het een vrije keuze is, moeten mensen die zich niet willen laten vaccineren, er ook maar tegen kunnen dat daar kritiek op komt van hun omgeving en de maatschappij, zéker als die mensen ook nog eens constant expliciet laten horen dat ze zich toch zeker niet zullen laten vaccineren.

Je kan perfect een vaccinatie weigeren en niet mee zijn met de hele antivaxx kliek. Ik ken zo verschillenden uit mijn kring, die gaan ervan dat Covid vanzelf wel zal afnemen nu de vaccinatiegraad stijgt. Het risico op een covid besmetting nemen ze daarbij.
Dat ontken ik toch niet. dat is hun keuze, maar waarschijnlijk 1 met gevolgen, bepaald door de overheid.

Er zijn bij mij toch ook enkele mensen een paar trapjes lager gevallen in mijn achting na de corona crisis. Gelukkig heeft niemand van mijn intieme kring al te hard buiten de lijntjes gekleurd (behalve enkele oudere familieleden ken ik wel niemand die de regels echt 100% heeft gevolgd, maar er zijn natuurlijk gradaties) maar er zijn er toch die ik minder snel zal uitnodigen voor bepaalde zaken of wiens mening net dat ietsje minder waard is geworden wat mij betreft.

Van die personen die gewoon hebben verder geleefd en alle maatregelen (soms met de nodige fierheid of veel lawaai op social media) naast zich neer legden, dat rijmt niet echt met mijn persoonlijke waarden en normen. Ik vind dat trouwens nog iets anders dan politieke strekkingen. Ik heb (goede) vrienden uit alle kampen, maar zolang je politieke mening niet richting het illegale gaat (racisme bijvoorbeeld) is het maar gewoon dat: een politieke mening. Systematisch bijna alle maatregelen naast je neer leggen, nog gewoon tientallen personen zien in volle COVID golf en al van dat, dat is voor mij gewoon egoïsme van de bovenste plank, en dat vind ik veel moeilijker om te 'tolereren' dan een mening die afwijkt van de mijne.

Qua vaccinatie hangt het er bij mij een beetje van af. Iemand die echt oprechte twijfels heeft en de boel nog wat wil afwachten, daar kan ik al veel gemakkelijker mee leven dan iemand die aangeeft dat 'het virus hem/haar toch niks kan doen' (egoïsme) bijvoorbeeld, of dat COVID toch maar overroepen is.

Edit:

Ik ken zo verschillenden uit mijn kring, die gaan ervan dat Covid vanzelf wel zal afnemen nu de vaccinatiegraad stijgt. Het risico op een covid besmetting nemen ze daarbij.
Dat vind ik dan weer wel een compleet belachelijke reden. Dat zijn dus mensen die anderen de (enorm kleine) risico's laten nemen en de (zeer beperkte) ongemakken laten ervaren om dan zelf maximaal mee te profiteren van de acties van anderen. Moest iedereen zo denken dan behaalden we gewoon nooit de nodige vaccinatiegraad. Voorts is 'het risico' niet enkel voor die niet-gevaccineerden. Mutaties en dergelijke ontstaan gemakkelijker als er meer mensen niet gevaccineerd zijn, maar dat is hier ondertussen al vaak uitgelegd.

Ik heb het al eens gezegd: de COVID crisis heeft de mooiste kanten van 'de mens' laten zien, maar tegelijk ook wel de lelijkste.

Laatst bewerkt:
Zoals ik eerder zei: keuze mogen ze zelf maken, maar ze moeten ook de gevolgen ervan dragen.
Als maatschappij, als groep, kiezen we ervoor om voor groepsimmuniteit te gaan dmv vaccinaties.
Het zal al moeilijk genoeg zijn groepsimmuniteit te behalen doordat we personen hebben die niet kunnen (ziektes, allergiëen) of niet mogen (jongeren)
Diegenen die wel kunnen, maar niet willen, staan dan voor mijn part ook buiten de groep.
Dat is niet straffen, dat is beschermen van de groep.

Omdat je mensen nog altijd zelf de vrijheid gunt om die keuze voor zichzelf te maken? Zij gunnen jou die vrijheid, waarom kan je dan niet hetzelfde doen?
Tuurlijk iedereen mag die keuze dragen men mag dan ook de gevolgen van die keuze dragen.

Aan de andere kant zijn er genoeg voorbeelden waar we domme keuzes bestraffen dus het is niet alsof dat zo vreemd zou zijn.

Op de man.
Er zijn bij mij toch ook enkele mensen een paar trapjes lager gevallen in mijn achting na de corona crisis. Gelukkig heeft niemand van mijn intieme kring al te hard buiten de lijntjes gekleurd (behalve enkele oudere familieleden ken ik wel niemand die de regels echt 100% heeft gevolgd, maar er zijn natuurlijk gradaties) maar er zijn er toch die ik minder snel zal uitnodigen voor bepaalde zaken of wiens mening net dat ietsje minder waard is geworden wat mij betreft.

Van die personen die gewoon hebben verder geleefd en alle maatregelen (soms met de nodige fierheid of veel lawaai op social media) naast zich neer legden, dat rijmt niet echt met mijn persoonlijke waarden en normen. Ik vind dat trouwens nog iets anders dan politieke strekkingen. Ik heb (goede) vrienden uit alle kampen, maar zolang je politieke mening niet richting het illegale gaat (racisme bijvoorbeeld) is het maar gewoon dat: een politieke mening. Systematisch bijna alle maatregelen naast je neer leggen, nog gewoon tientallen personen zien in volle COVID golf en al van dat, dat is voor mij gewoon egoïsme van de bovenste plank, en dat vind ik veel moeilijker om te 'tolereren' dan een mening die afwijkt van de mijne.

Qua vaccinatie hangt het er bij mij een beetje van af. Iemand die echt oprechte twijfels heeft en de boel nog wat wil afwachten, daar kan ik al veel gemakkelijker mee leven dan iemand die aangeeft dat 'het virus hem/haar toch niks kan doen' (egoïsme) bijvoorbeeld, of dat COVID toch maar overroepen is.

Edit:

Dat vind ik dan weer wel een compleet belachelijke reden. Dat zijn dus mensen die anderen de (enorm kleine) risico's laten nemen en de (zeer beperkte) ongemakken laten ervaren om dan zelf maximaal mee te profiteren van de acties van anderen. Moest iedereen zo denken dan behaalden we gewoon nooit de nodige vaccinatiegraad. Voorts is 'het risico' niet enkel voor die niet-gevaccineerden. Mutaties en dergelijke ontstaan gemakkelijker als er meer mensen niet gevaccineerd zijn, maar dat is hier ondertussen al vaak uitgelegd.

Ik heb het al eens gezegd: de COVID crisis heeft de mooiste kanten van 'de mens' laten zien, maar tegelijk ook wel de lelijkste.
wat een arrogante mening en post, jongens toch :lol:
Sommigen denken echt dat de evenaar hier door hun gat loopt. Wat ben ik blij dat ik geen vrienden of familie/kenissen heb die mij gaan indelen in de mate van het volgen van de coronaregels. Als dat de manier is waarop jij mensen gaat beoordelen zou ik beter eens naar uzelf kijken eigenlijk.

Mensen overtreden regels, sommigen al meer dan een ander. punt.
Om daar dan een hele relaties voor op te blazen, tjah, good riddance voor hen dan zeker?

wat een arrogante mening en post, jongens toch :laugh:
Sommigen denken echt dat de evenaar hier door hun gat loopt. Wat ben ik blij dat ik geen vrienden of familie/kenissen heb die mij gaan indelen in de mate van het volgen van de coronaregels. Als dat de manier is waarop jij mensen gaat beoordelen zou ik beter eens naar uzelf kijken eigenlijk.

Om daar dan een hele relaties voor op te blazen, tjah, good riddance voor hen dan zeker?

Serieuze vraag, als je mensen niet beoordeelt op wat ze doen en denken.. waarop dan wel?

Serieuze vraag, als je mensen niet beoordeelt op wat ze doen en denken.. waarop dan wel?
zeg ik toch nergens? Maar ik beoordeel mensen niet op het al dan niet overtreden van regels. Of ga jij ook relaties opblazen wanneer mensen te snel rijden bvb? Of al eens positief geblazen hebben?

Ik niet, ik beordeel mensen op wat ze voor mij doen en voor mij betekenen en met hun gedrag NAAR MIJ toe. Wat ze voor de rest doen is hun persoonlijke keuze.

Maar hier een epistel komen schrijven waarom sommige familieleden of kennissen jouw relatie meer waard zijn vanwege het overtreden van coronaregels, cry me a river :lol:

zeg ik toch nergens? Maar ik beoordeel mensen niet op het al dan niet overtreden van regels. Of ga jij ook relaties opblazen wanneer mensen te snel rijden bvb? Of al eens positief geblazen hebben?

Ik niet, ik beordeel mensen op wat ze voor mij doen en voor mij betekenen en met hun gedrag NAAR MIJ toe. Wat ze voor de rest doen is hun persoonlijke keuze.
Maak er toch niet van wat je wilt dat er staat. Je leest met opzet de post zo extreem mogelijk.
Wat Bauknecht zegt is helemaal niet "al eens positief geblazen hebben". Het gaat over regels ostentatief aan je laars lappen, leven alsof er niks gebeurd is terwijl je rekent op anderen om alle offers te maken en op alles in te boeten. En daar dan ook nog eens fier mee pronken. Ten eerste heb ik gelukkig weinig van die mensen in mijn vriendenkring, waarschijnlijk omdat onze kijk op het leven zo enorm verschilt. Maar als ik daar het afgelopen jaar voortdurend mee geconfronteerd zou geweest zijn, zou ik dat ook maar moeilijk zomaar kunnen verkroppen en vergeten opeens.

wat een arrogante mening en post, jongens toch :laugh:

Wat een onnozele en boertige reactie. Ik zeg nergens dat ik relaties opblaas. Voorts zijn vrijwel alle relaties gebaseerd op zo'n zaken en op 'mensen beoordelen'. Dat is toch een fundering van menselijke connecties, dat je raakpunten hebt en gemeenschappelijke interesses hebt?

'Sommige mensen doen drugs, sommigen al meer dan een ander, punt.' Wil dat dan zeggen dat ik bevriend moet blijven met iemand die plots elke keer high is? Ik heb niets tegen mensen die vaak drugs doen, maar ik mag dan wel nog altijd zelf beslissen dat ik dat een minpunt vind als iemand vaak aan de drugs hangt.

'Sommige mensen profiteren van uitkeringen, sommigen al meer dan een ander, punt.' Doe maar, maar iemand die volledig op de kap leeft van de maatschappij door allerhande achterpoortjes te gebruiken zal ik anders bekijken dan iemand die effectief bijdraagt aan de maatschappij.

Sommigen malen misschien niet om druggebruik of het misbruiken van uitkeringen, maar ik bijvoorbeeld wel. Da's mijn recht.

Of ga jij ook relaties opblazen wanneer mensen te snel rijden bvb? Of al eens positief geblazen hebben?
Neen, ik ken genoeg mensen die al eens positief geblazen hebben. Iemand die systematisch zo zat als een tempelier met de auto rijdt en de boetes en intrekkingen aan elkaar rijgt en dus andere mensen in gevaar brengt en geen ruk geeft om de mogelijke gevolgen, daar zal ik eens wat langer over nadenken.

Menselijke relaties zijn per definitie subjectief. Een persoon die ik helemaal geweldig vind dankzij bepaalde kenmerken kan jij net omwille van die kenmerken een dikke lul vinden bijvoorbeeld. Daar is niks mis mee. Net zoals jij mij nu beoordeelt op een bericht op een forum beoordeel ik (en dat doet iedereen) anderen op basis van hun gedrag. Ik vind het complete egoïsme dat uitgaat van het volledig negeren van alle regels en het enkel aan jezelf denken een turn off. Dat mag, en daar is niets arrogant aan.

edit: Voorts veranderen mensen/relaties ook. Als ik plots hoor van iemand waar ik al jaren mee bevriend ben dat die zijn vrouw met veertien andere vrouwen heeft bedrogen dan bekijk ik die persoon ook anders hoor. Opnieuw: ik heb niet gesproken over laten vallen, maar doen alsof er in een mensenleven geen gebeurtenissen plaatsvinden die meningen en relaties kunnen veranderen, dat vind ik wel heel naïef. Als ik plots mijn beste vriend op TV zie terwijl die een politieagent een pak rammel geeft op een strand, dan verandert mijn mening over hem ook. Ook al heeft dat helemaal niks met mij te maken. 'Wat ze voor de rest doen is hun persoonlijke keuze' vind ik dus wel heel kort door de bocht. Misschien dat jij mensen echt enkel beoordeelt op basis van hun interacties met jou en voor de rest helemaal niks (ik betwijfel dat, maar goed) maar zo werken de meeste mensen dus niet.

Maar hier een epistel komen schrijven waarom sommige familieleden of kennissen jouw relatie meer waard zijn vanwege het overtreden van coronaregels, cry me a river :laugh:

Ook weer lekker kinderachtig. Ik schrijf mijn mening op een forum terwijl het gaat over dat onderwerp, 'oh neen hij schrijft een epistel'. Het is niet alsof ik ergens op een terras compleet out of the blue mijn mening kom spuien hoor. Die cry me a river is dan nog de kers op de taart. Ik cry nergens, ik geef gewoon mijn mening over egoïsten die weigeren een paar opofferingen te maken voor de maatschappij. Dat jij dat in het extreme moet trekken omdat jij jezelf mogelijk aangesproken voelt, daar kan ik niet aan doen.

Laatst bewerkt:

Maar hier een epistel komen schrijven waarom sommige familieleden of kennissen jouw relatie meer waard zijn vanwege het overtreden van coronaregels, cry me a river :laugh:

wees eerlijk : als je iemand kent die verkeersslachtoffer is, al dan niet dodelijk. Ga je dan blij zijn als 1 van je vrienden consequent te rap of dronken rondrijdt?
Ga je er geen commentaar op hebben wetende wat de gevolgen kunnen zijn.?

Tuurlijk ga ik relaties opblazen als ze serieus over de schreef gaan. Als de nonkel ooit eens de slaapkamer komen helpen schilderen is dan mag die nog altijd tegen een gesloten deur aankijken als hij later foto's van kindjes blijkt te verspreiden ( om een voorbeeld te nemen waar denk ik niemand aanstoot aan kan nemen). Maar voor mij zou dat even goed iemand zijn die met zijn zatte botten rijdt uiteraard. Er zijn gradaties van over de schreef gaan en gradaties van opblazen. Maar nee ik beoordeel mensen niet enkel en alleen op basis van het gezicht dat ze mij tonen.

De covidsafe app geïnstalleerd. Eenvoudig via 'itsme' ingelogd en mijn twee vaccinaties staan er al tussen!
Knap gemaakt.

Gevaccineerden die hoogrisicocontact zijn komen er vanaf met een PCR-test ipv 10 dagen afzondering:

Met het verminderde aantal besmetten en velen die al gevaccineerd zijn gaat enkel nog een klein aantal mensen in quarantaine moeten.

De sfeer zit alweer goed in deze topic.
Spijtig dat er hier zo vaak met het been gestrekt op de man wordt gespeeld wanneer iemand er andere meningen op nahoudt. Iemand die wat meer pro maatregelen is wordt al snel weggezet als iemand die 'geniet van de maatregelen', iemand met smetvrees, een schaap dat alles doet wat de regering zegt, iemand die 'heiliger dan de paus is' of weet ik veel wat, terwijl mensen die contra maatregelen zijn vaak worden weggeschoven als wappies of anti vaxxers.

Die verdeling tussen de twee kampen is hier echt wel duidelijk soms, waardoor het tot bitsige discussies kan komen. Mij allemaal best maar van die persoonlijke uithalen hoeven er wat mij betreft wel niet bij. Ik wil nog wel even zeggen dat ik niemand heb gerapporteerd in deze, vooraleer me dat verweten wordt aangezien ik zie dat Kingrotra een ban aan zijn been heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan