Corona: Maatregelen, Updates & Algemene discussie

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat een arrogante mening en post, jongens toch :laugh:
Sommigen denken echt dat de evenaar hier door hun gat loopt. Wat ben ik blij dat ik geen vrienden of familie/kenissen heb die mij gaan indelen in de mate van het volgen van de coronaregels. Als dat de manier is waarop jij mensen gaat beoordelen zou ik beter eens naar uzelf kijken eigenlijk.

Mensen overtreden regels, sommigen al meer dan een ander. punt.
Om daar dan een hele relaties voor op te blazen, tjah, good riddance voor hen dan zeker?
Ik zie dat onze king al terecht een ban kreeg voor zijn mooie post, maar een waargebeurd voorbeeld:

De beste vriend uit mijn vader zijn jeugd had twee kinderen, zoon en dochter. Toen de dochter 12 werd kreeg ze kanker, veel geprobeerd, niets aan te doen. Die mensen wilden nooit meer met mijn ouders afspreken daarna, wat ze niet begrepen. Tot het eens aan de telefoon duidelijk werd gemaakt: hun dochter was gestorven aan kanker, en mijn ouders rookten beiden als Turken, binnen en buiten. Voor die mensen was dat gewoon iets waar ze door hun situatie aanstoot aan namen. Was in de jaren '90 dus weinig mensen durfden toen mensen te verbieden van bij hen te roken.

Wat een arrogante mensen toch hé, ze dachten zeker dat de evenaar door hun gat liep.
:sarcastic:

Ik zie dat onze king al terecht een ban kreeg voor zijn mooie post, maar een waargebeurd voorbeeld:

De beste vriend uit mijn vader zijn jeugd had twee kinderen, zoon en dochter. Toen de dochter 12 werd kreeg ze kanker, veel geprobeerd, niets aan te doen. Die mensen wilden nooit meer met mijn ouders afspreken daarna, wat ze niet begrepen. Tot het eens aan de telefoon duidelijk werd gemaakt: hun dochter was gestorven aan kanker, en mijn ouders rookten beiden als Turken, binnen en buiten. Voor die mensen was dat gewoon iets waar ze door hun situatie aanstoot aan namen. Was in de jaren '90 dus weinig mensen durfden toen mensen te verbieden van bij hen te roken.

Wat een arrogante mensen toch hé, ze dachten zeker dat de evenaar door hun gat liep.
:sarcastic:
Ik heb echt moeite om parallel te vinden met die mensen hun reactie uit uw verhaal en iemand die zich niet even correct aan elke Covid regel heeft gehouden. Als die mensen in de jaren 90' dat trouwens als criterium hanteerde denk ik dat ze hun sociaal leven als zodanig hebben moeten inperken dat er niet meer veel van overschoot (toen mocht je quasi overal nog binnen roken).

Ik heb echt moeite om parallel te vinden met die mensen hun reactie uit uw verhaal en iemand die zich niet even correct aan elke Covid regel heeft gehouden. Als die mensen in de jaren 90' dat trouwens als criterium hanteerde denk ik dat ze hun sociaal leven als zodanig hebben moeten inperken dat er niet meer veel van overschoot (toen mocht je quasi overal nog binnen roken).
Het ging niet over "niet even correct". Dat is de discussie verdraaien.

Er is een verschil tussen "niet even correct de regels volgen" en "al zowat sinds het begin van corona er openlijk voor uitkomen dat het u geen bal kan schelen en ge u weinig tot niks aantrekt van de regels, behalve wanneer het u een boete zou kunnen opleveren".

Van die eerste groep zullen we allemaal wel genoeg mensen kennen (of er gewoon zelf toe behoren aangezien bitter weinig mensen álle regels constant correct hebben opgevolgd). Mocht ik in mijn directe omgeving echter mensen uit die twee groep hebben dan zou ik daar toch ook wel met andere ogen naar zijn gaan kijken.

Is imo redelijk simpel, waarom zou je vrienden willen zijn met mensen gegeven de keuze tussen een klein prikje voor hunzelf en mogelijk serieuze ziekte voor een van hun 'vrienden' liever dat laatste kiezen?
Ze kunnen ook tijdelijk geïndoctrineerd zijn door sociale media, ongeïnformeerd etc... Soms moet je mensen wat tijd geven.

Dit gezegd zijnde, 1 onvriending (full Trumper zijn én corona-ontkenner én antivaxxer over 5 jaar is genoeg tijd gegeven ) , en bij 1 gewoon het onderwerp vermijden (want schoonzus en ik heb er geen familieruzie voor over, hoe geopinieerd ik ook ben).

En ok "het is maar een politieke mening" kan je misschien stellen bij de politieke partijen in België.

Maar Jood zijnde en uw 'vriend' stemt op de nazi-partij wiens doel is om joden uit te roeien? Sorry, dat staat niet 'los' van uw leven en potentieel dus de vriendschap.

U persé niet willen laten vaccineren uit principe ook al is uw vriend risico-patiënt? Komt dicht in de buurt vind ik...

Er is een verschil tussen "niet even correct de regels volgen" en "al zowat sinds het begin van corona er openlijk voor uitkomen dat het u geen bal kan schelen en ge u weinig tot niks aantrekt van de regels, behalve wanneer het u een boete zou kunnen opleveren".

Van die eerste groep zullen we allemaal wel genoeg mensen kennen (of er gewoon zelf toe behoren aangezien bitter weinig mensen álle regels constant correct hebben opgevolgd). Mocht ik in mijn directe omgeving echter mensen uit die twee groep hebben dan zou ik daar toch ook wel met andere ogen naar zijn gaan kijken.

ik zit bij groep 2. Maar veel kon ge nu eigenlijk ni doen, want bij alles had je kans op een boete te krijgen waardoor ik, ongewild bij groep 1 behoor.

ik ga mij gewoon tegen mijn zin laten vacineren, omdat da het gemakkelijkste & het goedkoopste is.

en dan lieg ik tegen iedereen, zodat ik kan zien wie de schijnheiligaards zijn & mij daar over veroordelen en dan kan ik hun laten vallen.

want iedereen vind hier de “antivaxxer” egoistisch, maar kheb die toch liever in mijn buurt dan al degene mee hun scherp oordeel.

en dan lieg ik tegen iedereen, zodat ik kan zien wie de schijnheiligaards zijn & mij daar over veroordelen en dan kan ik hun laten vallen.

want iedereen vind hier de “antivaxxer” egoistisch, maar kheb die toch liever in mijn buurt dan al degene mee hun scherp oordeel.
Lees die twee zinnen eens na elkaar. De gave om verontwaardigd te zijn over de gevolgen van het eigen asociaal gedrag, het is me wat.
Lijkt me wel dat iedereen hier gelukkiger eindigt.

ik zit bij groep 2. Maar veel kon ge nu eigenlijk ni doen, want bij alles had je kans op een boete te krijgen waardoor ik, ongewild bij groep 1 behoor.

ik ga mij gewoon tegen mijn zin laten vacineren, omdat da het gemakkelijkste & het goedkoopste is.

En daarom, beste Suphafly, zal jij in een andere vriendengroep zitten dan de mijne, wat uiteindelijk het beste is voor ons beiden ;-)

Dat merk je by the way serieus bij vrijgezellenavonden waar dikwijls een paar ongelinkte vriendengroepen bij elkaar zitten.
Die interactie kan soms ferm tegenvallen.

Dus jij gaat liegen over je COVID vaccinatie (toch iets wat een zeker belang heeft dezer dagen) in een soort van entrapment scheme om vrienden en mensen die je kent bepaalde dingen te laten zeggen en dat is dan 'eervoller' dan mensen die hun mening over personen die al meer dan een jaar de dikke egoïst uithangen (ik zeg niet dat jij dat doet, maar daar ging heel de discussie origineel wel over, en niet over mensen die af en toe eens de regels ombuigen) bijschaven? Of hoe moeten we dat zien?

Dat is ook een oordeel. Je oordeelt dat mensen die problemen hebben met vaccinweigeraars 'minder' zijn dan vaccinweigeraars. De pot verwijt de ketel.

Ik zeg hiermee dus niet dat je niet mag oordelen, want iedereen doet dat. Ik zeg het nog maar eens. Maar wat je daar schrijft raakt toch echt kant noch wal vind ik, je zit gewoon zelf te oordelen en zegt dat je mensen gaat laten vallen omwille van hun mening/gedrag. Net hetzelfde als hetgene waar je denk ik tegen aan het pleiten bent.

Is imo redelijk simpel, waarom zou je vrienden willen zijn met mensen gegeven de keuze tussen een klein prikje voor hunzelf en mogelijk serieuze ziekte voor een van hun 'vrienden' liever dat laatste kiezen?

Mijn vriendengroep heeft over de jaren heen toch wel wat krediet opgebouwd. Ga ik die mensen laten vallen omdat ze zichzelf niet gaan laten vaccineren? Nee. Ga ik deze mensen laten vallen als ze een dodelijk ongeluk veroorzaken met de wagen en ze zijn onder invloed? Zelfs dat niet.

Wat ik wel doe is mijn ergernissen ventileren tegen de personen in kwestie, we praten erover en daarmee is de kous af.

Als je een vriend laat vallen voor 1 enkel voorval. Zoals zich niet laten vaccineren, of de corona regels bewust aan zijn laars lappen, of het extreme voorbeeld dat hierboven is geopperd; een dodelijk ongeluk veroorzaken met zijn wagen onder invloed. Was dat dan eigenlijk wel een vriend of een persoon waar je om gaf? Stel jezelf die vraag dan eerlijk, want waarschijnlijk niet.

Ik ga voor mijn inner circle door het vuur, en andersom. Letterlijk. Maar er gaat wel een serieuze opeenstapeling van situaties nodig zijn voor ik iemand van die inner circle laat vallen. Nu bonne, dat is hoe ik daar tegenover sta.

En daarom, beste Suphafly, zal jij in een andere vriendengroep zitten dan de mijne, wat uiteindelijk het beste is voor ons beiden ;-)

Dat merk je by the way serieus bij vrijgezellenavonden waar dikwijls een paar ongelinkte vriendengroepen bij elkaar zitten.
Die interactie kan soms ferm tegenvallen.

ik denk dat dit het moet zijn, want eigenlijk kom ik in het echt geen reacties tegen zoals hier.

alleen bij mijn vrouw haar vriendengroep, waar ik geen contact mee (wss omdat ze de regels volgen) heb, hoor ik zulke reacties (via mijn vrouw dan)

ik zie het niets als: “iemand die een vaccin weigert is een potentiële moordenaar”

Maar iemand die gewoon iets niet in zijn lijf wil (wat de reden ook is, vind ik dat dat zijn recht is)
zij leggen in mijn ogen niemand iets op.

Je kan nu zeggen “jawel de zwakken maar zo zie ik het absoluut niet.

Ik voel me 0% verantwoordelijk voor iemand anders te besmetten door te ademen of gewoon rond te lopen op deze planeet.

terwijl degene die mensen veroordelen omdat ze geen vaccin willen, eigenlijk gewoon andere mensen iets willen opdringen.

houd het steek wat ik zeg? Wss niet.
Khad gewoon moete zijge :p

ik denk dat dit het moet zijn, want eigenlijk kom ik in het echt geen reacties tegen zoals hier.

alleen bij mijn vrouw haar vriendengroep, waar ik geen contact mee (wss omdat ze de regels volgen) heb, hoor ik zulke reacties (via mijn vrouw dan)

ik zie het niets als: “iemand die een vaccin weigert is een potentiële moordenaar”

Maar iemand die gewoon iets niet in zijn lijf wil (wat de reden ook is, vind ik dat dat zijn recht is)
zij leggen in mijn ogen niemand iets op.

Je kan nu zeggen “jawel de zwakken maar zo zie ik het absoluut niet.

Ik voel me 0% verantwoordelijk voor iemand anders te besmetten door te ademen of gewoon rond te lopen op deze planeet.

terwijl degene die mensen veroordelen omdat ze geen vaccin willen, eigenlijk gewoon andere mensen iets willen opdringen.

houd het steek wat ik zeg? Wss niet.
Khad gewoon moete zijge :p
Ze dringen helemaal niks op. Ze geven hun mening zoals gij dat ook doet.

Jambon: "Mondmaskers en sociale afstand loslaten op 1 september”​

Joepla! Hopelijk kan deze thread dan ook losgelaten worden, want wat een moreel gejammer en geoordeel hier tegenwoordig zeg. Ik gok uit verveling want over de ernst van de pandemie zal het niet meer zijn. Tijd dat we ons over andere onderwerpen weer beter kunnen voelen dan de anderen, zoals de naamgeving van frituursnacks of, in mijn geval dan, de grootte van de kuiten.

Ze dringen helemaal niks op. Ze geven hun mening zoals gij dat ook doet.

Denk dat anti vaxxers hun vrienden ni late vallen als ze een vaccin nemen.

terwijl ik de indruk krijg dat sommigen wel hun vrienden zouden laten vallen als ze geen vaccin nemen, en corona niet serieus nemen.

in dat geval is da meer dan juist een mening geven.

maar soit iedereen doet wat hij wil, de een al wa meer als een ander dan

Joepla! Hopelijk kan deze thread dan ook losgelaten worden, want wat een moreel gejammer en geoordeel hier tegenwoordig zeg. Ik gok uit verveling want over de ernst van de pandemie zal het niet meer zijn. Tijd dat we ons over andere onderwerpen weer beter kunnen voelen dan de anderen, zoals de naamgeving van frituursnacks of, in mijn geval dan, de grootte van de kuiten.

moet op pkp iedereen dan een mondmasker dragen en 1.5m afstand houden?

of?

Denk dat anti vaxxers hun vrienden ni late vallen als ze een vaccin nemen.

terwijl ik de indruk krijg dat sommigen wel hun vrienden zouden laten vallen als ze geen vaccin nemen, en corona niet serieus nemen.

in dat geval is da meer dan juist een mening geven.

maar soit iedereen doet wat hij wil, de een al wa meer als een ander dan
"Wij van Wc-eend adviseren Wc-eend..." Nee?

Je ziet jezelf als deel van de groep "anti-vax" (of toch meer die richting uit) en ziet jezelf niet negatief en gaat ook andere personen in die groep vanzelf positievere eigenschappen toewijzen. En andersom.

Ik denk dat we beter wachten van juichen tot er iets concreet is ipv jambom zomaar te geloven. Die man heeft er precies wel lol in om mensen wat wijs te maken.

Slimmer (misschien moet er eens een motivatiepsycholoog iets doen in de taskforce) zou zijn: als 75% van de bevolking zijn eerste vaccin gekregen heeft: zo goed als alle maatregelen weg, of overlaten aan de individuele keuze van bv. winkels.
Zoals bv. New York gedaan heeft: 70% bereikt dinsdag -> covidmaatregelen zijn niet meer verplicht.

Dat zou misschien nog een paar twijfelaars overhalen om zich toch snel te vaccineren, dan kunnen de maatregelen die ze zo haten sneller weg.
En dan heb je ook een concreet onderbouwd cijferdoel ipv een vaste datum die in feite op niets gebaseerd is.

Slimmer (misschien moet er eens een motivatiepsycholoog iets doen in de taskforce) zou zijn: als 75% van de bevolking zijn eerste vaccin gekregen heeft: zo goed als alle maatregelen weg, of overlaten aan de individuele keuze van bv. winkels.
Zoals bv. New York gedaan heeft: 70% bereikt dinsdag -> covidmaatregelen zijn niet meer verplicht.

Dat zou misschien nog een paar twijfelaars overhalen om zich toch snel te vaccineren, dan kunnen de maatregelen die ze zo haten sneller weg.
maar zou men dit niet moeten doen eind juli wanneer de campagne bijna afgelopen is? Nu zit men toch nog met de beperkingen van het aantal geleverde vaccins terwijl je zo'n zaken volgens mij maar kan uitvoeren wanneer je effectief vaccins op overschot hebt.

maar zou men dit niet moeten doen eind juli wanneer de campagne bijna afgelopen is? Nu zit men toch nog met de beperkingen van het aantal geleverde vaccins terwijl je zo'n zaken volgens mij maar kan uitvoeren wanneer je effectief vaccins op overschot hebt.
"of in augustus als er aan de voorwaarden voldaan is", 1 september lijkt voor Jambon sowieso alles los.
Ik hoop dat zijn voorspelling eens uitkomt. Hij mag er van mij nog twee weken naast zitten, maar zoals hij zegt, het einde van de tunnel is nu echt in zicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan