Corona: Maatregelen en Updates (persconferentie 26/11)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik verschiet nog steeds dat er zo laks met quarantaine omgegaan wordt.
Toen mijn vrouw positief was is die meteen op een kamer boven in isolement gegaan en ik met mijn zoon thuis in quarantaine gebleven tot we 2 negatieve testen hebben gehad.

Nu is een vriend van mij positief, die mag dus niet gaan werken maar gaat gewoon naar de bouwmarkt spullen halen. Zijn vrouw gaat werken en naar de gym en hun tieners naar school en hun vriendjes zitten daar s’avonds gewoon op de bank.

Dan mag je nog gevaccineerd zijn maar zo gaan we dus bezig blijven hè
En daarom ga ik akkoord met eerder voorstel van Pedro Facon om iedereen die in quarantaine moet een rood CST te geven, dan kunnen ze simpelweg niet meer gaan sporten. Besmetting in een gezin, iedereen op dat domicilie-> rood CST. Gebeld door contract tracing na hoog risicocontract -> rood CST tot negatieve PCR.
 
Persoonlijke ervaring zeker ?

Ik heb het onlangs te pakken gekregen en was 1 dag echt ziek (in de zin van dat thuiswerk moeilijk ging), daarna al snel beter.

Niet echt iets dat persoonlijk zware maatregelen waard is om het niet te krijgen (na vaccinatie).

Zeker nu, want ik ben even echt immuun denk ik
Je bent niet immuun. En persoonlijk zijn die zware maatregelen maar zelden het waard. Maatschappelijk echter wel. Je weet niet wie jij mogelijk hebt aangestoken of zult aan steken.
 
Je bent niet immuun. En persoonlijk zijn die zware maatregelen maar zelden het waard. Maatschappelijk echter wel. Je weet niet wie jij mogelijk hebt aangestoken of zult aan steken.

Ik denk wel voor heel even ?

Want je mag wel uit isolatie als je het net hebt gehad, ook al heeft iemand anders in je gezin het gekregen (en ben je dus opnieuw hoogrisico contact).

Ik had ook een 'zeer hoge dosis' volgens mijn PCR test
 
Vandaag op deredactie.be: grote uitbraak in Noorwegen met omikron-variant. Groot drama, wat we vreesden is uitgekomen, bla bla. En dan: "Voorlopig lijken de symptomen wel mee te vallen: het zou gaan om verkoudheidsklachten en lichte koorts." Grote storm in een glas water? Who cares dat een virus extreem besmettelijk is als de klachten (bij standaardvaccinatie) leiden tot een verkoudheid.
Ik snap de paniek rond Omicron ook niet.
Daar is zelfs is nog niemand van gestorven in Zuid-Afrika.
 
Ik snap de paniek rond Omicron ook niet.
Daar is zelfs is nog niemand van gestorven in Zuid-Afrika.
Eerste rapportering van omikron: 24 november. er zijn momenteel (volgens wiki, wss wel wat outdated) 492 gevallen gekend. Wat verwacht je, al honderden doden?
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Maar met jouw logica zou er nu toch niemand op IC mogen liggen en zou er helemaal geen probleem moeten zijn? Als Omikron zeer milde symptomen heeft bij gevaccineerden, is het de verlosser. En volgens jou heeft Delta dat ook al. Dus is Delta de verlosser?

Ja want er liggen enkel gevaccineerden op IC... Ik snap echt niet welk soort bril gij draagt om uit mijn post af te leiden dat er niemand meer op IC zou mogen liggen omdat het milde symptomen geeft bij gevaccineerden.


Dubbele vaccinatie biedt zelfs geen bescherming tegen besmetting met Delta, dus wat hadden ze dan verwacht van Omikron?
Als zou blijken dat Omikron effectief zeer milde symptomen geeft bij gevaccineerden (wat Delta trouwens ook al doet) dan zou Omikron wel eens de verlosser kunnen zijn. Zijn er al gegevens over wat Omikron doet met niet-gevaccineerden?
 
Laatst bewerkt:
Ja want er liggen enkel gevaccineerden op IC... Ik snap echt niet welk soort bril gij draagt om uit mijn post af te leiden dat er niemand meer op IC zou mogen liggen omdat het milde symptomen geeft bij gevaccineerden.
Nee, er liggen niet enkel gevaccineerden op het IC. Jij zegt dat Omikron de Redder kan zijn omdat het milde symptomen geeft bij dubbbel gevaccineerden. En zegt dat Delta ook al milde symptomen geeft bij dubbel gevaccineerden. Waarom is Delta dan niet al de redder? Met die logica zou er nu geen probleem moeten zijn.

Hoe, en dat herstelcertificaat dan?
Ik heb nog nergens gelezen dat dat 100% immuniteit zou garanderen?
 
  • Leuk
Waarderingen: ugar
Dubbele vaccinatie biedt zelfs geen bescherming tegen besmetting met Delta
Wat is dat nu weer voor bullshit.

Mag dat soort desinformatie hier zomaar ja?

F1.png

 
Nee, er liggen niet enkel gevaccineerden op het IC. Jij zegt dat Omikron de Redder kan zijn omdat het milde symptomen geeft bij dubbbel gevaccineerden. En zegt dat Delta ook al milde symptomen geeft bij dubbel gevaccineerden. Waarom is Delta dan niet al de redder? Met die logica zou er nu geen probleem moeten zijn.


Ik heb nog nergens gelezen dat dat 100% immuniteit zou garanderen?
Ge zijt toch vrij van virus gedurende enkele maanden. Waarom is zo'n herstelcertificaat anders 6 maanden geldig?

Btw, geen persconferentie voor 13u.
 
Waarom niet meer concentratie op verbieden van toeristische reizen? Niets mogen doen hier, maar je kan wel gewoon naar een land zonder regels reizen en daar gaan clubben.
 
Ge zijt toch vrij van virus gedurende enkele maanden. Waarom is zo'n herstelcertificaat anders 6 maanden geldig?

Btw, geen persconferentie voor 13u.
Je bent helemaal niet vrij van virus. De kans dat je het in die periode nogmaals krijgt is gewoon kleiner. Een vaccinatiecertificaat bestaat ook, maar dat wil ook niet zeggen dat je het virus helemaal niet kan krijgen of dat je je niet aan de geldende maatregelen zou moeten houden. Dat laatste beweer jij niet, maar ik zeg het er maar even bij.

Anekdotisch: iemand die ik ken is besmet geraakt midden oktober (PCR test bevestigde dat) en had lichte symptomen en heeft nu enkele dagen geleden opnieuw positief getest (PCR + lichte symptomen) ondanks het feit dat die persoon wel degelijk negatief had getest in de tussentijd.
 
Nee, er liggen niet enkel gevaccineerden op het IC. Jij zegt dat Omikron de Redder kan zijn omdat het milde symptomen geeft bij dubbbel gevaccineerden. En zegt dat Delta ook al milde symptomen geeft bij dubbel gevaccineerden. Waarom is Delta dan niet al de redder? Met die logica zou er nu geen probleem moeten zijn.

In dit soort discussies heb ik geen zin meer.

Loser said:
Maar met jouw logica zou er nu toch niemand op IC mogen liggen en zou er helemaal geen probleem moeten zijn?

Waarom reageer jij dan daarmee? Echt man ik ben die discussies met jou zo beu hé.
 
Je bent helemaal niet vrij van virus. De kans dat je het in die periode nogmaals krijgt is gewoon kleiner. Een vaccinatiecertificaat bestaat ook, maar dat wil ook niet zeggen dat je het virus helemaal niet kan krijgen of dat je je niet aan de geldende maatregelen zou moeten houden. Dat laatste beweer jij niet, maar ik zeg het er maar even bij.

Anekdotisch: iemand die ik ken is besmet geraakt midden oktober (PCR test bevestigde dat) en had lichte symptomen en heeft nu enkele dagen geleden opnieuw positief getest (PCR + lichte symptomen) ondanks het feit dat die persoon wel degelijk negatief had getest in de tussentijd.
Dat is compleet nieuwe informatie voor mij :unsure:
Wat heeft zo'n herstelcertificaat dan voor zin?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan