Je blijft dit maar herhalen, en je blijft ook maar vragen naar "de huidige cijfers" rond gevaccineerden versus ongevaccineerden op IC. En telkens worden die cijfers gegeven, en telkens blijkt dat het aantal gevaccineerden op IC + ongevaccineerden die ook met vaccin op IC zouden belanden nog altijd voor een aanzienlijke druk zouden zorgen op de zorg, waardoor er nog altijd maatregelen genomen zouden moeten worden. Zoals in andere landen ook gebeurd. De wiskunde van die quote is ook twijfelachtig daardoor, op Sciensano stond het netjes uitgelegd.![]()
Neurochirurg wil dat antivaxers eigen zorg betalen: “Aan de politici: snijden moet u doen”
De frustratie is te groot geworden voor neurochirurg Geoffrey Lesage om ze niét te uiten, zegt hij zelf. Niet alleen hadden de versoepelingen “uit angst om zieltjes te verliezen”, er nooit mogen komen, ook pleit hij ervoor om antivaxers zelf hun zorg te laten betalen. “Het is bij hen dat het...www.nieuwsblad.be
Eigenlijk zou er actie moeten komen vanuit de zorg door de niet-gevaccineerden te laten liggen op de gangen, hopelijk dringt het dan eindelijk eens door bij die imbecielen. Het is een pure schande en crimineel crapuleus dat een hele samenleving moet boeten voor 10% uitschot.
Er is niet één zondebok en de andere mensen zijn allemaal slachtoffers die gestraft worden. Ja, het virus. Dat is de zondebok. En er zijn geen straffen, maar maatregelen om dat virus in te perken.
Ja, ik ben het ermee eens dat een vaccin weigeren terwijl je er wel eentje zou moeten nemen op dit moment totaal onverantwoord is. En in theorie ben ik niet tegen een vaccinatieverplichting. Maar zorg gaan verbinden aan keuzes van mensen is voor mij een stap te ver, en ze "hun eigen zorg" laten betalen" is de facto zorg eraan verbinden. Dan krijg je wat je in de states hebt, dat mensen op de parking van het ziekenhuis sterven. Dat is geen samenleving waar ik heen wil.
- zou een herfstvakantie en een krokusvakantie van 2 weken ook interessanter zijn (want in de voorstellen om de zomervakantie in te korten, gaat men ook wel uit van langere korte vakanties).