Ik ben eerst en vooral blij dat jouw bron erkent wat jij hier maanden aan een stuk (en tot op vandaag als ik mij niet vergis?) bleef ontkennen 'wegens gebrek aan bewijs':
"A significant level of civilian death is inevitable in urban warfare, and especially in Gaza given
Hamas’s despicable tactic of stationing military assets in and around schools and hospitals."
1) Ten eerste dateert uw artikel van februari 2024.
De situatie is totaal veranderd van uitzichtloos naar een winnend momentum ('euforie' staat in het CNN artikel) waarbij Hezbollah (die sommigen hier incontournable achtten) aan het wankelen is, Iran quasi met de billen bloot staat, en regime change misschien mogelijk kan zijn.
Wat het hele Midden-Oosten zou kunnen veranderen.
2) Daarnaast staat in uw artikel letterlijk het volgende:
"In previous wars with Hamas, Israel’s primary objective had been degrading Hamas’s military capabilities and deterring it from attacking Israel in the near future. These are relatively limited aims that can be accomplished through more discriminate military means. Israel didn’t need to destroy every Hamas rocket launcher or kill every commander — but rather do just enough damage to buy itself some safety."
Israël reageerde gematigd op Hamas in het verleden. De auteur stelde dus voor om gewoon hetzelfde te doen na 7 oktober, hallucinant.
Dan zou ik inderdaad ook wat anders proberen.
3) Daarnaast stelt uw laatste 'fellow' het volgende voor:
"An alternative option is Israel abandoning its current hope for regime change in Gaza, instead seeking an indefinite ceasefire with Hamas in exchange for full release of the remaining Israeli hostages. This outcome would almost certainly leave Hamas in power. But it would stop a war that’s currently helping no one."
Het voorstel is dus om gewoon te stoppen, de vrijlating van de gijzelaars te vragen en Hamas aan de macht te laten, 'want oorlog is niet goed'.
Tja.